Ma võtsin täna suurema osa laiali ja puhastasin... esiteks ei olnud seal suurt midagi puhastada, sest kõik oli puhas, teiseks kui viga on karpas, siis peitub see kusagil sügavamal, mida lihtsama lammutamisega ilmselt kätte ei saa... või mis?Alto kirjutas:Küsimus selle kiirendupumba kohta mina ei leidnud ja ilmselt seda ka sellisel karburaatoril pole...
Sama seis karbussiga. Muidu töötab aga kiirendusel hakkab tludisema :S justkui nälg...
Karbuss maha ja pesu teha siis on näha kuidas toimib
(sama moodi 2a seisnud aprostaat)
Usku Mini (001 AZP) / 1990 998ccm (MÜÜDUD SOOME)
Re: Octavianuse mini aka RUSTY (001 AZP) / 1990 998ccm
- Octavianus
- Postitusi: 204
- Liitunud: 18 Apr 2007, 23:55
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Octavianuse mini aka RUSTY (001 AZP) / 1990 998ccm
siis kui Stage1 peale panin, siis 1 selline muhv või tihv, kuidas seda nüüd kutsuda, mis on karpa ja sisselaske vahel, see ei läinud kohe mitte kohe kuidagi enam tagasi.
Ja jäi panemata, selle mõju oli tühikäigu kadumine külma mootoriga.
Aga kiirendas peale Stage1 nagu hull ja kuumast peast tiksus ideaalselt.
Uurisin ja sain teada et on ka poole õhemaid muhve kui see mis originaalis oli (ja ootab sind koos muude jubinatega). Küsi soomest hästivarustatud minipoest
See ainus asi mis pähe tuleb.
Ja jäi panemata, selle mõju oli tühikäigu kadumine külma mootoriga.
Aga kiirendas peale Stage1 nagu hull ja kuumast peast tiksus ideaalselt.
Uurisin ja sain teada et on ka poole õhemaid muhve kui see mis originaalis oli (ja ootab sind koos muude jubinatega). Küsi soomest hästivarustatud minipoest
See ainus asi mis pähe tuleb.
Less is More. Mini is Great.
Re: Octavianuse mini aka RUSTY (001 AZP) / 1990 998ccm
ahaa! vähemalt üks koht kust pihta hakata. Muidu aga sain juba kaks head linki SU karburaatorite kohta:
http://vineda.com/temp/SU%20CARBURETORSrev.pdf
http://vineda.com/temp/Tuning_SU_Carbs_Speedsport.pdf
õhtuteks lugemist
http://vineda.com/temp/SU%20CARBURETORSrev.pdf
http://vineda.com/temp/Tuning_SU_Carbs_Speedsport.pdf
õhtuteks lugemist
Re: Octavianuse mini aka RUSTY (001 AZP) / 1990 998ccm
Eino just helistas ja rääkisime karburaatorist. Lõppjäreldusena järeldasime, et targem on ikka minna Mäepealse meeste juurde, kuid põhimõtteliselt käib kogu regull sellel joonisel nr 4 tähistatud mutri kaudu. Sellega keerab seda alumist nõelapesa madalamaks või kõrgemaks ja sellega ka segu kas rikkamaks või lahjemaks. Kuna ta praegu loodetavasti ikka mäepealseni sõidab, siis ma ise rohkem ei näpi, aga teoreetiliselt hea teada. Kui ma nüüd leiaks üles selle karbitäie karburaatoreid, mis mul kusagil olema peaks... siis saaks testida
Re: Octavianuse mini aka RUSTY (001 AZP) / 1990 998ccm
taas reostan. Helistasin Raimole ning asub ta hoopis Mäealusel, mitte pealsel Ja ühtlasi sain hommikul kella 9-ks Minitimmimiseaja. Ühtlasi sain teada, et Minil sellist asja nagu kiirenduspump ei olegi ja miski selle rolli ka ei täida.
nii et võib eeldada puhtalt regulli küsimust ja ma oma peaga järeldan, et ennekõike vaakumi tervise küsimus, kuivõrd vaakum on see, mis toda karpat elus hoiab. Proovin täna mõned vollad vahetada, äkki läheb edulisemaks. Võimalik, et viga ongi vaakumis, sest vähemalt kaks voolikut olen ma vananenuteks tunnistanud ja ajutiselt midagi teha üritanud nendega.
Mis veel huvitav on, on see, et kui kõigil mu Allegrodel tuleb vaakumvolla jagajasse otse karpa pealt ehk kollektorist, siis Minil käib see läbi mingi klapi. Kuivõrd nii klapini kui klapist minevad voolikud olid katki-lahti-kadunud, asendasin ma need praegu otsevoolikuga karpast jagajasse... Aga see ei tohiks ju midagi muuta... ja ilma tolle vollata töötab mootor veelgi halvemini. Või on siis just küsimus selles, et kui toda klappi pole, muutub gaasi vajutamisel vaakum karpas nii palju, et hakkab kinni pooma... mõtlemisainet on palju, aga villa vähe
nii et võib eeldada puhtalt regulli küsimust ja ma oma peaga järeldan, et ennekõike vaakumi tervise küsimus, kuivõrd vaakum on see, mis toda karpat elus hoiab. Proovin täna mõned vollad vahetada, äkki läheb edulisemaks. Võimalik, et viga ongi vaakumis, sest vähemalt kaks voolikut olen ma vananenuteks tunnistanud ja ajutiselt midagi teha üritanud nendega.
Mis veel huvitav on, on see, et kui kõigil mu Allegrodel tuleb vaakumvolla jagajasse otse karpa pealt ehk kollektorist, siis Minil käib see läbi mingi klapi. Kuivõrd nii klapini kui klapist minevad voolikud olid katki-lahti-kadunud, asendasin ma need praegu otsevoolikuga karpast jagajasse... Aga see ei tohiks ju midagi muuta... ja ilma tolle vollata töötab mootor veelgi halvemini. Või on siis just küsimus selles, et kui toda klappi pole, muutub gaasi vajutamisel vaakum karpas nii palju, et hakkab kinni pooma... mõtlemisainet on palju, aga villa vähe
Re: Octavianuse mini aka RUSTY (001 AZP) / 1990 998ccm
Homme lähen ise ka selle viidatud mutri kallale. Üritaks segu rikastada...
Proovisid sõita ka ? mis kiirenduse ajal tegi ?
Proovisid sõita ka ? mis kiirenduse ajal tegi ?
Re: Octavianuse mini aka RUSTY (001 AZP) / 1990 998ccm
1) pisikesed kolmnurksed küljeplekid ukse ja esitiiva vahel olid minevikus pintsliga värvitud ja värv luitunud - värvisin uuesti aerosooliga ja värvierinevus muude detailidega kadus pea täielikult, ainult läikeerinevus on.
2) tagumine luuk oli kunagi pintsliga värvitud ning roosaks luitunud - värvisin mustaks ja tegin hõbedased triibud peale. Väga seks näeb välja ja igal juhul etem kui luitunud roosa. Parim on see, et aerosooliga värvimise jälgi näeb ainult lähemal vaatlusel. ja sedagi seetõttu, et kasutasin möödunud sajandi viimase kümnendi algupoolelt pärit värvi, mis purgist vallatult purskus kohati. Ja siis tegelikult segas ka tuul, aga sisetingimustes värvimise võimalust seekord polnud. Esipaneeli värvisin juba tuulevaikses õhtus
3) esipaneelis tulede all haigutasid hirmsad augud. sellised 3 x 3 cm või nii. Lisaks kobrutas seal värv ning stange kohalt oli kunagi pintsliga parandatud ning oli kergelt luitumas roosakaks - panin augud ja hõredad kohad vaiguga taas tugevamat elu elama. Kuna kere niikuinii tegemisse läheb, siis ei hakanud praegu peenutsema ja lasin lihtsalt värvi peale. Sai parem kui varem ning nüüd eemalt vaadates erinevust ei märkagi. Varem karjusid need augud ja rooste juba kaugelt kõigi peale.
4) pagassi põhjas oli auk, kust pori sisse loopis - vaik ja klaasriie tulid appi, tuba sai pestud ning hea õnne korral püsib tuba nüüd ka puhas. Tegelt ei püsi, sest rattakoobas on ka ära ussitanud ja sealt lendab igasugu rõõmu sisse. Aga ikkagi parem kui varem ja too auk oli selline, kust pisemad isiklikud asjad välja võivad vulpsata. Isiklike asjade säilivus suurenes mitukümmend protsenti.
5) kõik kroomdetailid olid pikast seismisest tuhmunud ja sammaldunud - tüdruk poleeris need ära ja ilus sai
6) esimestest parktuledest (rõngad) põles ainult üks - mõtestatud juhtmete ja kaitsmete näppimine süütas nii selle ühe parktule kui ka ühe varem kadunud tagumise gabariidi. Näppisin natuke veel ja avastasin, et ka armatuuri kelladel on tegelikult valgustus olemas ja et see ka toimib. Hea sai.
lõpetan selle posti pildiga salongist ja paiskan õhku küsimuse: Kus küll on pidurituled ja suunatuled jäänud?
P.S: Mis sõitmist ja kiirendust puudutab, siis sõita saab! Aga asi toimub nii, et kui gaasi vajutada, ükskõik mis kiirusel, ükskõik mis käiguga, siis kõigepealt mõtleb ca 2-4 sekundit millise jooksul turtsub ja köhib ja raputab ning siis hakkab minema. Ja kui ta läheb, siis läheb juba ilusti. Aga kui siis nt kurvis jälle gaasi maha lasen (käiku sisse jättes), reageerib ta sellele vihase jõnksatusega. Ja kui siis kurv läbi ja jälle gaasi litsun, mõtiskleb jälle mõned hetked ning siis hakkab jälle kiirendama. Ka ühtlaselt sõites kipub aegajalt raputama ja turtsuma - ilmselt nendel hetkedel, kui gaasi asendi ja kiiruse vahekord taas kiirendavale reziimile pöördub.
Ja mis veel seda kruvi puudutab, siis mina seda ise näppida ei julgeks - liiga lihtne on asi nässu keerata ja mitte enam tagasi korda saada Parem külasta ka Raimot - kuuldavasti tahab ta töö eest ca 500...700 eek saada! Ei ole minu arvates suur raha saamaks meelerahu ja selgust asjas.
2) tagumine luuk oli kunagi pintsliga värvitud ning roosaks luitunud - värvisin mustaks ja tegin hõbedased triibud peale. Väga seks näeb välja ja igal juhul etem kui luitunud roosa. Parim on see, et aerosooliga värvimise jälgi näeb ainult lähemal vaatlusel. ja sedagi seetõttu, et kasutasin möödunud sajandi viimase kümnendi algupoolelt pärit värvi, mis purgist vallatult purskus kohati. Ja siis tegelikult segas ka tuul, aga sisetingimustes värvimise võimalust seekord polnud. Esipaneeli värvisin juba tuulevaikses õhtus
3) esipaneelis tulede all haigutasid hirmsad augud. sellised 3 x 3 cm või nii. Lisaks kobrutas seal värv ning stange kohalt oli kunagi pintsliga parandatud ning oli kergelt luitumas roosakaks - panin augud ja hõredad kohad vaiguga taas tugevamat elu elama. Kuna kere niikuinii tegemisse läheb, siis ei hakanud praegu peenutsema ja lasin lihtsalt värvi peale. Sai parem kui varem ning nüüd eemalt vaadates erinevust ei märkagi. Varem karjusid need augud ja rooste juba kaugelt kõigi peale.
4) pagassi põhjas oli auk, kust pori sisse loopis - vaik ja klaasriie tulid appi, tuba sai pestud ning hea õnne korral püsib tuba nüüd ka puhas. Tegelt ei püsi, sest rattakoobas on ka ära ussitanud ja sealt lendab igasugu rõõmu sisse. Aga ikkagi parem kui varem ja too auk oli selline, kust pisemad isiklikud asjad välja võivad vulpsata. Isiklike asjade säilivus suurenes mitukümmend protsenti.
5) kõik kroomdetailid olid pikast seismisest tuhmunud ja sammaldunud - tüdruk poleeris need ära ja ilus sai
6) esimestest parktuledest (rõngad) põles ainult üks - mõtestatud juhtmete ja kaitsmete näppimine süütas nii selle ühe parktule kui ka ühe varem kadunud tagumise gabariidi. Näppisin natuke veel ja avastasin, et ka armatuuri kelladel on tegelikult valgustus olemas ja et see ka toimib. Hea sai.
lõpetan selle posti pildiga salongist ja paiskan õhku küsimuse: Kus küll on pidurituled ja suunatuled jäänud?
P.S: Mis sõitmist ja kiirendust puudutab, siis sõita saab! Aga asi toimub nii, et kui gaasi vajutada, ükskõik mis kiirusel, ükskõik mis käiguga, siis kõigepealt mõtleb ca 2-4 sekundit millise jooksul turtsub ja köhib ja raputab ning siis hakkab minema. Ja kui ta läheb, siis läheb juba ilusti. Aga kui siis nt kurvis jälle gaasi maha lasen (käiku sisse jättes), reageerib ta sellele vihase jõnksatusega. Ja kui siis kurv läbi ja jälle gaasi litsun, mõtiskleb jälle mõned hetked ning siis hakkab jälle kiirendama. Ka ühtlaselt sõites kipub aegajalt raputama ja turtsuma - ilmselt nendel hetkedel, kui gaasi asendi ja kiiruse vahekord taas kiirendavale reziimile pöördub.
Ja mis veel seda kruvi puudutab, siis mina seda ise näppida ei julgeks - liiga lihtne on asi nässu keerata ja mitte enam tagasi korda saada Parem külasta ka Raimot - kuuldavasti tahab ta töö eest ca 500...700 eek saada! Ei ole minu arvates suur raha saamaks meelerahu ja selgust asjas.
Re: Octavianuse mini aka RUSTY (001 AZP) / 1990 998ccm
pidurituled kadusid ilmselt pedaali juures asetsevasse lülitisse ning suunatuled leidsit oma otsa enda releesse.
See Raimond kellest jutt tahtis minult viimane kord 1000 eeku saada, ning ka see tulemus ei vasta ootustele
Hetkel ainuke lohutus on järgmiseks hooajaks peale kippuv pritsega mootur.
terv.
See Raimond kellest jutt tahtis minult viimane kord 1000 eeku saada, ning ka see tulemus ei vasta ootustele
Hetkel ainuke lohutus on järgmiseks hooajaks peale kippuv pritsega mootur.
terv.
Re: Octavianuse mini aka RUSTY (001 AZP) / 1990 998ccm
Näppisin kaitsmeid ja juhtmeid, sain särtsu ja nii piduri kui suunatuled hakkasid tööle. Avastasin ühtlasi, et Minil on tagurdamistuled olemas. Aga tagumine udutuli, mis eile oli olemas, lakkas nüüd olemast. Aga uus kaitsmekarp on olemas ja lähiajaloos asendub disko üleöö meelerahuga.
Pagan, ära hirmuta selle diagnostiga... mul lootused taevas
Pagan, ära hirmuta selle diagnostiga... mul lootused taevas
Re: Octavianuse mini aka RUSTY (001 AZP) / 1990 998ccm
ei viitsi pikemalt kirjutada kui et aega võttis, aga ülevaatuse ta läbis ja on nüüd tänavalegaalne. Ja nüüd sõidab ta mõneks ajaks Soomemaale, Eestis jälle septembris
P.S LAHE ON!
P.S.S Tallinna tänavad sakivad!
P.S LAHE ON!
P.S.S Tallinna tänavad sakivad!
Re: Usku Mini (001 AZP) / 1990 998ccm
Raporteerin, et Mini elas üle ka hirmsa suure vihmasaju, suured lombid ning seda kõike nii, et too plastist mootorikaitse ei olnud peal. Töötab lausa paremini kui muidu.
Küll aga on küsimus, et siin foorumis oli varem üks teema, kus keegi kurtis sisse tuleva bensuhaisu pärast. Mis oli lahendus? kuidas probleem kõrvaldati? Ühesõnaga probleem on lausa peadpööritav bensiinihais autos. See ei ole värske bensiini leke...
Küll aga on küsimus, et siin foorumis oli varem üks teema, kus keegi kurtis sisse tuleva bensuhaisu pärast. Mis oli lahendus? kuidas probleem kõrvaldati? Ühesõnaga probleem on lausa peadpööritav bensiinihais autos. See ei ole värske bensiini leke...
Re: Usku Mini (001 AZP) / 1990 998ccm
Mina tegin juttu aknast sisse keerutava vingugaasi teemal. Pole küll sama aga lahendus saabus, kui ostsin 127 eeki maksva kroomitud "pimp-my-ride" allapoole suunatud sumpsi otsa
Aga bensuhaisu teema oli Einol (küll mitte foorumis). Rääkis sellest kord, kui mingil vidinal järel käisin. Küsi temalt.
Aga bensuhaisu teema oli Einol (küll mitte foorumis). Rääkis sellest kord, kui mingil vidinal järel käisin. Küsi temalt.
Cooper Sport
Re: Usku Mini (001 AZP) / 1990 998ccm
Bensu hais siiani, pagassist tuleb aga kust ei tea. Võtsin paagi maha kõik oli kuiv, voolikute liitekohad kõik kuivad, õhu toru viisin suureringiga välja(see mis paagi peal on) aga küsimus ikke ülal.
vahendan minitronist osi. +358405940508 või eino.fn@gmail.com, +37256608941,
Re: Usku Mini (001 AZP) / 1990 998ccm
Nii, käisime tsiki ja Miniga tiirutamas muuhulgas sõitsime läbi kaks varasemate aastate Jyväskylä ralli kiiruskatset. Soome ideaalses korras aukudeta kruusateed. Pime. Näru kuu ja järvevaated. Udu. Mini... Nüüd ma vist tean, miks Miniga Monte Carlo rallit võideti - see on hull auto ja sellega saab teha imevigureid! Kui igapäevaselt võiks öelda tumedamaid noote "katusega kart" olemise kohta, siis kurvides on see kõige helgem noot üldse. Eks ma olin siin juba varem täheldanud, et linnas linnakiirustel igasugune kurvides või ristmikel pidurdamise vajadus on minimaalne ja kurve annab läbida 50 km/h ilma igasuguse draamata... kuid nüüd kruusateedel on olukord lausa kriminaalselt mõnus!
see auto kuulab rooli! kuigi olukord on natuke sarnane eelviimase Top Geari Senna sektsioonis räägituga - "even if he is going straight, it seems that he is driving at the edge" (vms) - ehk auto ujub lahtisel kruusal meeletult ka otse sõites ja igasugused vaod ja kalded sikutavad kõvasti, kuid igasuguse libisemise või suunamuutuse korrigeerimine võtab vaid murdosa sekundist ja toimub mängleva kergusega .. Ei mingit viivitust roolile reageerimisel, ei mingit ülejuhitavust ega alajuhitavust..
kuigi ma ei arendanud suuri kiirusi suure põdraohu ja pimeduse ja udu tõttu (sõitsin 80-100 km/h), tundub selline kiirus tolles pisikeses autos hirmuäratavana. Võrdlus on mul ju eelmisest sügisest, kui ma samu katseid omegaga sõitsin. Omegas saavutasin mõnevõrra suuremaid kiirusi ja ei olnud hirmus. Aga Minis on müra, kruusakrobin põhja all, pidev "action" ja pimedas keskkonnas tunduvad kiirused nii-ehk-naa kiiremad.
tegin liigutusi ja harrastasin võtteid, mis isegi mu Fiesta roolis sellisel teel hullud oleksid. Kuid Mini reageeris nendele liigutustele ja võtetele, jättes kõrvale pideva närvilisuse tee omaduste tõttu, kindlalt, et mitte öelda stoilise rahuga. See tähendab seda, et ma tegin rooliga swedish flipi kurvis @100 km/h, mille peale mu Fiesta mind ilusa ülejuhitava libisemisega oleks kostitanud ja mille peale Omega spinni oleks teinud. Mini jaoks aga oli see nagu põdrakatse, millise mängleva kergusega läbib... Eks kohati oli tees auke, kuid ma ei sõitnud neist ühtegi sisse, kuna isegi viimasel hetkel reageerides saab neist mööda põigata. Ja need kurvid... seda elamust ei ole võimalik ilmselt sõnadesse panna, seda peab ise kogema.
Mida ma öelda tahan on see, et kuigi tollel pisikesel ei ole jõudu, ei ole kiirust ja kuigi ta on tehnika aastast 60... on ta sõiduomadustelt sportlikkuse valdkonnas üle kõigest, millega ma tänase hetkeni sõitnud olen. Ka Porsche Boxterist või Ford Focus RS-ist või Subaru Impreza WRXist mis on "vägevaimad" seniproovitutest (ei, ma ei ole neid kruusateedel peenestanud). Jah, oma Fiesta STga sõidaksin ma sama teed +40 km/h, focus RSiga võibolla veel kiiremini; kindlasti oleks sellesama katse läbimine Fiesta või RSiga oluliselt pingevabam, aga me võrdleme siin 1.0 mootoriga vana ja tavalist mini vägevaks timmitud kaasaegsete hot hatchidega, mis on äärmiselt kohatu ja ebaaus võrdlus. Kuid isegi selles suures ebaaususes ja jättes kõrvale meeletu jõu puudumise, on Mini igati konkurentsis. Ja seepärast ma tõstangi Mini eelmainitutest paremaks, sest ilmselt ei oleks nood kaks vägevat 1,0 liitriste mootoritega kaugeltki samaväärsed. Võiks öelda, et Mini annab minimaalse pingutusega maksimaalne lõbu? Ei ole keeruline ette kujutada, milleks oleks võimeline ideaalses tehnilises korras ja natuke järgi aidatud, 1,4 suuruseni puuritud mootoriga Mini. Täna kobasin piire, kus Mini "metsikust" jõust kõvasti puudu jäi ja adusin iga oma meelega seda "ralligeeni" ja selle auto võimet teha midagi ootamatut. Ootamatut seepärast, et "oi kui nunnu" ja "appi kui pisike" "mänguauto" on tegelikult hunt lambanahas.
ja ma tegelikult isegi ei üritanud täna kiiresti sõita ... kuigi imedeks võimeline, ei ole too auto selleks loodud ning ma ei kompinud piire. Kõige paremini tunneb ta ennast kruiisides, vaikselt, flegmaatiliselt ja rahulikult kulgedes. Ümbrust märgates ja head tuju levitades. Hoolimata mängulisusest ja asjaolust, et teda on raske tõsiselt võtta, on ta snoob ja härrasmees. Kui paljud tänased 1.0 mootoriga pisikesed junn-autod on niivõrd stiilsed, et nendega kannatab smokingus galaõhtul punase vaiba ette sõita ja stiilselt üritusele siseneda? Citroen C1 - no ei! Aga too vana Mini - oo jaa! Ja keegi ei mõtle et see on kohatu. Või mis?
ma lihtsalt armastan seda autot
see auto kuulab rooli! kuigi olukord on natuke sarnane eelviimase Top Geari Senna sektsioonis räägituga - "even if he is going straight, it seems that he is driving at the edge" (vms) - ehk auto ujub lahtisel kruusal meeletult ka otse sõites ja igasugused vaod ja kalded sikutavad kõvasti, kuid igasuguse libisemise või suunamuutuse korrigeerimine võtab vaid murdosa sekundist ja toimub mängleva kergusega .. Ei mingit viivitust roolile reageerimisel, ei mingit ülejuhitavust ega alajuhitavust..
kuigi ma ei arendanud suuri kiirusi suure põdraohu ja pimeduse ja udu tõttu (sõitsin 80-100 km/h), tundub selline kiirus tolles pisikeses autos hirmuäratavana. Võrdlus on mul ju eelmisest sügisest, kui ma samu katseid omegaga sõitsin. Omegas saavutasin mõnevõrra suuremaid kiirusi ja ei olnud hirmus. Aga Minis on müra, kruusakrobin põhja all, pidev "action" ja pimedas keskkonnas tunduvad kiirused nii-ehk-naa kiiremad.
tegin liigutusi ja harrastasin võtteid, mis isegi mu Fiesta roolis sellisel teel hullud oleksid. Kuid Mini reageeris nendele liigutustele ja võtetele, jättes kõrvale pideva närvilisuse tee omaduste tõttu, kindlalt, et mitte öelda stoilise rahuga. See tähendab seda, et ma tegin rooliga swedish flipi kurvis @100 km/h, mille peale mu Fiesta mind ilusa ülejuhitava libisemisega oleks kostitanud ja mille peale Omega spinni oleks teinud. Mini jaoks aga oli see nagu põdrakatse, millise mängleva kergusega läbib... Eks kohati oli tees auke, kuid ma ei sõitnud neist ühtegi sisse, kuna isegi viimasel hetkel reageerides saab neist mööda põigata. Ja need kurvid... seda elamust ei ole võimalik ilmselt sõnadesse panna, seda peab ise kogema.
Mida ma öelda tahan on see, et kuigi tollel pisikesel ei ole jõudu, ei ole kiirust ja kuigi ta on tehnika aastast 60... on ta sõiduomadustelt sportlikkuse valdkonnas üle kõigest, millega ma tänase hetkeni sõitnud olen. Ka Porsche Boxterist või Ford Focus RS-ist või Subaru Impreza WRXist mis on "vägevaimad" seniproovitutest (ei, ma ei ole neid kruusateedel peenestanud). Jah, oma Fiesta STga sõidaksin ma sama teed +40 km/h, focus RSiga võibolla veel kiiremini; kindlasti oleks sellesama katse läbimine Fiesta või RSiga oluliselt pingevabam, aga me võrdleme siin 1.0 mootoriga vana ja tavalist mini vägevaks timmitud kaasaegsete hot hatchidega, mis on äärmiselt kohatu ja ebaaus võrdlus. Kuid isegi selles suures ebaaususes ja jättes kõrvale meeletu jõu puudumise, on Mini igati konkurentsis. Ja seepärast ma tõstangi Mini eelmainitutest paremaks, sest ilmselt ei oleks nood kaks vägevat 1,0 liitriste mootoritega kaugeltki samaväärsed. Võiks öelda, et Mini annab minimaalse pingutusega maksimaalne lõbu? Ei ole keeruline ette kujutada, milleks oleks võimeline ideaalses tehnilises korras ja natuke järgi aidatud, 1,4 suuruseni puuritud mootoriga Mini. Täna kobasin piire, kus Mini "metsikust" jõust kõvasti puudu jäi ja adusin iga oma meelega seda "ralligeeni" ja selle auto võimet teha midagi ootamatut. Ootamatut seepärast, et "oi kui nunnu" ja "appi kui pisike" "mänguauto" on tegelikult hunt lambanahas.
ja ma tegelikult isegi ei üritanud täna kiiresti sõita ... kuigi imedeks võimeline, ei ole too auto selleks loodud ning ma ei kompinud piire. Kõige paremini tunneb ta ennast kruiisides, vaikselt, flegmaatiliselt ja rahulikult kulgedes. Ümbrust märgates ja head tuju levitades. Hoolimata mängulisusest ja asjaolust, et teda on raske tõsiselt võtta, on ta snoob ja härrasmees. Kui paljud tänased 1.0 mootoriga pisikesed junn-autod on niivõrd stiilsed, et nendega kannatab smokingus galaõhtul punase vaiba ette sõita ja stiilselt üritusele siseneda? Citroen C1 - no ei! Aga too vana Mini - oo jaa! Ja keegi ei mõtle et see on kohatu. Või mis?
ma lihtsalt armastan seda autot
- Octavianus
- Postitusi: 204
- Liitunud: 18 Apr 2007, 23:55
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Usku Mini (001 AZP) / 1990 998ccm
Uku sa luuletusi ikka kirjutad või?usku kirjutas:Hoolimata mängulisusest ja asjaolust, et teda on raske tõsiselt võtta, on ta snoob ja härrasmees.
Või vähemalt naistekatesse lühilugusid. Saaksid rikkaks
Less is More. Mini is Great.