käigukast jupsib

Prr....prrr.....
usku

käigukast jupsib

Postitus Postitas usku » 01 Jaan 2005, 18:56

tere

minul on allegro, kuid selle mootor on täitsa sama mis minil, seega eeldan, et ka käigukast on sama ehk? kas keegi teab ehk täpsemalt?
nimelt sünkrod on täitsa kadunud kastist ja seega vahetus võimatu. küsimused:

1) kas keegi oskab kommenteerida mini ja allegro kastide sobivust
2) kas keegi on remontinud/kohanud austinite käigukastiprobleeme
3) kas kellelgi on üle mõnda mini käigukasti (TÖÖKORRAS)

uku
Kasutaja avatar
Harri
Postitusi: 500
Liitunud: 17 Juun 2004, 16:57
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Harri » 03 Jaan 2005, 14:40

Kui käiguvahetus võimatu,pakun ,et tuksis on hoopis sidur mis keeldub korralikult lahutamast. Ma ei tea kas Allegrol on trossiga või hüdrauliline siduri käitamine aga tõenäoliselt ta rikkis on . Tõenäosus,et korraga neli sünkronisaatorit "ära surevad" ......mitte ei taha uskuda :)
u

veel käigukastist

Postitus Postitas u » 06 Jaan 2005, 22:09

sidur oli ka p**s jah, kuid selle sai korda.
4->3 saab veel kuidagi vahetatud, aga teisi ei saa.
ja ülespoole vahetab ilusti ... mitte ei tea mida arvata
aga kui vedrustus korras, siis läheb kast laiali, eks siis näeb.
muidu käitub see hüdrauliliselt...

hoian kursis
Kasutaja avatar
Harri
Postitusi: 500
Liitunud: 17 Juun 2004, 16:57
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Harri » 07 Jaan 2005, 12:44

Nujah, enne kui sünkronisaatoreid vahetama tormad vaata üle kas käikuvaheuse kahvlid seal käigukastis pole liialt kulunud. Neid remonditakse pealekeevitamise ja mahalihvimisega...... Kui käiguvahetuse kahvel on kulunud siis ei lükka ta hammasrattaid korralikku hambumisse....eks spetsialistid muidugi vaata....
Kasutaja avatar
usku
Postitusi: 495
Liitunud: 06 Jaan 2005, 22:05

veel kastist

Postitus Postitas usku » 07 Jaan 2005, 13:34

hei,

uurisin ka natuke asju.
selgus:

1) mini ja metro kastid sobivad allegrole 1:1-le ainult et soovitav on ka sidur vahetada, parema ühilduvuse jaoks, kuid see pole vajalik

2) sünkronisaatorid on küll kulunud, kuid veel töökorras, sest ka vahegaasi lisamisega ei lähe käigud sisse

3) sidur praegu küll lahutab, kuid et teha kindlaks kas ta ka PIISAVALT lahutab, siis laseme süsteemi korraks veel tühjaks ja paneme kolvi külge pikema varda (mis sidurit lükkab)

4) vaatame ka neid käiguvahetuse kahvleid :)

u.
Kasutaja avatar
usku
Postitusi: 495
Liitunud: 06 Jaan 2005, 22:05

Postitus Postitas usku » 05 Mär 2005, 19:37

teise teemasse kirjutasin ka juba sellest, et probleem lahendatud.
pull oligi selles, et sidur ei lahutanud piisavalt. naljakas on see, et enne remonti 4 cm pulgast sidurikolvi ja hoova vahele piisas, nüüd sai vahele pandud 7 cm pulk, mille sain põlvas lammutatud austini küljest. sidur lahutab nüüd palju kõrgemalt ning rohkem, lume minnes suurtel teedel tuleb veel proovida, et ega sidur libisema ei hakanud. kuid igatahes selleks korraks on probleem lahendatud. kahvel näeb välja nagu uus ning käiguvahetust saadab ainult ilus metalne klõpsatus :)

u.
rustang

Postitus Postitas rustang » 07 Mär 2005, 17:16

usku kirjutas:sain põlvas lammutatud austini küljest.
Mis sel Põlva Austinil veel küljes võib olla?
Külaline

Postitus Postitas Külaline » 07 Mär 2005, 18:22

alles jäi tast sinna ainult põhi ja katus
nina ja saba said minu austini külge pandud,
2 velge ootavad oma aega kodus garaazis.
sealt sai kaua seisnud ja konserveerimata mootori, mis nüüd tükkideks on. salong oli 100 % rüüstatud, sealt ei tuld midagi. elektrisüsteem,
kõik torud samuti surnud. alles jäi ainult igasugust tugevat raudvara (mootoriblokk, pea, karbuss, kollektor, käigukast, klapid, vedrud, nukad jms üldse, mis seal kapotiall on. radikas oli katki, nagu ka kõik muud asjad, mis katki saavad olla. ehk siis hunnik mootorividinaid + allegro uksed,kapott, pagasniku luuk ja klaasid.

pilte mootori lammutamisest:
http://www.zone.ee/hattala

kokkuvõte: ei midagi asjalikku pole enam alles, mis sai, on juba rakendatud
Kasutaja avatar
usku
Postitusi: 495
Liitunud: 06 Jaan 2005, 22:05

Postitus Postitas usku » 13 Mär 2005, 15:15

rustang kirjutas:
usku kirjutas:sain põlvas lammutatud austini küljest.
Mis sel Põlva Austinil veel küljes võib olla?
eelmises postis pildid mootori lammutamisest, siin siis autost endast :)

http://www.zone.ee/hattala/polva/index.htm
Kasutaja avatar
usku
Postitusi: 495
Liitunud: 06 Jaan 2005, 22:05

pakkumine

Postitus Postitas usku » 27 Juul 2005, 21:32

neli postitust tagasi hõiskasin, et kastiprobleem ammendatud. tegelikult see nii siiski pole. võib öelda, et lausa sõnusin ära... igatahes sain endas selgust nüüd, kui rohkem ringi sõitnud olen (selle aastaga on auto sõitnud 45 km)

seega, kirjutan teile, palumaks abi, sest ise minust kasti lahti võtjat ja remontijat ei ole - ma rohkem selliseid lihtsaid asju teen :)

PROBLEEM: käike alla (4-->3 ; 3 --> 2 ; 2 --> 1) vahetada on peaaegu võimatu. ülesvahetused on ideaalsed ning nüüd kus paksem õli (5W - 50) sees, ei ole ülesvahetamise kohta mingeid pretensioone. aga see allavahetus ... harri rääkis käiguvahetuse kahvlist ... teine võimalus on sünkronisaatorid, kuid siis ei tohiks ju üles ka vahetada? äkki on lihtsalt kang vedelaks jäänud?

mis ma tegema peaks? harri, kas sul on oskusi/aega/tahtmist minu austinit natuke vaadata? ma sõidaks ta tartusse sügisel, kui kooli tulen ning siis saaks mõned õhtud koos tema seltsis veeta? äkki keegi teine oskaks ja tahaks asja käsile võtta? loomulikult ei ole ma abikäte vastu kitsi ning normaalne tulemus saab ka vääriliselt tasutud...

võibolla peaks üldse mõtlema metro/mini kasti ja siduri installimise peale?
ksuuk
Postitusi: 134
Liitunud: 29 Mai 2005, 00:48
Asukoht: Tallinn

Re: pakkumine

Postitus Postitas ksuuk » 27 Juul 2005, 21:59

usku kirjutas:teine võimalus on sünkronisaatorid, kuid siis ei tohiks ju üles ka vahetada?
Vahegaasiga (sidur alla, kõrgem käik välja, sidur üles, gaasi, sidur alla, madalam käik sisse) saad käigud sisse? Kui jah, siis on sünkronisaatorid hävinud.
Kasutaja avatar
Harri
Postitusi: 500
Liitunud: 17 Juun 2004, 16:57
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Harri » 27 Juul 2005, 22:14

Kahjuks pole ma Minil ise käigukasti probleemidega kokku puutunud. Ja normaalset remondivõimalust Tartus mul nagunii pole. Käigukasti remondiks peab mootori maha võtma kogu täiega. Vaata eelmises postituses soovitatud : vahegaasiga käiguvahetamise varianti, mis tulemuse annab.....
Kasutaja avatar
usku
Postitusi: 495
Liitunud: 06 Jaan 2005, 22:05

Postitus Postitas usku » 28 Juul 2005, 13:27

vahegaasiga on nii, et ma ei tea, kui palju seda vajutada :)
käigu saab pika nügimisega sisse (hoian jõuga õige koha poole ca 10 sek ja siis lükkan korra veelgi tugevamalt), kuid hirmsa krõmpsu saatel. sarnane hääl nagu ilma sidurita käigu sisse panemise üritamisel. kuid samas ei oska siduriga ka enam midagi teha, sest seal on nüüd 7 cm pikkune pulk vahel ja süsteemis õhku ka ei näikse olema...

mõtlesin täna õhtu poole veel üritada erinevaid variatsioone...
proovin selliseid asju:

1) 3 --> 2 palju gaasi
2) 3 --> 2 väga aeglaselt veerev auto
3) 3 --> 2 eelmised kaks koos
4) 3 --> 2 väga kiire ja hooga liigutus koos natukese vahegaasiga
Kasutaja avatar
usku
Postitusi: 495
Liitunud: 06 Jaan 2005, 22:05

Postitus Postitas usku » 28 Juul 2005, 16:55

lisasin just austini kontole 25 km ... see keris end ette edasi tagasi peaaegu ühekilomeetrilist juppi läbides. kuna bensiinipaagiks on 5 l kanister, saab öelda, et kütusekulu on täpselt 20 liitrit 100 km kohta. mis ei ole palju, arvestades, et ma edasi tagasi pidevate kiirendustega (1 kuni 4. käik) ja koha peal uristamistega sõitsin ... kulgesin mööda head asfalti, kahe anna teed ristmiku ja ühe lamava politseinikuga - seega käiguvahetusi kui palju. eelmises postituses toodud neljast päevakorrapunktist oli reaalset abi ainult nr 4-ndast. seega, ainult kangi kiire ja hooga liigutamine annab tulemusi, muud variandid on kohutav auto piinamine. sellise viguriga läheb sisse 3. ja imepisikese veeremise pealt 1. käik. kuid 2. käiku ei õnnestu mingit moodi sisse saada ilma raginata. proovisin veel ka nii, et lisasin õli (kuni max kriipsuni), kuid see muutis üksnes kangi liikumist raskemaks. vahemärkusena võib öelda, et 2. käik ei lähe ka ülesvahetades sisse, kui auto liikumiskiirus on väga väike

aga see on rõõmustav, et kolmas hooga pannes ilusti sisse läheb. nüüd on teada, et vähemalt linnaliikluses saab hakkama, kui fooride tsüklit hästi jälgida ning ettenägelik olla... seisva auto saab liikuma 1. käiguga ning liikuva (al 20 km/h) saab juba 3. käiguga edasi ajada :) üldse on maru lühikesed käigud, sest 50 km/h 3. käiguga tundub juba hirmsa eneseületusena... seda võibolla olematu summuti pärast, kuid siiski.

seega tundub, et probleem on ikkagi selles va kahvlis, mis hammakaid õigesse asendisse ei lükka...

mis te arvate?

U.
/ära laku niisama, proovi erinevaid asju/
ksuuk
Postitusi: 134
Liitunud: 29 Mai 2005, 00:48
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas ksuuk » 29 Juul 2005, 13:07

usku kirjutas:vahegaasiga on nii, et ma ei tea, kui palju seda vajutada :)
Harjuta, küll saad tunde kätte,vanasti polnud sükronisaatoreid üldse. Peamine, et see kõik tuleb the kiiresti, nii sekundiga.
Vasta