1. leht 1-st

Hammasrihm??

Postitatud: 27 Okt 2006, 11:06
Postitas Argo
Kuna põhjalikult tuttav mootoriga veel pole, siis tahaks ikka selgusele jõuda, et kas minil on hammasrihm või kett?? :oops:

Postitatud: 27 Okt 2006, 12:33
Postitas E-riik
minil on kett
Pilt

Ja nagu foorumis juba mitu korda viidatud on, siis on meil netis üleval mini repear manual. sealt on küll osa veermiku peatükkidest puudu, kuid kogu info mootori ja sellega seonduva kohta olemas. võta ette, loe läbi ja saad enamusele oma küsimustest vastuse. antud raamat on kõigi miniomanike piibel :)

http://miniklubi.torumarket.ee/foorum/v ... .php?t=279

Postitatud: 27 Okt 2006, 13:08
Postitas Argo
Tänud kiire vastuse eest :) Raamat ammu olemas ja ka üks saksakeelne. Juhul, kui keegi peaks huvi tundma, siis andke aga märku :) Pealkirja järgi on vähemalt tegemist 98 a raamatuga, et siis MPI.

Kahjuks pole jõudnud piiblit veel läbi lugeda aga osa peatükke juba läbi vaadatud, enamasti tehtud töid puudutavad peatükid.

Kui kett, siis enamasti vist 100 K on see aeg, kui tuleks teist pingutada või on mini puhul teisiti?

Postitatud: 27 Okt 2006, 14:10
Postitas E-riik
ma ise vahetasin keti koos hammasratastega täis komplektis ära. kuna need ei maksa suurt midagi ja nikuinii sinna ketikaane alla rohkem ronida ei taha, siis panin kõik uued.

Minu mälu järgi oli manualis kirjas vist, et iga 60000 miili järgi peab kõik ära vahetama...

Postitatud: 27 Okt 2006, 14:15
Postitas Argo
Üldiselt ju jah nii, et uue kasutatud auto puhul tekib paratamatult vajadus sellised vidinad vahetada, olenemata sellest, mis number seal ees tiksub. Lihtsalt ei taha, et ühel hetkel kapotialuse segi lööb.

Mis selleks ketivahetuseks siis peale kannatuse vaja on?? :D Kas peab palju lahti kiskuma?

Ja paratamatult ei saa ju üle ka hinnast siin kapitalistlikus ühiskonnas. Et mis see üritus Sul maksma läks??

Postitatud: 27 Okt 2006, 14:27
Postitas E-riik
mina jändasin ühe oma vea tõttu seal rihmaratta kallal ja ketiga mitmeid kordi. aga ära vahetasin kogu asja siis, kui mootori kappi tegin.
ketti hammakad ja uus kett olid kokku miski 500 eek vist (autoosad.ee).

aga jah, et sinna ligi saada on vaja ära võtta radikas, radika alumine kinnitussüsteem, rihma ratas ja ketikamberi kaas. kui sa mini mootori ehitust ei tunne, on tegemist meeletult keerulise nikerdamisega. ei pääse õieti ligi jne.

ehk siis selliseid asju on lihtsam teha, kui kogu mootor maha võtta ja siis korraga mootoril kõik vahetamist vajav ära vahetada, puhastada värvida jne. sel juhul saad kogu jama ühe korraga kaelast ära ja edasi muretu elu.

Pilt

e.

Postitatud: 27 Okt 2006, 14:34
Postitas Argo
Vääääga kena pilt :D

Kraapisin ka mootoriplokki alt puhtamaks ja tuli sama punane välja :P

See mootori maha võtmine juba muidugi suurem tegemine. Äkki proovin esmalt teist siiski pingutada ja paar talvekuud üle elada :oops:

Postitatud: 27 Okt 2006, 14:37
Postitas E-riik
kui sa tegema hakkad, siis vaheta juba ära! pingutamiseks pead sa sama palju asju lahti võtma ja teist korda sa seda enam teha ei taha.
kui sa selle sealt lahti võtad, siis näeb see kett ja hammakad üsna ilusad välja - tundub nagu oleks täiesti OK. kuid kui aga uued on käepärast ja need peale oled pannud, siis saad väga hästi aru, et vana kett on ikka väga veninud ja hambad kulunud.

lihtne soovitus - tee korralikult või ära tee üldse

Postitatud: 27 Okt 2006, 14:40
Postitas Argo
Kõige parem ikka korralikult ju :wink:

Kas võimalik päevatööna ette võtta a la hommikust ööni või läheb kauem??

Postitatud: 27 Okt 2006, 14:46
Postitas E-riik
selle ajaga peaks esimesel korral hakkama saama küll.

Postitatud: 27 Okt 2006, 14:49
Postitas Argo
Sel juhul siis vaja korralikult plaanida. See mootori maha võtmine pole just kõige lihtsam.