Hommikut,
Janno pidas vast silmas uuemat parempoolse rooliga isendit.
Mu esimesel Minil on see protsess just käsil ja paar minu tähelepanekut selles osas:
1. Osad mis vahetamist vajavad algavad roolilatist lõpetades mis iganes detailiga, kuna kui hakkad juba üht asja vahetama, leiad kindlasti veel midagi mida võiks teha ja nii see lõputu ring algab.
2. Kui ostad RHD Mini milllel on vanakooli pidurisüsteem, ehk et ilma võimuta, nagu midagi sellist:
või sellist:
siis eeldusel, et käed küljes ja kõike teed ise, siis võib osade vahetus tõesti piirduda vaid roolilati ja uute piduritorudega.
Kui Mini on pidurivõimuga:
siis see kobakas ei mahu sul kapoti all vasakule ja sul on kaks valikut:
a) leida lammutusest LHD Mini pedaalide võllisüsteem mis paikneb armatuuri all või
b) loobuda pidurivõimust ja paigaldada vanema tüübi püstine piduripeasilinder ilma võimuta + uued piduritorud.
3. Kui RHD Mini armatuurlaud koosneb kahest või kolmest kellast mis on plastikkorpuses ja ülejäänud on lihtne riiul, nagu siin pildil:
siis selle tõstad lihtsalt vasakule poole ja pead natuke kinnitusi ümber tegema. Kui aga on niiöelda RHD täisarmatuur nagu midagi sellist:
siis pead ka uue armatuurlaua kas ise valmis saagima või siis ostma.
Selline armatuur oleks rooli ümber tõstmisel muidugi kõige lihtsam lahendus, aga üldiselt selliseid armatuure uuematel autodel naljalt ei leia:
Tõenäoliselt on vaja ka LHD gaasitrossi ja kui sa metallitööga väga kursis ei ole, siis ka LHD Mini gaasipedaali, kuna RHD oma ei ole lihtsalt ümber tõstetav.
Midagi ulmelist selles ei ole ja kui nokitseda viitsid ning tehnilist nuppu on, siis saad hakkama. Kui palju see kusagil töökojas tehes maksma võib minna, ei oska öelda. Kui sa RHD Minit just päris tasuta ei saa, siis ma kahtlen, et see rooli ümber tõstmine kokkuvõttes odavam tuleb kui Eestist või mujalt Euroopast samaväärne LHD Mini osta.
Minu RHD to LHD conversion algas eelmise aasta lõpus ja kuna ma sattusin punktis 1 toodud libedale teele, siis ei oska praegu ka prognoosida, millal ta mul valmis saab. Eriti nüüd kui viimasteks suvesõitudeks on teine Mini olemas ja talv tulekul. Eks ta mingiks kevadeks ikka valmib
Selgituseks veel niipalju, et kui ma omale selle RHD Mini ostsin, siis hinnavahe turul pakutavate LHD masinatega oli mäekõrgune. Praegusel hetkel on pakutavad Minid aga nii soodsa hinnaga, et täna Mini otsides ma isegi ei mõtleks RHD auto ostmisele ja rooli ümber tõstmisele. Iga Mini vajab rohkem või vähem nokitsemist ja sellega tuleb ka ostmisel arvestada. Loomulikult on olemas ka prillikivisid nagu Ranno oma ja kindlasti leidub neid Eestimaal veelgi. Kuid kuna nendesse autodesse on pandud üüratul hulgal tööd ja raha, siis praeguses turu olukorras ei ole mõtet neid tasuta ära anda. Praegu naljalt üle 40K maksvaid Minisid turult ei leia, eelmine aasta aga ulatusid hinnad ka 70K alla.
Minu soovitus oleks, et kui sa vaatad Mini Inglismaalt ja eesmärgiks ei ole Tallinn-Tartu maanteel püstitada rekordit möödasõitude arvus, siis vaata vanemat kui 1984 RHD Mini, too ta siia, võta ta RHD-na arvele ja sõida. Mina olen praeguseks RHD autoga Eesti teedel sõitnud mingi 700 km ja ei ole näinud tungivat vajadust, et rool vasakul pool oleks. Maanteesõitudel tuleb RHD eripäraga lihtsalt arvestada ja kõik.
Kui sulle on tähtis, et rool oleks vasakul pool, siis lihtsam on kohe LHD auto osta.
Just my 2 cents ja oma aravmusega ainuõigele tõele ei pretendeeri
Margo