Uue mini huvitavad arengud

Kes? Mis? Kus?
veiko

Postitus Postitas veiko » 09 Jaan 2007, 09:30

mingid nn spyfotod on netis üleval

http://www.leftlanenews.com/2006/09/15/ ... ubman-r55/

esmapilgul tundub, et tegemist on pikendatud kerega MINIga.
Loodetavasti sarnaneb clubman rohkem nende idee autodega mis ringlesid eelmisel aastal erinevatel autonäitustel.

http://www.motoringfile.com/pictures/concept_geneva/
Kasutaja avatar
mikk
Postitusi: 629
Liitunud: 17 Juun 2004, 16:20
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas mikk » 09 Jaan 2007, 22:20

BIG ugly m..........r! Salong ja kõik pillid-viled-vidinad on toredad aga kõik kokku on kuidagi kohtlane. Ja see, et BMW 45 aasta taguste Monte Carlo ralli võitude seljas ratsutab, on minu arvates lihtsalt maotu. Mulle isiklikult muutub kogu see turunduse pool tasapisi vastumeelseks. Selgelt on tegemist väga edeva ja hea autoga kuid ometi on tunda sügavat identiteedikriisi. Nad võiks klassikalisest Minist juba lahti lasta, sest tegemist ON juba täiesti oma ja uue märgiga. Selline vanakese ärakasutamise tunne jääb kuidagi kogu värgist ...
veiko

Postitus Postitas veiko » 10 Jaan 2007, 00:23

Hm, pole küll täheldanud et BMW Monte Carlo Ralli võitu oma kontosse kirjutanud oleks. See on jätkuvalt ikka MINI võit või kuidas? MINIsi toodetakse jätkuvalt vanal heal Inglismaal ja Oxfordis (oli vist nii) mitte kusagil Hiinas või USAs.
Olenemata sellest, et BMW omab, arendab, müüb ja hooldab uut MINI on see siiski MINI.
BMW on minu jaoks tagasilla veoga, vabalt hingav ja tõupuhas sakslane ning esimene mootoriga sõiduvahend motoratta näol.

Siiralt kahju aga mõne jaoks oli MINI tootmises 1959 - 2000. :(
miniest
Postitusi: 545
Liitunud: 31 Juul 2004, 10:49
Asukoht: tartu
Kontakt:

Postitus Postitas miniest » 10 Jaan 2007, 14:03

No ma ei tea see nimi vöiks siis vähemalt olla MINI Clubman Estate vöi listsalt estate, kuna masin on pikkem ja näeb välja nagu universiall. :?
Austin Mini is not just a car. She is a friend, a pet and exclusive handbag.
veiko

Postitus Postitas veiko » 10 Jaan 2007, 17:12

Mingil põhjusel spekuleeritakse "clubmani" nime ümber, sama hästi võiks ju nimeks on "traveller". Eks aasta lõpuks ole teada mis maimukesele nimeks pandakse. :D
Kasutaja avatar
Kristjan
Postitusi: 895
Liitunud: 17 Juun 2004, 12:59
Asukoht: Tartu / TTÜ
Kontakt:

Postitus Postitas Kristjan » 10 Jaan 2007, 18:44

Ei saa midagi teha. Pean ikkagi tunnistama , et kuulun nende tegelaste hulka kelle arvates toodeti Mini aastani 2000 !! Just sellepärast , et kogu auto olemus ja idee on muutunud. ....

Samamoodi nagu New Beetle ei ole õige põrnikas ja volksu Transporter Type 3 ei ole sama mis 1 või 2. Volkarite puhul muutus mootor ( õhkjahutusest mindi üle veele) Mini puhul aga peaaegu kõik.

BMW Mini on tavaline tänapäevane auto mis võitleb oma konkurentidega ainult läbi hea reklaamikampaani. Temas ei ole ühtegi revolutsioonilist muudatust või uuendust. Puudub tehniline erilisus, miski mis muudaks ta teistest paremaks ja tõstaks esile. ( Issigonise masinal näeme siin esirattavedu , vedrustust, ülekandega käigukasti ehk remote control jne jne)

Ja mis kõige hirmsam. Mini ei ole enam ju mini ..... Täitsa suur auto teine...
Kasutaja avatar
mikk
Postitusi: 629
Liitunud: 17 Juun 2004, 16:20
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas mikk » 10 Jaan 2007, 20:15

veiko kirjutas:Hm, pole küll täheldanud et BMW Monte Carlo Ralli võitu oma kontosse kirjutanud oleks.
Uue Mini kodulehekülg seda ju teeb. Lihtsalt ajalooseikadest rääkimine see ju ei ole. Sel juhul võiks seal samahästi ju rääkida püramiidide ehitamisest või teab millest. Aga räägitakse justnimelt Minide võitudest.
Ja seesamune sinu saadetud link sellest valgest prototüübist - see pilt ei ole seal kogemata.
See on jätkuvalt ikka MINI võit või kuidas?


Vahe vist siin ongi, et uue auto nimi kirjutatakse kõik suure tähega MINI ja vana tavapärasel moel - Mini. Ja MINI võit see ei olnud. Monte Carlos võitis Mini.
BMW on minu jaoks tagasilla veoga, vabalt hingav ja tõupuhas sakslane ning esimene mootoriga sõiduvahend motoratta näol.


Jah. Kui sinu jaoks on BMW selline, nagu ülal väga napisõnaliselt kirjeldad, siis ei tohiks sinu jaoks ju olla ka probleem aktsepteerida teistsuguseid seisukohti Mini osas. Sest eks ka BMW-d kujutavad inimesed erinevalt ette. Eksole. Suurim möödalaskmine on MINI puhul minu arvates toimunud eksterjööris ja see ei ole parandatav. Nagu Kristjan juba viitas, siis auto, mille nimi tähendab "väike", on oluliselt suurem kui näiteks keskmine Aasia NELJA uksega väikeauto. Üldine välimus on juba nii subjektiivne, et selle kallale ma parem ei läheks. Tehnilise külje pealt on lihtsalt üleilmne trend selline, et oma autot igaüks kodus enam timmida ega parandada ei saa. Aga see oli ilmselgelt üks olulisi edu põhjuseid.
Siiralt kahju aga mõne jaoks oli MINI tootmises 1959 - 2000. :(
Neid, kes minu arvamust jagavad, on usutavasti rohkem kui "mõni". Ja
erinevalt sinust ei näe mina siinkohal küll kahjatsemiseks mingit põhjust, sest nii palju kui on inimesi, on ka arvamusi. Üleüldse - mis tähtsust sel on? Mina kedagi ümber veenda ei kavatse ja teisitimõtlejaid halvustada ega diskrimineerida ka mitte. Miniklubi ei ole mingit selget seisukohta vormistanud, et milline see õige Mini on. Klubi on Minidele (ärge tehke vahet suurtel-väikestel tähtedel) ja viimastel üritustel on alati üks suurem veli ka kohal olnud. Võtke sõbralikult! Või nagu ütles kärbes Jaak (Leiutajateküla Lottes): "Oia soe!"
veiko

Postitus Postitas veiko » 10 Jaan 2007, 21:37

Nii nagu kogu maakera on inimese poolt läbi käidud on ka vist auto areng läbikäidud. Rattaste arvu muutmine ja vedava telje nihutamine ette või taha ei ole enam mingi uudis isegi quattro on audi poolt kahjuks leiutatud. Mootoreid mida paigaldatakse Minidele võib leida tesitest autodest s.h. Toyota ja Peugeot. Arenduskulude kokkuhoid väidetavalt. Võib olla on järgmine suurem muutus kui leitakse autodele uus kõtuse liik mida hakaktakse kasutama või peaks aut muutuma lendavaks. :lol:

Samas võib välja tuua selle teatava osavusena, et 1,6 liitrisest mootorist on ikka suhteliselt palju hobujõude kätte saadud.

Cooper 115 hj, Cooper S 170 hj ja Cooper S JCW 220 hj. Nojah kaks viimast on turboga saavutatud. Mingi väikene töökoda on sellest mootorist suutnud välja pigistada ka 300 hj (iseasi kui töökindel selline lahendus on).

Samas on säilitatud suurepärane juhitavus ja olen sõidutanud oma väikeses Minis ka nelja inimest kuigi ega pikka sõitu neljakesi ettevõtta ei soovi.

Mis puudub brandi muutustesse siis vahet pole miteme sõrmega risti ette lüüakse kas kahe või kolmega alustades vasakult või paremalt poolt ikka teenitakse ühte jumalat. Samas kui uue areng on nii "paha ja nõme" võiks ju teema foorumist maha võtta. Kas MINI või Mini - iga brand teeb ajas läbi teatavaid muudatusi. On muutunud tuntud jalgpalli klubide logod (manu, as roma) ja ettevõtete logod (apple) mis seal ikka eks see ongi areng kui ei ole võimalik teha suuri muutusi tehakse väikesi muutusi.


Mul ei ole kahjuks vana Mini vaid on uus Mini see pärast ma selles teemase olen postitanud (ei oskaks vandae minide foorumis sõna võtta).

See, et Mini on suurem on paratamatus - inimeste toitumus on parananud ja nende gabariidid on suuremad kui olid 50 aastat tagasi seega on vajadus uute riiete järele. Gabariidid on suurenenud nii pikkuse kui ka osadel ümbermõõdu osas. Kui ma enda järgi ikka istme paika panen siis ega tagaistmel ruumi nüüd küll väga ei ole, hoolimata sellest, et auto pikkus on kasvanud ca 2 jalga. Oma väiksuses on ta teiste tänapäevastega ikka väikene auto. Mingi populaarne SUV võrdub peaaegu kahe Miniga.

Interjöör on tõesti muutunud. Kõige uuemas saab valida erineva salongi valgustuse vahel mis on minu jaoks kah suhteliselt mõtetu (diskokuul on laes veel puudu) aga see selleks (valgus dioodid lubavad kasutada erinevaid värvi valgus lahendusi las siis olla.

Kui nüüd teie jaoks on Mini "surnud" siis jumal temaga. Kuningas on surnud elagu kuningas.

Kuna rohkem öelda ei ole siis peaks kaaluma kas jääda lugejaks või otsima uuele Minile uusi väljundeid. Iseenest võiks ju uued ja vanad rahumeeli ikka koos olla mis siis, et ühele meeldib ema ja teisele tütar. Ega neid uusi meil siin niipalju ka just ringi ei sõida. Pärnus vist peale Järvesalu vana Mini rohkem eriti polegi. Uusi on vist kolm (elektrisinine, must ja tumesinie. Halli pole kahjuks pole mõnda aega silmanud võib olla on talvepuhkusel).
Kasutaja avatar
E-riik
Postitusi: 327
Liitunud: 30 Mai 2005, 22:35
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas E-riik » 10 Jaan 2007, 23:04

Minide ajaloolist tähtsust kiputakse sageli unustama. Meenutagem, mis see oli, mis minile ikkagi koha ajaloos tegi. need ei olnud võidud rallidel, ei olnud ka mitte Italian job. mini unikaalne väärtus ajaloolisest ja insenertehnilisest vaatenurgast vaadatuna on see, mida me tänapäeval peame iseenesest mõistetavaks. "retsept" tänapäeva ruumika auto valmistamiseks sai alguse JUST MINIst, see on risti kapoti alla paigutatud mootor koos vedava esisillaga! (hetkel on esiveolised 90% uutest autodest) autotargad peavad seda peale H. Fordi konveieri leiutamist teiseks, tähtsündmuseks autode ajaloos.

Nüüd siis aga asja juurde...
Uue mini puhul ei oska ma mainida ühtegi uuendusliku lahendust, mille poolest oleks sel autol maailmale midagi pakkuda. tegemist on kõige tavalisema väikeautoga (mis välismõõtudelt kül pigem juba väikekeskklassile järgi jõuab), mille hind ületab tunduvalt tavapärast kesklassi pereautot.
Hindaksin seda autot hoopis teisiti, kui tema kapoti alust täidaksid näiteks akud... või midagi hoopis uuemat. Praegusel juhul on ta aga üks mõttetu auto, millest tulevikus palju rääkida ei ole. uuest minist on saanud vana mini kultuse mõttetu vari :(

Ja veel, mis puudutab mootorivõimsusi, siis minu mazda mx5 on 1,6 mootor, millel on 125 hobust ja see mootor töötati välja 1989 aastal.
turbo versioonis aetakse samast rauast 250 hobust välja ilma, et peaks laialilendamist kartma. seega pole uue mini mootoris küll midagi uuenduslikku ega huvitavat!
Ja nüüd väike mõttetera MINIomanikele:
Korras autoga on hea sõõõõõita
Kasutaja avatar
usku
Postitusi: 495
Liitunud: 06 Jaan 2005, 22:05

Postitus Postitas usku » 11 Jaan 2007, 10:26

küll nüüd ollakse kurjad uue Mini peale :)

eks see ole tõsi, et MINI laseb turunduses küll liugu kuulsa Mini imagol, kuid seeläbi säilitab ka seda mälestust toredast autost. Nimelt on asi selles, et klassikaline Mini oli tootmises nii kaua ning selle pika aja jooksul haihtusid temaga turule toodud revolutsioonilised uuendused kõige muu sekka ning AINUS asi, mis teda "kuumana" hoidis oli tema nunnu välimus. tunnistage omale, kallid minilised, et tavainimesele aka mitteautopedele tähendab mini ENNEKÕIKE Mr. Beani autot ning seetõttu on ta osa suurest naljast. kui palju on neid inimesi, kes oskavad hinnata tema tehnoloogilist kõrgtaset omal ajal? ja pärast Mr Beani autoks olemist on ta lihtsalt väike auto teiste seas. kuid mis erilisus on see? smart on ju veelgi väiksem?

mis ma öelda tahan on see, et kui jäänuks klassikaline Mini, siis mida aeg edasi, seda kuulsusetumaks muutunuks tema lõpp. Praegu aga tehti UUS auto, mis vastab tehniliselt tänapäevasele tasemele ning see MINI hoiab elus ka Mini mälestust. See on ju tegelikult positiivne, kui Mini mäletatakse läbi MINI millegi armsa, erilise ja toredana? teisisõnu, klassikaline Mini jäi ajale jalgu ning kui ta arengul ja ajal liiga kaua jalus olnuks, võinuks tema maine sellevõrra alla käia!

ja veelgi enam - kes ütleb, et uus MINI ei ole eriline, see pole sellega sõitnud. imago on küll muutunud laiatarbekaubast nišitooteks (hind ennekõike) kuid samas just sellepärast on ta ka teistest erinev. võtta ükskõik milline kaasaegne väikeauto ja võrrelda seda MINIga - mitte ükski teine kaasaegsetest ei paku sellises suurusklassis sellist sõiduelamust ja sellist kvaliteeti (+ juhitavus, mootor, varustus, hääl...). kui ta vanasti oligi tehnoloogiline revolutsioon; siis tänasel väikeautoturul on ta kvaliteedirevolutsioon, mis kahjuks kajastub ka hinnas.

mina pakuks hindamiskriteeriumiks selle, kas auto põhivarustuses on ka juhi lai naeratus (võtkem võrdlusesse baasmudelid).

Kia Picanto? EI
Chevrolet Spark? OH NO!
VW Polo? EI
Ford Fiesta? EI
...
Mini(d)? JAAA

Kokkuvõte: kuigi MINI ei ole enam mini ega Mini, sobib ta minu meelest perekonda... nagu klassikaline Mini kujunes kultusobjektiks, on seda tegelikult ka MINI, mis ei saa kunagi olema laiatarbe ja masside sõiduk.

U.
Kasutaja avatar
E-riik
Postitusi: 327
Liitunud: 30 Mai 2005, 22:35
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas E-riik » 11 Jaan 2007, 12:32

nõus ja samas ka mitte.

Uus mini ei ole teinud mitte mingisugust kvaliteedirevolutsiooni. tegemist on autoga, nagu iga teine, mis normaalsest vabrikust välja veereb. minu jutu sisu oli, et uus mini võiks maailmale pakkuda midagi uut. olgu see siis mootoritehnoloogia või keskkonnasäästlikus - midagigi!
praegusel juhul on tegemist ju ikkagi vaid väliselt õhkõrnalt vana minit meenutava, ülehinnatud tavaautoga!!!

see ei ole mitte pahameel ega tigedus vaid siiras kurbus.
Ja nüüd väike mõttetera MINIomanikele:
Korras autoga on hea sõõõõõita
Kasutaja avatar
mikk
Postitusi: 629
Liitunud: 17 Juun 2004, 16:20
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas mikk » 11 Jaan 2007, 14:58

veiko kirjutas:Mul ei ole kahjuks vana Mini vaid on uus Mini
Miks "kahjuks"? Ise ütlesid ju, et tore auto. Kui sulle meeldib siis jää enesele kindlaks ikka. Minule on oi kui paljud inimesed öelnud, et minu auto on kole ja liiga väike. Ikka sõidan ja lahti saada ei plaani.
veiko kirjutas:Kui nüüd teie jaoks on Mini "surnud" siis jumal temaga. Kuningas on surnud elagu kuningas.
No just! Seda minagi. Ole ja laste teistel olla.
veiko kirjutas:Kuna rohkem öelda ei ole siis peaks kaaluma kas jääda lugejaks või otsima uuele Minile uusi väljundeid. Iseenest võiks ju uued ja vanad rahumeeli ikka koos olla mis siis, et ühele meeldib ema ja teisele tütar. Ega neid uusi meil siin niipalju ka just ringi ei sõida.
Pole vaja olla nii dramaatiline. Keegi ei ole siin tõstatanud teemat MINIde kõrvaletõrjumisest. Sa üritad siin seda meile peaagu sunniviisiliselt peale suruda. Pole vaja. Kui huvilisi rohkem siis võib ju kaaluda ka näiteks eraldi sektsiooni tegemist kodulehele. Aga üldiselt mulle tundub, et MINI peetakse enamasti üheks järjekordseks sõiduautoks ja fanaatilist klubidesse koondumist nende omanike hulgas üldiselt täheldada ei ole. Pealegi olevat MINIsid Eestis kuuldavasti üle kahe korra rohkem kui Minisid, kuid klubi lehele satub neid regulaarselt paar-kolm.
Kasutaja avatar
E-riik
Postitusi: 327
Liitunud: 30 Mai 2005, 22:35
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas E-riik » 11 Jaan 2007, 15:08

miku mõte uute minide kaasamisest foorumis on kindlasti ennemgi jutuks olnud, kuid nüüd võiks selle ju ära teha. mis siin ikka venitada. minu ettepaneks oleks näiteks garaashi alla alustuseks teha juurde üks link "uus mini" ja jälgida, kuidas seal jutuvada areneb. kui hakkab hoogu võtma, siis võiks edasi detailsemad teemad teha. Mis arvate?
Ja nüüd väike mõttetera MINIomanikele:
Korras autoga on hea sõõõõõita
Kasutaja avatar
mikk
Postitusi: 629
Liitunud: 17 Juun 2004, 16:20
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas mikk » 11 Jaan 2007, 16:14

usku kirjutas:AINUS asi, mis teda "kuumana" hoidis oli tema nunnu välimus.
Ma ei ole sinuga nõus. See on üks olulisemaid, kuid mitte AINUS. Mainisin ka juba ühes eelmises postituses tehnilist külge. See on lihtne, odavate varuosadega ja mis peamine - suuremas osas üsna käepäraste riistadega ise parandatav.

Ja Smart ei ole võrreldav kasvõi sellepärast, et seal on vaid kaks istekohta.

usku kirjutas:mitte ükski teine kaasaegsetest ei paku sellises suurusklassis sellist sõiduelamust ja sellist kvaliteeti (+ juhitavus, mootor, varustus, hääl...).
Iga vähegi enesest pidava autotootja nimekirjas on üks selline liialtforsseeritud pisiauto. Esimese hooga meenuvad Renault Clio ja Ford Fiesta. Neid tähekombinatsioone ma ei tea - need on alati mingid nürid konsonantkombinatsioonid, mis on hääldatamatud ja seepärast ei jää ka meelde hästi (SRT, GTI, SRW jmt) Nii et siin jääb MINI osaks ainult immits.
usku kirjutas:kui ta vanasti oligi tehnoloogiline revolutsioon; siis tänasel väikeautoturul on ta kvaliteedirevolutsioon, mis kahjuks kajastub ka hinnas.
Mini hinna põhjused peituvad küll mujal kui kvaliteedis. Seesama immitsakujundamine lihtsalt maksab palju.
usku kirjutas:Kokkuvõte: kuigi MINI ei ole enam mini ega Mini, sobib ta minu meelest perekonda... nagu klassikaline Mini kujunes kultusobjektiks, on seda tegelikult ka MINI, mis ei saa kunagi olema laiatarbe ja masside sõiduk.
Mina niiii helgesse tulevikku ei usu. Juba tehnoloogiliste protsesside iseärasuse tõttu ei ole ta loodud olema nii pikaealine. Nii kõrgele pjedestaalile MINI vaevalt kunagi tõuseb - ta ei ole üldises pildis lihtsalt nii eriline enam. Kultusest rääkida autode ja näiteks filmide või raamatute puhul näitab ainult segadust terminitega ning ei ole minu arvates üldse kohane.
Kasutaja avatar
Kristjan
Postitusi: 895
Liitunud: 17 Juun 2004, 12:59
Asukoht: Tartu / TTÜ
Kontakt:

Postitus Postitas Kristjan » 11 Jaan 2007, 17:23

A) Siinkohal mainiks ka seda , et maailma parimad autoajakirjanikud Top Gearist Clarkson ja co. hindas eelmise aasta parimaks autoks Golf GTI. Ühesõnaga on MINIl konkurente võimsuses ja väikeautode klassis küllalt. Samuti kvaliteedis.

B) Loomulikult oli Mini juba tehnoloogilisest tasandist täiesti aegunud. [Ilma veojõukontrolli ja anti-lock-brakes ja pardakompuutri ja vihmasenosrita...... Aga üha enam ja enam kuuleme me tehnikahuvilistelt ideid , et autod ongi liiga keeruliseks läinud. Raalimaailm kannatab kuna masinad on liiga kallid ja keerulised. Vormel on igav sest Ferraril on rohkem raha kõikvõimalike sensoreid sisse paigutada... ja mis tavainimesele kõige hullem: ainuke asi mida oma uue autoga teha saab on klaasipesu vahetamine. ]
Aga just see muutiski selle auto eriliseks ja friigiks. See tunnetus , täpsus. Auto teeb seda mida sa käsed tal teha! Sinu ja rataste vahel ei ole kümneid võimendeid ja muundureid....
Mini handles like a dream....

[ Veel üks näide tänapävast: Uut mazda mx5-te kiideti taevani just sellepärast , et inseneride eesmärk oli jätta auto juhitavus samale tasemele mis eelmisel mudelil]

B2) Lihtsuses peitub jõud. Ideaalseks näiteks on maailma vallutanud Apple tehnoloogiad. Eelkõige just massidesse jõudnud iPodid. Üks suur nupp ja lihtne disain. Mitte keegi ei taha auto asemel sõita neljarattalise arvutiga.

C) Mina pean ütlema , et uus MINI jätab lihtsalt külmaks. Küll aga ajavad härja püsti inimesed kes peavad seda paremaks kui vana. ( Ma ei ütle siin , et sina Veiko seda tegid aga olen kohanud selliseid tegelasi)

D) Rõõmsaks teeb see , et nii elavat arutelu pole siin foorumis ammu nähutd! Ehk , et kui uus MINI muud moodi kasulik ei ole siis vähemalt foorumi aktiivsusele on küll hästi mõjunud ! :D

Edu ja jõudu ! Tuleb oota , et uute mudelitega tullakse ka millegi uuega välja....
Vasta