1. leht 1-st

Avatav katus.

Postitatud: 15 Mai 2007, 16:04
Postitas t6ksti
Oleks paar küsimust lahtiste katuste kohta.

Esiteks:
Statistikast on tundunud, et Mini peaks linnas sööma umbes 7l/100km kohta. Mul imeb aga kõvasti rohkem. Nii 10-ne ringis. Kui suurt rolli mängib selles see, et sõidan põhilise ajast ringi lahtise katusega ehk tuuletakistus kasvab kõvasti ? Võib siin peituda see umbes 3liitrine vahe või 10 on masina vananedes üpris normaalne number või tasub viga mujalt otsida? :?

Teiseks:
Nüüd sooviks vastust neilt, kellel samuti nahkkatus. Kiiruse kasvades hakkab nahkkatus tuule mõjul aina kõvemini vibreerima. Nii tekib salongis kiirusel 50+ km/h päris käre ja jube hääl. Pärast tunnist maanteel sõites mul pea igatahes valutas sellest plärinast üpris kõvasti. :( Kuidas te võitlete selle vastu?

Kolmandaks:
Kas vaatate valgusfoore katuseluugi või esiklaasi kaudu :lol: ?

Postitatud: 15 Mai 2007, 18:03
Postitas usku
1) kindlasti ei mõjuta lahtine katus kulu nii palju, eriti linnas, ja suure kulu põhjused peituvad pigem raskes jalas või korrast ära mootoris

muude kohta praktika puudub :)

Postitatud: 15 Mai 2007, 20:24
Postitas mikk
Katus on siis lõtv. Kui korralikult pingul on, ei tohiks midagi sellist küll ilmneda. Aga ilma nägemata ei oska küll rohkem midagi kosta.

Postitatud: 15 Mai 2007, 22:11
Postitas t6ksti
13 aastat avamist ning sulgemist ning päike, temperatuur ja sademed on teinud oma töö jah. Kuid siiski on üpris kenasti pingul.
Samas, ka teiste masinate katused on näinud nii vihma kui rahet ja peaksid olema samuti veidike lõdvad ja tahakski teada, et mis nad selles suhtes ette on võtnud :roll: .

Postitatud: 25 Mai 2007, 14:08
Postitas Truuta
Ka minu katus on omadega suht läbi, aga plärinat küll ei tee. Tallinnast leidsin töökoja (Tepping), kus ühtteist parandati, kuid öeldi, et tegelt peaks uue katuse laskma teha.

Kuid kas sul, Tõksti, on katusel seespool ka vooder või on vaid see üks pealmine kiht?

Postitatud: 29 Mai 2007, 01:40
Postitas t6ksti
kardan, et lisaks muudele aspektidele on ka sisevoodri kahjustustest tingitud selle osaline eemaldamine tinginud selle plärr-plärrri.

kuid vahepeal olen leidnud muide uut taktikat, mis vähendab plärr-plärri. kaks varianti siis - 1) loogiline lahendus..pingutades sõidu ajal katust, pannes naha ja struktuuri vahele mingi vidina. 2) imelikul kombel mõjutas plärr-plärri vähendamist ka see, kui avasin juhipoolse akna. eks siin oska rohkem füüsika poisid sellest aru saada, kuid mina olin positiivselt üllatunud :P .

Siiski ei saa ma mainimata jätta, kui kahju on mul teist teistest Mini omanikest, kes avatavat katust ei oma ning on sunnitud selle palavusega saunastunud Minisse istuma. Vaesekesed! :twisted:

Postitatud: 29 Mai 2007, 08:48
Postitas Argo
Saunastunud ju enamik kliima vabasid autosid .. eks see katus oleks üks hea asi aga kuniks ei ole omanud ei oska ka nii väga puudust tunda :P mis siis ikka .. aknad alla kerida ja sõit läheb edasi :twisted:

Postitatud: 29 Mai 2007, 20:31
Postitas mikk
Avatav on mõnus. Paraku ei ole olemas 100% positiivset vidinat. Sõitsin ise sellisega ja soovitan soojalt. Omale aga enam ei osta.

Postitatud: 31 Mai 2007, 02:19
Postitas miniest
mikk kirjutas:Avatav on mõnus. Paraku ei ole olemas 100% positiivset vidinat. Sõitsin ise sellisega ja soovitan soojalt. Omale aga enam ei osta.
Miks siis?

Kas see töttu, et peresuurem jne jne?

Postitatud: 31 Mai 2007, 07:24
Postitas usku
läheb küll teemast mööda, aga räägin siiski. kuni eilseni ma ei saanud aru, miks peab kabrioletis või üldse avatava katusega masinas konditsioneer olema. palavusega lased aga katuse maha ja asi vask :) kui eile öösel las vegasesse jõudsime, sai aga kõik selgeks. mitte ükski kabriolett ei sõida lahtise katusega, kõigil katused ja aknad kinni. põhjus on lihtsalt selles, et kui öösel kell 12 on linnas 33 kraadi sooja, siis on konditsioneeriga autos lausa õnnistus sõita. auto seest on külm ja kui siis nina välja pistad, läheb süda palavusest pahaks. eile-täna sõitsime läbi kõrbe ning praegusel hetkel tiksume juba jälle meile, põhjamaalastele sobivamas kliimas. ja ma ei kujuta ette, et see sõit oleks võimalik ilma konditsioneerita. lahtine katus on lausa vastupidi - nuhtlus. vot siis. ja teine sama oluline asi on toonklaas. see ei ole mitte eputamiseks vaid see on praktiline. ja ilmselt tänu toonklaasile püsib meie "rental minivan" (Toyota Sienna) seest jahedana :)

tervitused Arizonast

P.S ameerika autod on lahedad. meie minivani küljeuksed liiguvad ise ning neid saab avada-sulgeda puldist. lisaks on tal mootorit piisavalt palju ja liigub nagu loom. kiirendus on hea ka 130+ kiirustel :)

Postitatud: 12 Juun 2007, 00:09
Postitas miniest
Täna Tartus nähtud MINI pikkas tänavas reg vist oli 304 xxx, sellel oli ka avatav kattus, kuid hullemas seisus, kui sinu oma Töksti-Töksti.
Paremalt küljelt lahti rebenenud vöi midagi sinna poole.
Kahujks ei lähe see MINI reegili alla kuna polnud kumbagi ei toppelt numbreid ega tähti. :cry:

Aga olen röömus, et uusi MINIsid tuleb aina juurde, kesse vöiks olla selle uue masina omanik?

Palju önne MINI puhul siis omanikule :D

Postitatud: 12 Juun 2007, 08:32
Postitas Truuta
See 308... on minu Mini. Tartu rahvale olen veel ehk võõras, aga Tallinna teedel sõidan juba septembrist. Minu katuse probleem seisneb selles, et katuse sees olevad ribid on ühelt küljelt välja kulunud. Teppingus liimiti need ajutiselt kinni tagasi, aga kuna katusematerjal on tänu ilmastikule veidi kokku tõmmanud, siis paistab katkine koht serva alt välja. Ühesõnaga hetkel asi funktsioneerib ilusti, aga plaan on siiski uus katus saada. Millal, ei oska öelda, auto vajaks ka keretöid jne...

Postitatud: 12 Juun 2007, 23:41
Postitas miniest
Nii siis, et sa oled rohkem Tallinna inimene vöi Truuda.:)

Palun vabandust ma ennist eksin, numbriga oli jah 308 mitte 304 nagu ennist öeldud. :oops: