O: MINI

Osta, müü & vaheta!
Vasta
Janno
Postitusi: 1945
Liitunud: 15 Mai 2007, 20:25
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Janno » 16 Jaan 2010, 18:38

No litraaži eelis on ikka eelis.Endal küll liitrisega sõitmise kogemus puudub aga mis ta ikka väga olla saab- nats nõrgem ainult ehk.

Miks pritsung mugavam on?Keerulisem ikka kui karpa. Minu meelest on karpa lihtsus eeliseks. Vähem võimalikke sõlmi, kus midagi puusse minna saab.

Minu meelest eriti nagu nõrkasid kohti polegi. Eks ikka aeg-ajalt kellelgi midagi juhtub aga see on ju tehnika :)
Cooper Sport
Kasutaja avatar
Kristjan
Postitusi: 895
Liitunud: 17 Juun 2004, 12:59
Asukoht: Tartu / TTÜ
Kontakt:

Postitus Postitas Kristjan » 16 Jaan 2010, 22:36

Mina ei saa üldse aru sellest karburaatori eelistamist tema lihtsuse põhjal. Hea küll kui lihtsalt nostalgiast karburaator meeldib siis miks mitte aga olge nüüd ausad: kui paljud teist oskavad ise karburaatorit parimasse seadistusse sättida !? Kui paljudel on selleks vajalikud mõõtekellad etc. !? Tea kas üldse kedagi ....

Ühesõnaga on karburaatori timmimine umbes täpselt sama keeruline kui pritsungi oma. Ja karburaatori puhul on minu meelest tegelikult just palju rohkem asju mis võivad valesti minna, nõel ja kambrid ju mehaaniliselt kuluvad. Samal ajal kui pritsungile annab aju koguaeg sama informatsiooni ja tingimused jäävad seega samaks.

Eesti miinus on see, et hetkel puuduvad Mini pritsungi sättimisega tegelenud inimesed. Vist ei ole ka mingit õiget pistikut.......

Aga kui paljudel meist on tekkinud pritsungiga mingeid probleeme ?
Vist ainult Rannol peale masina ümberehitust......

Pritsung tarbib ilmselt ka tibakene vähem kütust.

Tegelikult on ju mõlemad toredad. Karburaatoriga mootorit ehk ka lihtsam forsseerida :) puurid nati suuremaks ja ostad Weberi peale :) vot siis on vägev.

Aga eelistada karburaatorit lihtsuse tõttu...... mina küll ei julge.
Endal hetkel 2 karpa 1.0 ja üks 1.3 pritse.
Pritsega siiani 0 probleemi, samas ühe karpaga pole nagu päris õigeks asju saanudki ja nüüd peale puhastamist panin ntuke vale õli ka vist sisse ( ATF ei olnud lihtsalt võtta kohe ).
90Deville
Postitusi: 638
Liitunud: 08 Okt 2008, 17:17
Asukoht: Haapsalu/Sthlm

Postitus Postitas 90Deville » 17 Jaan 2010, 09:57

See pistiku puudumise jutt on pseudoteema, kuna köiki andureid saab ka eraldi mööta tavalise testeriga. Lihtsalt algandmeid peab kuskilt saama....
Aju peetisolekut sellega muidugi ei mööda, aga olgem ausad-kellel on aju peetis olnud üldse kunagi?
Ma ei kavatse endale kunagi karpaga autot osta. Pole aega.
Alto
Postitusi: 219
Liitunud: 14 Aug 2009, 12:01
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Alto » 17 Jaan 2010, 13:51

Karpa oleks justkui ajalugu tõesti... tegeleda õhuklappide ja muu pudinaga kõik sugu mehaanilised membraanid ja kõik selline peen mehaanika karburaatori sees. Teist pidi on olema kodus kõik seadmed et nt. CO-d paika saada. Sellega olen kõik vene masinad toimima saanud ja ülevaatusele ilusti saatnud.... Nagu eelkõnelajad on öeldnud ja nii ka on et pritsungi toimimiseks on tõesti vaja ainult andurid j amingeid keerulisi pistikuid pole vaja. Kui Andurite väärtused on teada, siis piisab tavalisest testrist et selgeks teha milline sõlm strigib. Diagnostika loetleb vaid mittetoimivad detaile. Tulevik näitab mis mootoriga masin sülle satub.

Kuidas kütusekulu ?
Juppe saab vaid soomest või on Eestist ka tellitav ? või on see ainult Hind miks neid soomest tellitakse ?
Kasutaja avatar
Kristjan
Postitusi: 895
Liitunud: 17 Juun 2004, 12:59
Asukoht: Tartu / TTÜ
Kontakt:

Postitus Postitas Kristjan » 17 Jaan 2010, 15:00

Oleneb mis juppe vaja on !

Saab ka Inglismaalt Minisparest.
Midagi ka eestist : http://ladu24.ee/et/ladu1/245/0,0

Ühesõnaga saab, ei ole probleeme.


Äkki aitad mul ka karpa joonde ajada :) ?

K
90Deville
Postitusi: 638
Liitunud: 08 Okt 2008, 17:17
Asukoht: Haapsalu/Sthlm

Postitus Postitas 90Deville » 17 Jaan 2010, 16:54

No mina proovisin alguses kohaliku autokaupluse kaudu endale detaile tellida ja kuidagi läbi häda sain ka. Aga ooteajad olid reeglina nädal kuni kolm-neli, löpuks tundus lihtsam Einol lasta neid soomest sellest poest lasta tuua mis ainult nende pisikeste autode juppidega tegeleb. Samuti ei saa eestist tellides kindlasti paljusid asju, mingi osa vidinaid on küll kataloogides olemas aga kui saada tahtsin siis hakati uurima ja öeldi et läheb tehase tellimusse, see kord kuus toimib ja siis u kolme nädala jooksul saad teada kas ei ole saadaval seda vidinat vöisiis saad kätte. Mitte midagi ei ole kohe siin olemas, isegi ölifiltrit mitte(haapsalus). Öhufiltri sain mingi imelise joppamisega autoexperdist kus tegu oli ilmselt riiulile kunagi näidiseks ostetud asjaga, isegi seda koodi enam ei teatud.
Abiks on kui mönes jupipoes endal suht tuttav müüja on kes viitsib sinuga tegeleda, sest ühtki asja peale esiklaasi ei saa lihtsalt.
Aga siiski pekstes olen saanud tellitud järgmised asjad:veepump, öhufilter,ölifilter,piduriklotsid esimesed,sarniirid,termostaat,ja palju plekkosi.

Kütusekuluga, kuskilt saksa lehelt lugesin et 1.3 vötab 7,5 sajale ja ilmselt nii ta on ka kuskil, vöisiis veel rohkem. Üldiselt mulle tundub et väikse auto kohta vötab suht palju bensiini, mis jääb nagu arusaamatuks. Kindlasti ei ole tegu imeökonoomse autoga.
Kuna ta enamusel hobiautoks siis sellele vast ei pöörata eriti tähelepanu.
Mulle käib veits närvidele et vötab mitte palju vähem bensiini kui mu igapäevakulgur millel 4.9l v8.....ja kaal 1800kg
ares
Postitusi: 716
Liitunud: 01 Apr 2009, 02:49
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas ares » 17 Jaan 2010, 17:05

Mul endal 1.3 ja sai seda kütusekulu ikka hoolega möödetud. Linnas on ca 7.5l - 100, Maanteel 5-6l täiesti sõltuvalt kuidas vajutad kas sõidad 90 või 120'ga. Keskmine kütusekulu oli minul igatahes 6,5l terve suve vältel.
Sirgu
Postitusi: 147
Liitunud: 01 Nov 2008, 14:18
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Sirgu » 18 Jaan 2010, 11:05

Kütusekulu (1,3i) numbernäitajatest rääkides ühtib paljugi Aresega.
Kuigi 120 ma iial ei vajuta :D, ja maanteesõitu teen üldse pigem harva. Märkusena ütleks veel et möödunud kevadel tarbis ta linnas 8+ ning peale mõnda pikemat sõitu langes 7-e kanti (Mõtlesin et seesugune käitumine on rohkem uutele autodele omane). Aga jah 7,5 ja midagi on optimaalne. Kulu maanteel nii täpselt ei tea.

„Karpa vs. Pritse” teemasse...
Ei tea mina mootorite hingeeludest paljut. Et Mini kallal on nii-ehk-naa palju asjatamist ja mootori alal ebapädev olen, siis ma hindan vägagi pritsungmootori „stabiilsust”, kui nii võib öelda. Ajuga ei ole ka probleeme olnud (ptüi-ptüi). Käivitub suurepäraselt (kevad-suvi-sügis). Ainus puudus (mis pikemalt mõtlemata kohe meelde tuleb) on aeglane kiirendus 4-ndal käigul. AGA, nagu ennist mainitud, pidev maanteenühkija ei ole ja möödasõite elu põhimõtteks ei pea, siis see viimane asjaolu eriti ei häiri.

Varuosade saadavuse kohta on siin omaette alateemasid ja „kleepse” olemas: http://www.miniklubi.com/foorum/viewtopic.php?t=119 nt. ja kindlasti harjub sisse ka „otsingu” kasutamine, sest palju kasulikku infi on foorumis hajusalt ja kaootilistes kohtades laiali.
Kokkuvõtvalt: Räägitekse et jupid on PIGEM odavad kui Mini võrrelda teiste hobiautodega. Ja alati kui miskit sisse toksid ja korralikult otsida viitsid on Sul valikuvõimalusi! Pole siin veel täheldanud, et keegi oleks mingis osas pidanud leppima „second-hand kaubaga” või alternatiivlahendusega endast sõltumatutel asjaoludel (a la et seda või toda ei toodeta enam ammu jne.) Raha kokkuhoiu ja nutikuse nimel on seda muidugi ette tulnud, jah. :D

Edu Sulle, Alto! Ma julgustaks ka selle „Uskuga äratoomise varjandi” peale mõtlema/kaaluma. Sa päris kaua siin uurinud ja pärinud ning etskae, 5 lk tagasisidet! Neid „tahan-osta-mini” teemasid on siin oioi kui palju olnud ja tavaliselt on nad kiiresti välja surnud.
Kasutaja avatar
Oliver
Postitusi: 414
Liitunud: 23 Aug 2009, 23:15
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Oliver » 18 Jaan 2010, 12:56

Ostu teemad surevadki välja kunas ostja saab lõpuks kas oma Mini kätte või siis loobub mingiks ajaks ja võib olla tuleb tagasi.
Aga "usku transpordi teenust" oleks praegu patt kasutamata jätta. Saad enne sula masina kätte, nokitsed ise või keegi ja saad vurama asuda koos esimeste päikesekuulutajatega.
Poola, Saksa teepea, Inglismaal lase tuua siis parem 25 aasta vanune või erimudel.
http://www.moto.allegro.pl/item88307012 ... monza.html Väheke Tümpsu
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9692978
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9167242 ehitamiseks
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8615042 huvitav kas veereb
http://cgi.ebay.de/Rover-Austin-Mini-Co ... 414c19fa8fhttp://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
Vali välja, kontakteeru müüjaga ja tee tehing, ning kaup saabub koju ukse ette.
Kasutaja avatar
Harri
Postitusi: 500
Liitunud: 17 Juun 2004, 16:57
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Harri » 18 Jaan 2010, 14:56

Kui siin aruteluks läks sissepritse ja karburaatori teemal, siis...
Mina olen Miniga omal ajal sõitnud neli talve ja päevast päeva.
Kusjuures kõige lihtsama SU karburaatoriga.
Mitte mingeid probleeme ei täheldanud, lõpuks pidin ainult karburaatorit puhastada laskma, oli igasugu bensiinis sisaldavaid vaike sisse kogunud, ning tühikäiku ei saanud enam paika.
Mis lihtsamate SU karburaatorite puhul talvel häiris, on see, et külmalt on mootori pöörde liiga üleval ja alles töötemperatuuri saabudes lähevad normi.
Uuematel HIF tüüpi karburaatoritel see probleem praktiliselt puudub.

Asi saab alguse ikka mootori ja karburaatori üldisest seisukorrast, kas süüde on paigas, segu õieti reguleeritud, klapivahed õiged jne.
Sissepritse aju lihtsalt pisut korrigeerib neid puudujääke.....
Aga nagu öeldakse: Kellele ema, kellele tütar:-)
siil

Postitus Postitas siil » 19 Jaan 2010, 18:09

Kütusekulu: Säästliku sõiduviisiga on võimalik kütusekulu kuni kolmandiku jagu vähendada. Lisaks muidugi seadistused. Kuskil sinna 5–7 vahele jääb ta ka mul (ei sõida säästlikult, rapsida on fannim :P )
Samas - hiljuti rääkisin ühe Ford Ka omanikuga, ja tal oli kulu keskmiselt 8–9 :D

Varuosad: Minile sobivad ka mõned vene autode varuosad - esituled jne. Ei peagi alati kaugelt tellima.
Alto
Postitusi: 219
Liitunud: 14 Aug 2009, 12:01
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Alto » 21 Jaan 2010, 12:23

Maru kiire on olnud ja krdi külm et selle teemaga edasi minna. Veebruaris ilmselt on soodsam aeg hobidega tegelemiseks ja planeeriks kuskil miskit ära tuua.
Ainus probleem ongi nüüd mootori valik. Samas tuleb ka kõne alla kere seisukord. Kodus on kõik keevitus seadmed olemas kuid sellist aega ja tahtmist üht läbi mädanenud kere endale garaazi jalgu pole ka tarvis.

Plaan on paari mudelit minna üle vaatama... Teie kui ikkagi juba spetsialistid kes on nii võrdselt autos sees olnud kui ka auto all ja kapoti vahel aega veetnud, oskate juba midagi soovitada mida näppida, kangutada, kruttida, loksutada, koputada, vaadata, et päris nahka üle kõrvade ei tõmmataks :)
Kasutaja avatar
Mehis
Postitusi: 317
Liitunud: 23 Okt 2007, 10:11
Asukoht: Tallinn/Nõmme
Kontakt:

Postitus Postitas Mehis » 21 Jaan 2010, 12:53

Sellist mini, mis ei roosteta vist ei olegi ja kui leiad sellise mis pealtnäha kobe on siis mõne valtsi vahelt ikka kolletab. Isendit vaatama minnes kisu ülesse kõik vaiba servad salongis ja ürita näha seal all olevat plekki, pagassis vaata kindlasti tagumist serva, seda mis stangega kokku puutub. Väljast võid üle vaadata karbid, kui on mingit keevitust juba näha siis on põhjust rohkem vigu otsida. Moto on minuarust suht pommikindel ja kui käima läheb ja õlikärsakat tagant ei tule siis on lootust et kohe parandama ei pea. Igasugu tihendid mootoris ja kastis võid ka üle vaadata, kui just ära pole pühitud enne. Aga kere soovitaks rohkem luubi alla võtta.
90Deville
Postitusi: 638
Liitunud: 08 Okt 2008, 17:17
Asukoht: Haapsalu/Sthlm

Postitus Postitas 90Deville » 21 Jaan 2010, 12:54

Eks üks klassikalisi kohti on esimesed rattakoopad, vastu salongi seina siis need kohad kust ventilatsioonitorud salongi sisenevad. Kui esiklaasi all asuva paneeli nurgad on roostes, siis vöid arvata et keevitamist jätkub kuna seal all veel üks plekk ja siis need rattakoopad. Samuti pöhi eesistujate jalge all, küljekarbid, pagassi pöhja tagumine ots jne. Esipaneel samuti kuhu tuled ja suunatuled kinnituvad.....katus vist ei roosteta tavaliselt :D köik muu aga isuga. Tagumine poolraam ka.....

Loe siit foorumist köik need inimeste teemad läbi ja saad palju targemaks, möni suht üksikasjalikult viitsinud kirjeldada mida ja kus keevitada tuli.
Alto
Postitusi: 219
Liitunud: 14 Aug 2009, 12:01
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Alto » 21 Jaan 2010, 13:29

Ega kellegi ühte jooksu talve rehve pole laenuks anda ?
vb. veebruaris
Vasta