M:Mini-Turbo projekt

Osta, müü & vaheta!
Sax
Postitusi: 40
Liitunud: 13 Jaan 2005, 17:39
Asukoht: TLN

M:Mini-Turbo projekt

Postitus Postitas Sax » 09 Okt 2006, 23:04

Aja puudusel müüa siis 10k EEKi eest:
93a Mini Cooper kere+Lancia 1050ccm turbomootor
Palju vajalikku kola tõsiselt kurja MINI ehitamiseks !
Huvilistel paluks ühendust võtta 51 02 932 Sax
Kerest on põgusalt juttu olnud siin ühe teise teema all.
Hetkel asub kogu stuff Tallinnas.
Asjaga on kiire.
Tähtis pole kui suur sul on,vaid see,mida sa sellega teha oskad:) MG MINI
Kasutaja avatar
Kristjan
Postitusi: 895
Liitunud: 17 Juun 2004, 12:59
Asukoht: Tartu / TTÜ
Kontakt:

Postitus Postitas Kristjan » 09 Okt 2006, 23:13

See suur , et mis seisus see mootor on ? Kui kaugele oled ise juba asjaga jõudnud?


Kristjan
Sax
Postitusi: 40
Liitunud: 13 Jaan 2005, 17:39
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Sax » 09 Okt 2006, 23:30

Mootor oli sõitev.
Aga kuna mingid eluvennad sellega nii kõvasti kupatasid,
et kere ümbert ära lagunes,tasuks asi lahti võtta ja üle kontrollida.
Omal vähemalt see plaan oli.
Nagunii tuleks paksem kaane tihend panna,kui rõhku hakata tõstma :D
1 asi on puudu ka.See orig süüte aju,aga selle oleks vahetanud
progetava vastu välja.(Vennad sõitsid NA süütega,päris õige värk see ei
ole :( ,aga maha midagi ei põlenud)

Ehitama pole ma veel jõudnud asuda(ega vist jõuagi :( )
Sai siit-sealt teemat uuritud ja kola kokku aetud.
Tähtis pole kui suur sul on,vaid see,mida sa sellega teha oskad:) MG MINI
Kasutaja avatar
E-riik
Postitusi: 327
Liitunud: 30 Mai 2005, 22:35
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas E-riik » 09 Okt 2006, 23:43

Mis näitajatega masina dokumendid on? kui asi ARKis korralikult arvel ei ole, siis on paras peavalu tagatud.

selle mootori näitajad peaksid olema Lancia Y10 Turbo 1050 CC,112 MPH max,85 BHP

minu tagasihoidliku arusaama kohaselt on antud hobuste väljavõlumine selle masina originaalmootorist (originaalis peaks sel masinal olema 1275cc 50bhp) meistri käes lausa jalutuskäik pargis. (BLMC A seeria mootorist ei ole just mitte kuigi kulukas ettevõtmine 100 hobust välja võtta, sealt edasi tuleb juba käigukastiga tegelam hakata jne) Seega kogu projektisisu kuidagi arusaamatu. oleks siis tegemist mootoriga, millel miski tõsine power taga on... see kõlab nagu palju keppi, vähe keeksi :(

kuigi kui töötaks, oleks kindlasti huvitav isend
Ja nüüd väike mõttetera MINIomanikele:
Korras autoga on hea sõõõõõita
Sax
Postitusi: 40
Liitunud: 13 Jaan 2005, 17:39
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Sax » 10 Okt 2006, 00:29

Kunagi kui mõte tekkis,sai vähe uuritud ka BMC-A mootori tuunimist
ja turbotamist (a´la Metro Turbo jne..) ning see variant sai välistatud
juba eos.
Põhjusel ,et MINI enda mootor on tehnika arengus mõõdetuna üle-eilne
päev. Sisuliselt umbtoru,kus piirid tulevad ruttu ette.
Mingi hetk sai koju taritud ka Renault 5GT turbomootor,mis on juba samm edasi(alum kaan,asjalik sidur,kogu meh osa kohandatud tööks ülelaadimisega) aga kurvastuseks tundus ka see pisut iganenud
(nukkvõll endiselt kuskil põhjas,nookurid,tõukurivardad...)
Lisaks oli ta koos kastiga ikka väga kobakas,mahtumisega oleks raskeks
läinud.Nii ta läks sama teed tagasi.
Y10 kone näikse hetkel parim variant.Nii mõõtmetelt kui tehnikalt.
See 85 BHP on stock. S.t. millest alates :D
Tähtis pole kui suur sul on,vaid see,mida sa sellega teha oskad:) MG MINI
Kasutaja avatar
usku
Postitusi: 495
Liitunud: 06 Jaan 2005, 22:05

Postitus Postitas usku » 10 Okt 2006, 08:41

Erik, turbomootoril see bhp on üsna mittemidagiütlev näitaja. hobujõud on ennekõike tippkiiruse saavutamiseks, tõmmet annab pöördemoment, milline just turbomootoril vägev on. eks see 1,0 muidu on samaväärne kui mini enda mootor (kuid kast on paremate ülekannetega). see turbo teeb temast "mahu" poolest mingi 1,6-se. konks aga on selles, et turbol ei ole jõud ühtlaselt jagatud ning see tunne kui turbo tõmme taha tuleb - vot see on selle mootori väärtus (ja kui veel turbole rõhku juurde keerata ...)

ja nii ongi, et 2,5 TDI kiirendab paremini kui 3,2 bensukas, kuigi hobuseid on viimasel rohkem.

aga enivei - 10 000 eek on ju üsna soodne hind?
ja veel - kas lancia mootorile juppe on saada kapremondi tegemiseks?
Kasutaja avatar
E-riik
Postitusi: 327
Liitunud: 30 Mai 2005, 22:35
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas E-riik » 10 Okt 2006, 12:32

Ukul jutt jumala õige, kuid minu seisukoht on pisut erinev.

Kindlasti paneb antud mootor mini kere vilkalt liikuma, kuid kas see kupatus ka teel püsib ja kui korralikult see ehitatud on?
Tooksin siinkohal näiteks Harri iseehitatud esiveermiku, kus ta kasutas Metro detaile. auto ei ole korralikult juhitav - ei saagi olla sest mini originaaldisainis on arvestatud sellega, et ratta kaldenurk on 3' ja lahkuvaat 1,5mm seda just selleks, et esiveoline auto oleks juhitav. seega kui sinna nüüd midagi ise kokku kompunnida, siis tahest tahtmata need nurgad/kraadid muutuvad ja masina juhitavus ei ole enam ligilähedanegi originaali omale.
Järgmine detail, millele tähelepanu juhiksin on aerodünaamiks. kui me räägime mini voolujoonelisusest, peame nentima, et seda lihtsalt ei ole. ja see seab ka piirid masina kiirusele. mini turboversioonid (ERA mini turbo) on varustatud spetsiaalse spoilaringiga ning põhjaga, mis tekkitab auto alla vaakumi, et autot teel hoida.
Pilt

lisaks tasuks äramärkimist asjaolu, et mootori jõu suurendamisel tuleks tugevdada ka kere. teatavasti on mini (nagu ka enamus teiste inglise masinate) kere üsna pehme ja painuv. pikemalt võib teile pajatada Uku. see kere on tehtud sellisena arvestades võimsust, millega teda edasi liigutatakse. sama lugu on ka piduritega. kui panna võimsam mootor tuleks ka kõik pidurid kobedamate vastu välja vahetada!

Kokkuvõtvalt siis, minu hala sisu ei olnud mitte selles, et see mootor lahja on, vaid tekib küsimus, kas antud ümberehitus on läbimõeldud ja mõttekas? arvan siiani, et sama võimsuse ja dünaamiks saaks kätte ka mini originaalmootorist. kui aga on soov enam powerit saada võib sinna vahele panna juba midagi tõsiselt karmi. arvan, et see lahendus on pooles vinnas ja suhtun juba projekti nägemata asjasse skeptiliselt.
Pealekauba saadab ARK selle leiutise tõenäoliselt kuu peale kurke korjama.
Nüüd aga kui keegi hea inimene, ilma piisavate tehniliste teadmisteta, selle masinaga jändama hakkab, siis võime mõne aasta pärast leida kusagilt maja tagant laiali roostetanud mini projekti, millega ei ole kellegil mitte kui midagi peale hakata.


PS: kui mini on üleeilne-, siis lancia on eilne päev (seda siis hinnates auto väljalaskeaastat). kui see on argument võiks ju leida mõne "tänapäevase" mootori :)
Ja nüüd väike mõttetera MINIomanikele:
Korras autoga on hea sõõõõõita
Kasutaja avatar
usku
Postitusi: 495
Liitunud: 06 Jaan 2005, 22:05

Postitus Postitas usku » 10 Okt 2006, 12:38

jah, eriku jutus on iva! ega ka leivategija ilmaasjata oma kõige vingemaid asju koos doonorpõhja ja -veermikuga ehita!

ja veel: "tänapäevane" oleks mõni lahe 1,3 mootorratta mootor (Hayabusa..). eriti spetsiaalne oleks fooru tagant kiirendada kuni 15 000 pöördeni :)

U @ unistab niisama, sest hoov ei võta enam vanarauda vastu :)
Kasutaja avatar
Kristjan
Postitusi: 895
Liitunud: 17 Juun 2004, 12:59
Asukoht: Tartu / TTÜ
Kontakt:

Postitus Postitas Kristjan » 10 Okt 2006, 14:44

HAYABUSA ON MINU. NÄPUD EEMALE :D
Kasutaja avatar
E-riik
Postitusi: 327
Liitunud: 30 Mai 2005, 22:35
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas E-riik » 10 Okt 2006, 15:49

ei tahaks teie tuju rikkuda, kuid oletades, et te selle sinna kapoti alla olete saanud ja siis kedaspidi liikuma ka, uidas te tagurdada mõtlete? ei tahaks küll taas tujurikkuja olla, kuid baikidel tagurpidi käiku ei ole :D
Ja nüüd väike mõttetera MINIomanikele:
Korras autoga on hea sõõõõõita
Kasutaja avatar
ranno
Postitusi: 313
Liitunud: 01 Juul 2004, 19:27
Asukoht: talin
Kontakt:

Postitus Postitas ranno » 10 Okt 2006, 15:56

Noormehed, noormehed.. - ärge minge põlema :) Läbustate siin teise müügikuulutust.. :lol: ostku siis keegi ära vaadaku, mis asjast teha saab.. minul isiklikult ei ole kiiret kuhugi ja valan aga oma vanasse mootorisse õli juurde.. samas ei saa eitada, et siuke ümberehitus teema üldises plaanis on huvitav ja mõni hakkaja võiks näpud õliseks teha..
Kasutaja avatar
Kristjan
Postitusi: 895
Liitunud: 17 Juun 2004, 12:59
Asukoht: Tartu / TTÜ
Kontakt:

Postitus Postitas Kristjan » 10 Okt 2006, 17:08

eino
Postitusi: 1132
Liitunud: 13 Jaan 2006, 22:39
Asukoht: Saue

Postitus Postitas eino » 10 Okt 2006, 17:55

Olen aastaid tegelenud vanade autodega ja sealgi ringkonnas on selliseid leidur mehi kes ehitavad ules mittmest rattast vöi autost ules masina ja on önnelikud et midagi korda said aga unicumi mehed kutsuvad neid asju prennabuurideks ja ei pea nendest meestest eriti lugu. Tahan ölda seda et kes tahab jääda miniliseks siis kasutab mini juppe aga kes ei taha olla miniline see pangu sinna kasvöi viimane F1 Ferraari mootor peale ja söitku hävitajaga vöidu.

eino
vahendan minitronist osi. +358405940508 või eino.fn@gmail.com, +37256608941,
Kasutaja avatar
Harri
Postitusi: 500
Liitunud: 17 Juun 2004, 16:57
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Harri » 10 Okt 2006, 18:17

Kokkuvõttes ühinen eelrääkijatega, et kui teha siis juba tõeline power projekt ja algusest lõpuni, st kere turvapuuriga, võimsate piduritega nt.Honda 1,6 118kW VTEC mootoriga. Võimsat asja ei saa poolikult teha tulemuseks on halvimal korral otsetee surnuaeda :( Samuti kui Minil on mingi teise margi mootor kapotiall , pole tegemist enam tegelikult Miniga :)
Sax
Postitusi: 40
Liitunud: 13 Jaan 2005, 17:39
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Sax » 10 Okt 2006, 19:22

Oi kus nüüd läks tulistamiseks :)
Ega ma ei püüagi kedagi teist usku pöörama hakata.
Lihtsalt pajatasin mis plaanid minul olid.
Eesmärgiks oli ehitada väike aga hea kiirendusega linna(hobi)auto.
Endise miniomanikuna on mul tast head mälestused.
Kerge,stiilne,omapärane ja (mis põhiline) Britisch!!!

Samuti nõustun,et on olemas ka uuemad mootoripõlvkonnad.
Aga kui vaadata,mis oleks tol puhul asja eelarveks,siis on
arusaadav miks eestis selliseid väikseid hobiautosi väga palju
liikvel pole.
Samuti olen päri,et kiiremal autol peavad olema paremad pidurid ja ka kere ning käiguosa oleks vaja järgi aidata.

Ise liigitan tegijad restauraatoriteks ja "aretajateks"
Ennast pean "aretajaks"
Samas mõistan mõlemate,nii "ennistajate" kui ka "aretajate" vaateid.
Tähtis pole kui suur sul on,vaid see,mida sa sellega teha oskad:) MG MINI
Vasta