4. leht 5-st

Postitatud: 11 Mai 2008, 02:31
Postitas mikk
Janno kirjutas:Tõenäoliselt võib põhjus seisneda selles,et toru ümbrus, mis salongi tuleb, on roosteussi poolt läbi hakseldatud.Normaalne nähtus ei ole (ei tohiks vähemalt) ja parandada saab keretööde ettevõtmisega.Muidugi on ka ajutisi lahendusi.Aga, et selles kõiges veenduda, pead armatuuri lahti võtma ja sinna taha piiluma.
Täiesti normaalne nähtus Mini puhul, sest 99% sõidab ilma logariteta. Kogu saast, mis ratta alt lendub, koguneb rattakoopasse ja iseäranis hästi sellesama vendiava juurde viiva venditoru peale ja ümber. Tolm ja see muu roppus hoiab imehästi niiskust enda sees ning nii on venditoru kinnituskoht rattakoopas kõige tavalisem roostekoht Minil. Samas ka kõige paremini varjatud, sest ei paista ei seest ega väljastpoolt vaadates.

Postitatud: 11 Mai 2008, 11:12
Postitas siil
Nii. Järgmine asi.
Pidurid on esiteks sips nõrgad ja teiseks on järsemal vajutamisel krigisema hakanud.
Klotsid läbi vms?

Postitatud: 13 Mai 2008, 03:25
Postitas mikk
Mini pidurid ongi sips nõrgad. Aga kui krigisema hakkavad või jäävad veel sips nõrgemaks kui varem olid, on ilmselt tegemist kulunud klotsidega. Nõrkade pidurite korral kontrollib mõistlik inimene esimese asjana piduriõli taset muidugi.

Postitatud: 13 Mai 2008, 07:28
Postitas Mehis
Tegin endal just tagumised pidurid üle. Klotside kulumise järgi polnudki pilt väga hull, oli teist maha kulunud vast mingi 1.5 mm aga pidurdusjõudu ikkagi polnud. Regullisin kruvist max peale, isegi nii et klots veidi vastu trumlit oli aga ikkagi jäi jõudu väheks. Järgmiseks võtsin trumlid ja treisin üle, maha siis 1.5 mm läbimõõdust ja sisse vanad klotsid millele pidurimeistris uued paksemad katted peale. Kogu kompott autole alla ja mõned kiiremad ringid ja pidurdamised, siis uuesti kõik lahti ja veidi raspliga kohendamist klotsi kattega. Eelduseks on muidugi korralikud piduritorud, silindrid ja õhu mitteolemasolu torustikus.

Postitatud: 13 Mai 2008, 10:04
Postitas tito santuario
Tegin oma Minile täpselt sama protseduuri tagapiduritele, vahega vaid, et vanad päevi näinud silindrid vahetasin ära. Sai väga tip top, nüüd oleks vaja esimesed kettad vahetada, sest natuke vibreerib rool kui pidurdada. Tagumiste piduriklotside juures ongi kõige tähtsam, et regulaatorid ja niinimetatud liikuvosad oleks korralikult hooldatud, puhtad ja õlitatud ( minu lemmik on tõrvamääre, mida ka kaasaekselt purgis aerosoolina saada või konkreetselt piduritele mõeldud kemikaalid vaskmäärded jne )
Ei midagi keerulist :lol:

Postitatud: 13 Mai 2008, 10:18
Postitas Mehis
Soovitatakse määrida vaskmäärdega, eriti need koonusotsaga peenkeermega poldid mis kipuvad vastikult kinni roostetama.

Postitatud: 14 Mai 2008, 17:56
Postitas siil
Ja üldsegi - hea oleks masin estakaadile ajada ja seda altpoolt kaeda, ehk oleks ka lihtsam igasugu töid teha nt radiaatoris jahutusvedelik vahetada jne. On Tallinnas mõnda kohta, kus seda teha saaks - nn avalik estakaad vms?

Postitatud: 28 Mai 2008, 17:58
Postitas siil
Miskipärast tikub juhi ees esiklaas uduseks minema. Ideid?

Ja kui puhuri sisse panen, siis hakkab kohe salongi soojaks kütma. Klapi sulgemine jahedamat tulemust ei anna. Piisab uue klapi ostmisest või võib muu jama olla?

esiklaas

Postitatud: 28 Mai 2008, 21:24
Postitas Octavianus
Moss myyb köetavaid esiklaase, 2 traati sees. See oleks kindlasti lahendus :D

Postitatud: 28 Mai 2008, 23:45
Postitas mikk
Uduseks läheb klaas eriti hästi siis kui õhu ringluseks kasutatakse salongis olemasolevat õhku. See tähendab, et väljast midagi juurde ei võeta ja toimub ainult siseringlus. Minu kollasel oli välise õhutvõtu toru lihtsalt likvideeritud ja see põhjustab piisavalt peavalu. Kontroll: vaata kas su ventagregaati läheb sisse rattakoopa ülaosast väljuv eriti jäme toru (ca 120 mm läbimõõduga).

Sooja-külma klapp on kapoti all ja töökorras olemiseks peab selle külge ulatuma tross. Trossi teine ots omakorda kinnitub selle nupu külge, mida sisse-välja liigutades saad salongist kütet reguleerida.

Kehvade töötingimuste tõttu on need trossid üsna altid lagunema. Põhjus selles, et sageli puudutab trossi plastmassist kest läheduses paiknevat kuuma kollektorit, mis selle siis üles sulatab. Siis pääseb niiskus läbi kõri trossi kallale ja rooste on varmas seda kõike seal ühe suvega kinni/läbi korrodeerima.

Kui see kõik töötab laitmatult, on põhjus ilmselt klapis.

Postitatud: 29 Mai 2008, 01:22
Postitas siil
Tross töötab küll - kontrollitud.
Õhuvõtu vaatan veel järgi. See mees, kes mul pool aastat masinat tegi, rääkiski midagi õhuvõtuvoolikust ja et see võtab imelikust kohast õhku ja et kas ongi mõtet ühendada. Ma toona ütlesin, et kui ta Minil nii on tehtud, siis järelikult peab olema. Aga tema töömoraali arvestades ei üllatuks ma sugugi, kui seegi ülepõlve suvaliselt kokku visati... :(

Postitatud: 29 Mai 2008, 18:29
Postitas MinuMini
meil oli näiteks jahutusvedeliku vahel olev soojendussüsteemi siiber roostepuru ja muud jama täis läinud ja kui korra sooja pääle sai klapp venitatud siis külmale tagasi lükates väänas kinnituskronsteini kõveraks kuid klapp reaalselt ei sulgunud. pääle väikest puhastust kõik taas ok :)

Postitatud: 06 Juun 2008, 12:31
Postitas siil
Selle soojendusjamaga tegeldes ilmnes, et bensupump on märg. Tõenäoliselt oleks vaja membraanid välja vahetada?

Kas saab ainult membraane vahetada või tuleb terve pump uus osta?

Postitatud: 28 Juul 2008, 14:50
Postitas siil
Mini on nädalavahetusega lõhkumas käidud!
Ma ei mõista üldse maailma enam, tõesti pole oma vaba ajaga muud teha, kui väikest kaitsetut autot vägistada?
Sain oma ratta remondist kätte ja väntasin töökoja poole, kui helistas ülemus ja ütles, et seisab praegu bussiparkla kuskil nurgas põõsas ja Mini on kah seal - lukud murtud, tagaklaasi lukk lõhutud, juhiuks viltu kangutatud, süütejuhtmed läbi lõigatud ja kogu masin nii seest kui väljast pulberkustutiga üle lastud. Esimese matsuga võttis jalad nõrgaks. Läksin kohale ja seal ta oli...
Täitsa tuimaks tõmbas. Mõtlesin, et enam ei jaksa, müün maha või annan ära aga ma ei jõua.
Küürisin ja kasisin seal kaks tundi, vahepeal ilmusid võmmid kohale, neid oli juba kaks korda kellegi poolt välja kutsutud aga kuna omanikku polnud, siis nad sittagi ei teinud kah. Kõige parem oli see, et numbrimärgid ja dokumendid pold kah kohal... Totaalperse noh. Kirjutasime siis numbrimärgid kah pättide arvele, nemad muidugi muretsesid rohkem, et keegi läheb nende numbrimärkidega kütust varastama, sitta neil minu autost, CSI my ass, auto oli käe ja näpujälgi täis aga või see neid huvitas...
Koristamise ajal ukerdasid igast kalkarid ja bussijuhid ja oma töökoja rahvas ümberringi ja targutasid ja rääkisid, et hea et niigi läks. No kurat, vahel on vaikimine kuld ja antud hetkel oleks tahtnud igale targutajale lõuksi tõmmata. Lähete vägistamisohvrile kah rääkima, et kuule, sul läks isegi hästi, oleks võind veel halvemini minna? Mõttehiiglased...
Õnneks saan Mini esialgu Janno juurde angaari varjualla. Ahtoga(õemees) tegin nüüd diili, et ta saab Mini enda kätte, putitab ja sõidab kuidas tahab, tal on tehnotaipu ja tahtmist ja pedantsust. Et põhimõtteliselt alternatiiv müügile - maha ei müü aga ise kah ei tegele. Läks ooterežiimile.
Ehk ei olnudki aeg selleks küps, algusest peale on ju selline nügimine ja punnitamine sellega olnud, täielik vastuvoolu minek. Eks tuleb oodata, millal on aeg...

Postitatud: 28 Juul 2008, 16:26
Postitas marti85
minu sügav kaastunne sulle. olen yhe oma eelneva autoga analoogse olukorra läbielanud väga vastik tunne. loodetavasti siiski su mini ind taastub.