Cooper 1,3l 46kW 1994a kuulub Manevale

Lood meist ja minidest
Kasutaja avatar
Jaan
Postitusi: 165
Liitunud: 02 Juul 2007, 10:01

Postitus Postitas Jaan » 03 Jaan 2008, 12:06

Njaa, eks ta olegi nn maitse asi. Minu vaatenurk oleks selline: nagu ma olen aru saanud ehitati mini algselt siiski rallimasinaks ja rahvahulka toomiseks (loe raha rohkem teenimiseks) tehti talle igasugu mööndusi nagu sellised istmet nagu tal praegu originaalis on, täiesti tarbetu puitsisu tulede korrektor, konditsioneer, automaatkast jne. Minujaoks on mini endiselt relliauto, millega idealne meie kardiradadel suvel ja talvel adrenaliini koguda, vastavalt sellele sooviksin ka siis oma mini sisu kohandada. Loomulikult puitu ja tuledekorrektoreid ja muud ei hakka maha kiskuma aga istmete kohapealt ja mootori poolepealt aitaksin heameelega kaasa ja see rooliasend järab ju ka soovida.... Üks asi veel, on keegi vaadand kas tal on elektrooniline v kontakt süüde? Vända asendiandurite järgi järeldan et peaks olema elektronsüüde, seega saab ju ideaalselt seda järgi aidata, pannes peale igale küünlale oma süütepooli koos järelsädelusega st annab esimese suraka ära ja siis veel kuus/viis surakat järele, et ika kõik ära põleks mis põleda annab sama takti järgi saaks ka teha ju pritsungi, et töötakt oleks elastsem, programeeritavaid jausid/pritsungeid topivad siin eestiski kõik kõvemad kiirendusvennad ja muud asjaarmastajad (paned arvuti järgi ja seadista kuda tahad...) ja ega paha ei teeks ka pehmed piirajad (iseenesest on ta miinuseks see et nukk on all, mis välistab pöörete kõrgeks ajamise) jne
Vot nii arvan mina minist, see viimane süüte ja pritsungi juut on muidugi lihtsalt idee, mida kunagi teha saaks, aga väikest viisi kardirada ja jäärada sõita on temaga vahva ja igasugu edevamatele masinatele ära teha ;)

Manev
Kasutaja avatar
Kristjan
Postitusi: 895
Liitunud: 17 Juun 2004, 12:59
Asukoht: Tartu / TTÜ
Kontakt:

Postitus Postitas Kristjan » 03 Jaan 2008, 12:54

Taha ei saa korve panna. Seal on ju see metall kõrgendus , tagaistme alus jne... Tulevad juba rattakoopad vastu .... Korvid pead saama ikka kindlalt põrmandu külge ära kinnitada. Parem võta siis juba tagant puhtaks ja pane korralik puur sisse, et kui kunagi seal jää peal liiga libedaks läheb ja paar korda tsentrifuugis käid siis endiselt eluvaim sisse jääks.

Muidu kui mini üle katuse keerad on kohe katus sees nagu kingikarbil.
Kasutaja avatar
Jaan
Postitusi: 165
Liitunud: 02 Juul 2007, 10:01

Postitus Postitas Jaan » 03 Jaan 2008, 13:29

Selle puuri peale mõtlesin isegi, aga niikui see sees on kuulub auto proffi liigasse ja pead selle all võistlema, sinna aga ei kipu kuidagi, seega puuri kahjuks panna ei saa (niiet tuleb vaikselt sõita). Sellekohapealt on muidugi õigus küll, et tagumine ots oleks mõtekam pigem hoopis lagedaks korjata.

Manev
Janno
Postitusi: 1945
Liitunud: 15 Mai 2007, 20:25
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Janno » 03 Jaan 2008, 13:42

Kuidas seal külapoes nende usteplekkidega oli?Ma tahaks nädalavahetusel vaikselt nokitsema hakata.Kevad ei ole enam mägede taga!
Kasutaja avatar
Jaan
Postitusi: 165
Liitunud: 02 Juul 2007, 10:01

Postitus Postitas Jaan » 03 Jaan 2008, 13:46

sorry sorry, nendega on nii, et ukse pleki hind oli seal 1150.- Einoga kaudu tuleb sul selles osas odavamini välja, temalt saad sa uksepleki toinaga kätte, tõenäolisemalt ka kiiremini kui selle "külapoe" kaudu.

Manev
Kasutaja avatar
Jaan
Postitusi: 165
Liitunud: 02 Juul 2007, 10:01

Postitus Postitas Jaan » 03 Jaan 2008, 13:50

Aa üks asi veel. Ma hakkan ilmade soenedes tegelema plekkide vahetuse ja värvimistöödega. Konkreetselt pean silmas kojameeste alust plekki, see pagan on ju nurkapidi kinni valtsitud. Mis moodi see lahti ja kinnipanemine käib? Kas väänan sama pleki irvakile et vahetada ja pärast taon selle lainetama aetud pleki nii sirgeks kui saan vä? või on selle valtsimistöö jaoks eraldi plekk olemas?

Manev
Janno
Postitusi: 1945
Liitunud: 15 Mai 2007, 20:25
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Janno » 04 Jaan 2008, 08:36

Minitronis ukseplekid 107€.Ehk siis tegemist originaaliga.Väitsid, et enam B-varuosana seda ei paku, kuna "fit is fare".Kuna eelpool foorumites on ka sellest juba juttu olnud siis ilmselt võib ka tõele vastata. Peale selle, et raha sai ka selle eest vähem küsida
Jääb siis üle küsida veel Värvalist. :)
Kasutaja avatar
Jaan
Postitusi: 165
Liitunud: 02 Juul 2007, 10:01

Postitus Postitas Jaan » 26 Jaan 2008, 22:37

Ku...di värk ma ütlen!

See mis häält tegi ei olnud mitte sidurisurvekas vaid peaülekande keskmine ammikas mis teeb ühtepidi pöörlemisest teisipidi pöörlemise. Täpsemalt on ammikas kolme hamba võrra vaesem ja need laagrid ja saaled mis asuvad mõlemil pool ammikat, neid lihtsalt polenud enam, need voolasid õli väljalaskmis august välja, pluss oli ära söönd ka laagri pesa mootori kaanes, mis asub hooratta ja mootori vahel.
Täna võtsin maha mootori, millele kulus paar tundi. Kuna mul polnud vastavat tõmmitsat hooratta maha võtmiseks, siis eeldasin et sellest tuleb suur probleem. Vastupidi, see oli üks lihtsamaid protsesse, tegin ise vastava tõmmitsa ja naksti käes.

Kokkuvõteks, kas kellegil on seda logelevat ammikat üle? Ideaalne oleks see kui oleks kellegil mootori kaant, see mis siis jäi hooratta ja mootori vahele.
Ok, läen sauna ära ja nupitan mis edasi;)

Manev
Kasutaja avatar
mikk
Postitusi: 629
Liitunud: 17 Juun 2004, 16:20
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas mikk » 28 Jaan 2008, 18:22

Kõlab tuttavalt kahjuks. Mul on see trall oma eelmise Miniga (täpselt sama aastakäik muuseas) juba läbi tehtud. Ära söödud laagri pesa keevitati (alumiiniumkeevitus!) täis ja puuriti uus auk sisse. Töö tehti ära aga nende meeste juurde ei soovita ma küll enam kellegil minna.

Ja mis aastakäiku puudutab siis hiljem kuulsin, et see ei ole üldse eriti haruldane haigus neil. Väidetavalt vale õli põhjustatud. Aga milline on õige?
Kasutaja avatar
usku
Postitusi: 495
Liitunud: 06 Jaan 2005, 22:05

Postitus Postitas usku » 28 Jaan 2008, 22:36

mikk kirjutas:Aga milline on õige?
võimalikult paks, ehk siis 50 viskoossusega soojana. Tavaliselt on käigukastiõlid üldse 70 ja 80 viskoossusega, Minidesse pannakse aga 40 õlisid nagu tavaauto mootorisse. Käimari jaoks on see aga liiga vedel. pluss on muidugi see, et õli vahetub kordi tihemini kui tavaliselt käigukastis ja see pikendab eluiga.
Kasutaja avatar
Jaan
Postitusi: 165
Liitunud: 02 Juul 2007, 10:01

Postitus Postitas Jaan » 29 Jaan 2008, 10:15

Seda õli viga ma hästi uskuda ei tahaks, ülejäänud käikari detailid on jumal ilusad ja neil pole häda midagi. Kui uskuda et tegu on õli veaga siis just pigem see, et kasutatakse liiga paksu õli, st ülejäänud ammikad saavad oma õli portsu kätte aga selle meinitud ammikani ei jõua suurt midagi kuna õli liiga paks.
Ja üldse mis tähendab liiga paks? See niinimetatud "liiga paks õli" on selline tavalisel temperatuuril, soojenedes läeb ta vedelaks (samasuguseks nagu korralik õli), miinus 20-ga mootorit käivitades on ta jälle nagu tavott. Kasutada tuleks sellist õli mis on hoiab oma viskoosust st korralik täissünt (Mul on selline tore asi olemas nagu autodata kataloog remondifirmadele) Minu kataloog näitb minu minile meie kliimavööndes 10w 50 õli ja mida rohkem lõunapoole seda lahjemakd/odavamaks õli läheb. Meie kliimas on just vaja õli mis kannatak temperatuure vahemikus -20 kuni +90 (v mis see töötemperatuur on).
Kasutaja avatar
mikk
Postitusi: 629
Liitunud: 17 Juun 2004, 16:20
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas mikk » 30 Jaan 2008, 01:39

Minu küsimus oli muidugi retooriline aga kui juba arutelu lahti läks ...

Ideaalne õli oleks muidugi 0W-100 eksole (minu teada siiani ulme). Aga 10W-50 on parim mida siinkandis saab ilmselt kasutada.
Seda õli juttu kuulsin ma veidi pikemate kogemustega brittide käest kuid detaile paraku ei suuda enam meenutada. Siiski tuleb nentida, et põhjus ja tagajärg on sul kohad vahetanud - liiga vedela õli (s.t. < 10W-50) põhjustatud probleem ei tekkinud mitte hammasrattaga vaid laagriga, millel ta veereb. Nõellaager olevat kuuldavasti veidi kapriissem kui kuullaager. Ja selles kohas on nõellaager. Laager ütleb üles, pudeneb tükkhaaval pesast välja ja laseb hammaka üsna vabalt möllama. Sellest ka söödud korpus ja puuduvad hambad. Mitte vastupidi.

See, et muud käikari hammakad on nagu uued, ei ole mingi näitaja. Kojamehed võivad sul olla ka nagu uued. See ei garanteeri muude detailide töökorras olekut ju. Väikesed muudatused on need, mis tavaliselt põhjustavad üsna suuri segadusi. Ja käigukasti on Minil üsna mitu korda moderniseeritud. Väikeste sammude kaupa.
Kasutaja avatar
Jaan
Postitusi: 165
Liitunud: 02 Juul 2007, 10:01

Postitus Postitas Jaan » 30 Jaan 2008, 08:54

Jajah seda ma tean isegi et katkid olid laagrid aga ikagi kui eeldada et viga oli õlis siis see õli ei jõudnud lihtsalt nendeni. Eeldades, et nõellaagrid on vähe nõidlikumad siis seda enam, õli pealesaamise ebaühtlus rikub nad ruttu. Mõte jääb ju samaks: s...tt õli -> palju külmi käivitusi kus õli ei soene korralikult üles ja on hangund ning voolavus vilets -> p....ses laagrid, nõrgem koht ütleb esimesena üles.
Eile pesin käikari seest korralikult ära, sellele kulus päris mitu liitrit nefti, Ei oleks osanud arvtagi, et seal niipalju igast kõntsa võib olla, sellist nägin esimest korda. Huvitav miks on käikarisse jäätud niipalju vaba ruumi? Sinna mahub paar käiku veel. Kas kunagi oli sellel ruumil seal ka mingi otstarve või lihtsalt jääti igaksjuhuks?

Manev
Vasta