1. leht 2-st

1.0 90.a " Must pärl " ja Kristjan

Postitatud: 29 Sept 2008, 00:23
Postitas Kristjan
Ahoi kõik see mees !

Kuna meie igapäevasõidu Toyota tegi Tartu - Tln maanteel kolm kukerpalli ja läheb nüüd autoparadiisi ei jäänud mul muud üle kui end käsile võtta ja vanad alustatud tegemised lõpule viia.

Seega astusin siis garaaži ligi mind seal piinavalt ootavale mustale iludusele ja lubasin , et teen ta järgmiste nädalate jooksul korda.
Nimelt on siis Tallinnasse igapeävasõidu masinat vaja, koolis peab ju ka käima :)

Siia kirjutan siis kiirelt oma tööde nimekirjad ja abipalved !

SISU:
Turvavööd:
parajaks teha
Kinnitused (poldid/kruvid)
Istmed - lõpetada.
Armatuur riidega katta...

Rool
Spidom
Lülitid ja korpus
Lüliti armatuur ja korpus
Uksesisevidinad
Istmed ja tagumine kate (vineer)
Tagumine auk plekk-keevitus
Käigukangi nupp

Tagaklaasid (tih olemas)
Tagklaas silikoon

ELEKTRISÜSTEEM
suunatuled (korpused ja juhtmed)
Esilaternad (kruvi)
Lülitid
Uus massijuhe
Kaitsmed

KERE
Koopalaiendid(sportspack/sulev)
Bumperid (kroom/must)
Kroomriba/must plastik
Märk ette/taha
Peeglid must/kroom

See on kiiruga mobiili toksitud nimekiri

Siinkohal tahaks küsida kas Harril on endiselt nr. 32 ( oli vist ) võti olema, see millega rooli saab vahetada. Äkki on järgmine ndlvhts seda võimalik laenata.

Kas kellegil on pakkuda kahte stanget / bumperit .
Kas kellegil on pakkuda koopalaiendeid , säänseid mehiselt laiu.
Kas keegi taeb kust võiks saada selle väikese kruvipoisi mis hoiab esilaterna korpust kere küljes kinni. Kinnitub korpusele tagant poolt. Mul on üks rändama läinud ja kohe üldse ei tea kust selel võiks leida.
Kas keegi kes ise enda istmeid uue riidega katnud teab kuidas asendada seda väikest nublu mis külgedelt riiet kinni hoiab.
Pilt
Mul need ka rändama läinud.

Noh ja lõpetuseks temast veel üks pildike ka. Peaasjalikult siiski tähelepanu papudele :) Pilt on võetud kaks suve tagasi.
Pilt

Roolilõtk

Postitatud: 24 Okt 2008, 15:09
Postitas Kristjan
Tere jõudu !

Kõik muud tööd jäid nüüd oma paremat aega ootama , sest avastasin , et roolimehhanismil on pea 90 kraadine lõtk.

Ühesõnaga hakkavad rattad pöörama alles siis kui rool on juba veerand ringi liikunud. Kui rattad üles tõsta siis tööab kõik normaalselt ja väga mõnusalt / kergelt.

Tähelepanu vajab see , et autol on pea kaks korda laiemad papud kui tavaliselt Minile ette nähtud,
suurem pind maaga hõõrdumisel >
suurem hõõrdejõud>
suurem pinge/jõud roolilatile.

Milles võib olla probleem !?

Ma ise arvan , et see suurem jõud on ajapikku seal roolikarbis miskit ära kulutanud aga kuidas või mida ei tea.
Ise pole roolilatti kunagi vahetanud ega roolimehhanismi lahti võtnud , nii et ei kujuta väga hästi ette mis seal sees toimub. Uus latt on mul olemas , nii et iseenesest saaks selle vahetada.
Aga kas see ka kindlasti probleemi lahendab?

Kõik nõuanded väga teretulnud!

Postitatud: 24 Okt 2008, 19:50
Postitas Kristjan
Võtsin roolisamba lahti , lootuses , et viga võib olla seal liidese hammasratastes aga ei midä !

Märkimisväärne on see , et kui sealt alt seda nublut keerata siis keerab ta küll aga samal ajal liigub ka vasakule ja paremale. Siis kui rattad lõpuks pöörama hakkavad lõppeb ka nublu külgsuunaline liikumine.

Peab vist homme siis lati ära vahetama. Kuradi perse. Ei viitsi ju :D sõita tahaks.

Postitatud: 25 Okt 2008, 15:00
Postitas Kristjan
Täna jõudsin enamus eeltöid lati välja kiskumiseks ära teha. Tekkis aga probleem roolilati otsade kinnitustega. Noh need jullad mis roolilatti ja rattaid ühendavad.

Kuidas need masuurikad pealt ära saab? Haynes räägib mingist spets tööriistast ( mida mul ei ole ) ja siis pakub veel mingi alternatiivse mooduse aga mina selleag hakkama ei saanud. Rammisin küll selle haamriga aga ühel hetkel hakkas kahju juba.

Äkki oskate kogemustest mingit nõu anda.......

Postitatud: 25 Okt 2008, 23:34
Postitas 90Deville
Täpselt sinna löödki, kuhu pildil kujutatud on. Samal ajal peaks mingi kangi vöi heebliga teise käega sellel rooliotsal allapoole survet peal hoidma, ja käes ta ongi.

Postitatud: 27 Okt 2008, 00:17
Postitas siim
Kui väga tugevasti lõõd siis pole heeblit vaja. :wink:

Postitatud: 27 Okt 2008, 08:08
Postitas Janno
Minul tulid need ka suhteliselt lihtsalt ära :?

Postitatud: 27 Okt 2008, 11:38
Postitas Kristjan
:D

No meil eile Harriga läks küll terve igavik , et nad lahti saada. Haamriga polnud mingit lootustki , Harri hea mees käis siis vahepeal poes tõmmitsa järel.

Ühe saime suhteliselt väikse vaevaga lahti, aga peast välja tulles tegi kõva klõmaka küll.

Teisega kartsime , et keerame selel tõmmitsa tükkeks, lõpuks võtsime otsa lati küljest lahti , siis läks tõmmits natuke paremini peale ja kruvisime ja kruvisime ja kruvisime.... kuni ühel hetkel käis siuke pauk nagu püssi oleks lastud ja rooliots vihises alla kanali sügavustesse. Oleks mõni vana seal kanalis olnud siis oleks küll aamen !

Siit loo moraal, palun pange määrdeainet vahele :)

Aga üldiselt lõppes eile õhtune missioon sellega , et üks tungidest mis esimest poolraami üleval hoidis lendas alt minema ja raam vajus õige viltu alla. Nii , et nüüd tuleb ta ülevalt poolt rihmadega jälle paika tõsta. Tõsi vana lati saime küll kätte aga öösel enam uut toppida ei viitsinud.

Aitäh Harrile abi eest !

Postitatud: 27 Okt 2008, 14:35
Postitas Harri
Peab tunnistama jah, et need rooliotsad on ikka mõned väga kinni :D Kusjuures kui meenutama hakkasin siis olen tõesti omal ajal ka ilma tõmmitsata lahti saanud....See käis umbes nii, et kõigepealt toetad selle käändtelje kus rooliots küljes on, alt tungrauaga. Siis keerasin rooliotsale orginaalmutri otsaga tasa otsa....Siis andsin gaasipõletiga sellele otsale kuuma, üle ei tohi pingutada muidu lõõmutab selle metalli liiga ära....Ja siis tuleb pidulik moment: Virutad korraga kahe haamriga rooliotsa (käändtelje) külje pihta ja samas ülevalt rooliotsa pihta.... :lol:
Kogu selle jutu mõte on järgmine: MINGE POODI JA OSTKE TÕMMITS :lol:

Postitatud: 03 Nov 2008, 11:09
Postitas Kristjan
Hea mees Harri tuli kohe enda sünnipäevapeo järgsel hommikul lööktrelliga kohale ja ütles , et hakkame puurima !

No ja eks me siis puurisime. Lasime lakke väiksed augukesed sisse ja tegime kinnituslintidega konksu. Selle konksu otsa saime siis mootori vinnata.

Alguses ikka proovisime , et kas kannaab ka. Rippusime kahekesi nagu pärdikud konksu otsas ja järeldasime , et kui kahte ahvi peab küll siis hoiab mootori ka ära. Või nagu Harri ütles : " Noh kui mu mälu mind ei peta siis see mootor peaks olema 127,5 kg.... "

Üles vinnamine oli edukas ja poolraam koos uue roolilatiga sai jälle oma kohta tagasi.
Vahepeal jõudis veel perekond Pärdi meil külas käia. Eks Mikk taha ka näha , et kas tema kingitud rool ikka läheb masinale peale.... sel hetkel polnud kahjuks isegi roolisammast autos olemas.

Kogu selle tegemise käigus olin suutnud ühe mootori ülemise käppa puksi ära kaotada. Õnneks tuli järgmisel päeva Märt (t6ksti) neid samu pukse minu juurde vahetama ja sain tema käest endalegi ühe juurde.

Eile õhtuks said rattad alla ja roolisammas ka tagasi omale kohale. Roolilati otsad kruvisin hetkel küll niisama silma järgi külge.......
Ja lõpetuseks :

Elagu Harri ! hip-hip hurraaa

Postitatud: 03 Nov 2008, 16:08
Postitas Harri
Kristjan jättis tagasihoidlikkusest mainimata, et mitte ainult minu käekesed ei värisenud eelmise öö pidutsemise tagajärjel :lol: Meist kahest sai tollel hommikul kokku enam-vähem ühe normaalse remondimehe :lol:

Postitatud: 03 Nov 2008, 21:41
Postitas Kristjan
:oops:

Postitatud: 15 Veebr 2009, 20:12
Postitas miniest
Nii nii, üks väike spiooni fotoke teile. :twisted:
(Pildi kvaliteet on paha selle pärast, et 1h 40 min tagasi pimedas kaugelt, käsivärisedes peegliga tehtud ning kiiresti paintis modifitseeritud.)
Pilt

Postitatud: 16 Veebr 2009, 16:36
Postitas Kristjan
Kuradi paparatsod.

Noh jah, kaks on nagu vähe.... küll kuulete. :)

Re: 1.0 90.a " Must pärl " ja Kristjan

Postitatud: 22 Juul 2014, 11:42
Postitas Kristjan
Hea 6 aastat on esimesest entusiastlikust postitusest möödas :)

Sellel nädalvahetusel kutsus hea kursavend pulma ja eesmärk on neljapäeva ja reedega antud masin sõidukõlblikuks kokku saada.

Üks kindel probleem mida tean on tagumiste külgakende tihendid mis on mõõdult liiga väiksed ( kuigi peaksid olema uued ).

On kellegil mõni nipp kuidas neid pikemaks venitada ja kere külge kinnitada või veel parem tihendeid endeid müüa ?

OSTAN: 1990 AASTA MINILE TAGUMISTE KÜLJEAKENDE TIHENDID.