Mini Sprite ja Margo (MÜÜDUD)

Lood meist ja minidest
Kasutaja avatar
Margo
Postitusi: 665
Liitunud: 05 Aug 2008, 21:26
Asukoht: Tallinn

Mini Sprite ja Margo (MÜÜDUD)

Postitus Postitas Margo » 08 Nov 2008, 00:36

Tere,
Olen terve oma teadliku elu suurte, võimsate ja mugavate autode fänn olnud, kuid mingi hetk tekkis huvi „pocket rocketite” vastu. Sai siis neid netist uuritud ja muude autode seas kerkis tihti üles ka Mini.
Hakkasin siis selle Mr. Beani auto kohta rohkem infot ammutama ja selgus, et mitte kõik Minid ei ole nii „omapärased”, vaid võib leida pea igale maitsele midagi. Selle aasta algusest olen siis silma peal hoidnud ka siinsel foorumil. Kahjuks langes Minide suvetuur samale nädalavahetusele American Beauty Car showga, nii jäi sellest üritusest osa võtmata, kuid pilte vaatasin hea meelega.
Kui Janno käis augusti algul välja idee korraldada kilulinnas Minide kogunemine, otsustasin, et kui õnnestub, võtan sellest osa. Kuigi mul endal Mini ei olnud ja kohalegi saabusin ühissõidukiga, sain Janno Minis kaardilugeja koha. See oli mul esimene kord Minisid nii lähedalt näha ja Minis sees istuda. Peale seda üritust saigi otsustatud, et ükspäev muretsen ma endalegi Mini.
Olin mõnda aega ühel Eestis müüdava Mini kuulutusel silma peal hoidnud (rääkimata muude maade kuulutustest), kui ühel päeval sai müüjale helistatud ja auto vaatamine kokku lepitud. Mini - päris kena, punane, roostet silma ei hakanud, karastusjoogi kiri küljel ja rool paremal, lisaks täitsa viisakas salong - esmamulje oli positiivne, mida suurendas veelgi elu esimene sõit Mini roolis. Pärast vaatamist võtsime müüjaga mõlemad mõtlemisaja, mis osutus üllatavalt lühikeseks ja ülejärgmisel päeval läks Mini kaubaks. Kuna tegu oli tööpäevaga ja ma pidin õhtul teise Eesti otsa sõitma, siis mis oleks veel parem viis Mini testida.
Seda kogemust ja kõrvuni naeratust, mida Miniga sõitmine tekitab, ei pea vist teile siin pikalt seletama :) Paar sõna siiski – nagu sõidaks kerega kardiga – hea teetunnetus ja vahetu sõiduelamus ning seda pagan teab kui vanade juustrehvidega :)
Kuigi auto pidas oma esimese tripi ilusti vastu ja on ka paar väiksemat sõitu üle elanud, vajab tehniline pool kontrollimist. Nii et kõigepealt tutvun auto seisukorraga ja siis saab hakata edasisi plaane pidama.
Ahjaa, autoks siis punane Rover Mini Sprite ja netist uurides selgus, et see karastusjoogi kiri auto külgedel ei olnudki kellegi omalooming, vaid Roveri tehase ametlik mudel. Sünniaastaks peaks olema 1992 või 1993, seda pole veel päris täpselt selgeks saanud ja mootoriks karburaatoriga :D 1,3, ehk 1275 siis.

Paar pilti kahest "pisikesest" hommikul hoovi peal :)
Pilt


Pilt
Viimati muutis Margo, 14 Jaan 2020, 16:41, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Kristjan
Postitusi: 895
Liitunud: 17 Juun 2004, 12:59
Asukoht: Tartu / TTÜ
Kontakt:

Postitus Postitas Kristjan » 08 Nov 2008, 14:54

Täiesti super pildid !

Eriti esimene , kuld !
Kasutaja avatar
Harri
Postitusi: 500
Liitunud: 17 Juun 2004, 16:57
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Harri » 08 Nov 2008, 15:26

Sellest maasturist saaks veel mitu head Mini......muidugi kui see suur enne seibideks lõigata :lol:
Kasutaja avatar
Margo
Postitusi: 665
Liitunud: 05 Aug 2008, 21:26
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Margo » 02 Veebr 2009, 11:58

Tere,
Viimasest kirjutamisest on palju möödas ja nii mõndagi on edasi arenenud, kuigi mitte niipalju ja kiiresti nagu algselt lootnud olin.
„Juustrehvid” osutusid kõik erineva firma toodanguks, seega eelolevaks hooajaks sai muretsetud vähe kobedamad ja ühte marki jalavarjud.
Salongi tühjendades selgus, et hr R. Ooste ei ole ka seda masinat üksi jätnud ja on rõõmsalt paremasse karpi paar augukest surkinud. Kuid kuna soov on auto enne arvele võtta ja seejärel keretöödega alustada, siis esmatähtis on RHD muutmine LHD-ks.
Salong on tühi, uus latt on olemas ja polekski nagu midagi muud kui latid vahetada ja auto tagasi kokku panna, nagu nendest teemadest lugeda võib:
http://www.miniklubi.com/foorum/viewtopic.php?t=54&
http://www.miniklubi.com/foorum/viewtop ... =roolilatt
http://www.miniklubi.com/foorum/viewtopic.php?t=304&
Kuid sarnaselt kolmanda teemaga on mulgi kahtlusi selle pedaalindusega. Algne hurraa-mõte kogu kapoti all olev piduri-siduri silindrite posu lihtsalt vasakule poole ümber tõsta ei tundunud lähemal vaatlusel kohe üldse võimalik – no lihtsalt ei ole selleks ruumi! :) Sai siis netist pilte uuritud ja tekste loetud, kuid täit selgust pole ikkagi saanud. Ju siis pole seda õiget infot veel üles leidnud. Sellest tulenevalt paar küsimust teile:
1. Kui uuematel originaal LHD Minidel on piduri peasilinder koos võimendiga kapoti all paremal pool ja on pedaalidega ühendatud läbi spetsvõlli, siis kas siduri peasilinder asub ka paremal ja on samuti võlliga ühenduses või asub siduri peasilinder kapoti all vasakul, kohe pedaali kohal?
2. Kas kellelgi Tallinnas on oma originaal LHD Mini või ümbertõstetud LHD Mini sellises remondi/komplekteerimise staadiumis, et kogu see salongisisene pedaalide mehhanism ja kapotialune ilusti näha on ja oleks nõus mulle seda näitama ning kommenteerima/selgitama?
Ise omaenese tarkuses sooviksin kapotialuse siduri/piduri osas jätta võimalikult originaaliks ja seetõttu oleks igasugune kasulik info ja nõu eriti teretulnud. Nädalavahetusel on plaanis Mini kallal edasi nokitseda ja kui saaks enne seda teemat vähe selgemaks, oleks eriti tore :)
Margo
53412298
Kasutaja avatar
Harri
Postitusi: 500
Liitunud: 17 Juun 2004, 16:57
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Harri » 02 Veebr 2009, 14:51

Mina sinu asemel lihtsalt loobuksin pidurivõimendist ( kui see tõesti vasakule poole ära ei mahu ) kui Mini puhul väga väikest efekti andvast riistapuust. Tõstaksin Piduri ja Siduri peasilindrid üle vasakule poole ( avad on keres olemas ) Natuke tuleb ehitada ümber ja pikemaks piduri/siduri hüdro-torustikku kuid juppe võib saada hästivarustatud autopoodidest. Pääseksid nendest võllidest mis ühendavad paremal pool asuvat pidurivõimendit/peasilindrit läbi salongi vasakul asuva pedaaliboxiga. Midagi tuli vist ette võtta ka gaasipedaaliga aga sellest on foorumis arvatavasti juttu. Roolilati vahetamisel on kõige kasulikum inglise keele oskuse korral abiks võtta Manual mille failid võib leida ka foorumist otsides...Näiteks Kristjan värskelt toimetas sellega.
Kasutaja avatar
usku
Postitusi: 494
Liitunud: 06 Jaan 2005, 22:05

Postitus Postitas usku » 02 Veebr 2009, 15:04

jah, harri jutus on uba. isegi minu mõnevõrra kogukam ja raskem Allegro pidurdab standardis ilma võimendita. Eks pedaali otsas peab rohkem istuma ja rataste blokki saamiseks peab päris järsu löögi jalaga tegema, aga kui ringrajale ei kipu ja kiirteel 200 pealt nulli pidurdama ei pea, siis saab ka ilma pidurivõimendita hakkama.

P.S mu 2.3 diiselomega (ca 1.5 tonni) kaotas suve löpus pidurivõimendi ära (vaakum sai otsa). Tegin parajasti umbes 1.3 tonni kaaluva käruga möödasõitu ja kiirus oli kasvanud 130 peale, kui selgus, et ees on 70 ala, politsei, mingi avarii, mingid takistused ja kurv ja muu selline. vajutasin siis pidurit - miski ei muutunud. kogu keharaskusega tampisin piduripedaali nii, et istme seljatugi alla andis ning umbes 500 meetriga ma ta pidama sain :) järgmised 4 kuud nii rasket käru ei vedanud, aga pidurivõimendit ka ei igatsenud.
Kasutaja avatar
Harri
Postitusi: 500
Liitunud: 17 Juun 2004, 16:57
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Harri » 02 Veebr 2009, 15:16

Fakt ,et pidurivõimendi annab Mini puhul vähest effekti on pärit tegelikult soomlastelt..Uurisin kunagi nende 15" rataste peale ehitatud Mini ja imestasin, et puudub pidurivõimendi..Minu autol on suured 7" laiused ja 13" mõõtu rattad koos Metrolt pärit võimsamate ketaspiduritega. Võimendi järele küll ei igatse, soomlaste jutu järele on nii piduritunnetus ka parem.

Ümberehitusest meeldetuletuseks veel niipalju. Kõik uued piduri/siduri torud püüdke paigaldada/painutada nii, et need ei puutuks millegi vastu. Oleksid korralikult kinnitatud. Mootoriruumis valitseb lisaks veel üsna suur vibratsioon mis võib millegi vastu puutumisel toruseina kergesti läbi hõõruda.
Kasutaja avatar
Margo
Postitusi: 665
Liitunud: 05 Aug 2008, 21:26
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Margo » 02 Veebr 2009, 20:09

Tänud kaasa mõtlemast, usku ja Harri.
Harri, sinu ideed lugesin ka su varasematest postitustest ja praegugi vaatan su lisatud pilti. Kuidas süsteem toimib? On sul hiljutisi pilte Mini kapotialusest, eriti sellest uuest torustikust?

Mind ei heiduta pidurivõimendist loobumine, pigem on küsimus, et kumb lahendus tuleb soodsam/mõttekam/lihtsam:
1. loobuda võimendist ja teha piduri- ja sidurisüsteem ümber sarnaselt Harri süsteemile. Jääks ära võllinduse otsimine ja sobitamine, kuid eeldab kapotialuse kohest ümbertegemist ja uut torustikku.
2. piirduda RHD pedaalide vahetusega LHD omade vastu jättes kapotialuse süsteemi samaks. Eeldusel, et LHD pedaalide puhul on sidurisilinder samas kohas kus RHD versioonil. Kui siduri silinder seal ei ole, siis kaotab LHD võlliga pedaalide paigaldamine mõtte. Vot sellepärast soovingi teada, kuidas see kapotialune originaal LHD autodel on :)

Olen lugenud kahte erinevat service-manuali, üks Haynesi oma ja miski oli veel, mõlemad leidsin vist siit foorumist.

Kuna auto kallal on nokitsemisvõimalust vaid paaril nädalavahetusel kuus ja kevad on sisuliselt ukse taga, siis ei tahaks praegu väga töömahukat projekti ette võtta. Kindlasti kui hakkaks silindreid ümber tõstma, tekib soov need võib-olla hoopis millegi muu vastu vahetada ja kui läheb uute torude tegemiseks, siis miks mitte juba kogu pidurisüsteem üle käia ja nii see suvi siis möödukski. Süües kasvab ju isu :)

Ühest küljest on õige pigem ehitusele rohkem aega kulutada ja kõik korda teha ning pärast ainult sõitu nautida. Kuid kuna eelnev Miniga sõitmise kogemus sisuliselt puudub, siis tahaks ta hooajaks sõitvaks saada. Suvel autot kasutada, kogemusi omandada ja teistega vahetada ning tuleval talvel siis mingi järgmine osa Minist ümber/paremaks teha.


Otsisin netist LHD Mini pedaalisüsteeme ja need on originaalkoodidega olemas ning teoreetiliselt võimalik suht mõistliku hinnaga ka uue osana leida. Mis loob eelduse, et sellise süsteemi peaks kusagilt lammutusest eriti hea hinnaga saama.
Samas võllist loobumine ja kogu süsteemi ilma võimuta vasakule kupatamine säästaks jällegi kaalu, mis omakorda viib mõtted utoopilistele radadele kogu pedaalindus välja vahetada näiteks millegi vastu siinsest valikust:
http://www2.obp.uk.net/catalog/index.ph ... 541faa9435
Iseküsimus muidugi, kas tänavaautole on sellist süsteem vaja… Ja kui juba selline süsteem, siis ka hoopis kõvemast puust pidurid, jne, jne, jne ning olengi ringiga ainult ehitamisrõõmu juures, sõidurõõmu osas loen teiste kommentaare :)

Igal juhul olen vähemalt see nädal avatud nii uutele ideedele kui välja käidud mõtete kinnistamisele :)
90Deville
Postitusi: 636
Liitunud: 08 Okt 2008, 17:17
Asukoht: Haapsalu/Sthlm

Postitus Postitas 90Deville » 02 Veebr 2009, 20:32

No minu oma on 93a,lhd ja pidurdusmajandus on eestpoolt vaadates vasakul, sidur aga paremal. Homme vöin möne pildi garages klöpsida.
Kasutaja avatar
Margo
Postitusi: 665
Liitunud: 05 Aug 2008, 21:26
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Margo » 03 Veebr 2009, 09:35

90Deville, pildid originaal LHD Minist oleksid väga teretulnud. Eriti hea, kui sul õnnestuks teha lähivõte nii piduri-, kui sidurisilindri paigutusest ja võib-olla isegi pedaalidest ning võllindusest.
Usun, et ma ei ole ainus, ega viimane, kel neist piltidest kasu võiks olla :)
90Deville
Postitusi: 636
Liitunud: 08 Okt 2008, 17:17
Asukoht: Haapsalu/Sthlm

Postitus Postitas 90Deville » 03 Veebr 2009, 19:15

No paar pilti ma tegin, küll vaid kapoti alt sest salongis polnud valgust piisavalt.
Manused
toya 055.jpg
toya 055.jpg (433.02 KiB) Vaadatud 20657 korda
toya 056.jpg
toya 056.jpg (419.84 KiB) Vaadatud 20657 korda
Kasutaja avatar
Margo
Postitusi: 665
Liitunud: 05 Aug 2008, 21:26
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Margo » 04 Veebr 2009, 08:53

90Deville, tänud pilttide eest.

Siiani viitab kõik selllele, et võllindus toimetab vaid piduriga ja sidurisilinder peaks LHD puhul ikkagist vasakul olema...
Või suudab keegi vastupidist tõestada? :)

Kas kõik Tallinna Minid on juba kevadeks valmis, või on omanikel käed nokitsemist täis ja pole aega arvuti ette sattuda? ;) Täna või homme saaksin Tallinnas mõnele Minile pilgu peale heita, reedel sõidan juba enda Mini manu.
Janno
Postitusi: 1916
Liitunud: 15 Mai 2007, 20:25
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Janno » 04 Veebr 2009, 10:28

Mina igapäevaselt arvuti taga ja ikka jälgin, mis foorumis toimetatakse.
Hetkel valin enda pillile uut väljalaset. Kindlasti tuleks veel paigaldada põhja villa.Muidu peaks nagu kevadeks valmis olema :)
Cooper Sport
Kasutaja avatar
Margo
Postitusi: 665
Liitunud: 05 Aug 2008, 21:26
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Margo » 04 Veebr 2009, 15:25

Väheke OT
Janno, rõõm kuulda, et su auto kevadeks peaaegu valmis on, sinu autost ma ju selle viimase ja otsustava pisiku saingi :)
Mis põhjusel uut väljalaset vaatad? Kas vana on läbi põlenud, või soovid vähe teise tooniga süsteemi? Plaanid sa välja vahetada kogu torustiku?
Uurin sellepärast, et RHD -> LHD toimetuste kõrval nokitsen ka väljalaske kallal ;)
Janno
Postitusi: 1916
Liitunud: 15 Mai 2007, 20:25
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Janno » 04 Veebr 2009, 15:36

Offtopic neh.
Vana on pooleldi seest tühi.Tagumine pütt täitsa tühi, katis vist midagi on sees aga kardan,et see läheb kohe umbe.Kuumutab kenasti põhja alt.Kena lörin on kah-sees peab häält tegema,et omavahel rääkida :)
Cooper Sport
Vasta