Margo 1975 Morris Mini

Lood meist ja minidest
Vasta
Kasutaja avatar
Margo
Postitusi: 679
Liitunud: 05 Aug 2008, 21:26
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Margo » 10 Apr 2010, 01:31

Tervitused idarindelt.
Täna õhtul sai asja rahulikult võetud ja mõned kohad veel puhastatud, et homme pahteldama asuda.

Kuid selle eest köitis tähelepanu karburaatori küljel olevad kaks lahtist toru ja meenus, et karburaatori reguleerija ütles sügisel nende kohta midagi, aga mida, seda ma enam ei mäleta.

Sai nüüd natuke guugeldatud ja leidsin sellise toreda pildi:
Pilt
Ja mind huvitasid siis torud 5 ja 6.
Lugesin, et "5" on overflow ja et see oleks kasulik kas vooliku või toruga viia väljalaskest ja elektroonikast eemale.
Toru "6" aga on engine breather connection ja nagu nimigi ütleb, peaks olema ühendatud mootori "tuulutusega". Üks kommentaaridest:
The engine breather pipe should be connected as it creates a partial vacuum in the crank-case, helping to keep it clean & reducing the chance of oil leaks, most importantly from the primary gear bushes which, by design, cannot have an oil seal.
Ühes teises teemas küsiti, et kas mõlemad mootori breatherid tuleb omavahel Y-toruga ühendada ja omakorda"6"-ga, siis sellele anti jaatav vastus.
Küsimus targematele: mis on veel toru nr "6" avatud oleku kõrvalnähud, lisaks väiksemale õlilekke tõenäosusele ja kas mõlemad mootori "tuulutajad" peavad olema ühendatud "6" toruga?
Kasutaja avatar
Harri
Postitusi: 500
Liitunud: 17 Juun 2004, 16:57
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Harri » 10 Apr 2010, 10:47

Minu autol on 6 ühendatud mõlema mootori tuulutusega. Kaks tuulutustoru on kokku viidud ja keskel on kolmik väljavõttega karburaatori külge. 5 otsas paikneb must filtrikopsik, ilmselt on tegemist ujukikambri ülevooluga kui lugeda sinu teksti. Ma ei ole viitsinud selle musta kopsiku sisuga tutvuda...

http://web.zone.ee/raatusekinnisvara/IMG_0485.JPG

7 segukruvi kohta panin mälu värskendamiseks viite siitsamast foorumist.

http://www.miniklubi.com/foorum/viewtop ... hlight=hif
Kasutaja avatar
Margo
Postitusi: 679
Liitunud: 05 Aug 2008, 21:26
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Margo » 11 Apr 2010, 00:41

Tänud Harri, eks kui keretööd tehtud saab, siis ühendan ka mõlemad mootori tuulutused karburaatoriga. Siis on näha, kas midagi ka mootori töös muutub või mitte.
See must kopsik su karburaatori küljes on huvitav, püüan selle kohta järgmine nädal infot koguda.

Sinu segukruvi selgitus tolles teemas oli üks esimesi, mille ma eelmine kevad punase Miniga seoses läbi lugesin ja siiani meeles on :) Kuid mäluvärskendus kulub ikka ära.

Tänane Miniehituse päev algas minu jaoks kohaliku vene autode varuosade poe külastamisega, et äkki leiab kohalikust kaubandusvõrgust Mini klaaside jaoks uued tihendid.
Aknatihenditega hästi ei läinud, kuid see eest sain ukseava tihendid hinnaga 112.- krooni üks tihend. Uue ja vana tihendi võrdlus:
Pilt

Ülejäänud päev kulges minul suht rahulikult, samal ajal pahteldas onu Mini kere ja kirus kui "sirge" see on :D
Päeva lõpuks oli enamus kerest sirgemaks saanud:
Pilt

Pilt

Pilt

Homne plaan on ära teha allesjäänud pahteldamine (esiots ja vasak esitiib) ning õhtuks auto proovikrundi alla saada. Siis on näha mis kohad veel pahteldamist ja sirgendamist vajavad.
Kasutaja avatar
Margo
Postitusi: 679
Liitunud: 05 Aug 2008, 21:26
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Margo » 12 Apr 2010, 00:24

Võib öelda, et tänase päeva plaan sai täidetud.
Hommikupoolik möödus pahteldamise ja lihvimise all ning "lõunaks" sai kriitilistele kohtadele proovikrunt peale lastud:
Pilt
Selle "värviga" sobivad need valuveljed ideaalselt :D See omakorda andis uut mõtteainet...

Kui krunt kuivanud oli ja mürgiseid aure ruumis vähem, tõmbas onu Minile järgmised pahtlitriibud ja jättis auto kuivama:
Pilt

Mina jäin veel kapotti puhastama ja pahteldamiseks/kruntimiseks ette valmistama ning ühe hooga puhastasin ka koopalaiendid ära. Kaks neist on aja jooksul vähe räsida saanud ja nüüd peab mõtlema kuidas need jälle korda saab. Tõenäoliselt on klaaskiuidpahtel abiks.
Kasutaja avatar
Margo
Postitusi: 679
Liitunud: 05 Aug 2008, 21:26
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Margo » 25 Apr 2010, 00:36

Viimasest sissekandest on pea kaks nädalat ja arvestades, et Miniklubi Kevadtuurini on vähem kui kuu on viimane aeg teemat uuendada.

Viimane kord idast kilulinna tulles sai kõik Mini vahetamist vajavad klaaside tihendid kaasa võetud, et vaadata, mida vene autoosade poed asenduseks pakkuda suudavad (ukseava tihendi juba leidsin Jõhvist). Miks vene tihendid ja mitte originaalid on sel ühel lihtsal põhjusel, et ma suutsin ju Uku Inglismaale mineku unustada ja see meenus mulle alles sel päeval kui Uku pidi Eestisse tagasi jõudma.
Loomulikult jõudsin Tallinna vastavasse poodi alles eelviimasel päeval ja vaatamata müüjaproua entusiasmile ja heatahtlikkusele me midagi minu Minile sobivat ei leidnud :(

Reede õhtul sai korra töökojast läbi käidud ja uuritud, et mida vahepeal tehtud on ning millised on prognoosid. Areng oli silmaga märgatav ja minu enda jaoks kõige kardetavamale küsimusele - "millal valmis võiks saada" sain ülipositiivse vastuse - "tahaks lähiajal juba värvima hakata". Seega on säilinud lootus Mini Kevadtuuriks kokku saada :D

Täna (laupäeva) hommikul enne töökotta minekut otsustasin käia juba tuttavas Jõhvi vene autode varuosade poes ja ära osta ka teine ukseva tihend, kuna esimene kord sai üks prooviks võetud. Enne kui ma soovitud tihendini jõudsin köitis mu tähelepanu üks teine kokkukeeratud tihend. Seda lähemalt uurides meenutas see kahtlaselt minu Mini esiklaasi tihendit. Enne kui ma jõudsin müüjalt küsida, et mis tihendiga tegemist on, sain vastuseks Moskvitš 412. Egas midagi, kiiresti autosse oma vanade tihendite koti järele ja selgus, et tihend on peaaegu identne Mini omaga :) Väikesed disainilised erinevused siiski olid, kuid tihendi kuju ja põhimõte üks-ühele sama. Nii sain siis oma Minile ikkagi uue esiklaasi tihendi hinnaga 280 krooni.

Hommikupoolikul valisime Minile värvitooni välja. Valisime sellepärast, et me ei suutnud ikkagi tuvastada Minil peal olnud värvi, õigemini mina teadsin mis aastatel ja mis automark seda kasutas, aga ilma koodi ja sellepõhise retseptita seda siiski kokku ei sega. Seega otsustasime leida midagi veel paremat ja vähemalt meile tundus, et see ka õnnestus ning onu käis tõi esimeseks luukide ja sisepindade värvimiseks pool liitrit värvi. Loodetavasti saab seda siis homme õhtul juba mõnel Mini detailil näha :)

Edasi kulges juba tavapärane tore päev töökojas, mille käigus mina puhastasin puuri - kui juba värvimiseks läks, siis võiks ju ka sellele uue kuue selga tõmmata:
Pilt

Päeva lõpuks said esimese krundi alla nii luugid:
Pilt

Kui koopalaiendid:
Pilt

Ja loodetavasti eelviimase krundikihi ka Mini ise:
Pilt

Pilt

Pilt

Homse päeva eesmärk on luukidele uus värv peale saada ja ukseavad ära värvida. Siis saab ka aimu, kuidas uus värv Väikesele (P)Äikesele sobib :)
Kasutaja avatar
Margo
Postitusi: 679
Liitunud: 05 Aug 2008, 21:26
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Margo » 26 Apr 2010, 09:18

Eile hommikul sai juba varakult töökotta mindud ja tegutsema asutud. Lõpetasin torude puhastamise ja jätkasime pindade värvimiseks ettevalmistamisega.

Mingiks hetkeks oli asi nii kaugel, et võis Mini kambrisse lükata:
Pilt

Ja ees ootas tõehetk. Kõigepealt alusvärv alla, seejärel niiöelda põhitoon ning tagatipuks lakk peale ja tulemus oli oodatustki ilusam:
Pilt

Ma lihtsalt seisin ja vaatasin seda uut värvi ja püüdsin ka erinevate nurkade alt pildistada, aga mitte kuidagi ei õnnesunud kogu ilu ja sära pildile saada :)
Seega eilse päeva eesmärk sai kenasti täidetud.

Kuid sellega polnud Minipäev veel läbi. Paremat tagumist küljeklaasi eemaldades suudsin selle ju ära lõhkuda ja lasin Tallinnas uue teha. Eile otsustasin siis tagumise ringi klaasid kokku koguda, et vend saaks need nädala sees toonimisele viia, et siis nädalavahetusel Minile külge panna. Vasak tagumine küljeklaas ja tagumine klaas tulid Minist ja uus parem tagumine küljeklaas ootas mind veel pakituna kodus. Pärast edukat värvimist koju jõudes asusin uut klaasi lahti pakkima, et kleepsuga ära märgistada kumba poolt toonima peab. Väidetavalt pidi klaasidega kaasas olema ka šabloon, kuid minu üllatuseks leidsin pakist oma vana pragunenud klaasi ja uue piimvalge klaasi - just nimelt korralikult lõigatud ja hästi lihvitud servadega kahekihilise klaasi, mille kihtide vahel oli läbipaistmatu valkjas kile. Huvitav, kuidas näeks Mini välja valgete klaasidega :D
Täna lähen klaasifirmasse uurima, et mis meil tellimuse esitamisel ja klaasi valmistamisel nihu läks :)
Kasutaja avatar
Mehis
Postitusi: 317
Liitunud: 23 Okt 2007, 10:11
Asukoht: Tallinn/Nõmme
Kontakt:

Postitus Postitas Mehis » 26 Apr 2010, 09:26

Äkki ütlesid klaasi tellides et tahad valget klaasi ehk siis mõtlesid läbipaistvat, nemad tegid aga piimja. Enda kogemusest tean ka et klaasimeestega peab täpseid termineid kasutama muidu hoiadki pärast kahe käega pead kinni. :?
Kasutaja avatar
Margo
Postitusi: 679
Liitunud: 05 Aug 2008, 21:26
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Margo » 26 Apr 2010, 10:02

Mehis, see variant pole üldsegi välistatud...
Kuid tellimust sisse andes sai katkine klaas näidiseks kaasa antud ja öeldud, et tahan samasugust klaasi. Kuidas me piimja klaasini jõudsime, see on hetkel, vähemalt minu jaoks, müstika :)
Eks klaasifirmas saab asi selgemaks :D

Edit:
Otsisin välja mõlema klaasi tellimused/arved ning kõik koodid ja toote nimetused täpselt samad, ainult klaasi mõõdud on erinevad. Asi läheb aina huvitavamaks :D
Kasutaja avatar
Oliver
Postitusi: 414
Liitunud: 23 Aug 2009, 23:15
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Oliver » 26 Apr 2010, 11:46

Tegijatel juhtub nii mõndagi.
Kas värvisid auto hõbedaks :?:
Kasutaja avatar
Margo
Postitusi: 679
Liitunud: 05 Aug 2008, 21:26
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Margo » 26 Apr 2010, 11:53

Loomulikult juhtub, selles tegemise võlu ongi :)
Klaasifirmas käidud ja müsteerium lahendatud. Tellimus ja dokumendid kõik õiged ainult et töökäsule oli sattunud kirka klaasi asemel opaal :)

Oliver, kas sa vihjad kere hallikale toonile? See on krunt. Väike (P)Äike tuleb ikka kuldkollane :)
Kasutaja avatar
Oliver
Postitusi: 414
Liitunud: 23 Aug 2009, 23:15
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Oliver » 26 Apr 2010, 12:24

Mulle jäi kuskilt postitusest meelde, et nagu mainisid et värviks masina teist värvi. Siit tekkiski küsimus, et kas hõbedane tulemas kollase asemele.
Siis kaiki kunnossa.
Kasutaja avatar
Margo
Postitusi: 679
Liitunud: 05 Aug 2008, 21:26
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Margo » 30 Apr 2010, 08:54

Eile õhtul sain telefonikõne, et Väike (P)Äike on värvitud! :D :D :D
Kärsitusega ootan, millal tööpäev lõppeks ja saaks suuna Jõhvile võtta :)
Kasutaja avatar
Margo
Postitusi: 679
Liitunud: 05 Aug 2008, 21:26
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Margo » 01 Mai 2010, 02:19

Õhtul Jõhvi jõudes sõitsin otseteed töökotta, et värskelt värvitud Mini näha ja nagu arvata võis, oli kõik palju ilusam kui ma oodata oskasin. Värvivalik oli suurepärane ja kokku kaheksa kihti andsid Minile tõsiselt päikeselise sära :)
Kirjeldamise asemel näitan mõnda pilti:
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
Kasutaja avatar
Margo
Postitusi: 679
Liitunud: 05 Aug 2008, 21:26
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Margo » 01 Mai 2010, 02:29

Laupäeval ma Mini komplekteerida ei saa, seeg toimetasin temaga täna õhtul veel niipalju kui võimalik. Nii palju kui võimalik sellepärast, et veelgi parema sära nimel lastakse järgmisel nädalal Mini katusele veel kolmaski kiht lakki peale ja siis saab igat komponenti kolm kihti - alusvärv, metallikvärv ja lakk. Sellepärast ei saanud täna ka uksi teha ja klaase ette panna, kuna need jäävad lakkimise järgseks tegevuseks.
Nii võtsin käsile auto ahtri ja tulemus oli selline:
Pilt

Pilt

Pilt

Homme tegelen siis klaasidega ja elektroonika komplekteerimiseks vajalike detailide leidmisega. Loodetavasti saab pühapäeval mõne pildi ka päikese käes säravast Minist teha :)

Edit:
Ahjaa - ilusat kevadpüha kõigile! :D
Kasutaja avatar
Kristjan
Postitusi: 895
Liitunud: 17 Juun 2004, 12:59
Asukoht: Tartu / TTÜ
Kontakt:

Postitus Postitas Kristjan » 01 Mai 2010, 14:51

Oaw !

Tõeliselt ilus näeb ta Sul välja !

Kindlasti Eesti kõige ilusam renoveerimine. Tahaks oma silmaga teda päikse käes säramas näha .....


PS! Sumbuti otsaga pead midagi ette võtma. Praegu nagu täielik võõrkeha :)
Viimati muutis Kristjan, 01 Mai 2010, 17:05, muudetud 1 kord kokku.
Vasta