Margo 1975 Morris Mini

Lood meist ja minidest
Vasta
Kasutaja avatar
Margo
Postitusi: 665
Liitunud: 05 Aug 2008, 21:26
Asukoht: Tallinn

Re: Margo 1975 Morris Mini

Postitus Postitas Margo » 22 Veebr 2011, 09:01

Eino, mul on erineva nurga alt terve posu neid pilte, nii et valikuvõimalust peaks jaguma :D

Pagan, bensupaaki ma unustasin vaadata, aga salongis ja pagassis :shock: lumepuuduse üle küll kurta ei saanud. Hea oli, et Mini kordagi sula ei pidanud nägema, muidu oleks lörtsi või jää eemaldamine hulga ebameeldivam olnud.
Kasutaja avatar
Margo
Postitusi: 665
Liitunud: 05 Aug 2008, 21:26
Asukoht: Tallinn

Re: Margo 1975 Morris Mini

Postitus Postitas Margo » 18 Apr 2011, 16:57

Kaunist kevadet Minilised!

Parem hilja kui mitte kunagi, nagu vanarahvas tavatses öelda, aga lõpuks asusin ka oma pisikest hooajaks ette valmistama.
Mõned nädalavahetused on juba garaazhis veedetud ja järgmisedki peaksid kulgema tuttavat rada pidi.
Viimase nädalavahetuse tulemused on näha järgnevatelt fotodelt.

Selliste materjalidega:
Pilt

Pilt

Pilt

Tuli selline tulemus, esiteks pigimatid:
Pilt

Pilt

Pilt

Ja siis muu:
Pilt

Pilt

Pilt

Kokkuvõtteks võib öelda, et ise tehtud, hästi tehtud. Materjalid olid kergesti paigaldatavad ja hästi nakkuvad, nii et kaks mõnusat ja tulemuslikult tegusat päeva garaazhis :)
Kasutaja avatar
Oliver
Postitusi: 414
Liitunud: 23 Aug 2009, 23:15
Asukoht: Tallinn

Re: Margo 1975 Morris Mini

Postitus Postitas Oliver » 18 Apr 2011, 17:24

Palju kogu see kraam enne pealepanekut kaalus?...Kunagi ootab Italy´tki selline töö ees, enne peab muidugi kere korda tegema.
Italy Kuller :twisted:
ares
Postitusi: 716
Liitunud: 01 Apr 2009, 02:49
Asukoht: Tallinn

Re: Margo 1975 Morris Mini

Postitus Postitas ares » 18 Apr 2011, 22:27

Ning palju sulle see ettevõtmine maksma läks :) need materjalid pole just odavad aga arvata võib ,et head.
Kasutaja avatar
Una
Postitusi: 89
Liitunud: 21 Juul 2004, 12:18
Asukoht: Tallinn

Re: Margo 1975 Morris Mini

Postitus Postitas Una » 19 Apr 2011, 00:10

Krt, tundub supertöö. Kui saaks veel mingid mõõdetavad andmed, et mis siis müratasemega juhtus peale kogu selle polsterduse panekut.

Endal tegin eelmisel aastal ainult tulemüüri ning jätsin töö pooleli pärast seda kui tuttava punast Mini remontisin. Sellel oli samuti kogu auto seest ning lisaks sellele ka kapoti alt polsterdatud ning kahjuks kõige selle tulemusel haises tõsiselt kopituse järgi - niiskus oli ikkagi kogu selle pigimattide ning muu polstri vahele läinud ning tõenäoliselt on sealt seda välja saada jube keeruline.

Seega on Margo polsterdus nüüd heaks eeskujuks - kui pärast hooaega ei täheldata mingeid probleeme peale selle, et mootori ja rehvimüra enam kuulda pole, lähen ka ise pigimati ja pehme mürasummutus matiga edasi. Seniks olen veidi skeptiline selle kleepimisega põrandale ja pagasiruumi põhjale. Vertikaalsed pinnad nagu tagaistme seljatugi ning küljeplekid, kuhu otseselt vesi peale sattuda ei saa, teen järgmisel nädalal ka oma Minil ära.
Kasutaja avatar
andreas
Postitusi: 408
Liitunud: 28 Nov 2009, 13:37
Asukoht: tallinn

Re: Margo 1975 Morris Mini

Postitus Postitas andreas » 19 Apr 2011, 07:53

Mind huvitak see Margo summutuse kõige viimane kiht. Kust sa seda hankisid, ning millest see materjal koosneb.
Pildilt tundub pigi ja veel millestki? Kas see on selline raske ja paksem matt?


a.
Kasutaja avatar
Margo
Postitusi: 665
Liitunud: 05 Aug 2008, 21:26
Asukoht: Tallinn

Re: Margo 1975 Morris Mini

Postitus Postitas Margo » 19 Apr 2011, 11:01

Hommikust,

Püüan nüüd järgemööda vastata.

Oliver – „müraisolaator“, ehk siis pealmine kiht ei kaalunud suurt midagi, aga pigimatid küll :) Täpset kaalu kahjuks ära ei mõõtnud. Vaatan, kas transpordidokumentides on see kirjas.

Ares – odav lõbu see ei ole, aga tegime vennaga enne tellimist väga põhjalikud arvutused mida ja kui palju vaja panna on. Samuti sai uuritud ka erinevaid kohti kust osta. Lõplik valik langes siis juba varem kasutatud kohale – Ravolar.

Una – Tänud, filigraanne see nüüd pole, aga kuna tehtud enda jaoks, eks siis ole ka püütud parimat saavutada. Enda kuulmine ja tervis on ju see, mis Shveitsi jõudes alles peab olema :)

Kahjuks mürataseme mõõtmist enne paigaldamist teha ei saanud, aga pindadele koputades on vahe väga suur. Eks esimene proovisõit näitab, kas saab autos juttu rääkida või mitte.

Mini kere on nagu sõel ja see on ka üks asi mida me vennaga sel kevadel parandada püüame. Mini kogu põhja katsime enne pigimattide panekut ka klaasplastiga. Üheks põhjuseks veekindluse tõstmine ja teiseks Mini "kuivatuspaberi-pleki“ natukenegi tugevamaks muutmine). Järgmine siht on teha klaasid ja ukseavad võimalikult veekindlaks. Sellisel juhul peaks olema võimalik ka seda niiskuse ja kopitamise probleemi eemal hoida.

Andreas – Materjalid mida kasutasime on:
Silent Coat Vibratsiooni summutusmaterjal 2,2 mm – pigimatt. Algne mõte oli põrandal, rattakoobastel ja tulemüüril kasutada 4 mm, aga kuna selle panemine on üksjagu tülikam, siis otsustasime panna kaks kihti 2,2 millimeetrist.
Silent Coat Sound Absorber 15 ja 35 –munarest. Paksema panime siis armatuuri taha ja õhema uste sisse ning tagumistele rattakoobastele täiendavaks kihiks.
Silent Coat 4 ja 8, müraisolaator. Paksem läks põrandale, tulemüüri alumisele osale ja rattakoobastele ning õhem siis mujale.

Materjalide olemusest saab kõige paremini aimu Ravolari kodulehelt, aga see munarest oli üks huvitav materjal küll. Vajutad ta lamedaks ja mõne sekundiga on algne kuju juba tagasi :)
Väidetavalt on mõlemad müraisolaatorid ka veekindlad, nii et ehk aitab ka see natuke võimaliku kopituse vastu.
Kasutaja avatar
Una
Postitusi: 89
Liitunud: 21 Juul 2004, 12:18
Asukoht: Tallinn

Re: Margo 1975 Morris Mini

Postitus Postitas Una » 19 Apr 2011, 11:12

Andreas,

Margo ise oskab sulle ehk täpsemalt öelda, aga kui sa mõtled seda kõige pealmist kihti, siis see on selline magamismati tüüpi materjal. Ühelt poolt liimiga ja piltidel mingi nurga alt paistab tõesti nagu pigi. Kaalult väga kerge ning põhiline eesmärk on heli isolatsioon. Pigimatt esimese kihina vastu metalli töötab helisummutusena ning selle peamine eesmärk on plekile massi lisada...

Aga mis ma siin targutan, seda on juba tehtud. Ise ma küll ei kasutanud autosoundi teenuseid ega materjale, vaid ostsin Noorest Tehnikust.

Teooria:http://www.autosound.ee/est/home/noiseisolation/58/

Praktika: http://www.autosound.ee/est/home/noiseisolation/59/

Materjalid: http://www.autosound.ee/est/home/noiseisolation/45/
Kasutaja avatar
Una
Postitusi: 89
Liitunud: 21 Juul 2004, 12:18
Asukoht: Tallinn

Re: Margo 1975 Morris Mini

Postitus Postitas Una » 19 Apr 2011, 11:13

Nüüd kirjutasime küll samal ajal pea sama juttu. Sorry! :( Aga materjali arvasin õigesti ära :)
Kasutaja avatar
Margo
Postitusi: 665
Liitunud: 05 Aug 2008, 21:26
Asukoht: Tallinn

Re: Margo 1975 Morris Mini

Postitus Postitas Margo » 19 Apr 2011, 11:21

Una, ei ole hullu, jutt ju täiesti õige :)
Kasutaja avatar
andreas
Postitusi: 408
Liitunud: 28 Nov 2009, 13:37
Asukoht: tallinn

Re: Margo 1975 Morris Mini

Postitus Postitas andreas » 19 Apr 2011, 17:21

Ei ma siin lihtsalt uurin et millega oleks kõige tõhusam minil katta ära tulesein ehk siis see osa mis eraldab mootori ruumi salongist.
Kui mul auto värvimisest tuli katsin samuti salongi seestpoolt http://www.autosound.ee/est/home/noiseisolation/45/49/

seda sorti materjaliga, kuid tuleseinale tahaksin mingisugust tõhusamat tõhusamat materjali kasutada.
Hetkel on isoleeritud vaid rehvide müra, kuid mootor põriseb päris salongis (mulle tundub).
Ravolar soovitab kasutada muidugi seda sama materjali, võta nüüd kinni kas see töötab või ei.
Ootan huviga ära Margo auto tulemuse, siis teen vastavad järeldused.

Tänud kaasa mõtlemast

a.
Kasutaja avatar
Una
Postitusi: 89
Liitunud: 21 Juul 2004, 12:18
Asukoht: Tallinn

Re: Margo 1975 Morris Mini

Postitus Postitas Una » 19 Apr 2011, 23:37

Margo Mini teema kisub väga helisummutus ja isolatsiooni teemaks, aga noh.... las ta siis olla siin koos piltidega. Seda müra vaigistamise juttu on nii eestikeelsed kui ingliskeelsed autofoorumid täis ja ma ei saa öelda, et ma seda hoolega lugenud poleks.

Lihtsad tõed ja kiire abi (alati saab rohkem ja paremini):

Tulesein seestpoolt pigimatiga - pigem kaks kihti 2 mm paksust kui üks kiht 4 mm paksust. Sinna peale umbpoorne paksema materjali kiht. Oluline on kinni saada kõik augud, kust tulevad läbi juhtmed või trossikõrid. Suht mõttetu on paksult polsterdada kui jääb kuskile väiksemgi auk, kust kapotialune müra otse salongi tuleb. Kõige peale siis sobivat tooni vaip.

Vältimaks olukorda, kus kapoti alune mootoriruum moodustab kõlakoja, tuleb kindlasti töödelda ära kapott ise. Mina kavatsen sinna panna vastu plekki pigimati, millel on fooliumkiht peal ning sinna peale 15 mm umpoorse kuumakindla materjali.

Need kaks tegevust peaks oluliselt vähendama mootorimüra salongis ning esirataste koobastest tulevat rehvimüra.

Esiotsaga edasi tegeledes saab müra vähendada sellega, et rattakoopad väljaspoolt migi kivikaitse või muu paksema mastiksiga katta (töötab mürasummutaja nagu pigimattki). Vist audifoorumist lugesin mingi tegelase projekti kohta, kus ta pani rattakoobastesse veel kõige peale vaiba, et summutada rehvide alt paiskuvate kivikeste klobinat (väidetavalt pidi uuematel ja kallimatel Audidel see vaip rattakoobastes juba tehasest olema).

Inglise keelsest foorumist leidsin arutelu selle kohta kui palju mõjutab mootorimüra ja vibratsiooni kandumist salongi see, millisest materjalist poolraami pukse, mootori- ja käigukasti stabilisaatori pukse kasutada. Kokkuvõtvalt - polüuretaanist puksid ning ka nailonist puksid teevad küll auto jäigemaks ning parendavad juhitavust, kuid ühtlasi suureneb mootorimüra ja vibratsiooni edasikandumine salongi. Soovituslik on jätta esimese poolraami tagumised puksid originaalseteks (kummipuksid). Kõik sõltub muidugi iga inimese sõidustiilist, kuid linnas kulgemiseks peaks see OK variant olema.

Mina vaevan hetkel pead sellega, kuidas saada lahti minuarust ühest suuremast müraallikast - see soojendusradikasse tulev jäme toru, mis on ju sisuliselt nagu ruupor seal kapoti all ning mida mööda lärm otse salongi tuleb. Üks mõte on teha see õhuvõtu ava poritiiva küljele nagu on vanadel Land Roveritel. Esiteks lüheneb oluliselt õhuvõtu toru ise, mis töötab hetkel kõlakojana ning teiseks peaks poritiiva külje peal olema oluliselt vähem lärmi, mida mööda toru soojendusradika plekist kopsikusse edastatakse.

Kõik, kes kasutavad koonusfiltreid kuulevad ilmselt, kuidas õhku mootorisse imetakse. Need, kes karburaatormootoriga Minidega ringi vuravad - võtke õhupuhasti mõnel mitteväga tolmusel päeval maha ning minge paarutage paar ringi. Vahe on kõrvaga kuulda. Seega kui otsustad koonusfiltri kasuks - too see sealt tulemüüri juurest ettepoole - iluvõre taha näiteks. See, kuidas seda õigesti teha ja millest teha, on muidugi jälle omaette teadus.

No ja siis saab veel müra vähendada kui vahetada plekist õhuke klapikambrikaas paksema alumiiniumist tehtud kaane vastu. Hoolitseda selle eest, et mootoris oleks puhas ja kvaliteetne õli, veepump ei teeks häält, genekas ei kiunuks, igasugused klapid ja tõukurid ja tõstukid käiks korralikult ja kolinata, rattalaagrid ei undaks ja nii edasi..... :D

Kui kõik see on tehtud, peaks saama päris vaikse Mini. Jääb üle teha ainult veel kõik see, mida Margo postitatud piltidel tehtud on ja ma usun, et saab kuradi hea ja vaikne. Ilmselt saab sõidu ajal analoogkella tiksumist kuulata :D
90Deville
Postitusi: 636
Liitunud: 08 Okt 2008, 17:17
Asukoht: Haapsalu/Sthlm

Re: Margo 1975 Morris Mini

Postitus Postitas 90Deville » 20 Apr 2011, 07:27

Uuematel minidel on nende öhuvötutorude sees teine nö poroloonist toru, mis peaks müra summutama.
Koonusfilter on lollidelt raha äravötmiseks möeldud toode, mille ainus effekt seisnebki müra tekitamises.
Aga kokkuvöttes läheb mini müravabaks tegemine jah suht kulukaks, lihtsalt vaikus ei lähe kokku odavusega, mis tehase algne idee oli.
Ja kaalu probleem jääb ka, mulle tundub näiteks et mini ukseinged on selgelt aladimensioneeritud ukse raskuse kohta. Püüdke komplektset ust tösta, üsnagi raske on. Kui nüüd veel kövasti sinna pigimatti kah sisse uhada siis varsti peaks kuskilt järgi andma ma kardan, kas siis ingedest vöi nende kinnitustest.
Üksiku Riley Elfi klubi
Kasutaja avatar
Mehis
Postitusi: 317
Liitunud: 23 Okt 2007, 10:11
Asukoht: Tallinn/Nõmme
Kontakt:

Re: Margo 1975 Morris Mini

Postitus Postitas Mehis » 20 Apr 2011, 09:57

Mina olen juba ammu arvestanud sellega, et kui kunagi enda masina liikuma saab siis põhivarustusse saavad kuuluma kõrvaklapid. Sõita Miniga või tsikliga, kokkuvõte üsna sama - pärast pikemat maaad kõrvad kumisevad. Aga emotsioon ikkagi hea. :)
Kasutaja avatar
Una
Postitusi: 89
Liitunud: 21 Juul 2004, 12:18
Asukoht: Tallinn

Re: Margo 1975 Morris Mini

Postitus Postitas Una » 20 Apr 2011, 11:35

Moded võiks selle müra jutu siit tõsta "Teeme ise teema" alla. Seal saaks asju edasi arutada. Mind näiteks huvitaks, kust saada seda salongiradika sissevõtu toru sees olevat asja, mis müra peaks vähendama?
Vasta