Margo 1975 Morris Mini

Lood meist ja minidest
Vasta
ares
Postitusi: 716
Liitunud: 01 Apr 2009, 02:49
Asukoht: Tallinn

Re: Margo 1975 Morris Mini

Postitus Postitas ares » 11 Mär 2012, 15:03

Rõõm näha, et lamutama hakkasid, see ju tähendab muidugi ju ainult seda, et suvel meil järgmine roadremont tulemas :-)?
Kasutaja avatar
Margo
Postitusi: 665
Liitunud: 05 Aug 2008, 21:26
Asukoht: Tallinn

Re: Margo 1975 Morris Mini

Postitus Postitas Margo » 23 Mär 2012, 18:08

Elu on nii kiire, et isegi kui midagi teha jõuad, siis sellest kirjutamiseks enam aega ei leia. Kuna homme aga tööd Mini mootori kallal jätkuvad, siis täna oleks viimane aeg eelmistest tegemistest mingi kokkuvõte teha.

Ühel laupäeva hommikul avanes selline vaatepilt:
Pilt

Eesmärgiks oli mootor lahti võtta ja leida esmalt õlilekke põhjustaja ning muidu vaadata mis karul kõhus on.
Klapikambrikaane maha võtmine oli kõikse lihtsam tegevus ja vastu vaatas üsna tavaline vaatepilt:
Pilt

Kommentaariks niipalju, et näha on, et nookurid on tööd teinud, kuid ei midagi hullu ja endiselt väga heas töökorras.
Järgmisena tuli kaas maha võtta ja esmakordselt seda tehes kulusid Eino näpunäited marjaks ära ning maha ta sai:
Pilt

Kolvid olid küll tahmased, kuid muidu väga heas korras. Kaant lähemalt uurides:
Pilt

selgus, et mitte kõik klapid ei olnud oma tööd just kõige paremini teinud.

Mootorit edasi lahti võttes jõudsime ka õlilekke põhjustajani, milleks oligi eeldatud väntvõlli „poolkuu“ tihend:
Pilt

Pilt

Me ei suutnudki välja mõelda, kuidas see tihend siis just sellise kuju oli võtnud.

Edasi toimetades tabas meid üllatus, mida oodatagi ei osanud – nukkvõll ei vastanud kohe üldse ülejäänud detailide seisukorrale. Mõni nukk oli küll kui uus, kuid oli ka suht lamedaks lihvitud nukke:
Pilt

See ei olnud kohe üldse meeldiv leid ja asja lähemalt uurides, leidsime ka põhjuse (d):
Pilt

Jäi mulje, et eelmine mootoriehitaja oli küll kõik muud (ja kallid) jupid välja vahetanud, kuid „unustanud“ uued nukkvõlli tõukurid paigaldada. Nii et vaevu 11 tuhande kilomeetri järel võib selle nukkvõlliga nüüd mida iganes teha, aga mitte mootoris kasutada.

Kui tahaks „autoärikat“ mängida, siis võiks katkise poolkuu ära vahetada ja mootori koos uute tihenditega kokku lapata, kollasele aiste vahele panna ja sõidaks see mootor veel kindlasti mingi aja. Lonkava tühikäigu ajaks karmi nuka kaela, mille efektiivne töövahemik on 2000-7000 pööret ja kõik oleks nagu JOKK.
Kuid Väike (P)Äike ei ole sellist kohtlemist ära teeninud. Ükskõik, kas ta jääb minule või leiab uue omaniku.
Seega on plaanis lasta lihvida kaane ja ploki tihendipinnad, lihvida klapipesad, paigaldada uued klapi juhtpuksid ja klapid, uued nukkvõlli tõukurid ja tõukurvardad ning nukkvõll. Lisaks siis profülaktika mõttes kolvirõngad ja kõik muu tavapärane tihendimajandus. Saaled olid täitsa korralikud, nii et mõtleme veel, kas hakkame neid vahetama, või mitte.

Praegu olengi valiku ees – millist nukka mootorisse panna. Ma olen pigem madalate pöörete väände, kui kõrgete pöörete hobujõu mees ja eelmise aasta valus kogemus näitas, et mõistlik kütusekulu ei oleks üldse halb asi, eriti kui plaanis pikemaid sõite teha. Minisparesi valikust olen üht-teist leidnud ja palusin ka neil oma arvamust avaldada. Eks näis, mis vastus sealt tuleb.

Senised tegevused lühidalt kokku võttes – loodetud lihtsast tihendivahetusest kujuneb kardetud mootoriremont :) Mis omakorda tähendab, et ka sel hooajal ei ole Väike (P)Äike kevadekuulutajate hulgas, vaid asjade väga hea kulgemise korral ajab loodetavasti oma unise koonu millalgi suvel garaažist välja.

Andreas, jah, nüüd ehk leiab aega mootorile väheke kaubanduslikuma välimuse andmiseks :)

Ares, kui see mootor suvel Väikest (P)Äikest ka liigutab, siis ma julgen tõsiselt kahelda, et roadremondi jaoks enam vahendeid on :)
Kasutaja avatar
Mehis
Postitusi: 317
Liitunud: 23 Okt 2007, 10:11
Asukoht: Tallinn/Nõmme
Kontakt:

Re: Margo 1975 Morris Mini

Postitus Postitas Mehis » 23 Mär 2012, 20:36

Edu ja jaksu teile seal garages äkki kohtume seal kollaste keskel.
Kasutaja avatar
andreas
Postitusi: 408
Liitunud: 28 Nov 2009, 13:37
Asukoht: tallinn

Re: Margo 1975 Morris Mini

Postitus Postitas andreas » 23 Mär 2012, 22:18

Karterist, katkise tihendi vahelt, oleks just kui tahtnud keegi või siis miski välja tungida?
Kui sa Päikese ostsid siis ju sellist õli leket ei olnud?
Kahtlane :roll:


a.
90Deville
Postitusi: 636
Liitunud: 08 Okt 2008, 17:17
Asukoht: Haapsalu/Sthlm

Re: Margo 1975 Morris Mini

Postitus Postitas 90Deville » 24 Mär 2012, 09:09

Ma pakuks et see tihend on koostamisel nii läinud kuidagi ja "meister" pole märganud, ehkki ka Andrease kahtlused on töepärased.
Nood nukkvölli töukurid näevad kah sellised välja et miski on sealt vahelt läbi käinud, ega karteripöhjas mingeid vööraid tükke vedelemas polnud?
Nukkvöllil mööda nukkade körgused üle, saad vörrelda kui palju maha kulunud on.
Üksiku Riley Elfi klubi
eino
Postitusi: 1098
Liitunud: 13 Jaan 2006, 22:39
Asukoht: Saue

Re: Margo 1975 Morris Mini

Postitus Postitas eino » 24 Mär 2012, 09:30

Üldiselt vaadates seda mootorit seest siis jääb mulje et on tehtud kas müügiks või siis on ''Meistrimees'' olnud kohalik huntkriimsilm kes arvab et saab hakkama kruvikeeramisest tuumapommi ehituseni aga võibolla ka Mr. Bean.
Need tõukurid on olnud roostes ja selle tagajärel kulutanud ka nukad maha. See tihend on pandud lohakalt kui just Lohnessi lohe pole läbi lennand.

eino :bounce:
vahendan minitronist osi. +358405940508 või eino.fn@gmail.com, +37256608941,
otsin juppe,kirjandust mootorattale Walter
eino
Postitusi: 1098
Liitunud: 13 Jaan 2006, 22:39
Asukoht: Saue

Re: Margo 1975 Morris Mini

Postitus Postitas eino » 24 Mär 2012, 15:25

Väga asjalik nägu :D
Manused
miga 009.JPG
miga 009.JPG (183.58 KiB) Vaadatud 15564 korda
ähmane aga tegus
ähmane aga tegus
miga 010.JPG (98.53 KiB) Vaadatud 15564 korda
vahendan minitronist osi. +358405940508 või eino.fn@gmail.com, +37256608941,
otsin juppe,kirjandust mootorattale Walter
Kasutaja avatar
Margo
Postitusi: 665
Liitunud: 05 Aug 2008, 21:26
Asukoht: Tallinn

Re: Margo 1975 Morris Mini

Postitus Postitas Margo » 26 Mär 2012, 08:57

Aitäh Mehis, edu ja jaksu läheb hädasti vaja ning kohtumise tõenäosus on päris suur :)

Andreas, see mootor on ostmisest peale lekkinud ja endisele autokaugele omanikule oli keegi „meistrimees“ öelnud, et keti kaane vahelt lekib. Eks sellepärast sai isegi 2010. aastal seda tihendit vahetatud, kuid tolku ei miskit. Aja jooksul on leke lihtsalt suurenenud.

Nii et Indreku pakutu on ka see, mida meie Einoga kahtlustasime – kokku ladumisel on keegi „haltuurat“ teinud ja muud ei miskit.
Ma ise ka „lootsin“, et kasti alt võttes leiab põhjast kõiksugu „huvitavat“ kraami, aga minu üllatuseks ei midagi. Õlikorgi magnet oli ainult natuke karvane, aga arvestades nukkvõlli kulutamist, siis oli see täiesti mõistetav.

Eino kirjutatu on kõige tõenäolisem, ehk, et paar lihtsat asja – roostes tõukurid ja mootori kokkupanemisel ära rikutud tihend olid need kaks väikest tõrvatilka, mis „meistrimees“ omalt poolt meepotti lisas ja muidu väga hea asja pe***e keeras.

Aitäh Eino, vähemalt mingi tõestusmaterjal, et ma laupäeval natukenegi tööd tegin :)
Mingi hetk panen ka nädalavahetuse tulemusest pildi üles.

Eino andis mootoriehitamiseks täiendavaid mõtteid, kuid eks nendest juba siis, kui mingi selgem plaan koos.
Kasutaja avatar
Margo
Postitusi: 665
Liitunud: 05 Aug 2008, 21:26
Asukoht: Tallinn

Re: Margo 1975 Morris Mini

Postitus Postitas Margo » 10 Apr 2012, 10:43

Eino lisatud "väga asjaliku näoga" :) pildile lisaks siis ka lubatud tolle päeva tulemus:
Pilt

Pühade nädalavahetus möödus samuti Mini "tähe" all, kuid seekord mitte mootori vaid vihmavarju kallal nokitsedes. Tegemistest ja tulemustest räägin lähemalt siis, kui pildid minuni jõuavad.
Kasutaja avatar
Margo
Postitusi: 665
Liitunud: 05 Aug 2008, 21:26
Asukoht: Tallinn

Re: Margo 1975 Morris Mini

Postitus Postitas Margo » 14 Mai 2012, 18:02

Jätkates müügiteemas alustatut...

Pärast mootori lahtivõtmist ja kapitaalremondi kulukuse tekiserva kergitamist (poolikult ei ole mõtet seda mootorit ehitada) hakkasin vaikselt silmaringi laiendama ja kastist välja mõtlema. Tulihingeliste originaalikummardajate jaoks on minu kollane niikuinii juba pühaduse teotus, nii et vihmavarju alla teise südame paigutamine ei muuda seda kuigivõrd. Seda enam, et tundub, et kollane jääb minu kätte kuniks ta koos püsib, ehk et tähtis on see, et mina temaga rahul oleksin ning ka sõita tahaksin ja saaksin.

Seega panin kirja, mida ma kollaselt Minilt järgnevatel aastatel eeldaksin:
1. Säästlikkus – kolm korda aastas klubi üritustel käies elaks üle ka 10-liitrise kütusekulu, kuid pikematel sõitudel võib ka 1-2 liitrine kuluerinevus 100 km kohta olulist rolli mängida.
2. Eelmisest punktist tulenevalt PEAB Mini olema hea maanteekulgur, mis tähendab, et pöörded ja müra võiksid maanteel olla mõistlikud. See omakorda eeldaks rohkemaid käike kui Mini 4. 5-käiguliste Mini käigukastide hinda võib igaüks ise netist uurida :)
3. Mootor võiks olla kaasaegsem ja Mini kapoti alla suhteliselt kergelt paigutatav ning doonor saadaval mõistliku hinnaga. Seda ka sellepärast, et kui kasutatud mootoriga midagi juhtuma peaks, saaks lammutusest uue asendusmootori mõistliku hinnaga.
4. Kuna võimsust taga ei aja, pigem kasutusmugavust, siis lisaks välismõõtudele on oluline ka mootori tehnilised andmed, et ei peaks endise ARKiga maid jagama ja vägikaigast vedama.

Arutasin seda teemat ka mõne klubilisega ja Arese kaasabil hakkasin vaatama K11 Micrate poole. Neid väikeseid putukaid on varustatud 1,0 ja 1,3-ste (1275) bensumootoritega, ehk et sama suured kui Mini omad. Ainult, et alumiiniumist 16-klapilised twin cam mootorid on koos 5-käiglusite käsiklastidega (tomateid on ka, kuid loodetavasti on käsikast maanteel ökonoomsem). Alumiiniumist mootor tähendab ka seda, et säilib Mini erksus ja kergus, erinevalt suurtest ja rasketest Vauxhalli või Honda mootoritest mida armastatakse suurema jõu saamiseks.
Tegelikult köitsid need mootorid mu tähelepanu ka paar aastat tagasi, kui ma nende kohta erinevates foorumites lugesin. Kuid ma ei tea, miks tookord selles suunas mõtlemine soiku jäi.

Nüüd olen läbi lugenud kõik üles leitud Micra ümberehitamiste teemad erinevate maade foorumites ja mõnel käimasoleval hoian praegugi silma peal. Mida enam ma loen seda veendunum ma olen, et hetkel on Micra teed minek kõige õigem. Ma ei eita, et tahaks kapoti alla sokutada näiteks uue Up!i või Citigo 3-pütase ökomootori, kuid nende doonoreid ei saa veel nii pea mõistliku hinnaga ja kui hakkab saama, siis tuleb vaid loota, et neid ei ole tabanud VAGi pisikeste diiselmootorite saatus. Micra CG mootoreid on aga toodetud juba 20 aastat ja nende töökindlust ja tublidust on päris palju kiidetud. Youtube’s on ka üks inglaste Micra tapmisvideo, kus nad selleks, et mootor ruttu kokku jookseks, võtsid vända saaled välja (kui ma õigesti aru sain). Kuid ka siis oli neil tükk tegu, et see mootor lõplikult kokku jooksutada.

Praeguseks olen kuu aega silma peal hoidnud nii kohalikel kui naabermaade turgudel, et sobivaim doonor leida. Vihmavarju olukord ei ole oluline, sest see läheks pärast Kuusakoskisse, kuid kapotialune peab olema heas korras.
90Deville
Postitusi: 636
Liitunud: 08 Okt 2008, 17:17
Asukoht: Haapsalu/Sthlm

Re: Margo 1975 Morris Mini

Postitus Postitas 90Deville » 14 Mai 2012, 21:03

Millisest micrast jutt käib üldse, mötlen aastakäike jne.
Ja kas oled ise mönega söitnud ka, et kuidas tunne on, kas minna jaksab ja ega mootor liiga lolli häält ei tee ega mötetult körgeid pöördeid edasiliikumiseks vaja? (ma ise vist pole söitnud)
Tean ilmselt ühte avariilist mis vöiks olla soodne.
Üksiku Riley Elfi klubi
saarlane
Postitusi: 61
Liitunud: 21 Juul 2012, 21:49

Re: Margo 1975 Morris Mini

Postitus Postitas saarlane » 28 Juul 2012, 17:02

Mis möötmetega sul veljed on ja mis ET olla vöib? Tiibadega ka tehtud on midagi va laiad ääred?
90Deville
Postitusi: 636
Liitunud: 08 Okt 2008, 17:17
Asukoht: Haapsalu/Sthlm

Re: Margo 1975 Morris Mini

Postitus Postitas 90Deville » 28 Juul 2012, 21:22

Selleks et laiad veljed keerama mahuks tuleb eest veidi plekki tiivaäärest ära löigata.
Velgede andmeid saad köige lihtsamalt vaadata ka minispares.uk vms lehelt kes neid müüvad.
13 on muidu enamvähem köigesuurem mis alla mahub kuidagi.
Üksiku Riley Elfi klubi
Kasutaja avatar
Mehis
Postitusi: 317
Liitunud: 23 Okt 2007, 10:11
Asukoht: Tallinn/Nõmme
Kontakt:

Re: Margo 1975 Morris Mini

Postitus Postitas Mehis » 28 Juul 2012, 22:15

13x7 olid mälu järgi ja lõigata esitiiba tuleb omajagu.
miniest
Postitusi: 542
Liitunud: 31 Juul 2004, 10:49
Asukoht: tartu
Kontakt:

Re: Margo 1975 Morris Mini

Postitus Postitas miniest » 10 Sept 2013, 04:54

Hea uudis Margole. http://youtu.be/CNvXkM4MatM 123maido123 17 Jul 2013 turvapuur ei ole lubatud, turva kaar mis on juhist tahapoole ulatuv on lubatud kui see on näiteks FIA standardite järgi ehitatud ja ARKis on auto 2-e kohaliseks tehtud ehk vöid osa oma autos sees olnud torudest tagasi panna ja passi lasta teha muudatus sisse. Pilt BMW teh-passist http://s67.photobucket.com/user/raxx2/m ... a.jpg.html
Viimati muutis miniest, 07 Jaan 2014, 16:14, muudetud 1 kord kokku.
Austin Mini is not just a car. She is a friend, a pet and exclusive handbag.
Vasta