eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Lood meist ja minidest
Vasta
Kasutaja avatar
eero
Postitusi: 769
Liitunud: 18 Apr 2010, 08:12
Asukoht: Tallinn

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitus Postitas eero » 09 Apr 2011, 11:31

Üldiselt olen võtnud eesmärgiks sellised väiksemad asjad võimalusel täiesti välja vahetada. Tegelikult käbki praegu plaani pidamine, et mida tahan korda seada lähiajal ja mida selleks hankima pean.

Aga tegelikult on mul see ajam põhimõtteliselt töökõlbulik veel. Hambaid võtsin maha täpselt nii palju kui vaja. Võib-olla viiendiku jagu. Ega ta täispööret ei tee, seega kui õigesti peale sättida on töötavaid hambaid küll.

Kui rooste lahtisulatamisest juttu tuli, siis mis vahendit selleks võiks kasutada?

Eino - mõtlen su pakkumise peale. Mul on su number olemas, eks helistan kui tahan läbi tulla.
with a mini (in pieces!)
Kasutaja avatar
andreas
Postitusi: 408
Liitunud: 28 Nov 2009, 13:37
Asukoht: tallinn

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitus Postitas andreas » 09 Apr 2011, 12:02

Rooste lahustamiseks on erinevaid vahendeid.
Vanasti kasutati selleks kärpsemürkki ehk siis dihlofossi, tänapäeval proovitakse lahustada roostet ka coca colaga (pidi toimima)
Kuid kõige lihtsam on minna järvel asuvassa Ben autokaubad ning võtta riiulist.
Tegelikult peaks saama seda soetada igast varuosasid müüvast kauplusest aerosooli kujul.


a.
Kasutaja avatar
Jet Black
Postitusi: 292
Liitunud: 12 Jaan 2009, 14:08
Asukoht: Tallinn

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitus Postitas Jet Black » 09 Apr 2011, 12:29

Minul oli sama jama. Leotamise ja vahenditega töötlemisega lahti ei saanud. Vahetasin välja.
Kasutaja avatar
Mehis
Postitusi: 317
Liitunud: 23 Okt 2007, 10:11
Asukoht: Tallinn/Nõmme
Kontakt:

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitus Postitas Mehis » 10 Apr 2011, 18:17

Üldisel saab väiksemaid detaile roostes täielikult vabanemiseks ortofosforhappesse likku panna, pärast neutraliseerida nt soodavee lahuses.
Kasutaja avatar
eero
Postitusi: 769
Liitunud: 18 Apr 2010, 08:12
Asukoht: Tallinn

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitus Postitas eero » 12 Juun 2011, 20:10

Nii, olen pisut auto kallal siin seal nokitsenud. Muuhulgas

- õli ja õlifiltri vahetus
- siduri silindrid renoveeritud (Minisparesist mingid kitid, uued tihendid ja vedrud)
- uued ukselingid
- tagaiste oli ühest õmblusest katki, see nüüd taas õmmeldud
- käsipidur vasakul rattal ei toiminud, pisut puhastatud ja määritud ja jälle hea
- siduri ja piduri vedelikud vahetatud ja õhk välja korralikult aetud
- uus kojameeste ajam
- uus käigukangi nupp, sai valitud originaal Mini oma (MK1 või 2), mis küll alguses harjumatult pisike, aga kena ja klassikaline ja sobib minu arvates väga hästi.

Ja eks väikest nokkimist/puhastamist siin ja seal. Mis jooksvalt ette jäi.


Sealhulgas selgusid mõned uued murekohad. Vasaku tagaratta piduriklotside reguleerimismutter on ikka ilgemalt kinni roostetanud. Ei suutnud ühegi keemiaga seda liikuma saada. Aga eks proovime veel kunagi. Keegi teab mingit eriti mõjusat roostekeemiat soovitada?

Väike õlileke ka avastatud. Kes oskab öelda mis voolik (juhe?!?) see jookseb õlifiltrist vasakul pool siduri/käigukasti, starteri all? Igatahes, sealt tundub immitsevat õli.

Selle suve plaan on veel ka mootori padjad/puksid vahetada.
with a mini (in pieces!)
Kasutaja avatar
eero
Postitusi: 769
Liitunud: 18 Apr 2010, 08:12
Asukoht: Tallinn

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitus Postitas eero » 15 Juun 2011, 13:00

Täna sai tehtud tiba pikemat sõitu peale nädalavahetuse toimetusi. Auto tundus kuidagi ebastabiilne. Rennid Tallinna tänavatel on ikka õudsed. Kahe käega hoiad rooli ja sõidad. :D

No kõige hullem ei ole ka, aga ikkagi, ootasin suurt sõidulusti. Eks laiad suvekummid tahavad jälle tiba harjumist.

Igatahes, sai siis põigatud ka ühte remonditöökotta, et kaeks ikka üle veermiku. Diagnoos - šarniirid läbi ning ka esipiduritel kettad/padjad tuleks vahetada. Mis seal ikka - nõu tuleb kuulda võtta.


Ahjaa - üks asi veel. Suvekumme alla pannes vaatan, et kummi välimine äär on kõvasti kulunud. Mis sellest arvata?
with a mini (in pieces!)
Kasutaja avatar
andreas
Postitusi: 408
Liitunud: 28 Nov 2009, 13:37
Asukoht: tallinn

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitus Postitas andreas » 15 Juun 2011, 13:25

Ilmselt kulunud äär on tingitud silla kokku või siis lahku jooksust.
Kui sul on plaanis naguniigi vahetada sarniirid oleks peale vahetust mõtekas ette võtta ka silla regull.
Ennem pole mõtet torkida ja raha aknast välja visata.

a.
Kasutaja avatar
eero
Postitusi: 769
Liitunud: 18 Apr 2010, 08:12
Asukoht: Tallinn

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitus Postitas eero » 15 Juun 2011, 13:34

Oo, veel hüva nõu!

Jah, guugeldasin ja sattusin sellele lehele: http://www.sildrem.ee/teenused/sildade-reguleerimine
Nagu enda suust jutt, et mis tunne on :)

Ok, kindlasti siis tuleb ka sildade reguleerimine ette võtta. Soovitab keegi kedagi Tallinnas või põrutan sinnasamasse Sildremisse?
with a mini (in pieces!)
Janno
Postitusi: 1945
Liitunud: 15 Mai 2007, 20:25
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitus Postitas Janno » 15 Juun 2011, 13:59

Nii mõnigi Mini on käinud Mardi nimelise mehe juures Pääskülas Päikese pst ja Suvila tn nurga peal. Telefon tal 5011463. Helista ja lepi aeg kokku. Töö kiire ja korralik. Soovitan!
Cooper Sport
Kasutaja avatar
eero
Postitusi: 769
Liitunud: 18 Apr 2010, 08:12
Asukoht: Tallinn

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitus Postitas eero » 15 Juun 2011, 14:01

Janno kirjutas:Nii mõnigi Mini on käinud Mardi nimelise mehe juures Pääskülas Päikese pst ja Suvila tn nurga peal. Telefon tal 5011463. Helista ja lepi aeg kokku. Töö kiire ja korralik. Soovitan!

Tänud!
with a mini (in pieces!)
Kasutaja avatar
andreas
Postitusi: 408
Liitunud: 28 Nov 2009, 13:37
Asukoht: tallinn

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitus Postitas andreas » 15 Juun 2011, 14:02

Mina oma mini sillad lasingi Sildremis regullida, nendel seal peaks asi juba käpas olema.
Kui sinna helistad küsi kindlasti Alarit tema on seal ninamees ning valdab teemat väga hästi.

Tegelikult ise hakkan just UK st Minispares est uut tellimust tegema Kui soovid võid kampa lüüa.

a.
56480642
90Deville
Postitusi: 638
Liitunud: 08 Okt 2008, 17:17
Asukoht: Haapsalu/Sthlm

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitus Postitas 90Deville » 15 Juun 2011, 14:05

Esipiduriketaste vahetusvajadusest rääkisin isegi kui ma ei eksi.
Kui välimised ääred on siledad siis jookseb kokku liigapalju.
Aga sarniirid on minil vähe teise tehnoloogiaga kui tavalisel autol niiet kui loks sees tuleks köigepealt proovida seibe vahelt ära vötta.
Sest tegelikult on mingi osa neist sarniiridest ka vahetatud, ei mäleta kas köik vöiei.
Üksiku Riley Elfi klubi
Kasutaja avatar
eero
Postitusi: 769
Liitunud: 18 Apr 2010, 08:12
Asukoht: Tallinn

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitus Postitas eero » 15 Juun 2011, 19:58

90Deville kirjutas:Esipiduriketaste vahetusvajadusest rääkisin isegi kui ma ei eksi.
Kõik võimalik. Ma pakun, et ise olin nii autoostu tuhinas, et lipsas meelelt.

andreas kirjutas:Tegelikult ise hakkan just UK st Minispares est uut tellimust tegema Kui soovid võid kampa lüüa.
Vaatan mis eino pakub. Millal sul muidu tellimus plaan täpsemalt teha?
with a mini (in pieces!)
Kasutaja avatar
andreas
Postitusi: 408
Liitunud: 28 Nov 2009, 13:37
Asukoht: tallinn

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitus Postitas andreas » 15 Juun 2011, 21:57

Tegelikult sain juba enda juppide pakkumise kätte, kuid kui keegi veel kampa lööb saaksime jagada transporti. Seega oleksin valmis ootama artiklite nimekirja homse õhtuni.


a.
Kasutaja avatar
eero
Postitusi: 769
Liitunud: 18 Apr 2010, 08:12
Asukoht: Tallinn

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitus Postitas eero » 11 Juul 2011, 13:38

Nüüd sai veel nädalavahetus autole pühendatud, enne suvetuuri ikka kenasti korda.

Vahetatud siis šarniirid, uued pidurikettad ja klotsid ees. Šarniiride vahetus muutis juhitavust tuntavalt etemaks. Suur rõõm nähtud vaevast.

Lisaks siis ka uued mootoripadjad ja mootorivarraste puksid. Radika alune padi lagunes käes tükkideks ja kummist lükka vabalt näpp läbi. Ju see jahutusvedeliku lekkimine selle aja jooksul ära sõi. Aga kas sai ka parem? Ei oska nagu öelda. Nagu teatud pööretel jõuab rohkem vibratsiooni keresse. Aga no see on esmamulje. Sõidame pisut, vaatame.

Sai ka tuvastatud starteri alune "asi" - tegemist siis hooratta anduriga.

Õlileket aga üles leida ei suutnud. Hooratta kaane all oli ka näha õli ja ju siis sealt see ka starteri ja hooratta anduri vahelt vaikselt välja immitses. Aga seal ei tohiks ju õli üldsegi olla, ütleb minu loogika. Igatahes, tundub, et see leke on kusagil mootoris sügavamal ning tegemist suurema tööga.

Muidugi remondihoos suutsin ära lõhkuda ühe lisatule klaasi. Võtsin siis need maha, ja aus olla mulle isegi meeldib auto rohkem ilma nendeta :D

Igatahes, tuuril näeb!
with a mini (in pieces!)
Vasta