eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Lood meist ja minidest
Vasta
Janno
Postitusi: 1945
Liitunud: 15 Mai 2007, 20:25
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitus Postitas Janno » 11 Juul 2011, 14:44

Pakun lihtsalt huupi aga Minidel tihtipeale ajab õli läbi käigukasti selle simmerlingi vahelt, mis asetseb seal, kust käiguhoovastik käigukasti siseneb. Endal ka sealt tilgub. Uus tihend olemas ka aga pole viitsinud ära vahetada :D
Cooper Sport
Kasutaja avatar
eero
Postitusi: 769
Liitunud: 18 Apr 2010, 08:12
Asukoht: Tallinn

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitus Postitas eero » 16 Okt 2011, 21:12

Nii, talv saabumas, sai tehtud pisikesi ettevalmistusi ja ka talvekummid alla pandud. Vahe siis selles, et talvekummid kitsamatel 12" velgedel, suvekumm on üsna lai 13". Peale suvel tehtud šarniiride vahetamist ja sildade reguleerimist on juhitavus kitsamate 12" velgedega imeline! Isegi Tartu mnt. lõik Mõigu ja Ülemiste vahel, mis muidu meenutab kartulivagude vahel sõitmist, on päris sõidetav nüüd.


Kuna suvekummid, mis olid vist juba kevadel alla minnes oma aja ära elanud, tahavad välja vahetamist, siis ma ei teagi nüüd, mis edasi. Laiad 13" veljed on väljanägemiselt väga mõnusad. Aga mulle tundub, et Tallinna tänavad ei kannata ja tuleks vist hea juhitavuse peale panustada. Et hangiks lausa 12" valuveljed ja sinna juba uued suverehvid? See muidugi väga kulukas rõõm.

On keegi teine ka oma masinal läinud suuremalt väiksemate velgede peale? Või suuremate? Laiemate? Arvamused?
with a mini (in pieces!)
90Deville
Postitusi: 638
Liitunud: 08 Okt 2008, 17:17
Asukoht: Haapsalu/Sthlm

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitus Postitas 90Deville » 16 Okt 2011, 21:21

Kuna sul on seatav vedrustus, siis ei tohiks erilisi probleeme tulla.
12'' saad körgemad rehvid panna ja seeläbi vöidad kövasti söidumugavuses, juhitavus kui selline läheb pigem halvemaks.
Mötlen selle all seda et 13'' on rehvi kontaktpinda teega rohkem....aga väljendub see pigem kiiresti rada söites vöi muidu funnides, igapäevasöiduks on 12'' kindlasti targem valik.
13 on jah parema väljanägemisega, samas on vöimalik 12'' ka väga ilusaid valukaid soetada.
Ja 13 saad alati maha müüa, kellelgi ikka vaja on. Saad osa raha tagasi mis 12peale kuluks.
Üksiku Riley Elfi klubi
Kasutaja avatar
eero
Postitusi: 769
Liitunud: 18 Apr 2010, 08:12
Asukoht: Tallinn

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitus Postitas eero » 16 Okt 2011, 21:33

Aga huvitav, kas vahe on rohkem laiuses või kõrguses? Hirm pisut selles, et hangin sama laia 12" velje ja siis ei pruugi üldse nagu vahet olla. Samas äkki 13" ja kitsam oleks etem?
with a mini (in pieces!)
90Deville
Postitusi: 638
Liitunud: 08 Okt 2008, 17:17
Asukoht: Haapsalu/Sthlm

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitus Postitas 90Deville » 16 Okt 2011, 22:46

Vahe tundub kiirel otsingul olevat nii körguses kui laiuses, esialgu tundub populaarne olevat 165/60/12.
Sul ongi vaja rohkem körgust rehvil, sest seda pehmemaks söit läheb. 165 on ok laius ka veel.
13 mingeid kitsamaid ja körgemaid rehve ilmselt pole olemas, ja tea kas alla mahukski
Üksiku Riley Elfi klubi
Kasutaja avatar
eero
Postitusi: 769
Liitunud: 18 Apr 2010, 08:12
Asukoht: Tallinn

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitus Postitas eero » 18 Okt 2011, 10:32

Selge! Praegu tundub, et valik langeb 6x12 velgedele ja Yokohama A539 165/60. Aga kevadeni oioi kui palju aega, et eks siin saab veel mõtet heietada.


edit: Mis üldse oli originaalis '93 SPi all? Ega ometi 13"?
with a mini (in pieces!)
90Deville
Postitusi: 638
Liitunud: 08 Okt 2008, 17:17
Asukoht: Haapsalu/Sthlm

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitus Postitas 90Deville » 18 Okt 2011, 11:08

Ma pakuks et olid 145/12, sest ilmselgelt on nood laiendid pärastpoole paigaldatud.
13 on ikka selline "tuuninguvelg" mini möistes, välja arvatud siis hilisemad sportspack mudelid mille need standardis all olid.
Üksiku Riley Elfi klubi
Kasutaja avatar
eero
Postitusi: 769
Liitunud: 18 Apr 2010, 08:12
Asukoht: Tallinn

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitus Postitas eero » 14 Nov 2011, 21:50

Nii, nii palju häid uudiseid, et ülevaatuselt saime seekord esimese jutiga läbi, ei mingisuguseid probleeme. Tüübid olid kõik rõngas muidugi, rõõmu ja nalja kui palju.

Sain ka kanali peal auto alla piiluda - alumised šarniirid on pisut ebaõnnestunud, paar seibikest vist liiast. Ja tagumised trummlid tuleb uuel hooajal vist ette võtta. Ka kütusetorud ei ole enam esimeses nooruses. Kuid talve elame ilusti üle!
with a mini (in pieces!)
Kasutaja avatar
eero
Postitusi: 769
Liitunud: 18 Apr 2010, 08:12
Asukoht: Tallinn

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitus Postitas eero » 22 Nov 2011, 16:11

Sel nädalavahetusel sai siis tehtud sõit Põhjakale (soovitan, kes pole käinud). Sellise jaheda ilmaga pole maanteel varem sõitnud. Ning tundus, et mootor ei lähe siiski nii soojaks, kui on optimaalne, või siis on jahutus liialt hea (!).

Igatahes tundub mulle, et midagi pole õige. Peale pikemat sõitmist püsib temperatuurinäidik napilt paksust sinisest joonest üleval pool. Lõin lahti ka ühe MPi kasutusjuhendi, mille järgi peaks see tõusma ikkagi poole peale.
IMG_20111122_154101.jpg
IMG_20111122_154101.jpg (91.99 KiB) Vaadatud 16433 korda


Tegin ka lihtsakoelise testi ja lasin mootoril külmast peast käia ja katsusin pidevalt jahutusvoolikuid, et umbes aru saada kas termostaat ikka funkab. Peenemad voolikud läksid üsna ruttu soojaks, jäme veepumbast radikasse jäi pisut kauemaks jahedaks, kuid siiski alumine külg hakkas üsna soojenema pisut rutem, kui mulle meeldiks.

Miks ma üldse pabistan? No eelkõige on küsimus kütusekulus, mis võiks alati madalam olla ning on ilmselge, et kui mootor pole hea temperatuuri juures ei põle ka kütus puhtalt. Ühe A-seeria mootorituuningu raamatu järgi oleks hea temperatuur ökonoomsuse mõttes lausa 100-105 kraadi. Ning talvel ringi vurades oleks ikka ülim rõõm salongi ka tibake sooja saada.


Igatahes - on kellelgi näpunäiteid või soovitusi olukorrast sotti saamiseks?

Kas rõhk on ikka õige (1bar on päris korralik rõhk, samas õnnestus mul suurema mureta näpuga jahutusvoolikut kinni pigistada)?
Mis temperatuur tegelikult on ning millal termostaat siiski avaneb ja sulgub?

Esimene asi oleks muidugi termostaat maha võtta ja keedupoti sees üle kontrollida. Aga kuidas rõhust sotti saada ja vedeliku tegelikust temperatuurist?
with a mini (in pieces!)
Janno
Postitusi: 1945
Liitunud: 15 Mai 2007, 20:25
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitus Postitas Janno » 22 Nov 2011, 16:54

Termostaadid on erineva avanemistemperatuuriga. See peaks termostaadi enda peal kirjas olema.
Mul peaks kuskil 1 üle olema, mis peaks avanema vist 78 kraadi juures.

Et jahutus liiga vinge pole võid esigrilli taha paraja suurusega papitüki panna vms. See suunab otse peale tuleva külma õhu minema. Võib midagi muidugi ka grilli ette panna kohe.

Aga rääkida võiksid need mehed, kes ikka ka talvel Miniga sõidavad :)
Cooper Sport
Kasutaja avatar
eero
Postitusi: 769
Liitunud: 18 Apr 2010, 08:12
Asukoht: Tallinn

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitus Postitas eero » 22 Nov 2011, 17:16

Termostaat peaks mul olema 88 kraadine. Ning mõte õhuvool kinni panna on ka pähe turgatanud. Aga enne kui seda teen tahaks veenduda, et muus osas süsteem funkab nagu peab.

Ma arvan, et Speedsteris on vast Hannesel olemas jubinaid, millega rõhk üle vaadata. Sest ega ka suvel ei tõusnud mul see temperatuurinäidik kõrgemale, mis oleks ju olnud loogiline.
with a mini (in pieces!)
90Deville
Postitusi: 638
Liitunud: 08 Okt 2008, 17:17
Asukoht: Haapsalu/Sthlm

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitus Postitas 90Deville » 22 Nov 2011, 17:51

Eelmisel nädalal väänasin enda miniga ükspäev ringi, kahjuks ei taibanud vaadata eriti seda temperatuurinäidikut. Kuid sooja tuli vägevalt :D Minu arusaamise järgi ongi need näidikud suht soovitusliku iseloomuga, mingit täpsust ma neist ei otsiks. Kui ma hästi järgi mötlen, siis mu bensunäidik näitab tühja paaki ammu enne kui see päriselt isegi ligilähedaselt tühjaks hakkab saama, ja too temperatuuri näidik on vist mulgi enamasti kuskil seal alumise veerandi juures, ehkki siis kui mul üks voolik lahti tuli töusis vist körgemale jah....
Ja veevoolikuid jöuad sa vabalt ise kokku pressida, selles pole midagi iseäralikku. Ja kui peenikesed voolikud kiiremini soojaks lähevad, siis termostaat töötab kah.
Ainus tegelik vöimalus teada saada mis temperatuuri mootor käib, on niimoodi et söidad möne aja, kui ta soe peaks olema juba, siis keerad radikakorgi maha ja möödad kuskilt laenatud termomeetriga. Korki maha keerates ettevaatust muidugi, vöib kuuma olllust vastu silmi saada!
Üksiku Riley Elfi klubi
Kasutaja avatar
andreas
Postitusi: 408
Liitunud: 28 Nov 2009, 13:37
Asukoht: tallinn

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitus Postitas andreas » 22 Nov 2011, 18:13

Tere
Tegelikult mina kasutasin kogu sõidetud suve jooksul radika õhuribide ees pappkatet.
Muud moodi ei olnudki võimalik saada mootori töö temperatuuri normaalsuse piiridesse.
Kuigi mootoril oli 88c termostaat ja tuliuus radika kork.
Isiklikult mulle tundubki see mini jahutussüsteem veidi äbarik.
Osadel masinatel läheb mootor jällagi üleliia kuumaks, ning vastupidi.
Samuti olen märganud et kui kasutada salongi soendusradikat kukubki temp millegipärast näidukil sinise peale.
Suvel täheldasin papp ees mootoril ühtlasemat, ning ökonoomsemat tööreziimi.

PS: Selle benzu näidukiga on muidugi omamoodi teema. Tüssab mis kole.


Terv

a.
eino
Postitusi: 1132
Liitunud: 13 Jaan 2006, 22:39
Asukoht: Saue

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitus Postitas eino » 22 Nov 2011, 19:35

Tahad täpsemalt teada temperatuuri pane mehaaniline näitaja ja siiski võid petta saada. Aga muidugi Indreku soovitus üks õigemaid. Võta termomeeter või siis tavaline kraadiklaas (mis kannatab vähemalt 120c) sõida ja siis mõõda.
Talvel olen ise üritanud lisaõhu pääsemist mootori ruumi takistanud. Oli esimene aasta nii et võtsin grilli maha panin paksu kile ette ning siis grill tagasi ja selle järgi lõikasin õigeks. Ehk siis mida vähem külma õhku pääseb vabal mootori ruumi seda rohkem jahutab.
See et surve jahutussärgis väike peaks hoopis soodustama ülekuumenemist.

Edukat talve vuramist

Eino :bounce:
vahendan minitronist osi. +358405940508 või eino.fn@gmail.com, +37256608941,
Kasutaja avatar
eero
Postitusi: 769
Liitunud: 18 Apr 2010, 08:12
Asukoht: Tallinn

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitus Postitas eero » 22 Nov 2011, 21:16

Tänud tänud!

Jah, eks asi selles ongi, et paljus seda näidikut usaldada saab.

Rõhuga tegelikult ei tea ju. Kui eelmine talv sai radikas vahetatud siis enne seda sai sõidetud ju üle poole aasta väikese lekkega ja järelikult ei olnud ka siis rõhk see. Nagu aru olen saanud, siis rõhk tõuseb temperatuuriga, kuna aga minul sooja üleliigselt ei näi tekkivat, siis ka rõhk kõrgele ei lähe.

Igatahes selle Indreku soovitatud triki proovime ära. Eks näis - peaks ju ikka umbes 80-90 kanti ta minema peale pisikest sõitmist.

Kinni katmise proovin ka kindlasti ära. Mõte kasutada tiigi põhja mõeldud katet - hea ja tugev ja samas ei maksa midagi. Lõikan paraja jupi ja sobitan võre taha, mõni auk tuleb teha nende kohtade peale, kust õhk salongi suunas jookseb. Ja eks siis vaatame, kuidas on. Auke lisaks saab alati teha.
with a mini (in pieces!)
Vasta