8. leht 14-st

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitatud: 21 Veebr 2014, 14:35
Postitas eero
Ega minu omad on ka ikka roostes. Midagi ma vahetan ka välja, kuna mõnele kohale on ligipääs parem kui tavaliselt. Aga päris täies mahus overhauli ma veel ei kavanda. Võibolla järgmisel talvel. Ega ju Mini ühe ropsuga korda ei maksa teha - igav hakkab, kui masin on igati tipp-topp.

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitatud: 24 Veebr 2014, 17:17
Postitas eero
Need riigipühad on ikka head - jälle lisahetk, mida autole pühendada.

Täna siis puhastasin tükid, mis tagasi külge lähevad. Nüüd saab nädala sees neid väikestviisi värvida ja oodata, et kõik tellitud kraam kohale saabub. Järgmine nädal on ees väike puhkus, mille raames kavas tagumine ots taas ratastele saada ja siis esimest otsa lammutama asuda.

:smoke:

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitatud: 07 Mär 2014, 15:29
Postitas eero
Nagu taas oleks jõulupühad! Pakkide saabumine on olnud sel nädalal nii tihe, et UPS kuller täna hommikul helistas ja lausa konkreetselt küsis "kas toon koju või tööle". :smoke:

Aga tiba hilja peale jäid pakid, seega puhkust väga edukalt Mini kokku monteerimiseks ära kasutada ei saanud. Aga eks nüüd hakkan jõudsalt polte kinni keerama.

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitatud: 08 Mär 2014, 20:52
Postitas eero
Tänu Einole on vajalikud konksud poolraamil olemas. Väike ettevalmistus veel ja läheb alla!
http://instagram.com/p/lSY1bNix1M/

Ma loodan, et garaažis ka mõne parema klõpsu saan. Seal on valgust vähe ja kõik käib poolkobamisi :D

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitatud: 13 Mär 2014, 22:13
Postitas eero
Täna sai ära tehtud selline osa: http://moonlaser.com/mini/files/radius_arm_short.pdf

Nüüd peaks tõesti olema jäänud vaid poldid kinni keerata ja kavas on nädalavahetusel taguots taas ratastele saada. Paar nädalat küll plaanitud kavast maas, kuid lootust on siiski aprillis ka tänavale autoga jõuda.

Kuidas neid "radius arm"e eesti keeles üldse kõige õigem oleks kutsuda?

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitatud: 13 Mär 2014, 22:20
Postitas 90Deville
Öötshoovad on need eestikeeles.
Kena porno on see pukside möötu lihvimine küll, see oleks nagu loodud mitte önnestuma juba algusest :)
Ilmselt puudusid tublidel inseneridel vahendid et kohe valmis asi teha, vöi polnud mööteriistu...siis vaadati et saab ju ka poolfabrikaate toota ja las inimesed peedivad oma ajusid ise :)

Mida kasutasid, sedasama pidurihooni mis piltidelgi?

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitatud: 13 Mär 2014, 23:05
Postitas eero
Õõtshoovad - selge selge, seda kahtlustasin, aga polnud kindel. Vot on kui olen kogu oskusteabe omandanud inglise keeles. Teinekord on ka poes tükk seletamist ja siis müüja pahvatab, et "ah see, miks sa siis nii kohe ei öelnud".

Vanade pukside välja saamine nõudis küll kannatust, aga juhised olid head ja tehtud sai. Kogu vana tökati välja koukimine oli minu meelest isegi koledam töö.

Mõõtu ajasin käsidrelli ja liivapaberiga. Ega ideaalne see tulemus niiviisi kindlasti ei saanud, aga tasa ja targu, koguaeg istumist kontrollides. Silma järgi kaedes ja digitaalse nihikuga mõõtes jäin tulemusega igati rahul. Aga eks aeg näitab.

Lihvimise ajal ma püüdsin ka mõelda mingit praktilist ja loogilist põhjendust säärasele lahendusele. Ühes otsas on ju kenasti laager, miks mitte ka teises. Või siis tõesti - ühest otsas on puks lihtsalt kokkuhoiu pärast.

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitatud: 13 Mär 2014, 23:11
Postitas andreas
See on paras ettevõtmine jah.
Jube täpselt peab hõõritsema.
Mina kasutasin hõõritsat mille reguleerimisvahemikku enam ei mäleta.(äkki oli 18kuni 20 )
Minu masinaga oli veel keegi tarkpea niikaua logiseva rattaga sõitnud et võll oli ära lõhkunud laagri, siis veel selle puksi ning õõtshoova ava oli ovaalseks kulunud.
Treial nägi sellega kurja vaeva.



a.

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitatud: 14 Mär 2014, 00:15
Postitas Janno
Huvitav, kas minu sinisega sõitis sama koll,kes Andrease masinaga... Samamoodi ava ovaalseks ja sõi juba võlli :)

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitatud: 16 Mär 2014, 14:11
Postitas Sirgu
eero kirjutas:Lihvimise ajal ma püüdsin ka mõelda mingit praktilist ja loogilist põhjendust säärasele lahendusele.
Ega sa pole ainus. :) Ise mõtlesin spekulatiivselt, et jäik puks + nõellaager “säästuvariandi” korral peaks ehk ovaalseks kulumiseni rohkem aega minema, kuna puksis rohkem kokkupuute pinda metall-metalli vastu ja üksiti vastupidavam paindele/väändele mida on taga õõtsakatel ehk rohkem. Pealegi on nõudlikematele inimestele olemas selline tagaratta kallet reguleeriv kronstein, mis viib veelgi enam võlli survejaotuse paigast. Aga see mõttekäik kuldsele tõele ei pretendeeri.

Igastahes kogu selle teemaga tuleb meelde see armas video:
http://www.youtube.com/watch?v=T35-RWaFRL8

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitatud: 17 Mär 2014, 10:34
Postitas eero
Haha, jaa, Sirgu, see video on väga tõetruu. Ma saan aru, et see plastik on mõeldud just seda määret kinni pidama, kuid tõenäoliselt ei istu ta kunagi täpipealt ning kusagilt pääseb määre ülejäänud hoova sisse (ja tõenäoliselt ei jõua mõnda punkti kus teda just olema peaks). Igatahes jätab see insenerilahendus suure küsimärgi õhku. On aga kuidas on, nii ta igatahes käib.


Eile sain alla uue poolraami, õõtshoovad külge, uue vedrustuse taga peale, rattarummud ja piduriplaat/klotsid külge. Ühelt poolt jõudsin ka trumli peale panna, siis aga otsustasid garaažis korgid läbi minna :lol: ja töö jäi selleks korraks pooleli. Aga õige pisut veel ja saab ratastele, et auto ringi keerata ja esiotsa hakata lammutama. Muidugi on veel kütusepaak/voolikud tagasi panna, summuti tagumine ots, peatoitekaabel, pidurivoolikud ja käsipidur. Niiet järgmiseks õhtusöögiks vist veel sõitma ei jõua, aga aprilli sees ülevaatusele ja mai üritusteks on täiesti käega katsutav.

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitatud: 01 Mai 2014, 03:04
Postitas eero
Oi kuidas on asi soiku jäänud. Vahepeal murdis veel tervis pikali ning paar kõrvalprojekti röövisid kogu aja. AGA! Aga ma pole andnud alla ja plaanin pühapää siiski täiesti rivis olla.

Selleks nädalaks sai võetud lausa puhkus, et Mini kallal tööd teha.

Esmaspää sai tagumine ots suhteliselt ära lõpetatud - piduritrassid, käsipidur, kütusepaak. Ja rattad alla. Uued puksid on muidugi märkimisväärselt kõrgemad - eks tuleb jooksvalt timmida.
Teisipää sai aga siis kogu esimene otsa laiali lammutatud - esimeste kummipukside kättesaamine on küll suurem ettevõtmine, kui võiks. Aga sain kätte. Jumal tänatud, et veevoolikute vahetamine oli nii ehk naa plaanis, seega radikas tuli välja koos kogu oma lisadega. Igatahes on mootoriruum hetkel üsna lage. Ainsa lõpetatud tööks oli spidoka kaabli vahetus, mis tänu tühjusele käis üsna libedalt.
Täna käisin linnapeal ja varusin kõike vajalikku, et kokkupanekul millestki puudus ei jääks ja vuntsusin paari kulunud detaili värviga.


Pöidlad pihku, et homme - ülehomme kokkupanek sujuks. Ja siis laupää pessu ja ülevaatusele :smoke:

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitatud: 03 Mai 2014, 18:50
Postitas eero
Vahekokkuvõte - olin väga töökas, kõik sujus enamvähem plaani järgi ning täna hommikuks oli auto taas koos. Terve nädal nägi välja suuresti nagu need autosaated, kus kõik kiirkorras üles vuntsitakse.

Esimene proovisõit uutel kummipuksidel oli tuntavalt mõnusam, kui varem. Tallinna tänavaid nad siledaks muidugi ei võlu. Vahetatud spidomeetri tross andis ka oodatud efekti. Lisaks vahetasin kõikvõimalikud karteri tuulutuse voolikud ära ning lõpuks ometi läks käik sellest stabiilseks ning möödunud hooajal soetatud kompuutriga sain ka lõpuks steppermootori ära reguleeritud. Mootor käib nüüd vägevalt ning tühikäigu sain kenasti 850 pöörde juurde, nagu paberid ette näevad.

Kõik tipp topp.

Siis sai käidud pesus ning enne ülevaatust tahtsin teha ühe pikema otsa, et katalüsaator kuumaks ajada. Aga oh õnnetust - 26 kilomeetril Tallinn-Tartu maanteel purunes vasak tagumine rattalaager ja nõnda jäin ma puksiiri ootama.
http://instagram.com/p/niIxQ7Cx08/

No kuradi kurat kui leebelt väljenduda.


Pluss on selles juures aga see, et tõenäoliselt oli see laager ka põhjuseks, miks pidurdamisel auto madalal kiirusel õrnalt viskles. Just seda nurka ma kahtlustasin, aga pidasin süüdlaseks piduritrumlit. Teiseks märkasin treileri peale autot ajades ka pidurvedeliku leket ehk siis üsna pea poleks ma pidama saanud ja kõik oleks võinud õnnetumalt lõppeda.


Aga nüüd on häda selles, et mitte kuidagi ei saa rattarummu lahti. Kui laager kinni kiilus hakkas keerlema hoopis see tikk, millega see kupatus õõtshoova küljes kinni on. Vaevaliselt krigisedes kõik keerleb ja siis ei saa anda piisavalt jõudu mutrile, et lahti teda keerata.

On kellelgi kavalaid ideid, kuidas murele läheneda?

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitatud: 03 Mai 2014, 19:10
Postitas 90Deville
Pneumaatilise ehk öhuga töötava vötmega vöiks proovida, ehk aitab. Sul seda muidugi pole ja töökotta vedamine jne on jälle keerukad.
Pole veel kunagi näinud et see völl ringi hakkaks käima, mitte ühelgi autol.
Kas rattalaagrid pingutasid ise, ja sel juhul mis jöuga?

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitatud: 03 Mai 2014, 19:15
Postitas eero
90Deville kirjutas:Pneumaatilise ehk öhuga töötava vötmega vöiks proovida, ehk aitab. Sul seda muidugi pole ja töökotta vedamine jne on jälle keerukad.
Pole veel kunagi näinud et see völl ringi hakkaks käima, mitte ühelgi autol.
Kas rattalaagrid pingutasid ise, ja sel juhul mis jöuga?
Ma arvan, et pneumaatilisega oleks efekt sama - kõik ragiseb ja käib ringi. Aga aitäh idee eest.

Laagrite pingutamise all mõtled millist tegevust? Selle suure mutri keerasin Haynesi manuaali järgsete njuutonitega kinni.