1. leht 5-st

saarlase esimesed Minid

Postitatud: 24 Juul 2012, 22:27
Postitas saarlane
Niisiis, sai kolatud Saksa ebays löppevaid oksjoneid ning jäi silma 133 eurine Mini.. Kiired 3 sekundit mötlemist ja tegin pakkumise ja mingi 4 päeva pärast olingi vöitja. Kuna ma ise laveerin mööda Euroopat ringi ja pidevalt Saksamaal, Lübeckis, siis oli antud Mini asukoht (hamburg) väga soodsas kohas. Ajasin oma tellise käima (Volvo 740), sisse viskasin ühe töökaaslase, Scania numbrid ja köie ning läksin Minile järgi. proovisin ka treilat laupäeval saada aga lootusetu ja rikkaks tahavad ka saada...
Jöudsin siis tegelase juurde ja selgub, et tal teine samasugune veel pakkuda :D
Igatahes enda vöidetud punase viisin minema tol päeval. Masin on 11 aastat seisnud kasvuhoones vöi öues, ei teagi täpselt. Igatahes kohapeal käima ei läind ja ega ei proovinudki väga. Paagis oli löhna järgi samuti 11 aastat vana asi. Panime tellisele köiega järgi ja panime punuma mööda bundekaid. Esimeses tanklas panin paagi täis (10liitrit mahtus :D ) ja sikutasime edasi. Vahepeal meelitasin neljanda käiguga masina käima ja jäigi tööle. Alguses tuli ka kerget sinist aga praeguseks puhas köik.

Aga millised emotsioonid :D See oli mu esimene Minisöit ja üldse nii lähedalt Mini katsuda-näha. A'la fooritagant lutitad köik tegelased ja ära ja siis naerad lihtsalt valjult omaette :mrgreen:

Kuidas ma ta Eestisse saan, seda ei te veel. Kipun arvama, et söites ja mölemaga koos söbraga :mrgreen:

Aga autost kah.
Eriti ma Minidest ei tea midagi, aga:
'90 aasta mk2
punane
1.0 30kw paberite järgi.

Kerepoolest algaja järgi üsna okei, uksed ja pagass on servadest mädad. Kiire köne Uskule ja ta rääkis ka mönest kohast näiteks esipöll, mis tundub mul okei olevat. Pagassis tule all on üks auk ja mujal nagu läbivat küll ei näind. Pöhi on ka ühes tükis aga ei tea kui pehme...
Elektroonika enamus töötab, ainult ohutuled ei toimi ja suunad kord pölevad kord vilguvad ulmekiiresti. Soojalt töusevad pöörded ka kuidagi körgele 2000-2500pöördeni..
rehvid ka hirmus pragulised, a mul uied ka juba leitud.

Mustast '86 aasta mk2st rääkides, siis see on veel müüja juures, samuti 11 aastat seisnud, aga tal luugid ja uksed korralikud, samas muu kere selline hullem...seega kiired arvutused näitavad et kahest saab ühe timlei pilli küll ja teisest saab ka asja :)

aga pilte ja andke nöu ja ideid.
Ahjaa plaanidest niipalju et hirmasti meeldivad sama stiili 13x7 tolli veljed, aga kas need nende orikate plastikute alla ka mahuvad vöi?

Iluvöre on pagassis miskipärast...

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


ning mustast paar slaidi

Pilt

Pilt

Pilt

Re: saarlase esimesed Minid

Postitatud: 24 Juul 2012, 22:49
Postitas Oliver
Ning veel üks punane Mini juures :D

Re: saarlase esimesed Minid

Postitatud: 25 Juul 2012, 05:26
Postitas eino
Kõigepealt siis palju õnne :D ja ega siis saarlased saa kehvemad olla kui hiidlased :lol: , sest hiiumaal juba aastaid Mini olnud. See on tore et ikka neid eesti juurde tuleb :D ja arvan et saarest pole hääd mestrimehed veel kadunud kes nendest rooste käest puretud autodest prillikivid teevad.
Märkuseks veel keremudeli kohta et MK2-st on seal vast nii palju kui pabereis kirjas või siis omaniku suust tulnud, need autod mõlemad MK 5-d (MK 5-i toodeti 84-92 aastatel, MK 2-d toodeti 68-69aastatel).
Mootori kohta enne ei oska midagi öelda kui sildi pealt esimesed numbrid ja tähed teada saab. Tuuningust märke näha pole ja see 1,0 tundub õige olema.

Aga egas siis midagi edu ja pikka kannatust :D
eino :burn:

Re: saarlase esimesed Minid

Postitatud: 04 Aug 2012, 14:41
Postitas saarlane
Vahetaks selle 10 aastat vana öli ka välja. Mis öli soovitate Minile sisse kallata? Siin saksas kena, saab toidupoest ka LiquiMoly't osta :)

Re: saarlase esimesed Minid

Postitatud: 04 Aug 2012, 15:29
Postitas eino
Arvan et nii vanal mootoril vahet pole, pannakse tavalist bensamootori 10W40. Minu Tibul on spetsjal Classik autodele mõeldud 20W50, eestid 5l kanku 25euri.

eino :burn:

Re: saarlase esimesed Minid

Postitatud: 05 Aug 2012, 13:05
Postitas saarlane
Eile sai siis must ka ää toodud, seekord paraku nööriotsas, sest selgus, et siduri silinder on rändama läinud aga siiski pagassist leidsin pärast üles. Käima ka ei läinud praegu, bensutorud katki jms. Teinepäev uurin lähemalt.

Muidu veerimiku poolest tundub parem olevat, ei pörja nii hirmasti kui punane. Aga kere kehvem. Sain kaasa ka uue esitiiva ja selle kolmnurk paneeli.

Pilt

Re: saarlase esimesed Minid

Postitatud: 26 Aug 2012, 22:42
Postitas saarlane
Punane hirmsasti pörkab söites, misukesed puksid sääl ära surevad vms? Juhatate mind hoopis mingi hea komplekti poole, et kogu veermik tihe saaks? Soovitate originaalpukse vöi polüuretaan pukse?

musta proovisin käima panna, sädet pole, rohkem ei tegelenud...

Re: saarlase esimesed Minid

Postitatud: 27 Aug 2012, 00:35
Postitas ares
Kui auto põrkab palju siis vast probleem amortides.

Re: saarlase esimesed Minid

Postitatud: 27 Aug 2012, 08:12
Postitas 90Deville
Pigem ikka nois koonustes mis vedrusid asendavad, amordid on mini puhul üsnagi viiendajärgulised asjad nagu ma aru olen saanud.
Kui koonused vanad ja äravajunud siis hakkab hüppama poole rohkem kui tavaliselt. Kumm ju seistes kaotab oma omadused.
Eks variandid on nad ära vahetada uute vastu, mingi polüretaani vöid kohe unustada, see on lihtsalt mötetu sest see auto on niigi jäik ja veel jäigemaks pole mingit pöhjust teha.

Re: saarlase esimesed Minid

Postitatud: 27 Aug 2012, 08:52
Postitas saarlane
Ehk siis see asi?

Pilt

Tellisin minisparest paar vidinat kah..

Re: saarlase esimesed Minid

Postitatud: 27 Aug 2012, 09:00
Postitas Janno
See on esisilla väikene koonuspuks. See eriti su põrkamist ei mõjuta. Vaata ikka suuremaid ja kallimaid :lol:
http://www.minispares.com/product/Class ... 0to%20shop

Re: saarlase esimesed Minid

Postitatud: 27 Aug 2012, 13:17
Postitas 90Deville
Kui veidi ratsionaalsemalt möelda, siis rahaliselt tuleks sama välja kui osta kohe spiraalvedrud, saaks inimesemoodi autos istuda mitte ei peaks lae vahet pörkama :D
Just nägin kuskil, vist plzminis et komplekt oli 200kohalikku kruvi eest saada, boonuseks veel see et sisaldab hi-low'sid kah.
Ise eriti pikalt ei mötleks, kumba valida.

Re: saarlase esimesed Minid

Postitatud: 27 Aug 2012, 13:35
Postitas Sirgu
Kui kummipadjandid (rubber cone springs) on lootusetult ära vajunud, surevad need väiksemadki puksid, löögineelajad ja amortisaatorid varem või hiljem, kuna vedrustuse põhiülesanne käib nüüd nende hinge arvelt.

Kuna igasugune järsk põrkumine (ja õõdsumine) on kahesuunaline liikumine, siis ega Ares amortide osas väga puusse ei pannudki. Seisnud Minil tuleks esmalt veermikus ära vahetada kõik mis kummist. Nende padjandite kätte saamine niigi paras ettevõtmine, patt siis need väiksed puksid vahetamata jätta. Ning kui pehme sõidu saavutanud autol ilmneb õõdsumist siis asuda amortisaatorite kallale, mis järgmisena kopikas omaette. :)

Saarlane, kui Su punasel on seistes ülemised õõdshoovad nende löögineelajate vastu mis pildil, siis on padjandid ammu ära väsinud. Tavaliselt on seda ka autokese üldisest hoiakust näha, kui just ei ole lowered, mida ta ilmselt ei ole.

Ja KUMMPADJAND vs. SPIRAALVEDRU on teema omaette kusagil. Uuele minilisele on seda raske soovitada, kui pole õiget pehmekummi mekki eelnevalt. Äkki ei tahagi. :D

Re: saarlase esimesed Minid

Postitatud: 27 Aug 2012, 16:04
Postitas saarlane
Vot niisuurt arutelu ma polegi oma minifoorumi eluajal näinud :D

AGA mul on vördlus musta ja punase vahel. Punane pörkab ebareaalselt ringi, aga must oli täitsa talutav. Seega seda keervedru varianti ma vist ei hakka ikkagi tegema.

Re: saarlase esimesed Minid

Postitatud: 27 Aug 2012, 17:36
Postitas andreas
tere Saarlane
Kui vahetad ära http://www.minispares.com/product/Class ... 0to%20shop
Siis osta ka kindlasti http://www.minispares.com/product/Class ... o%20search
komplekt.
Sellega saad timmida masina täpselt nii kõrgeks või siis madalaks kui ise heaks arvad.
Kui lihtsalt kummivedrud välja vahetada võtab sul masin esialgu päris imeliku kuju.
Rattad on koobastest väljas u aasta jagu.
Hiljem hakkavad kummivedrud juba pisut väsima ning normaalne välimus taastub.
Kui sa paned tagasi need mittereguleeritavad koonused on sul vaja kindlasti soetada või siis ise teha abinõu, millega sa saad kummivedru kokku tõmmata et alumiiniumist koonus sinna vahele mahuks.
HI-LO ga seda probleemi ei ole.

Kui täpsemat inffi vajad helista.
Andreas.