Re: saarlase esimesed Minid
Postitatud: 14 Okt 2012, 08:23
Oh kuidas mina olen niiskuse ja õhuga vaeva näinud.
Esiteks - vaata torud üle. Kui neis kasvõi mõnigi auk sees, siis jookseb õhk ikka otsemat teed. Minul näiteks juhipoolsest suurt midagi ei tulnud, suvel palavaga andis ikka tunda, ja just kaasreisija puhus üsna parajalt. Võtsin koopast toru välja, ei vajanud mingeid tööriistu, ja oligi ikka mõnusasti auguline. Pisut puhastamist ja McGyveri teipi ja teine tera.
Aknale puhutakse õhku ainult nn soojendist. Ka külm õhk liigub sedakaudu esiaknale. Märkimisväärselt ebaefektiivne. Taaskord aga vaata torud üle. Iga auk mõjutab efektiivsust.
Ja igasugune niiskus muidugi mõjutab kas aknad uduseks lähevad. Seega ma ise kisun ka talveks vaibad välja. Ning vaata ka üle kas ja kust niiskust sisse pääseb. Minul näiteks olid tagumised aknatihendid kehvasti.
Aga niiskuse puhul on oluline ka see, et kas niiskus ka välja pääseb! Olin möödunud talv üsna hädas ja aknad seest koguaeg jääs seetõttu. Niisiis sai lausa füüsikaraamatutesse süvenetud ja uuritud kondensatsiooni ja muud teemat.
Esimene asi, mida meeles pidada - meie kliimas on väljas alati kuivem õhk, kui autos. Ja see kehtib ka kui õues kallab paduvihma. Niiskuse liigutamiseks on vaja kuiva õhku ja seega, tee kõik avad lahti! Ise sõidan ikka nii, et allakeritavad aknad õrnalt pilukil ja tagumised aknad avali. Kohe, kui masin liigub, on aknad puhtad. Kui ummikus istud siis muidugi lähevad uduseks. Ja lõpuks sõitsin ka keset talve pakasega avali akendega.
Teine asi on, et kasuta esiklaasile puhumisel külma õhuvoolu. Sest selle Mini süsteemi häda on see, et rohkem õhku saab ta seest, kui õuest. Mis, nagu eelmises punktis räägitud, on niiskem õhk. Külmem õhk on aga kuivem ja sa tahad, et just see üle su klaasi puhuks.
Esiteks - vaata torud üle. Kui neis kasvõi mõnigi auk sees, siis jookseb õhk ikka otsemat teed. Minul näiteks juhipoolsest suurt midagi ei tulnud, suvel palavaga andis ikka tunda, ja just kaasreisija puhus üsna parajalt. Võtsin koopast toru välja, ei vajanud mingeid tööriistu, ja oligi ikka mõnusasti auguline. Pisut puhastamist ja McGyveri teipi ja teine tera.
Aknale puhutakse õhku ainult nn soojendist. Ka külm õhk liigub sedakaudu esiaknale. Märkimisväärselt ebaefektiivne. Taaskord aga vaata torud üle. Iga auk mõjutab efektiivsust.
Ja igasugune niiskus muidugi mõjutab kas aknad uduseks lähevad. Seega ma ise kisun ka talveks vaibad välja. Ning vaata ka üle kas ja kust niiskust sisse pääseb. Minul näiteks olid tagumised aknatihendid kehvasti.
Aga niiskuse puhul on oluline ka see, et kas niiskus ka välja pääseb! Olin möödunud talv üsna hädas ja aknad seest koguaeg jääs seetõttu. Niisiis sai lausa füüsikaraamatutesse süvenetud ja uuritud kondensatsiooni ja muud teemat.
Esimene asi, mida meeles pidada - meie kliimas on väljas alati kuivem õhk, kui autos. Ja see kehtib ka kui õues kallab paduvihma. Niiskuse liigutamiseks on vaja kuiva õhku ja seega, tee kõik avad lahti! Ise sõidan ikka nii, et allakeritavad aknad õrnalt pilukil ja tagumised aknad avali. Kohe, kui masin liigub, on aknad puhtad. Kui ummikus istud siis muidugi lähevad uduseks. Ja lõpuks sõitsin ka keset talve pakasega avali akendega.
Teine asi on, et kasuta esiklaasile puhumisel külma õhuvoolu. Sest selle Mini süsteemi häda on see, et rohkem õhku saab ta seest, kui õuest. Mis, nagu eelmises punktis räägitud, on niiskem õhk. Külmem õhk on aga kuivem ja sa tahad, et just see üle su klaasi puhuks.