Usku Mini (001 AZP) / 1990 998ccm (MÜÜDUD SOOME)

Lood meist ja minidest
Vasta
Kasutaja avatar
usku
Postitusi: 494
Liitunud: 06 Jaan 2005, 22:05

Re: Usku Mini (001 AZP) / 1990 998ccm

Postitus Postitas usku » 06 Aug 2010, 02:53

Octavianus kirjutas:
usku kirjutas:Hoolimata mängulisusest ja asjaolust, et teda on raske tõsiselt võtta, on ta snoob ja härrasmees.
Uku sa luuletusi ikka kirjutad või?
Või vähemalt naistekatesse lühilugusid. Saaksid rikkaks :D
tänks :) ei kirjuta, aga äkki tõesti peaks, saaks minile Minispeersist uue kere osta? kui keegi tahab lugeda, siis mingi hetk kribasin blogi: http://tulumaks.blogspot.com - seegi on saanud positiivset vastukaja ... aga siis hakkas kiire, siis tuli muid tegemisi vahele, siis olin laisk, siis tegin tööd jne jne jne.

tahaks juba hommikut! Hommikul on Minituuning plaanis taas :) Söögirahale mõtleme hiljem...

Ühtlasi hakkan siia avalikult pidama mini kohta PÄEVIKUT:

26.07.2010 - Mini veereb õuele. Odomeetrilt loeme näidu 22 380 km
01.08.2010 - teen Minile kerge hoolduse, sisse läheb 20W-50 Liqui Moly mineraalõli. Tulemus hea.
- õli 300 eek + k/m; õlifilter 32 eek; läbipesuõli 180 eek + k/m; Jahutussüsteemi puhastuslisand 60 eek + k/m; jahutusvedelik 5 liitrit 134 + k/m. Kokku 838 EEK;
01.08.2010 - Toon Statoilist 10 liitrit bensiini, odomeetril 22 400 km, 169 EEK
02.08.2010 - Tangin Statoilis paagi täis, mahub 16,64 liitrit, läbisõit 22 450 km, 290 EEK
03.08.2010 - Tangin Heinola ABC-s paagi uuesti täis, mahub 21,5 liitrit, läbisõit 22 751 km; 31 EUR, küttekulu 21,5/301*100=7,14 l / 100 km
Viimati muutis usku, 06 Aug 2010, 11:36, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
usku
Postitusi: 494
Liitunud: 06 Jaan 2005, 22:05

Re: Usku Mini (001 AZP) / 1990 998ccm

Postitus Postitas usku » 06 Aug 2010, 11:30

Uku õpib kuni elab:

Pannud peale Stage 1 komplekti, võttis Octavianus sellelt autolt bensiiniga nr 95 ideaalselt sõitmise võime ära. Ma mõtlesin, et miski on (ikka veel) paigast ära, kuid täna tankinud bensiini nimega 98 ja lisanud sinna veel ka süsteemi puhastus-kaitse vahendit, muutus auto hoopis teiseks tegelaseks! sportsummuti mürin muutus kiirteel lausa lõugamiseks ja mootor hakkas lõpuks ometi korralikult käima - tiksub nagu õmblusmasin. VÄGEV! Aga jõhker bensiinihais on üleval ikkagi.

06.08.2010 - Palokka ABC - 20,36 liitrit - 30,52 EUR - 23 076 km - 6,3 liitrit / 100 km.
Kasutaja avatar
Octavianus
Postitusi: 204
Liitunud: 18 Apr 2007, 23:55
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Usku Mini (001 AZP) / 1990 998ccm

Postitus Postitas Octavianus » 06 Aug 2010, 11:38

usku kirjutas:Uku õpib kuni elab:

Pannud peale Stage 1 komplekti, võttis Octavianus sellelt autolt bensiiniga nr 95 ideaalselt sõitmise võime ära. Ma mõtlesin, et miski on (ikka veel) paigast ära, kuid täna tankinud bensiini nimega 98 ja
Octavianus pole Rustyle mitte kunagi valanud sisse 95-te, ei enne Stage1 ega pärast.
Octavianus on väga veendunud et 998ccm vajabki 98-t ka paberite järgi ja soovitab Uskul selles veenduda google abil
Less is More. Mini is Great.
Kasutaja avatar
usku
Postitusi: 494
Liitunud: 06 Jaan 2005, 22:05

Re: Usku Mini (001 AZP) / 1990 998ccm

Postitus Postitas usku » 06 Aug 2010, 11:55

Nonäed, ongi hästi! Ma jõudsin vahepeal ühe paagitäie 95-ga sõita. Oli sõidetav, aga mitte väga hea! Unustasin enne lisada, et käisin just kohalikus rehvitöökojas ning 30 EUR eest pandi kõik rattad tasakaalu, ühel veljel liigutati ka rehvi. Suurim probleem on tunksiga tõstetava koha leidmine - esimesed põhjapaneelid on pehmed ja tunks tahab tuppa tulla. Ühtlasi investeerisin 10 EUR Biltemas uute kojameeste ning kütusesüsteemi puhastus-hooldus-kaitselisandi peale. Nüüd enam 90 peal ei värise.

Aga seda, et 98 ongi Mini 998-le ette nähtud kütus, ma ei usu, enne kui pole usaldusväärset linki selle kohta. Mu Allegroga kaasa tulnud omaniku käsiraamat räägib temale sobivaks bensiiniks RON 91-95; Kas too 1098 on siis nii erineva ehitusega võrreldes Mini 998-ga? Meil Harri siin on endal remondi käigus surveastet tõstnud mootoris ning see nõuab kangemat, 98 bensiini ja see on ka loogiline. Mina olen seda meelt, et iga standartne mootor on võimeline sõitma ja peabki olema võimeline sõitma "normal" bensiiniga inglismaal, mis on RON 93-95 sõltuvalt jaamast. huvitav on mu jaoks see, et RON 99 ja 102 kütused on alles 2000-ndatel kasutusse tulnud. inglismaa termides rääkides "super" bensiin (RON 98) ongi aga mõeldud puhkudeks, mil mootorist on hakatud rohkem välja väänama, kui standartne. Aga võin ka eksida. Enne eksimust ei tunnista, kui mõni allikas selle kohta on :)
Kasutaja avatar
usku
Postitusi: 494
Liitunud: 06 Jaan 2005, 22:05

Re: Usku Mini (001 AZP) / 1990 998ccm

Postitus Postitas usku » 09 Aug 2010, 17:42

Minil nüüd seljataga pikk (2x300 km) sõit Ida-Soome. Ja nüüd võib öelda, et ämblikud on autost välja pekstud ning tõestatud, et seisev auto laguneb kõige kiiremini. Pärast aktiivset kasutust on autos kogu elektrisüsteem tööle hakanud (isegi salongivalgus töötab laitmatult), pidurite ulg kadus ära ning nood võtavad nagu kännu taha haagiks. Igasugused kärsahaisud kadusid ära ja keskmine küttekulu langes 5,8 l / 100 km peale. Ja mis veelgi parem - pärast väikest näppimist ja nüüd ohtralt sõitmist tiksub mootor nagu õblusmasin ning kõik peidus olnud hobused on tallinurkadest välja aasale kepsutama pekstud - teisisõnu 1,0 mikromootor kiirendab vägagi talutavalt ning kellegile jalgu ei jää. Ma olen üsna veendunud, et Mini tõepoolest ON maailma parim auto! Seda nii sellepoolest, kuidas ta sõidab kui ka ideoloogiliselt.

odomeeter luges 23443 km 08.08.2010 kui Savonlinna ABC-st taas 21,29 liitrit kütust sisse tankisin. Küttekulu 5,8 l / 100 km ning maksma läks too rõõm 31 EUR.

väike mõttetera kõigile: korras autoga on hea sõita!

pildinurk:
Pilt
Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
Jet Black
Postitusi: 287
Liitunud: 12 Jaan 2009, 14:08
Asukoht: Tallinn

Re: Usku Mini (001 AZP) / 1990 998ccm

Postitus Postitas Jet Black » 09 Aug 2010, 19:57

Minu Miniga (1988/998ccm) kaasas olnud Driver's Handbook ütleb kütuse kohta: Fuel - 4 stars UK rating; Octane rating - 97 minimum; Tank capacity - 7 1/2 gal (34 litres).
Sirgu
Postitusi: 147
Liitunud: 01 Nov 2008, 14:18
Asukoht: Tartu

Re: Usku Mini (001 AZP) / 1990 998ccm

Postitus Postitas Sirgu » 16 Sept 2010, 20:57

(Loodan et järgnev küsimus probleeme/pahameelt ei tekita. Kui... siis kustutame ära.)

Uku, kas Sul need inglisilmad sinikraesid ei ole külge meelitanud? :) Soomes pidavat seda veel rohkem jälgima (ka TÜV-is). Puhtalt huvi pärast tahaks teada. Muidu päris efektiivsed näivad seal 6. leheküljel.
Kasutaja avatar
Octavianus
Postitusi: 204
Liitunud: 18 Apr 2007, 23:55
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Usku Mini (001 AZP) / 1990 998ccm

Postitus Postitas Octavianus » 17 Sept 2010, 00:12

Sirgu kirjutas:(Loodan et järgnev küsimus probleeme/pahameelt ei tekita. Kui... siis kustutame ära.)

Uku, kas Sul need inglisilmad sinikraesid ei ole külge meelitanud? :) Soomes pidavat seda veel rohkem jälgima (ka TÜV-is). Puhtalt huvi pärast tahaks teada. Muidu päris efektiivsed näivad seal 6. leheküljel.
mul olid nad ees 4000km eestis ja keegi ei kobisenud
Less is More. Mini is Great.
Kasutaja avatar
usku
Postitusi: 494
Liitunud: 06 Jaan 2005, 22:05

Re: Usku Mini (001 AZP) / 1990 998ccm

Postitus Postitas usku » 17 Sept 2010, 22:25

ei oska seda tulede asja nüüd öelda. Soomes näeb igasugu inglisilma ja isehakanud ksenooni oluliselt rohkem kui Eestis ning kui see probleem oleks, siis vist nii ei oleks. Aga eks peab uurima seda asja natuke. Seni ei ole probleeme olnud (ptüi-ptüi-ptüi). Küll aga on vist varsti aeg auto talvekorterisse viia, sest praeguste vihmaste ilmadega ei saa enam klaase puhtaks ning vaip ei jõua ära kuivada ja üldse loobib sodi igalt poolt sisse. korjasin pagassist just eile hommikul ca pool pange liiva välja... salongimatid aga tilguvad
Kasutaja avatar
usku
Postitusi: 494
Liitunud: 06 Jaan 2005, 22:05

Re: Usku Mini (001 AZP) / 1990 998ccm

Postitus Postitas usku » 05 Nov 2010, 22:21

Minil oli tegus hooaeg, aga palju sellest rääkida ei ole, sest see oli kalla ja talla stiilis. Ainult lõpu poole kui niiskemaks ja külmemaks läks, hakkas daam iseloomu näitama ja pisikesi väljakutseid tekitama. Need aga kuuluvad ilmselt iga miniomaniku igapäeva juurde.

Igatahes hooaeg sai nüüd lõpetatud ning järgmisel nädalal viin mini käruga ca 40 km kaugusele kuiva-soojemasse talvekorterisse. Miks käruga? No nüüd ta siis ei toimi enam. See 40 km on just selline kaugus, et kannatab ka rahaliselt käia aegajalt nokitsemas. Ja nokitsemist on, sest tegelikult lõppes hooaeg natuke vägivaldselt - muidu võinuks natuke veel sõita. Kilomeetreid kogunes pea 4000 km sel hooajal.

Igatahes probleemidest väärivad mainimist enamjaolt kosmeetilised asjad: nt pritsis ta pagassis olevad asjad permanentselt poriseks - lombid ja vihmased ilmad ei olnud just mugavad. ning jalgealune oli märg koguaeg, sest ta ei jõudnud kordagi ära kuivada. Ja see kõik tekitas sügiseks autosse nii palju niiskust, et külmadel hommikutel tuleb ennekõike seestpoolt jääd kraapida... Ja ka ilma mootori tööhääleta kostab krõmpsutamist - see on sõber R. Ooste.

Ja kütust hakkas ta külmade saabudes võtma ca 10 liitrit sajale, mis on paha. Lisaks ei hiilga ta eriti sõidusujuvusega (et mitte öelda sõidetavusega) ega dünaamikaga külmadel hommikutel külma mootoriga.

Ja tuled töötasid kuidas jumal juhatas. Vahest piisas ise jumalaks olemisest ning sõrme aktiivselt kaitsmekarpi toppides õnnestus ka tuled tagasi saada. aegajalt sai särtsu ka, aga see lisas vürtsi ja ergutas õnneliku autoomaniku enesetunnet.

Nüüd hooaja lõpetuseks jäi vasakpoolne suunatuli sisse. Vahet pole mis asendis on kang - kohe kui süüde sees, siis vilgub. Gaasi vajutades vilgub kiiremini ja tühikäigul flegmaatiliselt. isegi kaitsme välja võtmine vilgutamist ei lõpeta, seega on viga vist tõsisem kui alla andnud relee. põnev igatahes ja elektrikaladest saab talvel mu teine eriala.

Umbes mõni kilomeeter pärast suunatule vilkuma jäämist kadus ära tahhomeeter. Ja siis kadusid ära kojamehed ning kaitsmekarbis susimine enam neid elule ei äratanud. Positiivsema poole pealt hakkas taas tööle möödikutepaneeli taustavalgus, mis millalgi augustis ära läks. Vist käis puhkusel :)

Mingi hetk piilusin auto alla ning avastasin, et miski tolkneb. Mootori tagumise poole peal, juhtme otsas; nagu oleks tükk metalli, aga nagu ei ole ka :) kahjuks on auto äravajunud vedrustuse tõttu nii madal, et sinna alla ei näe. Huvilistele teadmiseks, et karter on 9 cm kõrgusel maast, poolraami tagumine serv natuke madalamal. Igatahes juhi jalge all, kui vaip üles väänata ja nimetissõrm tugevalt vaiba all haigutavasse auku suruda, siis saab asfalti katsuda. sõidu pealt ei soovita proovida.

Aga muidu on mini tore auto ning need pisikesed ebamugavused lisavad vaid väljakutset. Eks nüüd talvisel ajal saab mini hingeeluga tihedamalt tutvuda. Välimuse sai üsna odavalt ning üsna lihtsalt talutavaks juba suvel, nüüd selle talve jooksul tahaks suuremad augud all pool kinni saada ning välimuse ka 5 m kauguselt vaadatuna "roogitavaks".

Eriti tore on aga see, et kogu selle päris suure läbisõidu peale ei pidanud kordagi õli lisama, mis annab julgust hinnata mootori jätkusuutlikkust pigem ... jätkusuutlikuks :) Ja veelgi enam - hoolimata kergest leemendusest mootori põhja all (käiguhoovastiku simmer), ei täheldanud ma vähimatki õli taseme langust. Nagu ma ta juulis täitsin - maksimumi kriipsuni - nii on ta ka nüüd. Seega mootor on hea; sumps on hea; rehvid on head ...

iseloomuomadustest rääkides tasub veel mainida luust läbi käivat pidurite vilinat ning imelikke kolkse ja krönkse, mis aegajalt esisillast kostavad.
Alto
Postitusi: 219
Liitunud: 14 Aug 2009, 12:01
Asukoht: Tartu

Re: Usku Mini (001 AZP) / 1990 998ccm

Postitus Postitas Alto » 06 Nov 2010, 12:13

Lugedes seda vigade nomenklatuuri ühe primitiivse olendi kohta, siis jääb mulje, et omanik on väga autokauge ? Vead on lihtsad - aga nõuavad kannatust :P
Kasutaja avatar
usku
Postitusi: 494
Liitunud: 06 Jaan 2005, 22:05

Re: Usku Mini (001 AZP) / 1990 998ccm

Postitus Postitas usku » 06 Nov 2010, 23:08

Alto kirjutas:Lugedes seda vigade nomenklatuuri ühe primitiivse olendi kohta, siis jääb mulje, et omanik on väga autokauge ? Vead on lihtsad - aga nõuavad kannatust :P
autokaugeks ma ennast just ei nimetaks, aga tänan meelitamast :) Ma polegi arvanud, et need tõsised vead oleksid, kaugel sellest. Tegemis oli lihtsalt objektiivse kirjeldusega.

U @ viimase asjana võttis täitsa üksi 2007. a Ford Fiesta ST pulkadeks (tulemüürist ettepoole midagi ei olnud), vahetas hooratta, siduri, käigukasti ning pani kokku tagasi ja nüüd sõidab nagu mishka.
Kasutaja avatar
Mehis
Postitusi: 317
Liitunud: 23 Okt 2007, 10:11
Asukoht: Tallinn/Nõmme
Kontakt:

Re: Usku Mini (001 AZP) / 1990 998ccm

Postitus Postitas Mehis » 08 Nov 2010, 09:10

Aga vähemalt istmed on autos ausad... :wink:
Alto
Postitusi: 219
Liitunud: 14 Aug 2009, 12:01
Asukoht: Tartu

Re: Usku Mini (001 AZP) / 1990 998ccm

Postitus Postitas Alto » 08 Nov 2010, 14:01

usku kirjutas:
Alto kirjutas:Lugedes seda vigade nomenklatuuri ühe primitiivse olendi kohta, siis jääb mulje, et omanik on väga autokauge ? Vead on lihtsad - aga nõuavad kannatust :P
autokaugeks ma ennast just ei nimetaks, aga tänan meelitamast :) Ma polegi arvanud, et need tõsised vead oleksid, kaugel sellest. Tegemis oli lihtsalt objektiivse kirjeldusega.

U @ viimase asjana võttis täitsa üksi 2007. a Ford Fiesta ST pulkadeks (tulemüürist ettepoole midagi ei olnud), vahetas hooratta, siduri, käigukasti ning pani kokku tagasi ja nüüd sõidab nagu mishka.

Kurat kui juba oli kannatust Fordil hooratast vahetada siis müts maha.
Ise olen sama aasta mondeol seda 3x teinud....
eino
Postitusi: 1098
Liitunud: 13 Jaan 2006, 22:39
Asukoht: Saue

Re: Usku Mini (001 AZP) / 1990 998ccm

Postitus Postitas eino » 09 Nov 2010, 09:21

Ei taha küll Uku teemat risustada aga kohe ei saa jätta märkimatta et oleme saanud oma foorumisse väga asjatundliku ja tegusa noormehe mis väääga teretulnud.
Kuda see vanasõna oligi või ütlemine: Ennast kiitmast ma ei väsi aga.....

Lugedes seda vigade nomenklatuuri ühe primitiivse olendi kohta, siis jääb mulje, et omanik on väga autokauge ? Vead on lihtsad - aga nõuavad kannatust :P

Kurat kui juba oli kannatust Fordil hooratast vahetada siis müts maha.
Ise olen sama aasta mondeol seda 3x teinud....

Aga kui loed järgmist postitust siis....

Sai see samune junn ostetud šarniiri pähe ??? poest vähemalt anti sellisena.
šarniir mis autol küljes on ei meenuta küll seda??? antud junnil pole ju keeret ega midagi.
Kuhu eel mainitud vidin siis kuuulub ???

....jääb küll mulje autokaugest inimesest kes vaid suuri sõnu oskab teha.

eino
Segaduses...
vahendan minitronist osi. +358405940508 või eino.fn@gmail.com, +37256608941,
otsin juppe,kirjandust mootorattale Walter
Vasta