1. leht 1-st

Õli

Postitatud: 20 Sept 2007, 17:10
Postitas siil
Ühes teemas küll viidati mingile varasemale õliteemale aga mina ei suutnud seda foorumis leida, ehk oli mingi teise nime all õlijutuks kujunenud lihtsalt.

Üldiselt - mis õli peaks Minile minema? Süntees või mineraal või...

Hiljuti soetatud Mini juures ei ole mul aimu kah, mis seal sees on aga igaks juhuks tahaks selle ära vahetada, mine sa tea, kaua senine vedelik kasutuses on olnud...

Postitatud: 20 Sept 2007, 18:48
Postitas kobe
Soovitatav oleks ikka algul mineraal panna kuna sünt on nii kange et võtab sodi lahti ja paneb miskit umbe. Sirka 6 L läheb või näts vähem.

Postitatud: 20 Sept 2007, 21:19
Postitas Janno
Enamusel pagassis vist kaasas Valvoline 20W50 :lol:
Valget värvi kanister.Riiulis peaks olemas olemas Forelli tänaval Stokkeris.

Postitatud: 20 Sept 2007, 21:22
Postitas Octavianus
einohh mis tast kaasas tassida... 4000km jooksul pole tilkagi vähemaks läinud õlitase.

Postitatud: 21 Sept 2007, 07:36
Postitas Janno
No mul lihtsalt oli meeles,et Argol vedeles see pagassis,Margusel,minul endal...Aga mul tihendid vahetamata kah ja Margus pole peale nende vahetamist veel sõitnud :)

Postitatud: 21 Sept 2007, 09:01
Postitas usku
kobe kirjutas:Soovitatav oleks ikka algul mineraal panna kuna sünt on nii kange et võtab sodi lahti ja paneb miskit umbe. Sirka 6 L läheb või näts vähem.
loll jutt suhu tagasi :) kui kuskil on mingi jama, siis tuleb see lahti mis iganes õliga. ja kui ikka kardad, kasuta enne õlivahetust spetsiaalset pesuõli. kusjuures kui sa ei tea, mis õliga tegemist, siis selle pisikese mootori sisepesuvahendi võiksid nkn läbi lasta - sest erinevat tüüpi õlid ei toimi koos.
wax kirjutas:Heh, selle jaoks need vahendid ju ongi, et neid kasutada :)

Olen aastaid kasutanud mootori sisepesu vahendeid ja ka muud keemiat. Küll uutes, küll 30 aastat vanades mootorites. Ja mitte kordagi pole juhtunud, et midagi ära ummistuks. Samuti pole minu tuttavate hulgas inimesi, kellel midagi juhtunud oleks. Ei tea, kust see müüt küll tuleb :)

Postitatud: 21 Sept 2007, 12:18
Postitas Argo
Mul jäi (loe: ununes:) see valge Valvoline kanister lihtsalt peale õlivahetust igaks juhuks kaasa sõitma ... 5000 km hiljem on teine ikka seal, vist korra olen peale valanud :) Korduvalt mulle öeldud, et tänapäeva õlid on niigi heade pesu omadustega, et pole vaja spets pesu õli kasutada ... ma igaks juhuks ikka pesin enne vahetust .. ise ikka kõige targem ju :D

Postitatud: 21 Sept 2007, 21:28
Postitas Kristjan
20w on minu meelest liiga kõrge. Mina olen ikka enda mäletamist mööda 10 w 40 pannud. Ei ole julgenud kunagi täissünti panna. Täismineraal ja poolmineraal.

to siil : Tema hetkel natukene tilgub ka ! Aga see peaks olema üks lihtne tihendi vahetus. Nimelt põhja all, kuhu tuleb sisse käigukang ja sealt karbikesest kust läheb ülekanne käigukasti. Seal on see kummitihend läbi.

Edu !

Postitatud: 14 Mär 2008, 19:06
Postitas MinuMini
tahaks ka uuel legol õli vahetada aga manuali pole ja ei tea palju sinna sisse valada ja kas keegi oskab öelda et mis BP õli sinna panna saaks. mootor 1.3

Postitatud: 14 Mär 2008, 23:11
Postitas eino
no liht labane 10W40, kogust saad ju jälgida õli varda järgi kui norm täis siis aitab.

eino

Postitatud: 15 Mär 2008, 13:09
Postitas usku
inglismaal müüakse spetsiaalset A seeria austini mootoritele mõeldud õli - Millers 20W/50 Trans M .. tegemist on kalli õliga, aga ta on ideaalne sellele mootorile ja ennekõike käigukastile, sest käigukast eeldab paksemat õli - seega 20W/50 on kompromiss mootorile sobiva vedela ja käigukastile sobiva paksu õli vahel. Võin teile inglismaalt tuua seda, kui ettemaksu teete :)

Postitatud: 17 Mär 2008, 13:25
Postitas archi
Sai just õli vahetatud, Mini 1,0 mootorisse manuali järgi pidi minema 5,1 l õli ja nii ka läks. Õli mark oli Shell Helix plus 10w40, poolsünt.

Kõike paremat
Archi

Postitatud: 18 Mär 2008, 09:14
Postitas Jaan
Uskul on jutt jumala õige, ma siin ka uurind juba pikemat aega, et mis õli panna, alul olin ka täissündi poolt ja topisingi ta kohe peale mootori kokkupanekut sisse, pärst mida hakasid käigud ragisema. Olen selle ragisemise vastu proovinud igasugu nippe, aga aitas õli vahetus, paningi sisse 20w50. Selle õliga on vaid see jama, et külma ilmaga (-5 ja vähem) tuleb mootorit enne sõidu alustamist pikalt soojendada, seda rõhutasid ka eri õli spetsid kelledega asja arutasin. Ostsin om õli Stokkerist 5l maksis 240.- + filter 46.-, seda õli on neil ka koguaeg sees, niiet mine millal tahad;) Õli nimeks oli siis Valvoline Turbo 20w50, ma ei tea miks aga kuuldes et milline auto on siis öeldi kohe, et see 50 peab kindlasti olema, alla selle mitte mingil juhul, aga selle esimese numbriga võib varjeerida, et kas 15w või 20w.

Manev

Postitatud: 11 Apr 2008, 11:02
Postitas usku
Manev kirjutas:aga selle esimese numbriga võib varjeerida, et kas 15w või 20w. Manev
esimene number on õli viskoossus (sisuliselt paksus) külmana, teine number on viskoossus soojana. kuna mootor sõites enamasti soe on, siis on teine number olulisem - külmana on õli alati paksem kui mootoril vaja. kui liiga paks õli võtta talveks, siis ei mahu ta külmana filtrist läbi ja pump ei jõua lüüa (nt 30 on nagu mesi), kuid suvel vahet tegelikult pole.

kui arvestada, et käigukastiõlid tavaliselt on 75W-80 jms, siis on ilmselge, et kui mootoris ja käigukastis on sama õli, tuleb vaadata midagi sellist, mis oleks maksimaalselt vedel mootori jaoks ja maksimaalselt paks käimari jaoks. 20W50 ja 10W40 vahe muide on meeletu.

Postitatud: 17 Dets 2009, 21:21
Postitas miniest
Veidi OT:
Kuigi juba paljud teavad, siis Valvoline kodu lehelt saab vaatada mis öli su masinale läheb. vajuta lingile Sobiva öli leiad siit! Enne 1980 toodetud Minit ei leidnud.
http://valvoline.ee/lubricantsadvisor/index.html

Ja lisaks veel selle lehe juurde http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html