Laenaks rehvi 13" 55/185; 175 v 50/195 v ...

Prr....prrr.....
Kasutaja avatar
Jaan
Postitusi: 165
Liitunud: 02 Juul 2007, 10:01

Laenaks rehvi 13" 55/185; 175 v 50/195 v ...

Postitus Postitas Jaan » 26 Juun 2008, 09:26

kas kellegil on olems sellist mõõtu rehvi nagu 13" 55/185. Nimelt lõpuks sain enesele 13" veljed, mida nii kaua otsinud olin, nüüd sooviks proovida eri rehve peale, et kuda need istuvad ja kas ka koopasse käivad jne. Sooviks vaid ühe rehvi (võib ka kaks, aga ühest piisab), olgu ta nii juust kui tahes, tahan vaid proovida ja järgmine päev annaksin tagasi. Tegelikult kui täpselt seda pole võiksin proovida ju ka 175 laijusega v 195 ja 50 kõrgusega või nende eri kõrguse ja laijuse kombinatsioone.
Kas kellelgi on midagi vedelemas mida ta saaks üheks v paariks päevaks laenata, oleks supper vägev???
Ädasti oleks tarvis, sest uisapäisa neid ära tooma ei hakkaks, müüjaga jäi kaup nii, et kui sobivd siis võtan, sest tegu ei ole just mini originaal veljega. Niiet kui keegi saab aidata oleksin väga tänulik;)

Manev
521 7344
rustang

Postitus Postitas rustang » 26 Juun 2008, 09:36

Mul vedeleb kuuri taga läbikulunud 175-50-13 rehv või paar.
Kasutaja avatar
Jaan
Postitusi: 165
Liitunud: 02 Juul 2007, 10:01

Postitus Postitas Jaan » 26 Juun 2008, 09:48

Jee!

Kus kandis täpsemalt pesitsed? saaks täpsema aja kokku lepida. Saad sa parem oma telefoni mulle saata, siis võtaks ise ühendust ja haaraks "rehvil sangast"

Teised aga pakkuge edasi, sest ideaalis oleks siiski vaja 185/55, need on ka reifendirektis 9 sotiga saada.
Tahaks proovida võimalikult palju erinevaid, siis saan teha kindlapeale otsuse!

Aitäh teile ette ära
Manev
521 7344
Kasutaja avatar
Harri
Postitusi: 500
Liitunud: 17 Juun 2004, 16:57
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Harri » 26 Juun 2008, 10:14

13" 55/185 mahuvad alla ainult taha ja sedagi kui sul on installitud HI - LO vedrustusse. Ette hakkavad raudselt koopasse käima, ma omal ajal proovisin sadat kanti järgi. 175/50 R13 sobivad küll.
Kasutaja avatar
Jaan
Postitusi: 165
Liitunud: 02 Juul 2007, 10:01

Postitus Postitas Jaan » 26 Juun 2008, 10:28

Selge!

Harri kas su minil on praegu sellised all (175/50)? Kui jah siis kas on tunda ka mingeid erinevusi võrreldes 12" ja 70 kõrguse rehviga?
Seega rustingu pakutud proovikas sobiks ideaalselt. Viskasin uue ja vana velje ja rehvi mõõdud võrdluskalkulaatorisse ja tulemus on väga sobiv:
vana: 12"145/70
uus: 13"175/50
Ratta läbimõõt väheneb 3 mm.
Kiiruse erinevus sõites 100km/h juures on -0,59, ehk siis uute rehvidega sõidan tegelikult 99,41km/h.
Teiste kombinatsioonidega olid erinevused märgatavalt suuremad.

Manev
521 7344
Kasutaja avatar
usku
Postitusi: 495
Liitunud: 06 Jaan 2005, 22:05

Postitus Postitas usku » 26 Juun 2008, 14:32

mul pole sulle rehvi pakkuda, aga mul on 13 " veljed 155/** R13 rehvidega ja võib need su minile korraks proovimise mõttega alla kruvida. hella kui huvi 56 23 13 99 ja mina asun tallinna külje all
Kasutaja avatar
Jaan
Postitusi: 165
Liitunud: 02 Juul 2007, 10:01

Postitus Postitas Jaan » 26 Juun 2008, 14:41

Aitäh kõigile kes informeerisid, homme saan rustangilt laenuks need 175/50R13 rehvid ja sobivusel ostangi omale uued veljed ja tehvid. Teema võib seega lukku ära minna, minu vajadused on rahuldatud;)

Manev
Kasutaja avatar
Harri
Postitusi: 500
Liitunud: 17 Juun 2004, 16:57
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Harri » 26 Juun 2008, 21:08

to manev: Küsisid erinevate velgede rataste erinevuse kohta. Kahjuks on mul kaduma läinud artikkel mis seda teemat põhjalikult käsitles kuid teen lühidalt ja mälu järgi.
Mini on algselt projekteeritud 10" rataste jaoks, st. vedrustus, laagrite, sharniiride jne. konstruktsioon on arvestatud suhteliselt kerge ratta jaoks mis annab autokesele ka parima juhitavuse. Kui mindi üle 12" rattale oli see juba kompromiss eelkirjeldatud alusvankri osade tööressursi arvelt. Kui minna üle 13" rattale siis kindlasti kuluvad kiiremini laagrid, sharniirid ja muud koormuse all olevad osad. 13" ratas eeldab võimsamat amortisaatorit, mis suudaks ohjeldada raskemat ratast teekonaruste läbimisel.Hea oleks paigaldada HI-LO vedurstusse. Kindlasti halveneb juhitavus kasvõi juba selle arvelt, et auto raskuskese asub pisut kõrgemal. Paigaldada tuleb spetsiaalsed 13" rattale ettenähtud tiivakoopa laiendid, selleks tuleb muide lõigata poritiiva plekki paari kolme sentimeetri jagu. Tegelikult paigaldatakse ka teistmoodi roolilatt, et pöörderaadiust säilitada aga mina kasutan vana orginaalset ja pole häda midagist. Ühesõnaga, et korralikult 13"rattale ja 6-7"laiale veljele üle minna on sellega palju kaasnevat lisakulu ja - tegevust. Igatahes selline jutt oli seal artiklis. Ise olen sõitnud algaastatel 10" ratastega ja tunnistan, et juhitavus oli kindlalt parem. Samas on 13" ratas suurem ja meie auklikel teedel turvalisem.Põhiliselt viimasel põhjusel ehitasin enda auto ka ümber suuremale ja laiemale rattale.....
Kasutaja avatar
Harri
Postitusi: 500
Liitunud: 17 Juun 2004, 16:57
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Harri » 26 Juun 2008, 21:17

Leidsin siiski ka ingliskeelse orginaalartikli Minimania.com-ist

http://www.minimania.com/ArticleV.cfm?S ... layID=1185
Kasutaja avatar
Jaan
Postitusi: 165
Liitunud: 02 Juul 2007, 10:01

Postitus Postitas Jaan » 27 Juun 2008, 09:28

Päris huvitav teadus selle asjaga, ometi läevad ju ratad reaalselt väiksemaks, mitte just märkimisväärselt, aga siiski tervelt 3mm. Laiemate laiendite mõttest saan aru, aga miks lõigata koopa serva kui ratas väiksemaks läeb....
OK sellele ei pea vastama, sest täna saan rustangult prooviratta kätte ja siis on puust ja punaselt ees, et miks midagi lõigata ja vahetada tuleb ja ei pea selle selgitamiseks teiste närve ja aega raiskama;)

Manev
Kasutaja avatar
usku
Postitusi: 495
Liitunud: 06 Jaan 2005, 22:05

Postitus Postitas usku » 27 Juun 2008, 11:57

miski läks su arvutustes nässu, sest ratta läbimõõt ikkagi suureneb. arvutagem ratta läbimõõdud:

145/70 R12 - külgseina kõrgus 0,7 * 145 = 101,5 mm + 12 " = 406,3 mm
175/50 R13 - külgseina kõrgus 0,5 * 175 = 87,5 mm + 13" = 417,7 mm

seega ratta läbimõõt suureneb 11,4 mm, sõltub veel muidugi rehvide kulumisastmest :)

mis puudutab spidomeetrit, siis see läheb sul uue rehvimõõduga täpsemaks. kui enne näitas spido 100, siis tegelik kiirus sellest on väga jämedalt -10% ehk 90 kanti. nüüd kui ratas on suurem, siis kasvab ka auto tegelik kiirus. täpselt ei viitsi arvutada, aga kuhugi 3 % ümber see tuleb, mis tähendab, et tegelik kiirus võiks nüüd siis ca 93 kandis olla.

näiteks mu fiestal originaalmõõdus rehviga oli spido järgi 100-ga sõites tegelik kiirus 96. politsei radariga testisime kunagi, ning alecoqimeeter tln-trt maanteel näitas samal ajal 97. Nüüd panin 205/40 R16 rehvi asemel alla 185/70 R15 rehvid, mis tähendas, et ratta läbimõõt kasvas 2,21 cm ning spido järgi 100 sõites on tegelik kiirus alecoqimeetri järgi 101. Ehk siis mul on ekstratäpne spidomeeter, mis näitab vist isegi natuke vähem kui on tegelik kiirus.
Kasutaja avatar
Harri
Postitusi: 500
Liitunud: 17 Juun 2004, 16:57
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Harri » 27 Juun 2008, 13:27

Ratas hakkab vastu esimest tiivaserva käima põhjusel, et 13" ratas on pisut suurema läbimõõduga nii ca 51 cm ja peamiselt sellepärast et rehv on oluliselt laiem. Jäi veel lisamata, et välja vahetamist vajavad kindlasti reaktiivvarda puksid, alumise õõtshoova puksid mis tahavad asemele jäigemaid ja kõik on see tingitud raskemast veljest ja rehvist....Aga eks igaüks katsetab oma naha peal, minul on see läbi tehtud täies komplektis :lol:
Kasutaja avatar
Jaan
Postitusi: 165
Liitunud: 02 Juul 2007, 10:01

Postitus Postitas Jaan » 27 Juun 2008, 14:33

seda arvutust ei teinud ma ise, selleks kaapisin netist välja sellise veljekalkulaatori mis töö minueest ära tegi: http://www.hot.ee/cmswheels/calculator.htm

Manev
Kasutaja avatar
mikk
Postitusi: 629
Liitunud: 17 Juun 2004, 16:20
Asukoht: Tartu

Re: Laenaks rehvi 13" 55/185; 175 v 50/195 v ...

Postitus Postitas mikk » 28 Juun 2008, 02:22

Manev kirjutas:sest tegu ei ole just mini originaal veljega.
Kas see on Minile toodetud velg või hakkad sinna mingit flantside-mutrite-seibide skeemi arendama? Või hoopis täis keevitama ja uusi auke puurima? Mini kinnituspoltide auguvahe on teatavasti ainulaadne.
Viimati muutis mikk, 30 Juun 2008, 14:21, muudetud 1 kord kokku.
Külaline

Postitus Postitas Külaline » 28 Juun 2008, 22:10

miski läks su arvutustes nässu, sest ratta läbimõõt ikkagi suureneb. arvutagem ratta läbimõõdud:

145/70 R12 - külgseina kõrgus 0,7 * 145 = 101,5 mm + 12 " = 406,3 mm
175/50 R13 - külgseina kõrgus 0,5 * 175 = 87,5 mm + 13" = 417,7 mm
Siiski, Manevi rehkenduses viga pole, kuna ratta diameetri leidmiseks peab külgseina kõrguse topelt sisse lööma.

145/70 R12 - külgseina kõrgus 0,7 * 145 * 2 = 203 mm + 12" = 507.8 mm
175/50 R13 - külgseina kõrgus 0,5 * 175 * 2 = 175 mm + 13" = 505.2 mm

Tulemus: ratta diameeter väheneb 2,6 mm.
Vasta