Pidurid

Prr....prrr.....
Vasta
Kasutaja avatar
mikk
Postitusi: 629
Liitunud: 17 Juun 2004, 16:20
Asukoht: Tartu

Pidurid

Postitus Postitas mikk » 16 Apr 2005, 14:28

Pidurite reguleerimiseks on vajalik selline tööriist. Kas kellegil on olemas? Augu suurus on 8
Viimati muutis mikk, 25 Okt 2006, 15:11, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Una
Postitusi: 89
Liitunud: 21 Juul 2004, 12:18
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Una » 18 Apr 2005, 14:41

Mikk,

oled sa kindel, et selline tööriist on vajalik. Kui augu suurus on 8 siis peaks lehtvõtmega saama ka keerata. Kui lehtvõti ei aita siis silmusvõti peaks samuti sobima, sest tegu on ju nelinurkse avaga (tööristal, mis pildil on).
Kasutaja avatar
mikk
Postitusi: 629
Liitunud: 17 Juun 2004, 16:20
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas mikk » 18 Apr 2005, 15:08

Jah. Olen kindel. Seda eelkõige peale proovimist. Sest need asjad asuvad auto all ja on seal kõigi tuulte ja tormide meelevallas ning seetõttu üsna kapitaalselt kinni. Ei aita seal ei toruvõti ega miski - kõik hüppavad üle.
Kasutaja avatar
Una
Postitusi: 89
Liitunud: 21 Juul 2004, 12:18
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Una » 19 Apr 2005, 17:10

No kui sa juba nad üle oled keeranud siis ei aita sind ka see töörist. Anna kuuma või sirista mingit õli peale. Minu kogemus näitab, et kui selline väike junn on kinni jäänud, siis on ta kinni - ka selle pildil oleva tööriistaga keerad selle pea sealt poldi otsast lihtsalt ära ja siis on jama veel suurem. Võimalus on proovida sinna midagi otsa keevitada ja siis kasutada tavalist silmusvõtit - otsast ära keeramise oht jääb.

edu,

Priit
Kasutaja avatar
Harri
Postitusi: 500
Liitunud: 17 Juun 2004, 16:57
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Harri » 19 Apr 2005, 17:37

Ma kunagi keevitasin viimases hädas piduri ekstsentrikute keeramise nelikantpoldile ( see mis on hetkel Miku probl.) 17 mutri otsa ja ..........keerasin mutri seejärel puru :D Ja mis lahti ei tulnud oli ekstsentriku regul. nelikantpolt. Ainuke mis aitab viimases hädas on võtta pidurikilp lauapeale ja leotada kogu seda nelikantpoldindust näiteks mõni päev petrooleumis, anda kuuma ja vaada mis sellest välja tuleb....seda ma praegu oma auto tagapidurite juures teengi....Selle poldi keermeosa mis läheb pidurikilbi sisse on kuradima pikk ja kui see juba rooste sisse võtab ei taha ükski õli sinna keermevahele ulatuda :(

Vahepeal on aega mööda läinud......sain reguleerpoldi lahti kui põletiga natike kuumutasin.....Ja vahetasin tagumised pidurikilbid hoopis Metro omade vastu, seal on see regul. sõlm natike inimlikumalt lahendatud kui minu 1977a. mudelil. Tõsi ma ei tea milline on see regul . sõlm uuematel Minidel ilmselt sama mis Metrol.
Viimati muutis Harri, 05 Juun 2005, 12:20, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
usku
Postitusi: 495
Liitunud: 06 Jaan 2005, 22:05

Postitus Postitas usku » 05 Juun 2005, 11:22

mina pidin 2 kuud tagasi ka tagumiste pidurite klotse vahetama ja kuna need täiesti peale olid keeratud, siis tuli ka sedasama jubinat lahti organiseerida. lehtvõti tegi lahti ühe poole, teisega jäi hätta. et tööriistu kodus sel hetkel suurt polnud, kõik saaremaal, siis jäid kätte ühed näpitsalaadsed asjad, mille saab tugeva jõuga kokku pigistada (ja need jäävad püsima sellesse asendisse). lahti tuli teisel katsel :P niisiis pmst näpitsatega sai ilusti lahti (muidugi külge sai pigistatud nii, et näpitsa hambad jäid jäljena sisse ning õlg oli ka 35 cm. nüüd on tagumised pidurid paremad, kui esimesed :)

ja üks teine mutter kusagil kunagi oli, mis lahti ei tuld ... oli nr 13 mutter. sinna peksin väikese kuvaldaga nr 11 padruni otsa ja jäi nii kõvasti, et sai lahti keerata :P padrun ja mutter mudugi enam kasutada ei kõlvanud (tuli meelde - see oli mondeo stabika puksi kere külge kinnitamise mutter)
Kasutaja avatar
marti85
Postitusi: 68
Liitunud: 06 Juul 2004, 16:23
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas marti85 » 05 Juun 2005, 11:54

oh jahh lõpuks on saabumas ka kevad minu õuele, ja peaks vist minile elu sissepuhuma hakkama. Kui sügisel garaazi panin olid taga pidurid suht lahjad, ilmselt tuleb mullgi neid regullima hakata. Kus kohas täpsemalt see pealekeeramise polt asub?
Kasutaja avatar
mikk
Postitusi: 629
Liitunud: 17 Juun 2004, 16:20
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas mikk » 05 Juun 2005, 15:20

Tagumisi pidureid ei maksa esimestest paremaks ajada, sest äkkpidurdamisel võib väga ootamatuid asju juhtuda (blokeerunud rattad liiguvad teatavasti kiiremini edasi ja kuna taga on koormus väiksem siis võib see kergelt juhtuda ning tulemuseks on kriitilisel hetkel juhitamatu auto). Kuid kui see polt vähegi roostes on, siis ei aita ka 50 cm pikkune õlg, sest polt läeb lihtsalt puruks. Sest vint on tõesti pikk. Mina sain asja lahti nii nagu Harri juhendas - tilk õli ja leeklambiga paar minutit kuumutamist.
Neid näpitsaid tahaks küll näha. Muidu kirjeldus kõlab natuke ulmeliselt.

Aga pealekeeramise polt asub pidurikilbi taga (mis on ise omakorda trumli taga) üleval pool. Põhimõtteliselt kui võtad tagumise ratta maha, siis trumli tagant käega katsudes on see ainuke pikemalt väljaulatuv jubin. Silmsidet on temaga põhimõtteliselt võimatu saada. Kui sa just auto alla ei roni. Aga reguleerimiseks peab ikka ratta maha võtma. Ja kuumutamiseks tuleb ka trummel eemaldada.
Kasutaja avatar
usku
Postitusi: 495
Liitunud: 06 Jaan 2005, 22:05

Postitus Postitas usku » 10 Juun 2005, 20:02

mikk kirjutas: Neid näpitsaid tahaks küll näha. Muidu kirjeldus kõlab natuke ulmeliselt.
leidsin ühe pildi :) tangid on võibolla täpsem kirjeldus.
nägin sellist asja müügil tartus, zeppelinis, seal üleval kodu extras vms ...
ühesõnaga zeppelini teisel korrusel on suur kodupahna kauplus, seal tööriistade nurgas olemas. igatahes palju kisa vähe villa:)

http://www.alleycatscratch.com/lotr/mak ... /tools.jpg

nimetatud tööriist on pildil keskmine ja hõbedakarva. ja kokku saab seda pigistada üsna tugeva jõuga - nii et mutril võimaldab nurkade maha keeramist.

terv U.
ksuuk
Postitusi: 134
Liitunud: 29 Mai 2005, 00:48
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas ksuuk » 10 Juun 2005, 20:31

Lugedes seda pidurite juttu ja tõdedes, et ja pidurivõimu vanematel Mini -l ei ole, siis tekkis küsimus, mis imega te Mini omanikud ülevaatluselt läbi olete saanud? Viimane kord näiteks Mitsu 4 x ketast, mis minumõistes võtab nagu kännu tagant, tekitas siiski ülevaatuse meestes eriarvamusi. Äkki mingi spetsiifiline Mini lembeline ülevaatus punkt on kuskil olemas?
Kasutaja avatar
usku
Postitusi: 495
Liitunud: 06 Jaan 2005, 22:05

Postitus Postitas usku » 11 Juun 2005, 15:04

ksuuk kirjutas:Lugedes seda pidurite juttu ja tõdedes, et ja pidurivõimu vanematel Mini -l ei ole, siis tekkis küsimus, mis imega te Mini omanikud ülevaatluselt läbi olete saanud? Viimane kord näiteks Mitsu 4 x ketast, mis minumõistes võtab nagu kännu tagant, tekitas siiski ülevaatuse meestes eriarvamusi. Äkki mingi spetsiifiline Mini lembeline ülevaatus punkt on kuskil olemas?
äkki sul lihtsalt ei võta ühtlaselt? muu neid eriti kisama ei aja.
kui sul ikka on võimalik kõik neli ratast asfaldil blokki saada, siis on ok.
kui aga blokis on 3 ratast, siis on jama :)
ksuuk
Postitusi: 134
Liitunud: 29 Mai 2005, 00:48
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas ksuuk » 12 Juun 2005, 08:43

usku kirjutas:äkki sul lihtsalt ei võta ühtlaselt?
Pole aimugi, vaata ma pole veel Mini -ga sõitnud alles teoretiseerin, et kui läheb tööks, siis oleks kõik selge.
Vasta