1. leht 1-st

Summutist lenduv must nodi

Postitatud: 28 Sept 2010, 20:43
Postitas eero
Hei hei kõik! Long time no see! Ei teagi kuidas foorumi külastamine unarusse jäi, vahepeal olin ikka päris aktiivne. Ju see oli kuumast ja ilusast suvest.

Igatahes, mõned tuhanded kilomeetrid on selja taga.


Ilmade tõttu pole pikemat aega autot pesnud. Ja nüüd märkasin, et summutist on vaikselt paiskunud musta nodi mis tagumise bumperi ja taguotsa päris tumedaks on võõbanud. Nõgi ütleks lausa selle kohta. Oskab keegi öelda mis see täpsemalt võiks olla? Millelegi see tõenäoliselt viitab ka, ja ma kahtlustan, et hea märk see just pole.

Ja nii muuseas küsin ka millist õli keegi oma mootori sees kasutab? Mida eelistada, millest võiks kaarega mööda käia? On üldse olulist vahet?

Re: Summutist lenduv must nodi

Postitatud: 28 Sept 2010, 23:02
Postitas andreas
mina kasutan 20w 50 valvoline õli.
kuid selle musta suitsuga peaksid pöörduma meistrimees Raimondi jutule, temal on kindlasti mürkki.

Raimondi nr 5651033.

terv
andreas

Re: Summutist lenduv must nodi

Postitatud: 29 Sept 2010, 05:55
Postitas Harri
Kasuta kindlasti eelmainitud õli, muidu teed oma auto käigukastile aja jooksul liiga. Mootori suitsemise kõige esmane põhjus on kulunud klapisääre tihendid. Nende vahetamiseks peab natuke kogemusi olema ning arukam on see lasta teha autoremondi lukksepal.
Kui on karburaatoriga mootor, siis võib olla ka segu liiga rikas jne.

Re: Summutist lenduv must nodi

Postitatud: 29 Sept 2010, 08:01
Postitas eero
Tänud soovituste eest.

Tegu sissepritsega. Aga samas võib ka segu olla siiski määrav - juba eelmisel omanikul oli kahtlus, et miskit pole korra. Kuid katsun siis leida ikkagi mõne asjaliku remondimehe kes üle kaeks ja korda aitaks teha.

Re: Summutist lenduv must nodi

Postitatud: 29 Sept 2010, 13:58
Postitas 90Deville
Must sodi on pölemata bensiin mis tahma näol mootorist väljub.
Sellega peaks töesti pöörduma meistrimehe poole, kes sissepritse hingeelu jagab.

Re: Summutist lenduv must nodi

Postitatud: 02 Okt 2010, 12:42
Postitas eero
Nii, sai käidud ka ülevaatuslikku kontrolli tegema... ja CO ja muud numbrid olid waaaaaay off! Soovitati minna Speedsteri meeste jutule mis tuleb siiski ära teha. Ma pisut kahtlustan, et see CO ja tahm ja ka väike puterdamine külma mootoriga on kõik ühe asja taga.

Ühesõnaga tuleb korda ajada nüüd kahe kuuga, muidu ei saa ülevaatuselt läbi.

Ahjaa... ja ees paremoolne ketas on kuuma saanud, loperdab pisut .... :roll:

Re: Summutist lenduv must nodi

Postitatud: 02 Okt 2010, 14:30
Postitas 90Deville
Jep, köik viitab sissepritsesüsteemi veale, tahm ja nöuetest väljas olevad näitajad liigrikkale segule.
Niiet pead ikka löpuks spetsialisti kallale laskma!

Re: Summutist lenduv must nodi

Postitatud: 11 Okt 2010, 16:56
Postitas eero
Nii, käisin nüüd läbi Paldiski maantee Roverimeeste juurest. Kaabel, mis Minile külge istus oli olemas, kuid tarkvara jutule ei võtnud. Kohalik ütles, et ainult ühel Minil olla senimaani õnnestunud.

Tarkvara nõuab üleminekukaablit DTC0008B, aga olemas on DTC00008A (viimase tähe vahe). Füüsiliselt nagu oleks sama. Teab keegi kedagi kellel oleks vajalik diagnostikakaabel? Kust seda saada? Või kas sellel A/B on üldse mingit vahet? Samas tundus mulle, et pisukest torkimist oleks võinud värgile teha, aga see Roverimees ei viitsinud väga.

See on muidugi tulevikule mõeldes. Nüüd tuleb vist kuidagi tavalise testriga kapoti all surada.

Re: Summutist lenduv must nodi

Postitatud: 16 Okt 2010, 08:40
Postitas eero
Nii, positiivsed arengud. Tänu Hannesele Speedsteris nurrub Mini nüüd õite kenasti.

Esimene AHHAAA! tuli kui ajju minev vaakumvoolik täitsa vabalt rippuvaks osutus. Ehk siis aju söötis kütust peale nagu gaas oleks kogu aeg põhjas. Pole siis ka ime, et segu rikas ja kütust kulus nagu oleks seda lihtsalt teele kallanud. Ja kohe peale seda kiiret fixi kõikus CO 5% juures. Enne oli jõhker 15% (norm ülevaatuse läbimiseks siis 0.5%).

Teine parendus sai tehtud kui oli mõõdetud kütuse rõhku, mis oli ~1.4bar. Mootori spec sheeti järgi peaks olema ~1.1bar. Niisiis kiskus Hannes sissepritse laiali ja asendas pritse vedru jäigemaga (Volkswageni oma vist). Rõhk tuli nüüd kenasti pisut üle 1.0bar peale ja CO kukkus väga kenasti alla 0.5%.

Kõige selle peale hakkas lambda kenasti näitama, segu korras. Tühikäigul on mootor palju kaunima tooniga ja sõita oli ka palju mõnusam. Nüüd loodame, et ka külma mootoriga need võlud kuhugi ei kadunud.

Ainuke murelaps on nüüd veel HC näit. Kohati kipub ikka üle 100 olema. Kuna katalüsaator on pikalt sellist soppa pidanud kannatama siis on ta kas omadega parajalt läbi või tahab vähe puhata. Igatahes praegune plaan on natuke sõita ja lasta katalüsaatoril väheke hinge tõmmata, ehk läheb puhtamaks.

Re: Summutist lenduv must nodi

Postitatud: 16 Okt 2010, 09:24
Postitas 90Deville
Jess, seda ma arvasin et speedsteris asi paika pannakse!
No siis ei tohiks enam mingeid suuremaid muresid olla, eks katt pöleb nüüd puhtaks kui ta veel elujöuline on ja siis peaks ju bueno olema.
Aga too vaakumvoolik mis ajusse läheb oli viimati igatahes kinni, ise tsekkisin :D
Loodame et bensusurve sättimine oli see mida vaja oli!

Re: Summutist lenduv must nodi

Postitatud: 16 Okt 2010, 09:28
Postitas eero
Jah, pidi kinni olema -alguses ei neelanud ka nii kütust. Ju siis rappus siin Tallinna aukudes lahti lihtsalt. Hannes kinnitas nii, et peaks nüüd ka püsima.

Re: Summutist lenduv must nodi

Postitatud: 09 Juun 2011, 08:21
Postitas eero
Väike vana teema ülesäratus. Küsisin alustuses ka õlide kohta ja sattusin artiklile, mis mulle numbrid kenasti selgeks tegi. Jagan linki ja, et teinekord ise ka uuesti üles leiaks.

http://www.aa1car.com/library/oil_viscosity.htm

Igatahes - miks 28 külmakraadiga mootor nagu savi täis oleks olnud, on selge!

Re: Summutist lenduv must nodi

Postitatud: 09 Juun 2011, 09:48
Postitas 90Deville
Selliste külmadega talvel söites jääb loomulikult 20w50 öli liiga paksuks, tuleks kasutada miskit vedelamat ollust.
Probleem on lihtsalt selles, et minil kasutatakse ühte ja sama öli nii mootoris kui k.kastis, ehk siis on kompromissile mindud neile mölemile sobivate ölide seast.
Niiet kui nüüd mootorile panna vedelamat öli siis see ei ole hea k.kastile, pikemas perspektiivis.
Ehk möistlik oleks ilmselt miinuskraadidega aastaajaks valida vedelam öli ja niipea kui väljas temperatuur hakkab rohkem plussidesse jöudma siis vahetada 20w50vastu tagasi, nagu tehas on ette näinud.

Re: Summutist lenduv must nodi

Postitatud: 17 Juun 2011, 13:54
Postitas ares
Speedsteri kohta oskan kah ise ainult head öelda, väga mõistlik tüüp on :)