1. leht 2-st

Õlivahetus !

Postitatud: 01 Juun 2005, 10:11
Postitas Kristjan
Koondaks kogu värgi uue teema alla. Millist õli kasutada? Kui tihti vahetada? Kust välja lasta? Kas ka pesuõlisid vaja kasutada ? Ühesõnaga kõik...

Postitatud: 01 Juun 2005, 11:27
Postitas Harri
Ranno koduka peal on hoolduse kohta palju kirjas. Lühidalt vahetatakse õli ja õlifilter iga 10000 km järel. Vana õli lastakse välja soojal mootoril. Teed ülevalt klapikambri kaane lahti õhu juurdepääsuks ning avad väljalaskekorgi all karteri küljel. Siis ülevalt uus õli karterisse ( 1000 cm* mootorisse koos kasti ja peaülekandega läheb igatahes 4,8 liitrit ) Õlimargist ja filtrist oli foorumis juba juttu......Ei midagi keerulist :) Ja kuna poole vanast õlist nagunii kallad endale sülle siis pesumasin pane enne valmis :lol:
Pesuõlisid kasutatakse juhul kui näiteks lähed mineraalõlilt üle sünteetilisele.....muidu ei ole oluline kuna tänapäeva mootoriõlidel on niigi head pesemisomandused.

Postitatud: 01 Juun 2005, 16:44
Postitas ranno
Mina kasutan alates tulevast nädalavahetusest (kui õlivahetus praktiliselt teoks saab) Valvoline Motor Oil 20-50 tavalist mineraali, mis on väga mõistliku hinnaga... 4liitrit .. 149.-

Postitatud: 01 Juun 2005, 23:46
Postitas ksuuk
ranno kirjutas:Mina kasutan alates tulevast nädalavahetusest (kui õlivahetus praktiliselt teoks saab) Valvoline Motor Oil 20-50 tavalist mineraali, mis on väga mõistliku hinnaga... 4liitrit .. 149.-
Heh, teades palju Sa pappi oma Mini alla matsid, siis õli puhul hinnaga koonerdamine tundub küll pentslik. Minu kunagine autoõpetaja ütles, et õli pealt ei maksa kunagi kokku hoida ja et pigem vaheta sagedamini. Mini puhul võiks õlivahetusvälp olla 5000 km, ehk 1 x aastas. Kahtlen kas seda 5000 km välpagi täis sõidab.

Ah jaa, mis filtrit soovitate?

Postitatud: 02 Juun 2005, 09:34
Postitas ranno
Ei ütleks, et koonerdamine :) sest Valvoline poisid kellega ma antud teemal suhtlesin, ütlesid, et minu poolt nõutud parameetritega täissünt õli eestis ei müüda. Ja nad siis soovitasid "seda" marki. Kas on see reklaamide mõju, aga mulle tundub see kaubamärk usaldusväärne ja mis teha, kui antud toode rohkem ei maksa :wink: Ja mis tegelt mulle "ülitähis"... saatsin õli küsimusega e-maile mitmesse firmasse küsimusega, et mida soovitate, palju maksab jne ja nad olid ühed vähestest, kes võtsid vaevaks minu paljudele meilidele üldse vastata... paljud teised tunnustatud maaletoojad nagu ühes varasemasgi teemas juttu oli võiks oma klienditeenindust oluliselt parandada... Oh, sellest minu info ja abiotsimisest iseõppijana võiks täiesti omaette teema teha...

Postitatud: 02 Juun 2005, 11:35
Postitas Mayfair1985
ksuuk kirjutas:
ranno kirjutas:Mina kasutan alates tulevast nädalavahetusest (kui õlivahetus praktiliselt teoks saab) Valvoline Motor Oil 20-50 tavalist mineraali, mis on väga mõistliku hinnaga... 4liitrit .. 149.-
Heh, teades palju Sa pappi oma Mini alla matsid, siis õli puhul hinnaga koonerdamine tundub küll pentslik. Minu kunagine autoõpetaja ütles, et õli pealt ei maksa kunagi kokku hoida ja et pigem vaheta sagedamini. Mini puhul võiks õlivahetusvälp olla 5000 km, ehk 1 x aastas. Kahtlen kas seda 5000 km välpagi täis sõidab.

Ah jaa, mis filtrit soovitate?
No filter ikka see mis antud autole sobib, minul on 1.0 ja tavaline karpaga mudel. Filtri margi võin omme siia panna...

Postitatud: 02 Juun 2005, 14:19
Postitas ranno
Filtri saab osta suvalisest poest. Astud poodi, ütled automargi ja muu müüjale kasuliku info koos rinna ümbermöödu ja koduse telefoninumbriga ja antakse... lihtsam kui arvata oskad :wink:

Postitatud: 02 Juun 2005, 22:04
Postitas ksuuk
ranno kirjutas:Filtri saab osta suvalisest poest. Astud poodi, ütled automargi ja muu müüjale kasuliku info koos rinna ümbermöödu ja koduse telefoninumbriga ja antakse... lihtsam kui arvata oskad :wink:
Kindlasti. Kuna Mini -l on käigukast ja mootor sama õliga, siis eeldasin, et ka filter on vingem.

Postitatud: 02 Juun 2005, 22:06
Postitas ksuuk
[quote="ranno"]Ei ütleks, et koonerdamine :) sest Valvoline poisid kellega ma antud teemal suhtlesin, ütlesid, et minu poolt nõutud parameetritega täissünt õli eestis ei müüda. Ja nad siis soovitasid "seda" marki. [quote]

Su Mini -l vist mootori remonti ei tehtud? Kas õli ka võtab? Kui jah, siis kui palju?

Postitatud: 03 Juun 2005, 08:52
Postitas ranno
Mis seal salata ta ikka võtab, sest mootori kohendamine ei mahtunud enam eelarvesse. Tundub, et mõni tihend seal all pool laseb nats õli läbi ka, aga koos õliga ostsin proovi mõttes mingit spets "asja" mis käib õli sisse ja peaks lekked peatama. No eks näis kuis toimib.. maksis 57.-

Postitatud: 03 Juun 2005, 09:53
Postitas ksuuk
ranno kirjutas:Mis seal salata ta ikka võtab, sest mootori kohendamine ei mahtunud enam eelarvesse. Tundub, et mõni tihend seal all pool laseb nats õli läbi ka, aga koos õliga ostsin proovi mõttes mingit spets "asja" mis käib õli sisse ja peaks lekked peatama. No eks näis kuis toimib.. maksis 57.-
Väidetavalt on need ohtlikud asjad, võivad lekke peatamise kõrval ka mõne õlikanali sulgeda.

Üldse need igasugu õlilisandid suht jamad, hüdrotõukurite häält (mitte Mini) ei võtnud neist ükski ära, hoopis hullemaks läks hääl. Ainus millest on ka reaalseslt abi olnud on Xado http://www.xado.ee mis tekitab nn keemilise metalli, ehk taastab detaile. Mootori teeb vaikseks küll, kestvus on nii max üks õlivahetus, ju siis hüdrotõukurid liiga kulunud juba. Aga undava roolivõimu vaigistas kaheks aastaks, siis laager otsad andis.

Postitatud: 05 Juun 2005, 11:08
Postitas usku
niisama infoks, et 1,3 liitrisele mootorile sobib 2,0 opel rekordi filter :)
ise kasutan seda ...

Postitatud: 21 Veebr 2006, 00:13
Postitas usku
sõbrad minilised... saadaval spets vanade masinate õli! (ei müü ise)
tundub vähemalt minu jaoks väga õige asi:

http://www.beetle.ee/foorum/viewtopic.php?p=2763#2763

U @ tellis 12 liitrit imeõli oma kahe tibu jaoks

EDIT: ja XADO kohta võin nii palju sõna võtta, et kasutasin seda oma daily-driveri mootoris. kõigepealt spets pesuga mootor läbi; uus täissünt shell sisse ja siis järgmise 600 km jooksul 3 tuubi xadot sisse. igatahes ei tea kas tegemist on platseeboga või mitte, aga keskmine küttekulu langes 8-lt 6,5-le ja seda talvel, nende suurte jamade külmadega mis siin olid! mootor on vaikne ja käib kergelt, kuid tundub, et sellest kergusest põhjustatuna on natuke puperdama hakanud. aga see on ka ainus miinus... mudu uskumatuna küll näib, aga toimib see xado möks...

EDIT 2: lasin Xado möksi ka käigukasti ! esimesed 1000 km ei olnud mingit vahet, aga nüüd käib kang hoopis kergemalt ja käike saab ilma sidurita välja tõmmata (enne ei saand)

Postitatud: 24 Okt 2006, 10:26
Postitas Argo
Läheb ka õli vahetuseks, päris must teine juba. Kuna pole õrna aimugi, mis õli seal sees praegu, et kas peaks enne vahetust ka pesu tegema???

Ja alt midagi igatahes lekib ... Arvan, et see käigukasti ja mootori vahel olev tihend/kumm vaja vahetada ning sellest paremal on ka mingi kummi vidin, mis õline ja ebatihe tundub olevat. Vasakul on samasugune vidin ja see on korralik ja õlivaba. Millega tegu??

Postitatud: 24 Okt 2006, 11:33
Postitas eino
selle kummi vidina nimi on sisemise veovõlli kaitse kumm. Kui see kumm praguline ei ole ja otstest korralikult kinnitatud ei ole probleeme. aga minu meeles on sinu minil tüüpiline viga esiteks käigu lüliti simmer läbi( võib olla ka võll kulun ja siis pidama ei saa, tähendab paned uue ja natukese aja pärast jookseb taas) ja teine asi on selle sama veoliigendi simmer laseb läbi.

eino