SPi jõuetu

Prr....prrr.....
Kasutaja avatar
eero
Postitusi: 761
Liitunud: 18 Apr 2010, 08:12
Asukoht: Tallinn

SPi jõuetu

Postitus Postitas eero » 12 Juul 2013, 09:51

Mõtlesin, et alustaksin uut teemat, oma auto jutu all ei tea kas jääb nähtav

Mure siis selline, et nüüd alates ajast kui sain sel suvel sõitma on minu SPi teatud hetkedel üsna jõuetu. Väikesed sümptomid algasid siis juuni alul, suvepäevadel sai tihedamalt sõidetud ja siis oli ikka kohati probleemiks ja nüüd nagu läheb ainult hullemaks. Või ma sõidan praegu iga päev ja lihtsalt käib ajudele - sõitu nautida ei saa.

Igatahes sooja mootoriga on koha pealt saamine üsna võimatu. Umbes 3000rpm tuleb sisse ajada. Kui juba sõidab ja pikalt paigal ei seisa, siis nii hull pole. Ning siis hetketi on ka teine-kolmas käik 1500-2500 pöörde juures uimane. Külma mootoriga nagu pole nii hull, aga tegelikult ei oska öelda, sest nüüd suvel läheb ikka üsna kärmelt soojaks. Igatahes kui gaasi anda siis hakkab pooma ning kui tagasi ei lase kähku, siis sureb üldse välja.

Timmisin vähe gaasitrossi peale ja pisut parem on sõita, aga see on pigem tagajärgede kompenseerimine.


Olen ma äkki ise sumpat vahetades midagi kokku keeranud - selleks sai nii sisselase kui väljalase maha võetud. Väljalase on muuseas eBayst tellitud kasutatud, sest suutsin hapnikuanduri ära lõhkuda. Äkki see kasutatud andur on kurja juur? Ostsin veel ka mingi kütuselisandi, mis peaks pritset puhastama, ehk et seal midagi jama täis. Ning kavas ka kütusefiltri vahetus. Lisaks kuna mitu head aastat tagasi oli gaasidega hull probleem ja segu oli väga rikas, siis Speedsteris Hannes timmis midagi pritses, võibolla nüüd on aga segu juba liiga lahja?

On kellelgi ideid, milles võiks olla häda, mida uurida ja mida otsida?
with a mini (in pieces!)
90Deville
Postitusi: 637
Liitunud: 08 Okt 2008, 17:17
Asukoht: Haapsalu/Sthlm

Re: SPi jõuetu

Postitus Postitas 90Deville » 12 Juul 2013, 13:26

Pritse vigasid ise diagnoosida on suhteliselt keeruline, ilmselt on parim pakkumine siiski sinnasamma Speedsterisse tagasi minna ja lasta neil nuputada. Et saavad co-möötja taha ühendada, siis näevad mis toimub, kas segu jääb lahjaks ja mida teha tuleks.
Üksiku Riley Elfi klubi
Kasutaja avatar
eero
Postitusi: 761
Liitunud: 18 Apr 2010, 08:12
Asukoht: Tallinn

Re: SPi jõuetu

Postitus Postitas eero » 12 Juul 2013, 14:37

See oli jah mul senini plaan A.
with a mini (in pieces!)
ares
Postitusi: 716
Liitunud: 01 Apr 2009, 02:49
Asukoht: Tallinn

Re: SPi jõuetu

Postitus Postitas ares » 12 Juul 2013, 15:06

Põhjuseid võib siin tõesti päris palju olla.

Mina pakuks kütusesüsteemi jama, seega benzupump, pihusti, rõhuregulaator aga parim oleks jah segu ära mõõta asjalikumas kohas.
Kasutaja avatar
andreas
Postitusi: 408
Liitunud: 28 Nov 2009, 13:37
Asukoht: tallinn

Re: SPi jõuetu

Postitus Postitas andreas » 12 Juul 2013, 16:47

Tere
Kontrolli üle kõik vaakumi voolikud ja sisselase.
Pihusta probleemsetesse kohtadesse brake cleanerit ja vaata kas mootori tuurid tõusevad.
Alusta sealt.

a.
Kasutaja avatar
eero
Postitusi: 761
Liitunud: 18 Apr 2010, 08:12
Asukoht: Tallinn

Re: SPi jõuetu

Postitus Postitas eero » 06 Aug 2013, 15:18

Eks need vaakumvoolikud häda põhjuseks olidki. Aju juures see nurk kohe. Hea paar tundi sai Speedsteri Hannesega otsitud, ikka esimene koht mida sai torgitud aga kohe ei märganud.
with a mini (in pieces!)
Kasutaja avatar
eero
Postitusi: 761
Liitunud: 18 Apr 2010, 08:12
Asukoht: Tallinn

Re: SPi jõuetu

Postitus Postitas eero » 04 Sept 2013, 22:17

Olgugi, et Hannese juures käigust sai asi paremaks, siis midagi ikka ei olnud see. Külmast peast käis karmilt, mõnikord hakkas pooma ja teinekord suri lausa välja. Soojast peast ikka parem, aga minekus ikka mõned tühjad hetked.

Olen nüüd pidevalt vahepeal lugenud, uurinud, pusinud, teoretiseerinud. Vaakumvoolikuid veel sättinud, karteri tuulutuses sai üks mõrane voolik ära vahetatud, jahutuses väike leke kinni pandud, isegi MAP sensorit aju küljes sai puhastatud (leidsin mingi Roveri teeninduse juhise).

Tulemuseks ikka väga ei midagi.

Täna hommiku turgatas aga pähe, et asi võib ka elektris olla. Kusagilt MEMS / ECU manuaalist oli meelde sööbinud, et kui pinge on alla 11.8V, siis püüab aju seda kompenseerida. Testeriga siin seal torkida pole raske, seega võtsin õhtupoolikul ette. Päeval sai ka otsitud, et mida erinevad sensorid peaks näitama. Olgugi, et korralikult ilma diagnostika pulgata neid analüüsida ei saa, siis midagi siiski.

Lambda sensori mõõtmiseks soovitati kütusevoolikuid kinni pitsitada. Kui pealevoolu, siis peaks lambda pinge kukkuma ja vastupidi.

Ja ohhoo... Nii kui tagasivoolu koomale pigistasin ärkas mootor elule. Järelikult, kütuse rõhk.

Praegu keerasin väikse toruklambri tagasivoolule peale. Võib-olla on see nüüd kõige rumalam tegu, mida teha, aga proovisõit oli super (lasin enne mootoril enam-vähem ka ära jahtuda). Käib ilusti, minek on hea, tühikäik on väga stabiilne (kuigi ehk pisut kõrge). Võiks öelda, et parem kui kunagi varem!

:smoke:

Pika jutu lõpetuseks aga küsiks nõu. On see siis hea idee nii hetkel rõhku kompenseerida? Ega ma teoorias tugev ei ole, kuid ma pakuks, et enne madala rõhu tõttu rohkem plöristati bensiini sisselaskesse, selle asemel, et pihustada. Või teisest otsast on kütuse hulk lihtsalt suurem :D Aga võiks see kujutada mingit riski endas?

Pritsel kunagi Hannes sättis rõhku, et gaase normikõlbulikuks ajada. Seega ka sellest nüüd alustan.

Aga rõõm on igatahes suur, et peale pikka pusimist hakkab nagu asja saama.
with a mini (in pieces!)
90Deville
Postitusi: 637
Liitunud: 08 Okt 2008, 17:17
Asukoht: Haapsalu/Sthlm

Re: SPi jõuetu

Postitus Postitas 90Deville » 05 Sept 2013, 07:18

On vöimalik et bensupump hakkab lihtsalt ära surema ja ei suuda enam ettenähtud röhku saavutada, variant kaks on röhu regulaator.
Rohkem vöimalusi ma nagu ei näegi siin.
Üksiku Riley Elfi klubi
Kasutaja avatar
eero
Postitusi: 761
Liitunud: 18 Apr 2010, 08:12
Asukoht: Tallinn

Re: SPi jõuetu

Postitus Postitas eero » 05 Sept 2013, 16:03

90Deville kirjutas:On vöimalik et bensupump hakkab lihtsalt ära surema ja ei suuda enam ettenähtud röhku saavutada, variant kaks on röhu regulaator.
Rohkem vöimalusi ma nagu ei näegi siin.
Sisuliselt ei olegi jah, sest neil kahel on ainsana roll rõhu juures, no võibolla kütusefilter ja trassi seisukord mõjutab pisut ka, tegelikult ju mingi imepisike leke ja ongi. Paar head aastat tagasi Hannes Speedsteris seda regulaatorit mul sättis, et gaase normi ajada. Siis oli rõhk nagu kõrge või oli see lihtsalt toimiv lahendus, ei mäletagi. Peale seda masin külmalt küll oli kummaline, aga mitte suuresti. Nüüd selle talve sees said peale uus summuti ja kat, uus (teise kasutatud) väljalaskekollektor koos teise lambdaga, uus jahutusvedeliku termoandur, uus kütusefilter. Viimane küll vist pigem oleks pidanud rõhku tõstma, kui vana väga umbes oli. Aga kui vahetatud andurites enne mingi jama oli, mida madalam rõhk aitas kompenseerida, ja nüüd sai see kõrvaldatud, siis madalam rõhk sai probleemiks. Tagantjärele ma mõtlen, et miks ma rõhule kohe rohkem tähelepanu ei pööranud - kütusefilter sai just seetõttu vahetatud ning ka Hannese juurde läksin esialgu just, et rõhku mõõta. Ju siis avastus vaakumvoolikutega ajas mõtted mujale.

Igatahes plaanin Hannese juurest läbi käia ja ehk saab ta tagasi normi sättida selle regulaatori. Ja kui ei ole selles häda, siis on pump järgmine samm...
with a mini (in pieces!)
Kasutaja avatar
eero
Postitusi: 761
Liitunud: 18 Apr 2010, 08:12
Asukoht: Tallinn

Re: SPi jõuetu

Postitus Postitas eero » 11 Sept 2013, 15:42

Sai siis täna Hannese juures käidud.

Esmalt näitas peale keeratud rõhk ~2bar, norm on 1. Nojah, mine võta kinni mis sest arvata. Kui minu peale pandud toruklamber lahti keeratud, siis kukkus normi.

Igatahes kraamis Hannes välja rõhu regulaatori vana vedru, mis ta mitu head aastat tagasi teise vastu vahetas, ja pani uuesti peale. Ime, et tal see veel alles oli! Rõhk väga ei muutunud nagu, ikka seesama 1bar.

Proovisõit oli positiivne, seega ei saagi nüüd aru, kuidas enne tuli keerata pea kaks korda kõrgemaks surve, et käiks.


Tõeline proov tuleb siis, kui külmast peast käivitan. Kas ja kuidas siis käib ole näha.
with a mini (in pieces!)
ares
Postitusi: 716
Liitunud: 01 Apr 2009, 02:49
Asukoht: Tallinn

Re: SPi jõuetu

Postitus Postitas ares » 11 Sept 2013, 16:00

Ega benzurõhk pole ainuke asi, mis määrab palju kütust su auto saab.

Mida kõrgem on rõhk seda rohkem kütust laseb pihusti läbi olles avatud. Ehk teoreetiliselt kui sul 1bar juures poob ja 2bar juures töötab siis kas pihusti läbilaskevõime avatud olekus pole originaal (on väiksem) või avatud oleku periood on liiga lühike (ei pihusta piisavalt kaua ,et õiget kogust saada).

Teoreetiliselt peaks saama SPI karpas kasutada ka teiste mudelite pihustit, ehk tegemist ei ole päris mini spetsiifilise vaid tavalise Bosch-i pihustiga.

Üldjuhul mõjub kõrgendatud benzurõhk halvasti nii benzupumbale kui pihustile aga seda siis kui nad ei ole mõeldud sellise rõhu juures töötama.

Kombinatsioonis: suurema läbilaskevõimega pihusti, võimsam pump, reguleeritav rõhuregulaator ... peaks gaasid ja liikumise igal juhul reguleerides korda saama, ehk paaniliselt asja originaalis hoidmine pole alati mõistlik lahendus.
Kasutaja avatar
eero
Postitusi: 761
Liitunud: 18 Apr 2010, 08:12
Asukoht: Tallinn

Re: SPi jõuetu

Postitus Postitas eero » 11 Sept 2013, 18:32

Mul endalgi käis peast korra läbi mõte, et ehk pole mul pihusti originaal ja tahabki kõrgemat rõhku. Peaks kaema, kas ligi saab ja mingit tootekoodi näha on.

Lihtsalt minu pea ei lõika, mis mul seal pritses nüüd teistmoodi on. Praegu (esialgu) on originaalvedruga asi hea, olgugi, et rõhk praktiliselt sama. Ja kui ma toruklambriga seda tegin, siis pidin rõhu pea kaks korda üle normi ajama, et oleks sama tulemus.

Tankisin ka just vahetult enne Hannese juures käiku. Sügistuuri reis, kus mul rõhk toruklambriga oli tõstetud, suurt väga kütusekulule ei mõjunud. Vaatame siis nüüd originaalvedru rõhuregulaatoris kaasa toob. Iseenesest ootaks ma tiba paremat kütusekulu.

Peale tööd koju sõit oli väga OK. Vaatame siis mida toob hommik ja täiesti külm mootor.
with a mini (in pieces!)
Kasutaja avatar
eero
Postitusi: 761
Liitunud: 18 Apr 2010, 08:12
Asukoht: Tallinn

Re: SPi jõuetu

Postitus Postitas eero » 12 Sept 2013, 11:33

Nii - täna hommikul oli kõik väga bueno. Peaksin nüüd üks päev tegema pikema sõidu, et kat kuumaks ajada ja tööle saada ja siis läheks gaase mõõtma, et kas saab normi.

Üldiselt aga vist teema lõpp.
with a mini (in pieces!)
ares
Postitusi: 716
Liitunud: 01 Apr 2009, 02:49
Asukoht: Tallinn

Re: SPi jõuetu

Postitus Postitas ares » 12 Sept 2013, 12:05

Tee ARK-i avaldus, võta kat vahelt ära ja sa ei pea enam kunagi oma gaaside pärast muretsema :P
90Deville
Postitusi: 637
Liitunud: 08 Okt 2008, 17:17
Asukoht: Haapsalu/Sthlm

Re: SPi jõuetu

Postitus Postitas 90Deville » 12 Sept 2013, 12:24

Tehasest kat'iga väljunud autodele pakutakse sellist vöimalust?
Üksiku Riley Elfi klubi
Vasta