Gaasijaotuse reguleerimine

Prr....prrr.....
Vasta
parasiil
Postitusi: 3
Liitunud: 30 Juul 2013, 12:50

Gaasijaotuse reguleerimine

Postitus Postitas parasiil » 30 Juul 2013, 13:13

Tere, olen uus, andke armu...

Sissepritsega mini 1275, 90. a. Ülevaatusel ei saanud heitgaaside numbreid paika. Käisin siis Paides ühe selli juures uurimas asja ja tema diagnoos oli selline.

1. katalysaator on mootorist päris kaugel ja ei saa kuumaks, et hakkaks korralikult tööle. Peaks uue vastu vahetama aga kvaliteet pidi kõvasti kõikuma. Hetkel on all universaalkat mille vanust keegi ei tea.
2. kui mootor väga kuumaks läheb siis näitajad lähevad väga käest ära. St. kuuma mootoriga toimub gaasijaotuses muudatusi ja peaks reguleerima klappe. Kus seda oleks mõistlik teha? Kes tunneb mini mootoreid?

Ehk nokk kinni-sama lahti, kat ei tööta külmalt ja kuumalt saadab mootor veel rohkem valesid gaase kat-i.

Tiit
ares
Postitusi: 716
Liitunud: 01 Apr 2009, 02:49
Asukoht: Tallinn

Re: Gaasijaotuse reguleerimine

Postitus Postitas ares » 30 Juul 2013, 14:25

Siin on 2 täiesti erinevat probleemi.

Katalüsaatorid peavadki kuumaks minema enne kui korralikult tööle hakkavad ja seda teavad ka ülavaatuspunkti tegelased.

1. Kui sul on katalüsaator läbi, siis tuleks lihtsalt paigaldada suvaline uus universaalne katalüsaator. Maksab see lõbu ca 100€ nt. Fenno's (on minul teinud)
2. Kui sul on mootoril klapid või misiganes muud asjad läbi siis sellega peab eraldi tegelema. Kui midagi on häda siis peaks sul ka sumpsist mingit mudru tulema (sinine suits = õli, must suits = segu, hele suits = jahutusvedelik). Seisa auto taga ja lase kellegil mootor korra piiraja lähedale lasta (6000rpm?) ning on kohe näha kas midagi ebavajalikku välja tuleb. Päris piirajas võib musta suitsu tulla.

Vast on abiks.
90Deville
Postitusi: 637
Liitunud: 08 Okt 2008, 17:17
Asukoht: Haapsalu/Sthlm

Re: Gaasijaotuse reguleerimine

Postitus Postitas 90Deville » 30 Juul 2013, 16:57

Klappe reguleeritakse vaid ja ainult külma mootoriga, mida pole soovitavalt enne käivitatud, vaid nii saad klapivahed öigeks. Muidu pärast sooja mootoriga kaovad vahed ära.
Kas see nende reguleerimisvajadus tuleb klöbisemisest, vöi hakkab kuumalt detoneerima?
Üldiselt peavad nende regullimisega hakkama saama köik töökojad, ja kui ütlevad et ei saa siis lahku kiirelt :) , tegemist ei ole inimestega kes aru saavad mida nad teevad.

Pritse omapeaga paikaajamine ei pruugi eriti lihtne ülesanne olla, vaja oleks mööta kütuseröhk, kontrollida et ei tömbaks kuskilt lisaöhku(saab eetri vöi brake cleaneriga edukalt ise tsekkida), ja kui kuskilt andmeid leida siis teoorias saab ka ntx temp andurit ja map sensorit kuidagi testriga mööta.
Niiet selle kohapealt ei oska muud nöu anda kui ilmselt Tallinn, Speedster, ja Hannes, nagu siin eelenevatest teemadest läbi on käinud.
Üksiku Riley Elfi klubi
Vasta