2. leht 3-st

Postitatud: 01 Veebr 2007, 10:49
Postitas Argo
Nüüd siis asi nii kaugel, et nädalavahetusel kaevasin auto hangest välja, oli teisti kohati ikka pool meetrit autole kogunenud.
Aku muidugi end mingil moel tõhjaks tõmmanud ja ... nüüd siis kõige ebameeldivam pool ... SIDUR ... esimene vajutus kõik korras ja enam pedaal alla ei läinud. Totaalselt kinni jäi teine ja lahutatud asendisse. Töötava mootoriga uha käike sisse ja ei midagi.

Et äkki kellelgi samasugune üllatus olnud!?
Kas jäi äkki silinder kinni? Targast raamatust nagu sellekohast ei leinud, nüüd ainult üle saksa keelne variant, enne peab aga natuke teist studeerima.

Postitatud: 01 Veebr 2007, 11:10
Postitas E-riik
kas pedaal jäi alla või tuli üles tagasi?
kui alla kinni jäi, siis ei oska muud arvata, et kas töösilinder kiilus kinni, või hoovastikus läks midagi katki (näiteks tuli lahti se plaat, millele kinnitub töösilinder (asub sidurikoja juures))

kui vaja, võin ehk õhtupoole läbi joosta ja pilgu pääle visata.

e.

Re: Rääkigem sidurist

Postitatud: 25 Juun 2010, 17:38
Postitas Tarmo
Oskate juhendada või pakkuda välja vea, nimelt sidur ei lase hästi käike vahetada. Seisva mootoriga pole mingi probleem, aga käivitades 1. käiku sisse saada suht võimatu?! Pidurivedelikku oli üsna vähe, seda valasin juurde, kuidagi siit foorumist jäi mulje, et need omavahel seotud... ja et äkki aitab õhutamine, aga kuidas seda teha?
Muidu olukord selline, et kui käik sees auto käivitan, sidurit loomulikult all hoides, siis auto hakkab sellest hoolimata kohe liikuma.

Re: Rääkigem sidurist

Postitatud: 25 Juun 2010, 20:58
Postitas Janno
Sel teemal võid ehk Margo käest abi saada, kui ta on antud hetkeks targemaks saanud.Tal oli sama mure.

Re: Rääkigem sidurist

Postitatud: 25 Juun 2010, 21:05
Postitas Tarmo
OK, tänud, uurin asja. Õhutamise osas leidsin foorumist ja google'st vastuse, aga seda niplit ei leia, kust õhk välja lasta, üks joonis on, aga 1,0 mootoriga autost ja seal teistmoodi, mul 1,3 39kw.

Re: Rääkigem sidurist

Postitatud: 25 Juun 2010, 21:37
Postitas ares
Õhutamise nippel nagu ka teistel seal mootori sidurkorvi küljes oleva "slave" silindri peal.

Re: Rääkigem sidurist

Postitatud: 26 Juun 2010, 12:58
Postitas Tarmo
Tundub, et sai korda :) Tänud abi eest!

Re:

Postitatud: 29 Aug 2010, 11:33
Postitas marti85
Argo kirjutas:Nüüd siis asi nii kaugel, et nädalavahetusel kaevasin auto hangest välja, oli teisti kohati ikka pool meetrit autole kogunenud.
Aku muidugi end mingil moel tõhjaks tõmmanud ja ... nüüd siis kõige ebameeldivam pool ... SIDUR ... esimene vajutus kõik korras ja enam pedaal alla ei läinud. Totaalselt kinni jäi teine ja lahutatud asendisse. Töötava mootoriga uha käike sisse ja ei midagi.

Et äkki kellelgi samasugune üllatus olnud!?
Kas jäi äkki silinder kinni? Targast raamatust nagu sellekohast ei leinud, nüüd ainult üle saksa keelne variant, enne peab aga natuke teist studeerima.

Hei Argo. Mul juhtus täpselt samasugune asi. Käivitasin auto peale 2a kestnud seisimist. Ja peale esimest vajutust sidur kinni lahutatud olekus. On sul meeles, mis sinu siduriga oli ja kust otsast sellele mõtekas läheneda oleks?

Re: Rääkigem sidurist

Postitatud: 29 Aug 2010, 14:22
Postitas ares
Seda on juhtunud päris tihti, tegemist siis selle silindriga, mis mootori küljes ja lihtsalt pika seismisega jääb kinni. WD40 vahele, paar kolakat hoova pihta ja üldjuhul liigub jälle kenasti.

Re: Rääkigem sidurist

Postitatud: 07 Sept 2010, 19:38
Postitas Argo
Kohalikus keeles siis töösilinder see asi, mis kipub kinni jääma. Natuke lollis kohas on aga ligi peaks pääsema. Mingi määre jah vahele .. kuigi pikemas perspektiivis oleks mõtekas silinder maha võtta ja ära puhastada. Saadaval on remondi komplektid, kus uus kaitsekumm ja vedru kaasas. Pärast seda peaks kestma küll :)

Re: Rääkigem sidurist

Postitatud: 29 Jaan 2011, 16:26
Postitas eero
(Hee, foorumi otsing näib jälle funkavat, muidu oleks uue teema nii teinud).


Väheke leian, et ka minu masinal käib sidur pisut raskelt. Tunnuseks siis käuksumine ja kiuksumine mõlemal suunal ja teinekord on päris jõuga vaja vajutada, et nõks läbi käiks ja liikuma hakkaks.

Lugesin siin ja saan aru, et peaks seal silindreid ja hoovastikke jms üle vaatama ja õlitama jne. Õhku välja laskma. Vedelikku vahetama/lisama. Kõik ilus ja hea, aga nüüd minu küsimus (tuletagem meelde, et olen väga roheline) - kus need asjandused kõik asuvad? Salongis pedaali juures? Kusagil kapoti all? Või pääseb ainult auto alt ligi? Manuaalidest nagu ei leia ühtegi head kohta kust alustada.

Pole küll pakiline, aga ma koguks teadmisi ja vaikselt tahaks omal jõul ikka ära teha.

Re: Rääkigem sidurist

Postitatud: 29 Jaan 2011, 16:42
Postitas 90Deville
Kapoti all on siduri töösilinder(slave cylinder) ja ka peasilinder(master cylinder).
Kui kuskilt pildi sebid kapotialusest, siis saaks näidata, niisama kirjeldada suts keeruline vast.
Seal vasakul pool all, mootorit eestpoolt vaadates asub töösilinder ja hoob, peasilinder asub paremal poole eestpoolt vaadates, vastu kabiini seina, seal ka ölitopsik küljes.

Re: Rääkigem sidurist

Postitatud: 29 Jaan 2011, 16:53
Postitas eero
Suvaline SPi kapotialuse pilt netist:
Pilt

Re: Rääkigem sidurist

Postitatud: 29 Jaan 2011, 17:04
Postitas 90Deville
Njah, sellel pildil asub töösilinder kuskil seal piduri peasilindri all mootori küljes.
Aga vaata siit:http://www.veetousme.ee/mini/haynes_min ... manual.pdf
1:4, components and locations, mini 1000vms, nr 14 on siduri töösilinder.
Peasilindri leiad oma autol ilmselt ölitopsiku järgi üles sealt paremalt poolt, n.ö juhi vastast.

Re: Rääkigem sidurist

Postitatud: 01 Veebr 2011, 08:25
Postitas spets
eero kirjutas:(Hee, foorumi otsing näib jälle funkavat, muidu oleks uue teema nii teinud).


Väheke leian, et ka minu masinal käib sidur pisut raskelt. Tunnuseks siis käuksumine ja kiuksumine mõlemal suunal ja teinekord on päris jõuga vaja vajutada, et nõks läbi käiks ja liikuma hakkaks.
Selliste sümptomitega probleem võib olla ka roostes siduriketta nuudis.