Diagnostika Tallinnas
Kas sul on karpaga või pritsungiga, kui viimane siis mina käisin rääkimas enda jamadest seal mustamäe roveri garaazis ( nüüd on nad vist kusagil paldiski mntl) ja mees arvas et otsad millega aju ühendada on tal olemas aga arvas et minide ajud on nii vanad siiski et nende kompu ei pruugi midagi täpselt välja selgitada. Aga mees ise oli muidu asjalik, võib olla on abiks siiski.
Küsisin nõu ka Uunikumide foorimis, et äkki on neil kogemusi autodega, mida eestis nii vähe on ja teenindused puuduvad. Sealt olen hetkel saanud ka vaid ühe kontakti mehe kohta, kes kuskil oma garaazis autosid putitab. Natuke kahtlane asi on, aga samas on see mu ainus päästev õlekõrs.
Vaikselt nuputan ka ise. Kuna suur CH on põlemata kütus, siis viga saab olla õiges õhu lugemises ja või kütuse rõhu regulaatoris. Õhuanduritest on seal ainult üks ju? Ja siis on seal üks termoklapp. Termoklapp peaks töötama täiesti iseseisvalt ja tema avab ja sulgeb õhu pealevõttu filtri õhuvõtu torus Külm õhk/ soe õhk. See töötab. Õhuandur on termotakisti ja selle väärtus oli külma mootoriga mingi ja 3 koma millegagi kilo-oomi ja näpude vahel soojendades hakkas takistus kiirelt vähenema. Tundub, et töötab, kuigi ma ei tea takistusväärtusi, mida ta näitama peaks. Siis jäänud on veel vaid kütuse rõhu regulaator (või midagi veel?), aga selle korrasolekut ei oska ma kuidagi umbmääreseltki kontrollida... Seal ei saa palju vigu olla ja tunnen end nii abituna. Ma oskan kruvisid keerata ja tavotti vahele panna, aga ma ei taipa mootori tööst ausaltöeldes mitte halligi..
Vaikselt nuputan ka ise. Kuna suur CH on põlemata kütus, siis viga saab olla õiges õhu lugemises ja või kütuse rõhu regulaatoris. Õhuanduritest on seal ainult üks ju? Ja siis on seal üks termoklapp. Termoklapp peaks töötama täiesti iseseisvalt ja tema avab ja sulgeb õhu pealevõttu filtri õhuvõtu torus Külm õhk/ soe õhk. See töötab. Õhuandur on termotakisti ja selle väärtus oli külma mootoriga mingi ja 3 koma millegagi kilo-oomi ja näpude vahel soojendades hakkas takistus kiirelt vähenema. Tundub, et töötab, kuigi ma ei tea takistusväärtusi, mida ta näitama peaks. Siis jäänud on veel vaid kütuse rõhu regulaator (või midagi veel?), aga selle korrasolekut ei oska ma kuidagi umbmääreseltki kontrollida... Seal ei saa palju vigu olla ja tunnen end nii abituna. Ma oskan kruvisid keerata ja tavotti vahele panna, aga ma ei taipa mootori tööst ausaltöeldes mitte halligi..
Ranno,
Tahaks näha - on Sul äkki terve väljatrükk olemas?
Kas kõrge oli vaid HC? CO ja lambda normis?
HC viitab mittetäielikule põlemisele ehk valele süütele (süütenurgale) või vanadele küünaldele. Ka lahja segu võib olla põhjus aga siis oleks ka lambda näit vale.
Mini pritse on olemuselt imelihtne aga jama on selles kuidas teada saada mis tal valesti on (see juhtmeteema).
Avo
Tahaks näha - on Sul äkki terve väljatrükk olemas?
Kas kõrge oli vaid HC? CO ja lambda normis?
HC viitab mittetäielikule põlemisele ehk valele süütele (süütenurgale) või vanadele küünaldele. Ka lahja segu võib olla põhjus aga siis oleks ka lambda näit vale.
Mini pritse on olemuselt imelihtne aga jama on selles kuidas teada saada mis tal valesti on (see juhtmeteema).
Avo
820 rpm juures CO 0.7 (lubatud 0,5) / CH 1438 (lubatud 100)
2800 rpm juures CO 0,85 (lubatud 0,3) / CH 337 (lubatud 100)
Leidsin ka mingi osalise remondimanuali:
http://www.gaima.co.uk/peter/RoverMEMS.pdf
Lugedes "Adaptive and non-volative memory" peatükki, et isegi, kui su jupid on n.ö. korda tehtud, siis mälus on nad ikka ja ilma ajule resetti tegemata ta ei hakkagi õieti tööle?
Mis tähendab, et autol võib ju nüüd korras olla, aga vead on mälus ja nüüd on ikkagi juhet vaja?
2800 rpm juures CO 0,85 (lubatud 0,3) / CH 337 (lubatud 100)
Leidsin ka mingi osalise remondimanuali:
http://www.gaima.co.uk/peter/RoverMEMS.pdf
Lugedes "Adaptive and non-volative memory" peatükki, et isegi, kui su jupid on n.ö. korda tehtud, siis mälus on nad ikka ja ilma ajule resetti tegemata ta ei hakkagi õieti tööle?
Mis tähendab, et autol võib ju nüüd korras olla, aga vead on mälus ja nüüd on ikkagi juhet vaja?
Kas seal lambda (o2) väärtusi ei ole?
CO on ka veidi üle ehk siis hapnikuvaene põlemine, segu pisut liiga rikas.
Kui teaks O2 väärtust (või AFR või lambda) siis oleks lihtsam diagnoosida.
Variant on, et väljalaskes on kuskil leke, lambda mõõdab väljalaskest lekke kaudu sisenenud hapnikku ja käseb ajul segu rikkamaks keerata, mis põhjustab CO ja HC tõusu. Viga võib ka olla vahelejätvas silindris (süütejama) aga seda peaks kuulda olema. Lambda-andur võib ise ka uimane (põhjus) olla. Süüdet tundub, et sellel pritsel seada ei saagi, jääb loota, et see süütav õigel hetkel.
Pritse ja katiga autol peaks CO olema suurusjärku 0,0x
Avo
CO on ka veidi üle ehk siis hapnikuvaene põlemine, segu pisut liiga rikas.
Kui teaks O2 väärtust (või AFR või lambda) siis oleks lihtsam diagnoosida.
Variant on, et väljalaskes on kuskil leke, lambda mõõdab väljalaskest lekke kaudu sisenenud hapnikku ja käseb ajul segu rikkamaks keerata, mis põhjustab CO ja HC tõusu. Viga võib ka olla vahelejätvas silindris (süütejama) aga seda peaks kuulda olema. Lambda-andur võib ise ka uimane (põhjus) olla. Süüdet tundub, et sellel pritsel seada ei saagi, jääb loota, et see süütav õigel hetkel.
Pritse ja katiga autol peaks CO olema suurusjärku 0,0x
Avo
Lambda on mul praktiliselt tutikas.
Paberilt loen:
Lambda 820rpm juures lubatud 1 näit 0
2800rpm juures lubatud 1 näit 1,037
Mis iganes need näidud, siis tähendavad.
Täna jäi auto ühe mehe juurde homseni. Eks kuuleb mis spetsialist räägib.
Kas keegi Soomes mingit head töökoda teab, kus neid masinaid putitatakse või peaks Minitronist küsima? Kas ma ülevaatuseta üle piiri pääsen?
Paberilt loen:
Lambda 820rpm juures lubatud 1 näit 0
2800rpm juures lubatud 1 näit 1,037
Mis iganes need näidud, siis tähendavad.
Täna jäi auto ühe mehe juurde homseni. Eks kuuleb mis spetsialist räägib.
Kas keegi Soomes mingit head töökoda teab, kus neid masinaid putitatakse või peaks Minitronist küsima? Kas ma ülevaatuseta üle piiri pääsen?