Diagnostika Tallinnas

Prr....prrr.....
rustang

Postitus Postitas rustang » 19 Sept 2008, 15:18

Tühikäibul lambda 0????

OK keskpööretel 1.035 näitab lahjat segu ehk hapniku olemasolu väljalaskes samas kui CO sialdus on suur (rikas segu). See võiks tähendada, et kuskilt tuleb lamdba-andurile värsket lisaõhku, äkki on kollektori ja summuti liides ebatihe?
Või siis jätab mõni silinder "vahele" s.t. ei saa süütamisega hakkama (küünla viga, jagaja viga, juhtme viga) - siis oleks arusaadav, et näiteks kolmes silindris on segu rikas (hapnikuvaene põlemine toodab CO-d) ja neljandast vahelejätvast tuleb see hapnik. Küünlaid maha keerates peaks see näha olema. Samuti kui üks silinder on ebatihe võivad sümptomid säärased olla.

Avo
Kasutaja avatar
ranno
Postitusi: 313
Liitunud: 01 Juul 2004, 19:27
Asukoht: talin
Kontakt:

Postitus Postitas ranno » 19 Sept 2008, 20:08

Sain auto tagasi diagnoosiga, et lambda on vaja uus panna ja juhe jagaja ja süütepooli vahel ära vahetada (kõrgepinge piigid naz ebaühtlased).
Keeras süüte ka õigemaks ja kogu lugu. Eile oli ka mingit kahtlast klõbinat kuulda, mille peale ta arvas, et äkki see küljepeal asuv kett, kuis iganes teda kutsutakse, et see on äkki ühe hamba võrra valesti ja see seda kõike põhjustab. Samas täna oli kõik täiesti vait. Lisaõhu kohta ei räägitud mulle midagi. Vahele jätaks nagu kohati küll. Samas küünlad on kõik ilusad pruunid. Lisaõhku ei oska ma kontrollida. Mingit susinat nagu kuskilt kuulda ei ole.. Aga kui lambda mingit "lisaõhku" suudab lugeda, et siis ta on siiski korras või?
Ei oska enam midagi teha ega kuhugi minna...
rustang

Postitus Postitas rustang » 19 Sept 2008, 21:17

ranno kirjutas:juhe jagaja ja süütepooli vahel ära vahetada (kõrgepinge piigid naz ebaühtlased).
Votvot, hakkab tulema. See võib olla üks kurja juur.
ranno kirjutas: Keeras süüte ka õigemaks ja kogu lugu. Eile oli ka mingit kahtlast klõbinat kuulda, mille peale ta arvas, et äkki see küljepeal asuv kett, kuis iganes teda kutsutakse, et see on äkki ühe hamba võrra valesti ja see seda kõike põhjustab.
Kuidas süüdet keerati, ma sealt raamatust lugesin, et reguleerida ei saa? Ketijuttu ei pea mina tõenäoliseks. Enivei ei hakka see kett sellest plagisema, et ühe hamba võrra mööda on vaid ikka pinguse kadumisest. Välistada seda 1 hamba teemat muidugi ei saa, kui
ranno kirjutas: Lisaõhu kohta ei räägitud mulle midagi. Vahele jätaks nagu kohati küll. Samas küünlad on kõik ilusad pruunid. Lisaõhku ei oska ma kontrollida. Mingit susinat nagu kuskilt kuulda ei ole.. Aga kui lambda mingit "lisaõhku" suudab lugeda, et siis ta on siiski korras või?
Ei oska enam midagi teha ega kuhugi minna...
Vaheta see juhe ära, miksmitte kõik juhtmed - kui see üks juba jamab siis on teised ka äkki piiripeal.

Lambda rike ei ole loogiline, kuna heitgaaside näidud on vastandlikud, samal ajal on nii rikka kui lahja segu tundemärke. Lambdaandur püüab parimat :)
Kuskilt tuleb summutisse põlemata õhku, kas siis läbi mootori (vahelejätmised - kõrgepingejuhtme rike ntx) või on summuti ebatihe.

Teooria on ju lihtne. Lamda-andur (mis tegelikult on hapnikuandur) hindab väljalaskeegaaside alusel segukoostist ja "aju" korrigeerib selle näidu alusel segukoostist. Kui väljalaskes on põlemata õhku siis lambda näidu põhjal segu rikastatakse aga hapnik jääb sinna alles kuna see pärineb ju põlemata protsessist (nt vahelejätu tagajärg) seetõttu CO tase suureneb - nii ongi, et hapnikunäidu järgi on segu lahja kuid CO järgi rikas.
Kasutaja avatar
Harri
Postitusi: 500
Liitunud: 17 Juun 2004, 16:57
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Harri » 19 Sept 2008, 22:52

Piiksatan ka sõna sekka, sest jamasin oma Berlingo kaubikul just lambda anduriga...Mootor töötas korralikult, kütust ei võtnud...Ülevaatusel olid CO ja muud numbrid väljatrükil suht vähe nihkes...Ülevaatajad arvasid ,et kõige tõenäolisemalt on sellisel puhul vaja kat. vahetada....Läksin ja lasin Catwees testi teha. Kas tegid või ei, raha võeti kuigi järgisel korral tellimuste vastuvõtja ütles, et neil see riistapuu ei taha korralikult töötada :lol: Ühesõnaga nende otsus oli, et lambda e.hapnikuandurilt tulev pinge kõigub ja see asjake tuleb vahetada.....Lasin uue anduri panna ja ülevaatuseks olid kõik numbrid OK.
Repliigi korras veel, et austini mootoritel ei loeta jaotusketi plaginat veaks.Kui lärm läheb eriti hulluks siis on tavaliselt puru selle keti pinguti.Näeb välja sellise talla moodi mis hoiab ketti sobivas pinges. See tuleneb lihtsalt keti ja hammasrataste loomulikust kulumisest. Samuti on peaaegu võimatu saada austini mootorit 100% ühtlaselt tööle.
Kasutaja avatar
ranno
Postitusi: 313
Liitunud: 01 Juul 2004, 19:27
Asukoht: talin
Kontakt:

Postitus Postitas ranno » 20 Sept 2008, 00:03

Ok. Püüan leida homme selle kõrgepinge juhtme, eeldades, et see mingi standard toode on ja poodidest saada. Siis võtan summi juppideks ja panen alla tagasi. Vaatab mis juhtub.
Süüdet kruttis ta selle välklambiga vaadates ja jagajat keerates.
See kett ja pinguti pandi mootori remondi käigus uued.
Kasutaja avatar
Kristjan
Postitusi: 895
Liitunud: 17 Juun 2004, 12:59
Asukoht: Tartu / TTÜ
Kontakt:

Postitus Postitas Kristjan » 21 Sept 2008, 20:54

Usku kas sealt UKst ei oleks sul võimalik üks diagnostika juhe ära tuua? Et siis minibox saaks seda väikese tasu eest hädasolijatele välja rentida, või ise diagnostikat teha?

Teine asi on see , et kus täpselt asub see väljalaske koostist kontrolliv sensor? Ranno sa ütlesid , et sul on tutikas? Kust ostsid ja kuidas selle vahetamine käib?
Kasutaja avatar
ranno
Postitusi: 313
Liitunud: 01 Juul 2004, 19:27
Asukoht: talin
Kontakt:

Postitus Postitas ranno » 22 Sept 2008, 15:26

Vahepeal vahetasin kõrgepinge juhtme ära, aga väljalaskest ei suutnud ma väikseatki auku leida.. aga kõrva ja silma järgi ei saa midagi aru. Töötab kõik endiselt kenasti nagu ennegi.
Lambda istub kohe väljalaske kollektori otsa peal. Vahetamine pole keeruline kui sobiv võti on.
Küsisin juba ka nõu Minitronist ja nad ütlesid, et Soomes on vaid üks "juhtmega" töökoda http://www.huoltorep.fi/yhteystiedot.php , aga neil ei pruugi olla varuosi koheseks vahetamiseks ehk kui viga leitakse, siis jupp tellitakse ja lähed uuesti tagasi, kontrollitakse uuesti, et kõik ilusti käima läheb. Ehk mul pole võimalik seal mitu tööpäeva istuda ja laupäeviti on nad kinni. Tunni hind on seal 75 euri + käive..
Mis me sellest järeldame.. :roll: Lähi euroopast nii keerulisele autole abi ei leia.. .......................
rustang

Postitus Postitas rustang » 23 Sept 2008, 15:16

ranno kirjutas: Lähi euroopast nii keerulisele autole abi ei leia.. .......................
Leiab ikka aga kodugaraazis kui ei ole mõõteriistu on jube kehv teha - ei tea ju kas läks paremaks. Kui mujalt abi ei saa siis ma võin huvi pärast paar õhtut selle kallal nokitseda.
Kasutaja avatar
ranno
Postitusi: 313
Liitunud: 01 Juul 2004, 19:27
Asukoht: talin
Kontakt:

Postitus Postitas ranno » 09 Okt 2008, 14:12

Mõtlesin, et loeks oma saaga lõppenuks (väikese ajavaruga), et ma panin aja kinni Soomes firmas Huoltorep. Viin auto sinna esmaspäeval 20.okt ja tagasi saan.. kes teab millal. Vähemalt nad ütlesid, et ma ei saa autot kätte enne, kui valmis :). Mulle see suhtumine istub. Iseasi, mis see maksma läheb.. Loodetavasti saan ülevaatust mitte-omava autoga üle piiri..
Kasutaja avatar
ranno
Postitusi: 313
Liitunud: 01 Juul 2004, 19:27
Asukoht: talin
Kontakt:

Postitus Postitas ranno » 31 Okt 2008, 14:30

Istun laevas.. teel koju. Auto korras. Vahetati kollektori tihend ja pandi uus katalüsaator. Vana oli küll tutikas ja läbi sõitnud vaid 300km (ühest remondikohast teise), aga oli juba jõudnud seest tühjaks põleda :cry: :evil:
Arvet nähes sain aru, miks soomlased eestis autot remontimas käivad. Ainus lohutus on see, et mul polnud muud väljapääsu...
Kasutaja avatar
Kristjan
Postitusi: 895
Liitunud: 17 Juun 2004, 12:59
Asukoht: Tartu / TTÜ
Kontakt:

Postitus Postitas Kristjan » 31 Okt 2008, 15:55

Nii, et kogu jama põhjustas hoopis katalüsaator!?

Toho tillae
Kasutaja avatar
ranno
Postitusi: 313
Liitunud: 01 Juul 2004, 19:27
Asukoht: talin
Kontakt:

Postitus Postitas ranno » 31 Okt 2008, 20:40

Pigem see lihtne tihend, mis rikkus ka tutika kati..
rustang

Postitus Postitas rustang » 03 Nov 2008, 10:33

ranno kirjutas:Pigem see lihtne tihend, mis rikkus ka tutika kati..
Tihendi vahelt tuli õhku, lambda-andur käskis segu rikkamaks keerata ja põlemata kütus rikkus kati...
Kasutaja avatar
ranno
Postitusi: 313
Liitunud: 01 Juul 2004, 19:27
Asukoht: talin
Kontakt:

Postitus Postitas ranno » 05 Nov 2008, 11:42

Ja teistele kogemuseks olgu öeldud, et soomevisiit läks maksma 24K.
Kasutaja avatar
Kristjan
Postitusi: 895
Liitunud: 17 Juun 2004, 12:59
Asukoht: Tartu / TTÜ
Kontakt:

Postitus Postitas Kristjan » 05 Nov 2008, 15:08

Aaaaaaaaah ...... :shock:
Vasta