Bensiini pump viliseb taga

Prr....prrr.....
MINI_UK

Bensiini pump viliseb taga

Postitus Postitas MINI_UK » 19 Juun 2006, 23:12

Kas sellisel juhul tuleks kiiremas korras uus osta ja ära vahetada?

Mis aja tagant seda sisemist mootori rihmatuleks vahetada?
Kasutaja avatar
E-riik
Postitusi: 327
Liitunud: 30 Mai 2005, 22:35
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas E-riik » 20 Juun 2006, 00:44

see on nüüd küll lihtsalt uudishimu, kuid kuidas on omavahel seotud taga oleb bensu pump ja mootoris olev geneka rihm?

ääremärkuseks, et geneka rihm on pingui siis, kui pöidlaga seda ca 1cm alla jäksad vajutuada. ja rihma vilistamine on vägagi kindla heliga, seega ei saa selles osas mööda panna.

bensu pumpa puudutavale küsimusele aga kahjuks vastata ei oska :(
Ja nüüd väike mõttetera MINIomanikele:
Korras autoga on hea sõõõõõita
Kasutaja avatar
Margus
Postitusi: 182
Liitunud: 05 Sept 2005, 15:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Margus » 20 Juun 2006, 08:47

Mina olen kuulnud, et bensu pumba vilin(hääl) on esimesi märke selle peatsest üles ütlemisest. Kunagi omasin Audi 80`t ja sellel tegi ka pump häält kuniks teda oli :D
Aga äkki on targemaid teadjaid?
Kasutaja avatar
mikk
Postitusi: 629
Liitunud: 17 Juun 2004, 16:20
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas mikk » 20 Juun 2006, 14:16

E-riik kirjutas:see on nüüd küll lihtsalt uudishimu, kuid kuidas on omavahel seotud taga oleb bensu pump ja mootoris olev geneka rihm?
(
Ei peagi seotud olema. Lihtsalt kaks küsimust korraga. Ma arvan.
Pumpadega on üldiselt nii jah, et kui vilistama hakkab, tuleb kohe uus osta ja igaks juhuks kaasas vedada. Sest see vilistaja võib vastu pidada mõne päeva või ka hoopis mõne kuu. Aga üles ütleb raudselt. Ja suhteliselt jama kui sa oled parajasti näiteks Põlvas, sest uut jubinat saada on seal ilmselt suhteliselt keeruline.
MINI_UK

Postitus Postitas MINI_UK » 21 Juun 2006, 18:59

Lihtsalt kukkus välja kaks küsimust.

Tänud bensiini pumba info koha pealt. Tean, et teistel autodel vilin midagi head ei tähelda, kuid sain kinnitust, et sama reegel kehtib ka Minidele.

Rihma koha pealt mõtlesin seda sisemist rihma, mis purunedes võib mootorile olulist kahju tekitada(on see üldse Minidel olemas?)
eino
Postitusi: 1132
Liitunud: 13 Jaan 2006, 22:39
Asukoht: Saue

Postitus Postitas eino » 21 Juun 2006, 20:16

Minil on see kett ülekanne.

ilusat suve
eino
vahendan minitronist osi. +358405940508 või eino.fn@gmail.com, +37256608941,
Sirgu
Postitusi: 147
Liitunud: 01 Nov 2008, 14:18
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Sirgu » 12 Mai 2009, 12:15

Tere,

Sooviksin taaselustada selle teema, sest pump millest jutt, on sama. Ainult et nüüd on ta kutu ja ma tuhlan uue järele.

Kes on endale uut kütusepaagi sisest benapumpa tellinud ja palju tal see maksma on läinud?

Hindade kontrast on arusaamatult suur:
Mini Spares tahab (koos VATiga) ~4200 EEKi
Mini Sport tahab (koos VATiga) ~2880 EEKi
Soomekeelt ma ei puhu. Siinkohal abipalve härra Einole –ehk kirjutad antud vidina saadavusest Minitronist.

Mini Spares teeb kirjelduse osas juttu ka „single point” ja „twin point” pumbast.
http://www.minispares.com/Product.aspx?ty=pb&pid=33993
Äkki mõni asjalikum inimene teab mulle rääkida mis vahet neil on kui uut pumpa müüakse kõikjal ikka ühe tootekoodi, WFX100810 järgi. Minu 1.3 pritsung on aastast 1996 ja vanal kütusepumbal on see müts roheline (e. multi point). Kuigi nr. on 25752 6443652 ei ühti kummagi nn. „tuvastamisnumbriga” Mini Spares`i kirjeldusest.

Minu siirad tänusõnad!
Manused
vana benapump.jpg
vana benapump.jpg (238.29 KiB) Vaadatud 18901 korda
90Deville
Postitusi: 638
Liitunud: 08 Okt 2008, 17:17
Asukoht: Haapsalu/Sthlm

Postitus Postitas 90Deville » 12 Mai 2009, 14:34

Üldiselt on nende pumpadega nii, et saab panna sellise mis füüsiliselt sinna istub. Erinevused tulevad näiteks mono-ja hargpritsega autodel, monol on väiksem surve kui hargpritsel. Minu mini on 93a ja monopritsega, kuidas sul on, ei tea. Aga endale kindlasti ei hakkaks tuhandete eest seda soetama, sest näiteks rootsi biltemas maksab selline pump u800eeku.
Hargpritse pumpa monole saab panna, vastupidi mitte.
Sirgu
Postitusi: 147
Liitunud: 01 Nov 2008, 14:18
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Sirgu » 12 Mai 2009, 19:05

Aitüma. Sellest viimasest asjast sain nüüd aru. Segadus tekkiski sealtmaalt, et Haynes ütles pumba rõhu normatiiviks 1,0 bar plussmiinus 4% (jah, ka minu `96 a. on monopritse) ja ma ei mõistnud kuidas on müügil mingi asi, mis funkab mõlemal. Kuigi tootekirjeldus ütleb selgelt ära et aju ise nõuab vajalikku rõhku mis tarvis –seega pritsungite universaalne laks mille eest küsivad roppu raha.

Sobivuse seisukohalt olen senimaani vaatanud ikka minidele toodetud pumpade poole. Ma kül ei suple rahas, aga samas ei tea ka mis on alternatiivlahenduste kestvus sellisel asjal. Ja palju ta lisad maksma võivad minna, kui vaja see suvaline füüsiliselt mahtuv pump sinna paagipõhja uputada nii et nad anduriga üksteist segama ei hakkaks.
Kui sellel biltemas pakkutul on pumbaosa 1-1-le mini orig. pumbaga ja palju kohandamist ei eelda, siis võiks kaaluda... vastasel juhul teeni raha; telli minile mõeldud pump; kruvi külge ja valma! :)
Aaga-noh, biltema on ka see tore koht mis inglise keelt ei tunnista...
Kasutaja avatar
Kristjan
Postitusi: 895
Liitunud: 17 Juun 2004, 12:59
Asukoht: Tartu / TTÜ
Kontakt:

Postitus Postitas Kristjan » 12 Mai 2009, 19:13

Aga oled Sa kindel ,et ta kutu on ? Kas oled proovinud otse aku pealt pumbale voolu viia !?

Meil ühel kokkutulekul ühel autokesel just nimelt see juhtus. Pump lihtsalt ei saanud enam voolu peale. Kohalikud tegelased lahendasid asja ajutiselt nii, et tõid otse akult voolu ja panid laualambi lüliti vahele. Kõigepealt läksid lülitasid pumbale voolu pagasnikust peale ja alles siis panid mootori käima :D
Sirgu
Postitusi: 147
Liitunud: 01 Nov 2008, 14:18
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Sirgu » 12 Mai 2009, 20:36

Jah, olen proovinud sellele diagnoosile mitmel viisil kinnitust saada. Alustades kontaktide kontrollimisest pumba kirurgiani välja. Nüüd kui paak tühjaks pissitud, küljest kakutud ja laiali monteeritud tegin ka katse pumbaga ära.

Otse akult ma voolu ei andnud, aga mul oli selleks väike trafo millega saab 3 – 12 V küsida vastavalt vajadusele. 5 cm bensiini ämbri põhja ja kütusepump nottipidi sisse, teisel pool (oranziga tähistatud) kanali otsas voolik mis kohe ämbrisse tagasi suunab.

See mis ta teeb on sihuke „väsiv” käitumine. Algul ajab väikse koguse voolikust läbi ja siis vaibub 15-20 sek. pärast. Ja see kõik toimub üsnagi häälekalt. Kui siis vooluühendus korraks katkestada ja kohe uuesti peale anda, siis ei võta vedu. Umbes. 3 min. pärast saab kõike taas korrata. Ja nii ma siis katsetasin nii märjalt kui kuivalt (hääl loomulikult veel hullem), püsti ja pea alaspidi :) , kord ülevalt klemmidest, kord jälle alumistest klemmidest mis muidu kütuse sees passivad. Seega voolu saab nagu igati.
Ääremärkusena võib mainida, et paagi põhjast ei tulnudki mingit sodi nähtavale nagu oleks eeldanud. Kui siis mõni kübemeke. Küll aga võib see pea 13 aastat vana pump olla näinud igasugu küttematerjali. Ja nagu ütles mu naabrimees: „Sellest mõnest liivakübemekesest piisab, et kuri töö ära teha”. Kahjuks ei saa ma vaadata mis nägu on benapumba liikuvad osad. Seda lammutustööd võib huvi pärast teha siis kui uus pump paagis vurab.
Sirgu
Postitusi: 147
Liitunud: 01 Nov 2008, 14:18
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Sirgu » 12 Mai 2009, 20:47

Tänud ka Einole reageerimast!
Keda veel huvitab siis variant Minitronist on 3800 EEK.

Hetkel jään veel kogemustepajatustele avatuks kuniks tellimisega väga pingsalt ei tegele...
90Deville
Postitusi: 638
Liitunud: 08 Okt 2008, 17:17
Asukoht: Haapsalu/Sthlm

Postitus Postitas 90Deville » 12 Mai 2009, 21:46

Äkki pildistad seda pumpa natuke,näiteks tikutopsi körval, et oleks aru saada kui suur ta on päriselus. Mul kah vilistab aga ennem ma teda välja katkuma ei hakka kui saba paneb. Kuid mul riiulis üks pump vedeleb, saaks vaadata kas umbkaudu sobiks.
Tegelikult vöiksin välja kah kiskuda aga mul auto värvijate käes praegu.
Sirgu
Postitusi: 147
Liitunud: 01 Nov 2008, 14:18
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Sirgu » 13 Mai 2009, 01:32

Nii-nii. Nüüd on sihuke lugu, et pean oma sõnu tagasi võtma väheke. Ei hakka oma eelnevaid postitusi muutma –äkki on minu amatöörlikest lollustest veel kellelgi õppida!

Ühesõnaga. Kristjani (pealtnäha kerge) mõtteavaldus sundis mind katset taaskord kordama. Võib öelda et meetod oli vale ja atribuutika ebausaldusväärne. Aku pealt tõmbas pumba soravalt ringi käima. Ei pannud tähele kas ta sel esimesel hetkel midagi eest ära ka köhis, aga nüüd pöörleb justkui normaalselt. Ja see heliefekt seal juures tekitas vastakaid arvamusi –mina pakkusin et no päris selline hääl ikka ei tohiks olla (mitte et oleks kunagi korras pumpa hoolega kuulanud) aga kogenum inimene vastu, et see täitsa normaalne ja need õhtale läinud volkari pumbad mis ta vahetanud, on ikka omasoodu häält teinud.
Nüüd kui pump enam-vähem ühtlaselt voolikust juga läbi ajas, sai siia otsa tehtud ka kahe inimese katse –üks annab voolu ja teine takistab survet. Tulemuseks oli see et pump hakkas bensiini läbi pritsima nendest avaustest [pildil osutatud ] ja selle saateks oli just seesama hele vilin mida ma juba ammusest ajast kuulnud olen [Hääl nihuke, nagu laps üritaks vilistamist selgeks õppida]. Kui nüüd mõelda et pooltühi kütusepaak oma akustikalt võimendab helisid, siis pole sealt palju läbipritsimist tarviski et taolist vilinat kuulda. Seega, asi võib olla vales surves või mingisugustes teab-mis-takistustes mis kütusepumba ja pritsungi vahele jääb ning see omakorda lükkab ümber kõige esialgsema oletuse, et benapump hinge heitnud on. Niisiis uute pumpade vahtimine lõppenud ja tagasi lahkama...

Nüüd tuleks teha sama katse 3-ndat korda ja manomeetriga, sest ega voolikuotsa peal vastu suruv näpp aru saa kas/millal ta tunneb 1 bar rõhku :) , või hakkab enne seda sealt alt avaustest läbi pritsima. Senimaani on kõik oletus.
Kõik ettepanekud benapumba korrasoleku testimise meetoditest oleks rohkemgi kui teretulnud.

Eriti huvitaks mis on nende avauste funktsioon, mis seal rohelise mütsi peal läbi pritsivad. Ise arvasin rohmakalt, et ehk ongi sihuke koht kuskaudu kütusel oleks voli välja tulla kui pritsungi poole jooksvas kanalis takistus tekib ja rõhk pumbamootorit lõhkuma hakkab. Kogenum paariline väitis et ei, selleks on AINULT see teine kanal mis pritsungi poolt paralleelselt tagasi paaki jookseb ja üleliigse kütuse tagasi laseb.

to 90Deville:
Pumba gabariidid on tegelikult mu esimeselt pildilt täiesti ära aimatavad. Taustal olevad kontrastsemad jooned märgivad 5 cm-t ja väiksemad ruudukesed on 1 cm. (See on mu vana komme pildistada kõiki pildistamist vajavaid detaile selle millimeeteruudustikuga lõikelaua peal, kui nad sinna vähegi mahuvad) Kuid ega see teise pildi tegemine koos tikutoosiga mulle tüli ei tee. [pumba silinder on ca. 10 cm ; tikutoos 5 cm]
Muide, me Sinuga ei ole ainukesed minilised kellel auto tagaots viliseb. :) Paar päeva tagasi sõitsid mu juurest mööda need rõõmsad minilised (kes äsja on saanud oma liikurile oranzi kuue peale ja nüüd on kõik Tartus neid tähele pannud) ning etskae, kurtsid sama ja ootavad ka oma aega. Aga näedsa, minu pump enam ei oota ja küsib miks vilistama õpib. :lol:

Ma vabandan oma pikkade postituste pärast.
Hoian teid selle benapumba lahkamisega kursis ja tänan kaasamõtlejaid!
Manused
väljapritsivad avad.jpg
väljapritsivad avad.jpg (302.05 KiB) Vaadatud 18840 korda
võrdlus tikutopsiga.jpg
võrdlus tikutopsiga.jpg (309.41 KiB) Vaadatud 18840 korda
90Deville
Postitusi: 638
Liitunud: 08 Okt 2008, 17:17
Asukoht: Haapsalu/Sthlm

Postitus Postitas 90Deville » 13 Mai 2009, 09:39

Ok, tore et niigi läks.
Minu kogemuste pöhjal hakkab pump peeti minema siis kui ta korisema ja mürisema hakkab, mitte vilistama. Sellepärast pole ma ka eriti aktiivselt tegelenud selle teemaga.
See on jah naljakas et sealt aukudest midagi välja hakkab pritsima, sest surve hoidmiseks on klapp mootori küljes ja see laseb ülearuse teist toru mööda paaki tagasi.

Aa, ja kui ta lihtsalt ei tööta(st voolu ei saa) siis kapoti all on ju avariilüliti mis laksu saades pumba välja lülib, äkki tuleb seda uuesti lülitada, on lahti pörunud kogemata vms.
Vasta