Jahutus

Prr....prrr.....
Vasta
Kasutaja avatar
mikk
Postitusi: 629
Liitunud: 17 Juun 2004, 16:20
Asukoht: Tartu

Jahutus

Postitus Postitas mikk » 04 Juul 2006, 19:41

Eelmine suvi sõitsin suht pikki vahemaid ka väga kuuma ilmaga aga ventilaator läks haruharva tööle (automaatselt termostaadiga). Kui siis ehk linnas vahel. See suvi ei olene isegi ilmast eriti. Isegi tavalisel kiirusel maanteel sõites on ventikas kogu aeg töös.

Mul on Metro mootor ja radiaator ees (mitte küljel nagu tavaliselt). Muudetud, lahti võetud, parandatud, puhastatud ega muud sarnast pole vahepeal tehtud. Juurde valanud olen vedelikku küll vahepeal s.t. tase peaks normis olema.

On kellegil ideid?
Kasutaja avatar
E-riik
Postitusi: 327
Liitunud: 30 Mai 2005, 22:35
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas E-riik » 04 Juul 2006, 22:15

esimene asjana võiks loomulikult visuaalselt kontrollida kõik lõdvikud, siis kindlasti termoklapp, mis võib umbes olla ja hoiab liialt palju vedelikku siseringil. seetõttu saab andur kuuma signaali ja paneb ventika tööle.
termoklappi testimise õpetus peaks mini piiblis ilusti olemas olema (tuleb panna kuuma vette ja vaadata, kas reageerib.

Kui aga termoklapp terve on ja mootori veesärk ka, siis on viga juba kusagil kütuse või süütesüsteemis, mis hoiab mootorit n.ö. liiga kuumana töös.

muuseas mu enda mini mootor läks eile maanteel keema. probleem on kütusesegus ja süütes, mis arvatavasti täiesti paigast ära on :(
kui aega saan, siis viin masina targemate inimeste kätte. las teevad mootorile väikse reguleerimise.
Ja nüüd väike mõttetera MINIomanikele:
Korras autoga on hea sõõõõõita
Kasutaja avatar
mikk
Postitusi: 629
Liitunud: 17 Juun 2004, 16:20
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas mikk » 05 Juul 2006, 11:25

E-riik kirjutas:muuseas mu enda mini mootor läks eile maanteel keema. probleem on kütusesegus ja süütes, mis arvatavasti täiesti paigast ära on :(
kui aega saan, siis viin masina targemate inimeste kätte. las teevad mootorile väikse reguleerimise.
Näed siis. Kohe mitu sarnaste probleemidega autot. Harril oli sarnane mure. Ma loodan, et see ei ole mingi epideemia :)
Aga tegelt mind huvitab mismoodi sa oma autole diagnoosi panid? s.t. et just süüde ja mitte ükski neist asjadest, mida sa mulle loetlesid võimalike probleemidena.
Kasutaja avatar
E-riik
Postitusi: 327
Liitunud: 30 Mai 2005, 22:35
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas E-riik » 05 Juul 2006, 13:39

lõdvikutega on lihtne, lihtsalt vaatad, et kõik visuaalselt normaalsed paistaksid (see tähendab, et vedelik ikka läbi käiks ja volte sees ei oleks).

termo klapiga võivad olla sellised asjad, et kas on teine ise läbi või siis on lihtsalt veesärgist lahti tulnud rooste või mustus selle ära ummistanud. seda ei saa sa muud moodi teada, kui pead need kolm polti lahti keerama ja vaatama, mis nägu see termoklapp on.
Pilt


süüte ja karpa kohapealt on asi juba keerukam. esimene ja kõige lihtsam asi on nuusutada, mis hais sealt sumparist tuleb. kui on ikka jube toores ja tuleb suitsu ka, küll siis paigast ära on. aga konkreetsemalt saad sa teada ikka teadjameeste käest, kes stroboga süüte paika panevad ja siis karpat timmivad. muud ma soovitada ei oska.
Ja nüüd väike mõttetera MINIomanikele:
Korras autoga on hea sõõõõõita
Kasutaja avatar
mikk
Postitusi: 629
Liitunud: 17 Juun 2004, 16:20
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas mikk » 05 Juul 2006, 17:09

Termoklapiga on siuke hapu lugu, et "need kolm polti", millele sa viitad, asuvad otsapidi mootori korpuses ja saavad seetõttu kõvasti kuuma. Tagajärjeks on see, et nad on VÄGA altid murduma.

Ja süüde on mul niikuinii paigast ära. No hea küll - mitte totaalselt paigast ära aga timmimist vajaks küll. Kuid see on samuti nii olnud kogu aeg nii et ülekuumenemises ma seda ka süüdistada ei saa.
Kasutaja avatar
E-riik
Postitusi: 327
Liitunud: 30 Mai 2005, 22:35
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas E-riik » 05 Juul 2006, 19:51

mnjah, mõtle siis ise - kui need poldid sul nii kinni on, mis näoga see klapp seal veel olla võib?!
Ja nüüd väike mõttetera MINIomanikele:
Korras autoga on hea sõõõõõita
Kasutaja avatar
Harri
Postitusi: 500
Liitunud: 17 Juun 2004, 16:57
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Harri » 05 Juul 2006, 21:03

Minul on näiteks termostaat värskelt vahetatud ja kontrollitud aga konkreetse Metro mootori kohta ( 1256 cm) puudub netis praktiliselt info. Seega mul pole aimugi milline peaks olema eelsüüte nurk või karburaatri HIF 38 seadistus. Viimane lootus on hankida endale Austin Metro manual, õnneks üks tegelane seda müüb.....
Kasutaja avatar
mikk
Postitusi: 629
Liitunud: 17 Juun 2004, 16:20
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas mikk » 06 Juul 2006, 13:18

E-riik kirjutas:mnjah, mõtle siis ise - kui need poldid sul nii kinni on, mis näoga see klapp seal veel olla võib?!
See on natuke meelevaldne järeldus teha klapi kohta. Nende poltidega on kõigil autodel jama. Probleem sarnaneb kollektoriga ja ei olene konkreetsest autost. Oma sapikal murdsin ma need kollektori kinnitused üle ühe korra ikka puruks kui sumpsi oli vaja maha võtta.
Kasutaja avatar
E-riik
Postitusi: 327
Liitunud: 30 Mai 2005, 22:35
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas E-riik » 06 Juul 2006, 19:33

no kallis sõber, see on nüüd küll väga roosa maailmapilt...
kui poldid on kinni kõdunenud siis ei saa sa ju mitte kuidagi kindel olla, et termo klapiga sama jama ei ole juhtunud. ja veel lisaküsimus, et millal sa viimati jahutusvedelikku vahetasid?

jahutus vedelikku tuleb samamoodi vahetada nagu piduriõligi. viimasesse nimelt tuleb paari aastaga niiskus sisse ja siis roostetavadki kõisksugu vähem liikuvad töösilindri mansetid kinni. kui paari kolme aasta tagant korralik piduriloputus teha (eelarve on kaks potsikut pidurivedelikku, natuke voolikut ja kannatust) kestavad nii mansetid, kui ka kogu torustik pool elu.
Ja nüüd väike mõttetera MINIomanikele:
Korras autoga on hea sõõõõõita
Kasutaja avatar
mikk
Postitusi: 629
Liitunud: 17 Juun 2004, 16:20
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas mikk » 06 Juul 2006, 20:50

Vaidlus juba jõudnud faasi "on jah" vs "ega ikka ei ole küll" :P

Siiski - reaalselt ei ole neil kahel asjal omavahel suurt seost. Näiteks kollektori poldid murduvad ka suhteliselt uutel autodel, mida üritatakse tuunida ägedama sumpsisüsteemiga.
Ja veidi on toeks ka soomlaste kogemus samas asjas (1990ndate lõpu MPI, lahtivõtmisel murdus kaks polti kolmest, termoklapp ok ja pärast ilmnes, et lahtivõtmine olid asjata :P). Seal ei ole üldse väga roostetamises asi kuivõrd kuumenemises-jahtumises. Metall väsib. Ja rooste on ainult osa probleemist.

Mis puudutab jahutusvedelikku siis see, mis mul hetkel seal süsteemis sees on, ei ole seal aastatki olnud. Minu teada on soovituslik välp kaks aastat.

Oluline lisada siiski, et kontrollida ma kavatsen seda asja küll. Ehk siis su sõnavõtud ei ole läinud kurtidele kõrvadele :)
Kasutaja avatar
E-riik
Postitusi: 327
Liitunud: 30 Mai 2005, 22:35
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas E-riik » 06 Juul 2006, 21:53

ega ma siis paha pärast ;)
Ja nüüd väike mõttetera MINIomanikele:
Korras autoga on hea sõõõõõita
Vasta