1. leht 4-st

Kapott

Postitatud: 03 Okt 2007, 17:13
Postitas Janno
Küsimus selline, et kas keegi on näinud kuskil joonist vms selle kohta, kuidas ehitada terve mini ninaosa korraga liikuvaks, nagu võis näha IMM tehtud piltidel?

Kuna ise plaanin nagunii mõlemad poritiivad ja esipõlle ära vahetada siis võiks juba mootori kallal nokitsemise ka lihtsamaks teha.


Olen piltidelt näinud 2 varianti:
1. kogu nina üles
2.kapott koos esitiibadega kallutub ette

Piltide pealt on ka suht vähe näha.
Eks ta tegelikult kättevõtmise ja leiutamise asi on aga milleks hakata leiutama jalgratast kui see juba kuskil jooniste näol olemas on :)

Postitatud: 03 Okt 2007, 22:24
Postitas Kristjan
Sellega on , nii et enamus neist komplektidest on tehtud süsinikkiust ja on seega kerged. Britid kellega meie IMM-l vestlesime andid aga mõista , et suurtel kiirustel hakkab kogu see konstruktsioon hirmsasti värisema ja võbelema ja seega on hirmus ebamugav. Seega nemad plastiku varianti ei soovita.

Küll võib seda loomulikult metallist teha, aga kudias , seda ma ei tea. Ehk on võimalik kogu komplekt ühes tükis kuskilt tellida.

Postitatud: 04 Okt 2007, 17:03
Postitas mikk
Mõistlik on ta ilmselt lihtsalt olemasolevatest kerepaneelidest kokku keevitada. Ehk siis lõikad need küljest ära ja siis õmbled kokku tagasi ja paned ühes tükis peale.

AGA

Kui sa vähegi oled netis saadaolevat pildimaterjali sirvinud, siis sa võid seal märgata, et ühes tükis esiosa puhul ei ole mootori ümber enam ühtegi keredetaili. See kõik tuleb metallraamiga asendada, sest mootor, poolraam, veermik peab kusagile kinnituma. Mina isiklikult loobusin juba pealiskaudsel uurimisel sellest plaanist üsna ruttu. Ahvatlev ta ju on aga kui sellel mingit muud põhjust peale mugavuse ei ole siis tuleb tõsiselt kaaluda asjaolusid nagu näiteks: kui palju aega ja raha kulub selle ümberehituse peale, kui tihti seda kapotti on vaja tõsta, et tegeleda detailidega, mis muidu ei ole ehk nii hästi kättesaadavad jne. Tagatipuks on ümberehitustel kalduvus nõuda ohtralt tähelepanu ja "nokitsemist" veel aastaid peale valmimist, sest paraku ei suuda iseehitaja kõike ette näha. Juba kerele avalduvad koormused muutuvad oluliselt, sest koonduvad tunduvalt väiksematesse punktidesse. Kuid plekk, millele uus raam kinnitub, on ikka sama õhuke kui enne.

Re: Kapott

Postitatud: 04 Okt 2007, 17:08
Postitas mikk
Janno kirjutas: Olen piltidelt näinud 2 varianti:
1. kogu nina üles
2.kapott koos esitiibadega kallutub ette
Ahsoo, jah. See on reeglina üks ja seesama asi - kogu avaneva nina "hinged" on enamasti lihtsalt kaks polti, mis käivad samuti lahti.

Postitatud: 10 Okt 2007, 18:12
Postitas kobe
Mikkul on õigus ega see on kõik keretugevntuseks seal ükski plekk ei ole ülearu. Aga kui tahad irmsalt teha siis hingeteks kasutatakse pakasi hingi kui kogu teema käib salongi poole üles. olid vist mingi kas audi 80 b4 hinged või mingi selline stiil.

Postitatud: 06 Mai 2008, 13:55
Postitas tito santuario
Upitaks teemat!

Kuna see plastikust valmis meisterdamine ei olegi eriti keeruline ( viia sablooniks Mini nina tuttava settekaevu meistri juurde ja sabloonid teha :D ) võiks ju suisa proovida. Suureks plussiks, asja plastikust tegemine, on korrosiooni kahjustuste vältimine. Kuna mul oli alles hiljaaegu avarii ja plaan on Mini kere talvel tõsisemalt remontima hakata, siis nö klaaspalstist tiibade ja põlledega oleks hilisemalt värvimured nina juures kauge minevik 8) kui just avariid ei tee. Mäletan nõuka ajast isegi zigulil olid plastist tiivad, mis kaalu/ tugevuse poolest eriti plekile alla ei jää. Maanteel suurtel kiirustel avariis saab surma niikuinii :twisted: Mini rooli keerates!
Mis puutub plekiosade ära võtmisesse, siis ma ei usu et nina koost laguneb kui tiivad ja esipõll eest ära võtta, või ma eksin!?!

Postitatud: 06 Mai 2008, 16:11
Postitas rustang
Vähe suurema autoga sarnane asi läbi tehtud, midagi üle mõistuse keerulist ei ole. Kättevõtmise asi.

http://nagi.ee/photos/rustang/sets/49397/

Postitatud: 07 Mai 2008, 02:57
Postitas mikk
Escortil jäi plekki kapoti alla veel üsna palju alles ja niimoodi on tunduvalt lihtsam. Minil seda materjali, mille külge mootor jm kraam kinnitub, peale prilli-põlle ja tiibade eemaldamist enam eriti ei jää. Õigemini pole allesjäävatel paneelidel enam kusagile toetuda. Seepärast on vaja see sinna ise asemele aretada. Vaata kasvõi juuresolevat pilti (seal küll VTEC mootor aga tavalisega peab enam-vähem samasuguse karkassi ehitama).

Aga selles mõttes on sul muidugi õigus, et see kättevõtmise asi on.

Postitatud: 07 Mai 2008, 10:47
Postitas tito santuario
Vääga hea asi muutub mahlaseks juba tänu piltidele :D
Leidsin hommikul netis kolades järgmist; kuna elu mini meestele tõsiselt lihtsaks tehtud, siis pole vaja jalgratast leiutadagi !!!
http://www.minisport.com/acatalog/info_CUR001C.html
A la 4000.- + saatmiskulud oleks terve mini nina maarjamaal!
Kui kokku lüüa palju läheb plekist nina maksma siis tuleb samasse hinnaklassi kui see plastist nina.
Samas saab ehitada ka sellise:
http://www.minisport.com/acatalog/info_CUR001.html
Täiesti originell aga roosteussi ninakallal võib ära unustada :D Ja mis oleks südant soojendavam kui näha enda väikest sõpra ilma roosteta :wink:

Postitatud: 07 Mai 2008, 15:05
Postitas rustang
mikk kirjutas: Minil seda materjali, mille külge mootor jm kraam kinnitub, peale prilli-põlle ja tiibade eemaldamist enam eriti ei jää. Õigemini pole allesjäävatel paneelidel enam kusagile toetuda.
Tegelikult jääb küll, pannakse rattakoobastesse ette-alla suunatud nelikantrauast toed, mis esimese raami esiserva fikseerivad ja kogu moos, hetkel paremat pilti ei leia kui see: http://www.miniweb.mynetcologne.de/pict ... -pic-e.jpg

Postitatud: 07 Mai 2008, 17:08
Postitas tito santuario
Ma siin ise mõtisklen ka, et ega see vist ikka üks kättevõtmise asi ole.
Kõik siin nähtu ja tedmine, et GB seda ka võimalik tellida paneb mu kaalukausid pigem plastile mõtlema!
Mis peamine, teadaolevalt pole sellise ninaga Eestis ühtegi autot :D
Mikk kust sa leidsid selle pildi mis siia riputasid? Mulle pakub huvi hinge/ amordi teema mis kogu nina üles tõstab.

Postitatud: 11 Mai 2008, 02:18
Postitas mikk
rustang kirjutas:
mikk kirjutas: Minil seda materjali, mille külge mootor jm kraam kinnitub, peale prilli-põlle ja tiibade eemaldamist enam eriti ei jää. Õigemini pole allesjäävatel paneelidel enam kusagile toetuda.
Tegelikult jääb küll, pannakse rattakoobastesse ette-alla suunatud nelikantrauast toed, mis esimese raami esiserva fikseerivad ja kogu moos, hetkel paremat pilti ei leia kui see: http://www.miniweb.mynetcologne.de/pict ... -pic-e.jpg
Seda ma just ütlengi, et ei JÄÄ. Need tuleb sinna PANNA. Aga need ei kinnitu enam samamoodi nagu kerepaneelid. Vaid hoopis väiksemale pinnale. S.t. et koormus sellele suhteliselt väiksemale osale saab olema sama, mis varem jaotus mitme paneeli peale ja oluliselt suuremale pinnale. Lühidalt - terve esiosa koormus langeb nüüd selle raami kinnituspunktidesse. Nii et need peavad olema juba märksa tugevamad kui varasemad sidemed. Seepärast peab neid kohti hoolikalt valima ja suure tõenäosusega veel lisaks ka tugevdama.

Ma olen flip-fronte lähedalt näinud ja mulle tundus pühapäevaauto jaoks liiga palju sebimist.

Siiski - see ON ahvatlev mõte. Aga teostuse jätaks ma mõnele brittide ettevõttele, kellel selles vallas kogemusi on (samas eks me kõik võime aimata, mis selline mugavus rahaliselt tähendada võiks).

http://www.frankenminis.com/dragonflyer.htm

Postitatud: 11 Mai 2008, 02:21
Postitas mikk
Selle viimase viite all on hinge-amordi-jmt teema üsna hästi näha. Üsna lihtne lahendus tegelt. Peale vaadates vähemalt. Tööd on seal taga kindlasti siiski ka omajagu.

Postitatud: 13 Mai 2008, 11:09
Postitas tito santuario
Uuh leidsin veel pildimaterjali selliselt lingilt
http://www.manchester-minis.cwc.net/tec ... front1.htm
Teostus jätab küll soovida aga mulle meeldib see mõte, et teed korra ja korralikult nina korda ja hr R.Ooste võid unustada ninajuures igaveseks.
Samas asja praktilisest poolest: ligipääs mootorile tunduvalt hõlpsam 8)

Postitatud: 13 Mai 2008, 19:21
Postitas mikk
Meenus veel üks põhjus, miks ma ise sellest loobusin: flip-frontil puuduvad rattakoopad. Rataste alt lenduv sodi ladestub kõik kapoti all. Mootor, juhtmed, jagaja jne vajavad ilmselt veidi sagedasemat puhastust edaspidi.

Aga vähem juttu ja hakka tegutsema! Ma tahan ka näha.