Mini rool paremalt vasakule

Õpetused kuidas teha peedist pesumasinale trumlit!
Kasutaja avatar
mikk
Postitusi: 629
Liitunud: 17 Juun 2004, 16:20
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas mikk » 11 Jaan 2006, 13:16

Ahjaa. Ja muidugi - kui ehitama hakkad siis võta ikka ühendust. Võtan Guru (Harri) ka ühes. Me oleme kahepeale ilmselt kõik võimalikud operatsioonid Minil sooritanud nii et kogemustepagas on märkimisväärne.
Külaline

Postitus Postitas Külaline » 13 Jaan 2006, 23:24

Vabandan et vahepeal pole netti trehvanjud. Tegu autoga, mis UK registris ja soov oleks ikka rool Eesti tarbeks vasakule sobitada. Olen Sirje Ginteri autga isegi soitnud kyll korvalistmel. Jube tyytu on olla see vastutav korvalistuja kelle olule jaab syy kui m66dasoit ebaonnestub. :) Suur tanu igatahes vastuste eest
miniest
Postitusi: 545
Liitunud: 31 Juul 2004, 10:49
Asukoht: tartu
Kontakt:

Postitus Postitas miniest » 19 Jaan 2006, 09:58

Kus SIRJE MINI NÜÜD ON KAS JUBA MAHA MÜÜDUD VÖI EI, AGA KUI NATZA RIKKAMAKS SAAN, SIIS PEAB OLEMA VÄHEMALT ÜKS AUTO PAREMPOOLSE ROOLI ASUKOHAGA 8)

I´LIKE BRITISH THINGS. :twisted:
Austin Mini is not just a car. She is a friend, a pet and exclusive handbag.
Kasutaja avatar
mikk
Postitusi: 629
Liitunud: 17 Juun 2004, 16:20
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas mikk » 04 Jaan 2008, 16:30

Kasutaja avatar
Mehis
Postitusi: 317
Liitunud: 23 Okt 2007, 10:11
Asukoht: Tallinn/Nõmme
Kontakt:

Postitus Postitas Mehis » 04 Jaan 2008, 17:26

Appi, mis asi see on.... sellist kreisi värki pole ma veel eales näinud :shock: :shock:
eino
Postitusi: 1132
Liitunud: 13 Jaan 2006, 22:39
Asukoht: Saue

Postitus Postitas eino » 05 Jaan 2008, 13:39

vinge aga lahe ja omamoodi lahendus. muideks omal ajal oli õppesõidu autodel kasutusel selline värk aga muidugi vastupidi ja ülekandeks oli kett. tean omast kogemusest sest olin ise õpilane

eino
vahendan minitronist osi. +358405940508 või eino.fn@gmail.com, +37256608941,
miniest
Postitusi: 545
Liitunud: 31 Juul 2004, 10:49
Asukoht: tartu
Kontakt:

Postitus Postitas miniest » 17 Juun 2009, 21:59

Seoses RHD-dga. Algne allikas: Indreku postitus automoto foorumis. :bounce: :P 8)

Kopeerisin selle ka siia.
Teema jätkuks annan kõigile asjast huvitatule teada, et majandus- ja kommunikatsiooniministri poolt 05.06.2009 alla kirjutatud ning 18.06.2009 jõustuva määrusega on parempoolse rooliga sõidukite osas saabunud selgus.

Määrus on kättesaadav - http://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13188253

Lühidalt olulisemast:
1. Senine vanemate kui 25-aastaste sõidukite eriklausel (st sõiduk peab vastama valmistajanõuetele, määrusega kehtestatud nõuetele peab vastama ainult varustuse osas) on nüüd muudetud. Alates 01.01.2014 on selleks piiriks 30 aastat. Kuni 31.12.2013 "külmutati" see nõue kuupäevaga 01.01.1984.
2. Vasakpoolse rooli kohustus ei laiene sõidukitele, mis on valmistatud või esmakordselt kasutusele võetud enne 01.01.1984. Alates 01.01.2014 ei laiene vasakpoolse rooli nõue sõidukitele, mille vanus on üle 30 aasta.
3. Lähitule laternad peavad olema ette nähtud kasutamiseks parempoolse liikluse jaoks. Lisan väljavõtte tehnonõuete kood 201 punktist 5 - lähitulede laternaid, mis on ette nähtud ainult vasakpoolses liikluses kasutamiseks, on keelatud kasutada (vasakpoolses liikluses kasutatava laterna klaasile on lähitule tähise alla kantud nool, mille teravik on eest vaadates suunatud paremale)
Austin Mini is not just a car. She is a friend, a pet and exclusive handbag.
Kasutaja avatar
Oliver
Postitusi: 414
Liitunud: 23 Aug 2009, 23:15
Asukoht: Tallinn

Rool paremalt vasakule

Postitus Postitas Oliver » 16 Sept 2009, 11:51

Selline küsimus, et palju kogu see ümber tõstmine maksma läheb?
rustang

Re: Rool paremalt vasakule

Postitus Postitas rustang » 16 Sept 2009, 16:59

Uue roolilati hind + tööraha.
OliveR19 kirjutas:Selline küsimus, et palju kogu see ümber tõstmine maksma läheb?
miniest
Postitusi: 545
Liitunud: 31 Juul 2004, 10:49
Asukoht: tartu
Kontakt:

Re: Rool paremalt vasakule

Postitus Postitas miniest » 16 Sept 2009, 17:28

OliveR19 kirjutas:Selline küsimus, et palju kogu see ümber tõstmine maksma läheb?
Kas on seda perverssust ikka läbi vaja viia.:evil: Meil neid vasakpoolse rooliga Minisi juba lademetes. :cry:
Austin Mini is not just a car. She is a friend, a pet and exclusive handbag.
Janno
Postitusi: 1945
Liitunud: 15 Mai 2007, 20:25
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Janno » 17 Sept 2009, 08:19

Perversne rooli ümbertõstmine? On sul mingi idee, kuidas 80-90 aasta auto siis üldse registrisse saada? Oled seda ise teinud?
Cooper Sport
Kasutaja avatar
Oliver
Postitusi: 414
Liitunud: 23 Aug 2009, 23:15
Asukoht: Tallinn

Hind numbriliselt

Postitus Postitas Oliver » 17 Sept 2009, 09:45

2004 aastal oli roolilati hind 1100.-
Palju see hetkel maksta võib ning palju tööraha?
Ühesõnaga, palju see maksma läheb numbriliselt?
Tänud vastuste eest.
Janno
Postitusi: 1945
Liitunud: 15 Mai 2007, 20:25
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Janno » 17 Sept 2009, 09:54

http://cgi.ebay.co.uk/NEW-STEERING-RACK ... 911.c0.m14

Suvaliselt esimene roolilatt, mis ette juhtus. Hinnaindikatsiooni saad ikka enam-vähem.
Cooper Sport
Kasutaja avatar
Margo
Postitusi: 679
Liitunud: 05 Aug 2008, 21:26
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Margo » 17 Sept 2009, 09:56

Hommikut,

Janno pidas vast silmas uuemat parempoolse rooliga isendit.

Mu esimesel Minil on see protsess just käsil ja paar minu tähelepanekut selles osas:

1. Osad mis vahetamist vajavad algavad roolilatist lõpetades mis iganes detailiga, kuna kui hakkad juba üht asja vahetama, leiad kindlasti veel midagi mida võiks teha ja nii see lõputu ring algab.

2. Kui ostad RHD Mini milllel on vanakooli pidurisüsteem, ehk et ilma võimuta, nagu midagi sellist:
Pilt

või sellist:
Pilt


siis eeldusel, et käed küljes ja kõike teed ise, siis võib osade vahetus tõesti piirduda vaid roolilati ja uute piduritorudega.

Kui Mini on pidurivõimuga:
Pilt

siis see kobakas ei mahu sul kapoti all vasakule ja sul on kaks valikut:
a) leida lammutusest LHD Mini pedaalide võllisüsteem mis paikneb armatuuri all või
b) loobuda pidurivõimust ja paigaldada vanema tüübi püstine piduripeasilinder ilma võimuta + uued piduritorud.

3. Kui RHD Mini armatuurlaud koosneb kahest või kolmest kellast mis on plastikkorpuses ja ülejäänud on lihtne riiul, nagu siin pildil:
Pilt
siis selle tõstad lihtsalt vasakule poole ja pead natuke kinnitusi ümber tegema. Kui aga on niiöelda RHD täisarmatuur nagu midagi sellist:
Pilt
siis pead ka uue armatuurlaua kas ise valmis saagima või siis ostma.

Selline armatuur oleks rooli ümber tõstmisel muidugi kõige lihtsam lahendus, aga üldiselt selliseid armatuure uuematel autodel naljalt ei leia:
Pilt

Tõenäoliselt on vaja ka LHD gaasitrossi ja kui sa metallitööga väga kursis ei ole, siis ka LHD Mini gaasipedaali, kuna RHD oma ei ole lihtsalt ümber tõstetav.

Midagi ulmelist selles ei ole ja kui nokitseda viitsid ning tehnilist nuppu on, siis saad hakkama. Kui palju see kusagil töökojas tehes maksma võib minna, ei oska öelda. Kui sa RHD Minit just päris tasuta ei saa, siis ma kahtlen, et see rooli ümber tõstmine kokkuvõttes odavam tuleb kui Eestist või mujalt Euroopast samaväärne LHD Mini osta.

Minu RHD to LHD conversion algas eelmise aasta lõpus ja kuna ma sattusin punktis 1 toodud libedale teele, siis ei oska praegu ka prognoosida, millal ta mul valmis saab. Eriti nüüd kui viimasteks suvesõitudeks on teine Mini olemas ja talv tulekul. Eks ta mingiks kevadeks ikka valmib :)
Selgituseks veel niipalju, et kui ma omale selle RHD Mini ostsin, siis hinnavahe turul pakutavate LHD masinatega oli mäekõrgune. Praegusel hetkel on pakutavad Minid aga nii soodsa hinnaga, et täna Mini otsides ma isegi ei mõtleks RHD auto ostmisele ja rooli ümber tõstmisele. Iga Mini vajab rohkem või vähem nokitsemist ja sellega tuleb ka ostmisel arvestada. Loomulikult on olemas ka prillikivisid nagu Ranno oma ja kindlasti leidub neid Eestimaal veelgi. Kuid kuna nendesse autodesse on pandud üüratul hulgal tööd ja raha, siis praeguses turu olukorras ei ole mõtet neid tasuta ära anda. Praegu naljalt üle 40K maksvaid Minisid turult ei leia, eelmine aasta aga ulatusid hinnad ka 70K alla.

Minu soovitus oleks, et kui sa vaatad Mini Inglismaalt ja eesmärgiks ei ole Tallinn-Tartu maanteel püstitada rekordit möödasõitude arvus, siis vaata vanemat kui 1984 RHD Mini, too ta siia, võta ta RHD-na arvele ja sõida. Mina olen praeguseks RHD autoga Eesti teedel sõitnud mingi 700 km ja ei ole näinud tungivat vajadust, et rool vasakul pool oleks. Maanteesõitudel tuleb RHD eripäraga lihtsalt arvestada ja kõik.
Kui sulle on tähtis, et rool oleks vasakul pool, siis lihtsam on kohe LHD auto osta.

Just my 2 cents ja oma aravmusega ainuõigele tõele ei pretendeeri :)
Margo
miniest
Postitusi: 545
Liitunud: 31 Juul 2004, 10:49
Asukoht: tartu
Kontakt:

Postitus Postitas miniest » 17 Okt 2009, 23:50

Leitud teadud asju otsides, selline tekst netist.
http://www.ap3.ee/Default2.aspx?PaperAr ... idx_254806
Parempoolne rool keelatud
Kristiina Randmaa
reporter
16.01.2004 00:00

Inglane Jason Barry ei teadnud, kas nutta või naerda, kui talle autoregistrist teatati, et oma plaanitavat ostu ta alaliselt Eestisse tuua ei saa. Ta soovis Inglismaalt siia tuua uhiuue sportauto.

Probleemi tekitas Barry väljavalitu paremal pool asuv rool. Parempoolse rooliga autosid Eesti autoregister ei registreeri, pole vahet, kas tegu on siin elava eestlase või välismaalasega.

“Great system,” ironiseerib viis aastat Eestis elanud Barry teede- ja sideministeeriumi määruse üle ning otsib seadusele põhjendust. Ta toob näiteks, et Suurbritannias registreeritakse tingimusteta mandri-Euroopast tulevad vasakpoolse rooliga sõidukid.

Veel 1999. aastal oli kõik hõlpsam, kui Barry tõi oma siinse reklaamifirma Inside Marketing tarvis Eestisse autentse musta Londoni takso ning autoregistrikeskus kandis sõiduki kui tema eraomandi puiklemata registrisse. Vahepeal seadused muutusid.

Kas Barry ning nii mõnegi teise autofänni unistus sõita Eestimaal parempoolse rooliga autos jäävad täitumata isegi Eesti liitumisel Euroopa Liiduga?

“Tõenäoliselt küll,” kostab autoregistrikeskuse registreerimisosakonna juhataja Sulev Vill. Ta selgitab, et küsimus on liiklusohutuses. “Pidurid ja rool on sõiduki tähtsad osad. Kui kõik on teistmoodi, on inimene liikluses ohtlik.”

Villi sõnul päris absoluutne registreerimiskeeld siiski ei ole. Erandkorras saab parempoolse rooliga auto siin registreerida juhul, kui tegu on pärandusega või Eestisse kolinud inimene oli auto omanik rohkem kui pool aastat enne ümberasumist. Samuti saab siin registreerida postiautosid.

Jason Barryle teeb jutt liiklusohutusest nalja. “Kui küsimus on turvalisuses, siis miks peaks mind lubama vasakpoolse rooliga autot juhtima?” Ta tuletab meelde, et õppis juhtima auto paremas tiivas istudes.
Austin Mini is not just a car. She is a friend, a pet and exclusive handbag.
Vasta