HIF 38 ja 44 karburaatori reguleerimine

Õpetused kuidas teha peedist pesumasinale trumlit!
Vasta
Kasutaja avatar
Harri
Postitusi: 500
Liitunud: 17 Juun 2004, 16:57
Asukoht: Tartu

HIF 38 ja 44 karburaatori reguleerimine

Postitus Postitas Harri » 22 Juun 2007, 17:13

Et endal meeles püsiks ja teadmiseks teistele:
HIF38 (44) tüüpi karburaatoril segukruvi sissepoole keerata läheb segu rikkamaks ja väljapoole keerates lahjemaks

Nendele kes asjale üldse pihta ei saa, tuletan meelde,et HIF tüüpi karburaator on see mis kinnitub sisselaskekollektori külge 4 mutriga.( Vanemad mallid kinnituvad 2 mutriga.) Pealmise kruviga mis jääb kapoti alla vaadates karburaatori paremasse esinurka, reguleeritakse mootori tühikäigu pöördeid. Paremasse alumisse tagumisse nurka jääb segukruvi.Ligi pääseb lühikese lapikkruvikeerajaga.

Karburaatori normaalne bensiini suhe õhuga on 1:15 Viimane arv on õhukogus. Mida rohkem keerad segukruvi sissepoole st. rikastad, seda rohkem hakkab bensiini olema võrreldes õhuga. Kui keerata kruvi väljapoole, st. segu lahjendada, väheneb ka CO2 kogus.

Kui ülevaatusel CO2 läbi ei saa siis teate nüüd ehk mida teha :)

Pilt HIF38 ja HIF44 tüüpi karburaatorist näeb välja selline, näha on küll kahjuks reguleerkruvi suhtes vastaskülg.

http://www.zone.ee/ahvik/HIF38.JPG
Viimati muutis Harri, 22 Apr 2008, 11:59, muudetud 4 korda kokku.
Kasutaja avatar
usku
Postitusi: 495
Liitunud: 06 Jaan 2005, 22:05

Postitus Postitas usku » 22 Juun 2007, 18:15

.. aga siinkohal hoiatus, et kuigi (liiga) lahja seguga on mootor ökonoomsem (ja minu subjektiivsel hinnangul läks tõmme ka paremaks) ei tasu segu liiga lahjaks keerata, sest kütusesegu põlemistemperatuur läheb üles ja põlemine muutub aeglasemaks, mis lõpptulemusena viib selleni, et klapipesad ja klapiservad põlevad ära, kompressioon kaob ja mootor hakkab lonkama. mina sain oma mitsu klapiservadest ja kompressioonist lahti umbes 5000 kilomeetriga, kuid ma näitasin mootorile palju pöördeid ja kiireid sõite kah...
Kasutaja avatar
Harri
Postitusi: 500
Liitunud: 17 Juun 2004, 16:57
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Harri » 22 Juun 2007, 18:32

Jutt muidugi õige. Kõige õigem on lasta ikka lähtudes mootori konkreetsest tehaseandmetest stroboskoobiga süüde õigeks sättida ning stendis CO paika keerata...See on teooria aga praktikas.......pole aega, pole kohta , pole raha jne... :lol:

Ja paistab, et stroboskoobiga saab paika panna ainult kontaktidega jagajaga süütesüsteemi....Igal juhul proovides seda operatsiooni teha enda elektronsüütega Minil oli tulemuseks tuksi keeratud stroboskoop :) Peab kellegi kogenuma autoelektriku käest küsima..... :(
Viimati muutis Harri, 05 Aug 2007, 15:04, muudetud 1 kord kokku.
Truuta
Postitusi: 20
Liitunud: 13 Juul 2006, 11:01
Asukoht: Tartu-Tallinn

Postitus Postitas Truuta » 25 Juun 2007, 08:31

Tere, tahtsin just samal teemal küsimuse tõstatada!

Jäin Jaanil Miniga teele. Kolme nädala eest oli sama jama – mootor sureb välja ja bensiin jookseb ülevoolutorust välja. Karburaator oli mingi risu tõttu ummistunud ning ei saanud korralikult funktsioneerida.

Eile võtsime karburaatori täitsa lahti ja puhastasime kõik osad korralikult ära, õlitasime ning panime tagasi kokku. Töötas! Ju siis oli jälle ummistus... kuigi jube tihedalt viimasel ajal :S

Pöörded olid tühikäigul aga liiga kõrged. Kui kõrged täpselt, ei oska öelda, kuna tahhümeeter pole mul kunagi töötanud. Seega ma tegelt ei tea ka, kui kõrged nad üldse olla tohiksid. Kõrva järgi tundusid igastahes kõrged.

Esimese asjana andsime järgi nii gaasitrossi kui ka toorese trossi. Asi läks tunduvalt paremaks, aga siiski mitte endisele tasemele. Siis kruvisime seda nõela mu meelest suisa mitu tiiru, aga tulemus jäi endiseks.

Et mida siis veel teha võiks – anda trosse järgi või veel nõela kruvida? Või on asi äkki selles, et õhufilter pole piisavalt tihedalt peal (sest kui panna käsi sinna augu peale, kust õhk karburaatorisse läheb, siis läksid pöörded normaalseks, õhufiltri peale kinnitamisel ei andnud see aga mingit effekti)? Ja kas pöörete arvu saab millegi muuga ka kontrollida peale tahhümeetri?

Ja mida ma kartma peaks veidi kõrgemate tühipööretega ringi sõites? Hetkel teeb mulle muret järelpõlemine, mis tekib peale süüte väljavõtmist ning vahel pean suisa käigu sisse lükkama ja mootori välja suretama, et turtsumist lõpetada.
Kasutaja avatar
usku
Postitusi: 495
Liitunud: 06 Jaan 2005, 22:05

Postitus Postitas usku » 25 Juun 2007, 08:46

ma arvan, et kõrgete pöörete põhjus peitub selles, et see kolb mis nõela liigutab - kui te seda õlitasite, siis ta liigub oma silindris kergemini ja tõuseb tavalisest kõrgemale (ehk siis tõstab nõela rohkem välja), peale tuleb rohkem bensiini ja pöörded on kõrgemad.

aga muidu kontrollküsimus - kas sa karburaatori üleval olevast august (see ära keeratav kork) piduriõli valasid sisse?
Vasta