8-klappi vs 16-klappi

Kes? Mis? Kus?
Kasutaja avatar
Mehis
Postitusi: 317
Liitunud: 23 Okt 2007, 10:11
Asukoht: Tallinn/Nõmme
Kontakt:

8-klappi vs 16-klappi

Postitus Postitas Mehis » 06 Apr 2010, 19:07

Kuna Janno siin mõttelõnga jooksma pani siis et mitte Jaani teemat risustada tegin uue siia. Nimelt uurikski erinevaid arvamusi, mis meie miniomanike mõtetes on, kas õige mini on ikka ja ainult originaal konditsioonis masin või mitte? Kas mootori vahetus mõne kaasaegsema sõiduriista oma vastu on suur patustamine, kas mini pole enam mini?
Arutaks siin teemas näiteks selle mõtte üle ilma erilisi emotsioone pritsimata.
Mind isiklikult huvitab mis meelt rahvas on, iseasi kas seda kõik välja tahavad öelda.
eino
Postitusi: 1132
Liitunud: 13 Jaan 2006, 22:39
Asukoht: Saue

Postitus Postitas eino » 06 Apr 2010, 19:15

Üritan pidada ennast vanakooli meheks ja arvan et eks igaüks teab mida teeb aga kui asi originaal ei ole siis on poolik asi. Miniklubi foorumiski võiks olla eraldi teema nagu näiteks Tuuning Minid. :)
vahendan minitronist osi. +358405940508 või eino.fn@gmail.com, +37256608941,
90Deville
Postitusi: 638
Liitunud: 08 Okt 2008, 17:17
Asukoht: Haapsalu/Sthlm

Postitus Postitas 90Deville » 06 Apr 2010, 19:51

Mina arvan, et mölemad on head.
Originaalmootor annab aimu, kui tore selline söiduriist siis tunduda vöis kui ta turule tuli vanal ammusel ajal, mil enamus autosid tagaveolised ja ilmselt mitte just särtsakad olid.

Selle originaaliks hoidmise kohapealt veel, pmtselt ei ole teie minid juba siis enam originaalid kui olete sealt ntx ahju kas välja visanud vöi millegi paremaga asendanud, jne, väiksed asjad moodustavad terviku siiski.

Ma ei loe oma mini juba praegu originaaliks, sest kereremondiga on palju originaalseid paneele järgitehtute vastu vahetatud jne.

Kindlasti kaotab mini oma isikupära siis kui vedrustus millegi muu vastu vahetada, see kartautotunne peab ikka olema, muidu pole nagu öige asi.

Mina tahaks panna 16v mootori sellepärast, et esiteks on tal viiekäiguline käigukast, ühtlasem mootoritöö, vähem vibratsiooni ja - löpuks ikkagi palju rohkem hobuseid, +vastupidavus.

Ülejäänud kavatsen vanaks jätta, mini sisu peale esiistmete jääb, kindlasti jäävad ka mini kellad jms

Rattad kindlasti mini ja 13'
Kasutaja avatar
Jet Black
Postitusi: 292
Liitunud: 12 Jaan 2009, 14:08
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Jet Black » 06 Apr 2010, 21:17

Olen originaali pooldaja. Jet Blackile mitteomased ja hiljem üle värvitud valge katuse, valged peeglid ja triibud kapotil värvisin mustaks, nagu algselt. Vanal mootoril lasin klapid lihvida, panin karpale uue nõela ja arvan, et kulgemiseks kõlbab küll. Kuigi ega ilma täienduste/muudatusteta ka nagu ei saa (mitteoriginaal esituled, kõlarid tagumise istme alla, kesklukk ustesse, kell tuhatoosi, valuveljed ja mitteoriginaamõõdus rehvid jms).

Üheks originaalsuse näitajaks oleks kindlasti must number aga seda saab vist 35 aasta vanustele ja vanematele autodele.

Kokkuvõtteks mulle meeldivad mõlemad minid. Ise proovin säilitada võimalikult originaalilähedast aga edu neile, kel oma nägemus ja tahtmine mini natuke tuunida.

„tuuning pole oluline, MINI on põhiline“
ares
Postitusi: 716
Liitunud: 01 Apr 2009, 02:49
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas ares » 06 Apr 2010, 22:45

Olen ketser ja originaalsusest ei oska muudmoodi lugu pidada kui selle sõna tähenduses "teistest erinev".

16v mõte sai peamiselt alguse 5käigulisest käigukastist ja vajadusest parandada oma autol ära ebaefektiivsed kohad. Ehk siis tänapäeval hea on ikka hea sõltumata sellest ,et 30a tagasi peeti midagi muud heaks.
Alto
Postitusi: 219
Liitunud: 14 Aug 2009, 12:01
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Alto » 06 Apr 2010, 22:48

see 5 käiku käimakotiks on küll hea
Keegi orig. kasti on ka Upinud ? peaülekannet ? pöördeid maanteel alla saada....
Kasutaja avatar
andreas
Postitusi: 408
Liitunud: 28 Nov 2009, 13:37
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas andreas » 06 Apr 2010, 22:58

Mina isiklikult olen originaali pooldaja.
Olen omanud parasjagu palju kellegi poolt tuunitud ja nii oelda agedaks tehtud masinaid. Nenedle masinatele peale vaadates tundub olevat koik nagu OK kuid lahimal vaatlusel, mona nurgatagusesse kohta piiludes hakkab kyll seest mul lausa keerama. Koik vooraste masinate jupid mis on sinna kylge liidetud tunduvad kui voorkehad mis on pandud kuidagimoodi sobima auto kere arvelt.
Nait. armatuurlauda eemaldades kohtad ehituskruve, voi siis generaatori ja mootori rihmarattad on erineva rihmasoone laiusega. Minu minile on keegi kuidagimoodi pannud ratsinud generaatori mille pingeregulaatori ostmiseks pean ma koigepealt kindlaks tegema mis masinale ja mis aastakaigule on see jupp yldse kuulunud, ning siis minema vastavasse asutusse kes myyb selle margi juppe, ning vastama seal veel tuhandele kysimusele (kuid ikkagi poole voimsam kui originaal). Koige hullem on kui keegi on oma kae jargi ymber mugavdanud auto elektrisysteemi, paigaldanud varastamisvastaseid seadmeid kiirliitmikutega mis hiljem oksudeeruvad ning karssama minnes tekitavad auto el systeemis taieliku kaose. Mida rohkem vedada erinevaid juhtmeid labi mitteoriginaalavade seda suurema toenaosusega saavad nad vigastatud. Auto keretoode ymberehitamisel tehakse ka pahatihti sellised vigasid nagu teformatsioonivuukide kinnipahteldamine, ning mondade lisaplekkide juurdekeevitamine kuhu tekivad kindlasti hiljem praod ning koik muu sinna juudre kuuluv.
Selle jutuga ei taha ma kindlasti oelda et minilised ei suuda kvaliteetselt tuunida, voi siis ei ole kogemusi auto ymbesehitamisel kuid
Kas keegi soetaks endale sellise masina millel on tagasillatetailid kolmelt erinevalt autolt voi siis salongis on kasutatud jumal tyeab mis auto juppe?
Voibolla olen ma sama vanakoolimees nagu Eino aga minule yldjuhul omakompunn ei meeldi ( kui tegemist ei ole voistlusautoga ).


terv

andreas
eino
Postitusi: 1132
Liitunud: 13 Jaan 2006, 22:39
Asukoht: Saue

Postitus Postitas eino » 07 Apr 2010, 08:32

90Deville kirjutas:
Selle originaaliks hoidmise kohapealt veel, pmtselt ei ole teie minid juba siis enam originaalid kui olete sealt ntx ahju kas välja visanud vöi millegi paremaga asendanud, jne, väiksed asjad moodustavad terviku siiski.

Jah eks see käis minu kapsaaeda. Nii et pole mul midagi õigustada, näe isegi oma autot ümber ehitanud ja paigaldand igasugu lisa vidinaid ja muu kraami.
Muidugi kui arvestada et iga eesti miniline on pannud oma autole mingi klepsu või lisa tule või keskluku või siis veel ja veel midagi(raadjo) siis nagu polegi ühtki õiget Mini eestis. Et siis kuhu tuleks piir tõmmata, minu meelest on sellist arutelu tehtud ka automoto foorumis aga eriti kuskile pole jõutud.
Enda vabanduseks ütleks nii et kui pole Mini kere kuju muudetud siis vast oled ikka Miniline


eino
vahendan minitronist osi. +358405940508 või eino.fn@gmail.com, +37256608941,
Janno
Postitusi: 1945
Liitunud: 15 Mai 2007, 20:25
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Janno » 07 Apr 2010, 08:42

Minus tekitab see teema natuke vastakaid tundeid. Mõne detaili muutmine ei tee ju veel Minist mitte-Mini? Võib ju öelda,et ta ei ole enam originaal (mitte selles mõttes nagu Ares mõtles). Muidugi, eks see oleneb ka detailist. Kaldun ise sinnapoole (ja nõustun Einoga), et niikaua, kui kere on Mini oma siis on ka tegemist Miniga :) See on ju siiski esmapilgul kõige silmatorkavam osa autost, mille järgi igaüks võib teda identifitseerida. Minu meelest on sellel küsimusel õige mitu lähenemisnurka ja keegi ei saa öelda, et üks või teine on vale. Harri kunagi ühes teises teemas ütles: "kellele ema, kellele tütar". Ilmselt see nii on ja jääbki. Seega, kuigi olen enda autot üsna palju originaalist muutnud (värv, esimesed- ja tagumised tuled, salongi radikas, ukseliistud+armatuur, uksepolstrid, pagassi ümberehitus, käigukang, koonusfilter, väljalase, eesmised- ja külgmised suunad jne) pean teda siiski Miniks. Mootor, tõsi küll, on originaal :)
Cooper Sport
90Deville
Postitusi: 638
Liitunud: 08 Okt 2008, 17:17
Asukoht: Haapsalu/Sthlm

Postitus Postitas 90Deville » 07 Apr 2010, 09:49

Hehee, aga näete söbrad, siis olemegi jöudnud välja püha töeni-kui näeb väja nagu mini, siis ongi mini :D !
Lihtne!
Kasutaja avatar
Margo
Postitusi: 679
Liitunud: 05 Aug 2008, 21:26
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Margo » 07 Apr 2010, 09:56

Minu tagasihoidlik arvamus on, et kõik sõltub Mini mudelist. Kui tegemist on Jet Blacki, Italian Job-i, Cooper S-i või mõne muu haruldasema erimudeliga, siis seda tasub hoida originaalilähedasena, või kui mingeid detaile parendada või kaasajastada (tuled, kroomdetailid, jne), siis püüda säilitada võimalus hiljem originaalosi kasutada.
Kui aga tegemist on kõige tavalisema Mini mudeliga (850, 1000, jne) mida on toodetud kümnetes, kui mitte sadades tuhandetes, siis seda ei ole kahju „tuunida“. Sest isegi kui panna 850-le 1000 või 1275 mootor, siis juba see muudab auto originaalsust, kuigi tegemist on Mini enda juppidega. Sama asi on ju velgede ja rehvide vahetamisega. Selliste Mini mudelite puhul on auto tuunimisel piiranguks vaid omaniku fantaasia. Kui keegi soovib erksamat mootorit ja vaiksemat mürataset ning rohkem käike, siis on see ainult selle Mini omaniku enda otsustada mida ta sinna Mini keresse paneb (ok, seadusandlus seab ka omad piirangud). Kas ehitab originaalmootori võimsamaks asendades ülemise poole mootorist 16-klapilisega, või istutab aiste vahele sootuks teise auto mootori või kupatab selle sootuks tagasilla kohale ja muudab Mini veoskeemi. Kuni see on tehtud korralikult ja professionaalselt, senikaua on ju kõik korras.

Minu Sprite-i puhul oli ka algseks mõtteks auto võimalikult palju ümber ehitada ja sai suure hooga igasuguseid tuuningjuppe muretsetud. Nüüd on aga plaan auto võimalikult tehasekonditsioonis taastada, kuna Sprite võlu seisnebki just tema lihtsuses.
Samas Väike (P)Äike on juba eelmiste omanike poolt niipalju ümber ehitatud ja muudetud, et selle edasine tuunimine ei tekita minus väikemaidki süümepiinu – originaalseks seda taastada ei ole lihtsalt mõistlik, seega tuleb olemasolevat kasutada nii hästi kui võimalik. Ja olgem ausad, kui tegu oleks olnud originaalse 1975 aasta 850-ga, siis poleks ta mulle ka silma jäänud :)

Igale asjale ja lahendusele leidub nii pooldajaid kui vastaseid, ükskõik kas tegu on 100% originaali või tundmatuseni muutunud eksemplariga. Iga Miniomanik ostab ja täiustab autot ikkagi enda jaoks ja sõidab sellega ise, nii et Janno välja toodud Harri ütlus sobib sellesse teemasse väga hästi :)
Kasutaja avatar
Oliver
Postitusi: 414
Liitunud: 23 Aug 2009, 23:15
Asukoht: Tallinn

Mini Mini`ks

Postitus Postitas Oliver » 07 Apr 2010, 09:56

Mini jääb Mini`ks kui autokere sama mis algselt. Kapoti alla näed sa vaid siis kui omanik laseb sul sinna vaadata, salongi võid eemalt kiigata. Värvid auto, kas keegi teine veel teab, et esialgu oli masin roheline, kollane, punane aga sina värvisid teist värvi. Osi tuleb vahetada, kuna kõik kulub siin ilmas, ning kui mõni tahab panna kasvõi 2l mootori siis see tema soov.
See sama nagu speedestil kui need mossed ja sierrad võistlesid mõned aastad tagasi. Välisilme oli ju, et tavaline masin ja kõigile pakkus see alguses palju nalja, kuid mida sõit edasi läks ja (ühel aastal üks ja teisel teine masin) hakkas rahvas juba neile kaasa elama aina rohkem ja rohkem. Publik ütles oma arvamuse, neile oli oluline see, et auto välimus oli sama mis esialgne, see mis seal kapoti all oli tehtud ja kõik muu, ei paistnud enam huvitavat kedagi.
Minu jaoks jääb Mini Mini`ks siis kui see välisilme ei muutu drastiliselt, ei lisata mittesobivaid antitiibe, spoila ringe, bemmi valuvelgi jne.
ares
Postitusi: 716
Liitunud: 01 Apr 2009, 02:49
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas ares » 07 Apr 2010, 13:06

Mulle tundub see väide kah väga mõistlik ,et kui näeb välja kui mini siis ka on mini.
Kasutaja avatar
Margo
Postitusi: 679
Liitunud: 05 Aug 2008, 21:26
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Margo » 07 Apr 2010, 13:13

Kas see Mini näeb piisavalt Mini välja :D
http://cgi.ebay.co.uk/MINI-MONSTER-TRUC ... 335bb62bfd
eino
Postitusi: 1132
Liitunud: 13 Jaan 2006, 22:39
Asukoht: Saue

Postitus Postitas eino » 07 Apr 2010, 14:29

Teeme korjanduse ostame ära :lol: :lol:
vahendan minitronist osi. +358405940508 või eino.fn@gmail.com, +37256608941,
Vasta