Mini Sprite ja Margo (MÜÜDUD)

Lood meist ja minidest
Kasutaja avatar
Margo
Postitusi: 679
Liitunud: 05 Aug 2008, 21:26
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Margo » 04 Veebr 2009, 16:03

No siis sul neid väljalaske uuendamise põhjuseid ikka üksjagu :)
Milliste põhimõtete järgi uut süsteemi valid? (toru jämedus, hääl, välimus, tootja, hind, muu) Kui siin päris kõigest kirjutada ei taha, võid millalgi ka PS või kirja saata. Sel teemal suhtleks hea meelega pikemalt.
Kasutaja avatar
Margo
Postitusi: 679
Liitunud: 05 Aug 2008, 21:26
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Margo » 10 Veebr 2009, 21:01

Õhtust,
Nagu kavas oli, sai nädalavahetusel Mini kallal nokitsetud. Vanarahva tarkus „oma silm on kuningas” pidas ka seekord paika – piduri osas ei hakka võllindusega mässama ja kupatan nii siduri kui piduri ilusti vasakule poole. Vaja ainult mõelda milline pidurivedeliku totsik püstisele silindrile sobib, originaal vist mitte?

Kuid üllatuseks pedaalindus ei olnudki suurim mõtteaine. Aasta algul sai tellitud sumbuti tagumine pütt ja keskmine toru ja nüüd selle kohale jõudes selgus, et kui originaal on niigi peenike, siis uuega võrreldes lausa oi-oi kui peenike :) Ehk et elleks, et uut komplekti alla panna on vaja ka uusi „pükse”. Seega mõtlesin, et võtan siis juba kogu väljalaske süsteemi maha. Väljalaske kollektori polte lahti keerates ilmnes, et sisse- ja väljalase on ühes tükis… Mis tähendab, et kui tellida uued pikad „püksid” siis on vaja muretseda ka uus sisselase…
Egas midagi, arvuti käima ja netti uurima neid sisselaskeid. Siin „peavalu” alles algas… sisselase tavalisele karburaatorile, sisselase topelt karburaatoritele, sisselase Weberi karburaatorile… ja siis kogu see karburaatorite valik…
Nüüd siis keerlevadki peas mõtted, millise sisselaske ja karburaatori(te) komplekti kasuks otsustada.

Siit küsimus teile:
Millist kombot te oma autole sooviksite, kui eesmärgiks oleks originaalist parema minekuga tänavasõidu Mini ilma suurt lõivu kütusekulule maksmata?
Kütuseõgardeid leiab hoovi pealt niigi, Mini peaks jääma säästupilliks :)

Võib-olla on teil ka andmeid erinevate karburaatorite võimalike kütusekulude kohta?
Twin carb süsteem vajab väidetavalt paremat kütuse voolavust, mis koos kahe karburaatoriga juba ise ei tähenda säästlikkust. Lisaks mängib kindlasti rolli kas 1 1/4;, 1 1/2; või 1 3/4. Weberi 40/45 DCOE Mini võimaliku kütusekulu kohta pole veel midagi tuvastanud.
Tean, et suurt võimsust säästlikult ei saa, kuid võib-olla on Mini puhul olemas selline mõistlik variant, kus suureneb võimsus ja paraneb minek ilma kütusekulu kahekordistumiseta :)
Kasutaja avatar
Kristjan
Postitusi: 895
Liitunud: 17 Juun 2004, 12:59
Asukoht: Tartu / TTÜ
Kontakt:

Postitus Postitas Kristjan » 11 Veebr 2009, 18:13

See on täielik teadus. Olemas selline raamat nagu
Tuning The A-Series Mini. Mul see ka kodus olemas, Tartus. Ise hetkel Tallinnas.

Võin sulle laenata kui huvi pakub.
Janno
Postitusi: 1945
Liitunud: 15 Mai 2007, 20:25
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Janno » 12 Veebr 2009, 08:11

Peaks ka vist seda raamatut enne lugema kui oma väljalaske ära tellin :)
Cooper Sport
Kasutaja avatar
Kristjan
Postitusi: 895
Liitunud: 17 Juun 2004, 12:59
Asukoht: Tartu / TTÜ
Kontakt:

Postitus Postitas Kristjan » 12 Veebr 2009, 09:40

No nii järjekord :D

100 kr / päev :D:D
Kasutaja avatar
Octavianus
Postitusi: 204
Liitunud: 18 Apr 2007, 23:55
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Octavianus » 12 Veebr 2009, 19:30

Janno, tule Kakukalt läbi, mul on ka
Less is More. Mini is Great.
Janno
Postitusi: 1945
Liitunud: 15 Mai 2007, 20:25
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Janno » 13 Veebr 2009, 08:04

Tulen!Täna-homme,ma arvan.
Cooper Sport
Kasutaja avatar
Margo
Postitusi: 679
Liitunud: 05 Aug 2008, 21:26
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Margo » 26 Mär 2009, 13:38

Väike teemavärskendus.
Enamus aega on läinud teooria ammutamisele nii Kristjanilt laenatud raamatust, kui The Mini Forum'ist. Tunnistan ausalt - teooriast oleks pidanud alustama, enne kui Minile juppe ostma hakkasin :D Mitte, et ma peaksin nüüd ostetud osadega lutsu viskama minema, pigem, et need osad eeldavad veel mingite osade välja vahetamist, jne, jne. Kuid ma püüan enam-vähem reaalsuselähedastesse piiridesse jääda :)

Üks esimesi asju mida ma eelmine aasta Minile ostsin olid sellised papud. Pildid on tehtud mobiiliga, seega kvaliteet on nagu ta on:
Pilt
Hind oli hea, kuid transaga läksin tiba alt, aga kokkuvõttes jäin rahule. Väga tahaks neid juba oma liikuva auto all näha :)
Muidu võrdlus originaaljalavarjudega:
Pilt
Pilt

Velgede proovimisel tekkis küsimus, et kas Minile pakutakse erineva seinapaksusega mutreid? Nimelt plekkvelje mutritega valuvelgi kinni keerama hakates selgus, et need lähevad lihtsalt velje poldiaukudest läbi ??? Nii pole praegu ka uusi mutreid julgenud tellida, kuna äkki tulevad ka sama peenikesed.

Kuna 7x13 velgede kohta käib igasuguseid tondijutte, siis uurisin ka seda küsimust. The Mini Forum'ist leidsin teemasid kus arutati, et mida peab auto ja veermikuga ette võtma, et nii laiu ja suuri rattaid Minile alla panna. Kui lugesin, et nende papude parima ära kasutamise nimel tuleb põhimõtteliselt kogu veermik "performance" osade vastu vahetada, siis võttis see algul ikka mõtlikuks küll. Hi-lo'd, reguleeritavad amordid, uued sõõrikud või kogunisti vedrud, adjustable bottom arms ja tie bars, longer track rod ends, kuni anti roll bar'ini välja. Asjade hindadest ma parem ei räägigi...
Kuid kuna autot ehitan ikkagist endale ja ei tahaks kusagil teel olles mingeid "üllatusi", siis püüan ajapikku kõik hädavajaliku (ja natuke peale) ka välja vahetada. Üht-teist on juba tellitud.

Keretöödeni pole siiani jõudnud, kuna ootan veel mõnda juppi. Loodetavasti saab aprillis sellega alustada. Värvivalik on samuti tehtud, täpne toon vaja veel vaid otsustada. Kuna Minidele nime panemine paistab olevat selline globaalne tava, siis minu Mini sai nimeks Hornet, mis omakorda vihjab ka auto tulevasele värvitoonile ;) Üht-teist värvitoonile viitavat on veel muretsetud, aga las need jäävad siis üllatuseks.

Pedaalinduse osas kipub mõte vägisi OBP toodangu poole ja kui poleks seda krõbedat hinda, siis oleks vist ostki juba tehtud. See on siiani suurim küsimärk auto valmimise juures. Veermiku osi saab ka jupi kaupa vahetada kui auto juba liikvel on, aga kui pedaale ja piduri/sidurisüsteemi ei ole, siis ei saa autot kokkugi panna.

Nii et tegemisi on rohkem kui küll ja kuigi ma sisimas lootsin, et saan Horneti kokku mai alguses toimuvaks avaürituseks, siis tuleb tõele näkku vaadata ja tunnistada, et nii kähku see ikkagi ei õnnestu.
Õnneks motivatsioonist praegu veel puudu ei tule, nii et kunagi saan ta kindlasti liikvele. Iseasi, kas Hornet kunagi ka päris valmis saab... tegelikult saab küll - siis kui ma teise Mini juurde muretsen :)

Seniks aga kaunist kevade algust kõigile! :)
Margo
Janno
Postitusi: 1945
Liitunud: 15 Mai 2007, 20:25
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Janno » 26 Mär 2009, 14:13

Väga edevad "jalavarjud" oled muretsenud :lol:
Tekib just mõte,et kuidas nad veermikule mõju avaldavad.
Aga tahaks neid live`is ka näha :wink:

Igatahes edu ja jaksu sulle!Kui peaks küsimusi tekkima siis võid vabalt ka helistada.Minilised hoiavad ju kokku!

J.
Cooper Sport
Kasutaja avatar
Harri
Postitusi: 500
Liitunud: 17 Juun 2004, 16:57
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Harri » 26 Mär 2009, 14:48

Ma olen enda auto 10" rataste pealt 7 X 13" velgede peale ümber ehitanud. Odav lõbu see kokkuvõttes pole ja ega seal millegi arvel suurt kokku hoida ka ei kannata....
Tulemuseks on küll võib-olla silmapaistvam välimus kuid juhitavus ning rooli pööramise kergus saab kannatada igal juhul :cry:

Kui küsimusi on siis anna privasse teada, võin praktiku seisukohast seletada, mis millekski hea on.
Kasutaja avatar
Margo
Postitusi: 679
Liitunud: 05 Aug 2008, 21:26
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Margo » 26 Mär 2009, 15:30

Aitäh Janno, pildid ei anna tegelikult üldse edasi kui edevad need reaalselt on. Rataste saabudes karpi avades oleks peaaegu istmikule kukkunud :D No kui Hornet ükskord koos on, siis peaks teda kilulinnas päris tihti näha olema ;)

Selles ma ei kahtlegi, et Minilised kokku hoiavad :) Ja helistaks küll, aga peas keerleb miljon küsimust ja nendest omakorda nende õigete, mida küsida võiks, välja valimine on juba päris raske.
Praegu on mõtteid ja ideid mida Miniga teha võiks või tahaks vähemalt kolme, kui mitte nelja auto jagu, nii et tulevik paistab sisustatud olevat :D

Püüdsin praegu The Mini Forumist neid veermiku teemasid üles leida, aga nagu kiuste - ei leia!
Paar seotud teemat aga küll:
http://www.theminiforum.co.uk/forums/in ... &hl=damper
http://www.theminiforum.co.uk/forums/in ... &hl=damper

7x13 mõjust veermikule oligi väga vastandlikke arvamusi, kuid kõlama jäi, et kui kõik veermiku osad on korras ja niipalju kui võimalik vahetatud reguleeritavate osade vastu, siis ei pidanud juhitavusel midagi viga olema. Eks see ole maitse asi - kes eelistab 10" kes 13" papusid.

Harri, aitäh hea idee eest. Tegelikult olekski kellegi nõu vaja, kes mulle üht-teist veermiku täiustamise osas eesti keeles lahti seletaks. Püüan oma mõtted vähe koondada ja kindlasti kirjutan sulle.
Kasutaja avatar
Margo
Postitusi: 679
Liitunud: 05 Aug 2008, 21:26
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Margo » 13 Apr 2009, 09:49

Pikad nädalavahetused on head, eriti kui saab need tegusalt Mini kallal nokitsedes veeta :)

Hornetilt on jäänud eemaldada vaid poolraamid koos nendel paiknevate osadega ja siis aprilli lõpus-mai alguses saab auto keretöödesse saata. See annab õhkõrna lootuse Hornet mai lõpuks liikvele saada.

Autot laiali võttes sai veel paaris kohas hr R.Oostet kohatud ja kõige hullemas seisus paistab olevat parem tagumine nurk, kus tagumise udutule kinnituse juurest on nii umbes käelaba suurune osa kerest "haihtunud". Kui ülejärgmisel nädalavahetusel saab allesjäänud detailid autolt eemaldatud, eks siis paistab, kas kerel on veel mingeid suuremat sorti kahjustusi.
Kasutaja avatar
Kristjan
Postitusi: 895
Liitunud: 17 Juun 2004, 12:59
Asukoht: Tartu / TTÜ
Kontakt:

Postitus Postitas Kristjan » 13 Apr 2009, 12:39

Tubli-tubli ! Jõudu tööle !
Kasutaja avatar
Margo
Postitusi: 679
Liitunud: 05 Aug 2008, 21:26
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Margo » 11 Mai 2009, 10:46

Tervitused,

Vaatan, et siin teemas on tekkinud pea kuuajane vahe. Kuhu küll aeg kaob…
Mini kallal suurt midagi teha pole saanud, kuna hetkel veel ruumipuudus ja ikka on üht-teist muretsemata. OBP osas jõudsin otsusele, et esmatähtis on sõitev Mini ja siis saab mõelda OBP box’i peale. Sellest ka turu teemas soov osta püstist piduri peasilindrit. Inglismaalt on mõistliku hinnaga uus silinder leitud ja isegi transport Eestisse on soodne, seega paari päeva pärast löön selle ostusoovi lukku.

Eelmisel nädalal oli ka väheke rõõmsaid uudiseid. Kohale jõudsid ammuostetud osad, nii et Minil olid teised jõulud :)

Siin siis üht-teist mootorile ja veermikule ning muud nipet-näpet:

Pilt

Midagi ka välisele ilmele. Kuna suured rattad karjuvad laiade koopalaiendite järele, siis sai mindud juba täispangale ja võetud kogu ring:

Pilt

Siin siis pilt uuest väljalaskest kogu oma ilus. Ma tean, et praeguse mootori ja seadistuse juures on see tõsine overkill, aga eks pilk peab olema tulevikku suunatud :)

Pilt

Sel nädalavahetusel on plaanis Minile rohkem aega pühendada ja loodetavasti saab siis ka poolraamid kere küljest eemaldatud. Ühest küljest annaks see lootust Mini veel see kuu keretöödesse saata, teisalt aga ei vaimusta mõte, et kes teab, mis üllatusi vajaminevate osade näol veel võib tulla. Elame, näeme :)
Kasutaja avatar
mikk
Postitusi: 629
Liitunud: 17 Juun 2004, 16:20
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas mikk » 12 Mai 2009, 16:20

Margo kirjutas: Siin siis pilt uuest väljalaskest kogu oma ilus. Ma tean, et praeguse mootori ja seadistuse juures on see tõsine overkill, aga eks pilk peab olema tulevikku suunatud :)
Ilus. Sa pead mootori osas siis ikka nobedalt liigutama hakkama. Muidu on uue mootori saamise ajaks väljalase juba nii ära põlenud, et pead tolle ka jälle uue muretsema.
Vasta