Margo 1975 Morris Mini
Tervitused idarindelt.
Täna õhtul sai asja rahulikult võetud ja mõned kohad veel puhastatud, et homme pahteldama asuda.
Kuid selle eest köitis tähelepanu karburaatori küljel olevad kaks lahtist toru ja meenus, et karburaatori reguleerija ütles sügisel nende kohta midagi, aga mida, seda ma enam ei mäleta.
Sai nüüd natuke guugeldatud ja leidsin sellise toreda pildi:
Ja mind huvitasid siis torud 5 ja 6.
Lugesin, et "5" on overflow ja et see oleks kasulik kas vooliku või toruga viia väljalaskest ja elektroonikast eemale.
Toru "6" aga on engine breather connection ja nagu nimigi ütleb, peaks olema ühendatud mootori "tuulutusega". Üks kommentaaridest:
The engine breather pipe should be connected as it creates a partial vacuum in the crank-case, helping to keep it clean & reducing the chance of oil leaks, most importantly from the primary gear bushes which, by design, cannot have an oil seal.
Ühes teises teemas küsiti, et kas mõlemad mootori breatherid tuleb omavahel Y-toruga ühendada ja omakorda"6"-ga, siis sellele anti jaatav vastus.
Küsimus targematele: mis on veel toru nr "6" avatud oleku kõrvalnähud, lisaks väiksemale õlilekke tõenäosusele ja kas mõlemad mootori "tuulutajad" peavad olema ühendatud "6" toruga?
Täna õhtul sai asja rahulikult võetud ja mõned kohad veel puhastatud, et homme pahteldama asuda.
Kuid selle eest köitis tähelepanu karburaatori küljel olevad kaks lahtist toru ja meenus, et karburaatori reguleerija ütles sügisel nende kohta midagi, aga mida, seda ma enam ei mäleta.
Sai nüüd natuke guugeldatud ja leidsin sellise toreda pildi:
Ja mind huvitasid siis torud 5 ja 6.
Lugesin, et "5" on overflow ja et see oleks kasulik kas vooliku või toruga viia väljalaskest ja elektroonikast eemale.
Toru "6" aga on engine breather connection ja nagu nimigi ütleb, peaks olema ühendatud mootori "tuulutusega". Üks kommentaaridest:
The engine breather pipe should be connected as it creates a partial vacuum in the crank-case, helping to keep it clean & reducing the chance of oil leaks, most importantly from the primary gear bushes which, by design, cannot have an oil seal.
Ühes teises teemas küsiti, et kas mõlemad mootori breatherid tuleb omavahel Y-toruga ühendada ja omakorda"6"-ga, siis sellele anti jaatav vastus.
Küsimus targematele: mis on veel toru nr "6" avatud oleku kõrvalnähud, lisaks väiksemale õlilekke tõenäosusele ja kas mõlemad mootori "tuulutajad" peavad olema ühendatud "6" toruga?
Minu autol on 6 ühendatud mõlema mootori tuulutusega. Kaks tuulutustoru on kokku viidud ja keskel on kolmik väljavõttega karburaatori külge. 5 otsas paikneb must filtrikopsik, ilmselt on tegemist ujukikambri ülevooluga kui lugeda sinu teksti. Ma ei ole viitsinud selle musta kopsiku sisuga tutvuda...
http://web.zone.ee/raatusekinnisvara/IMG_0485.JPG
7 segukruvi kohta panin mälu värskendamiseks viite siitsamast foorumist.
http://www.miniklubi.com/foorum/viewtop ... hlight=hif
http://web.zone.ee/raatusekinnisvara/IMG_0485.JPG
7 segukruvi kohta panin mälu värskendamiseks viite siitsamast foorumist.
http://www.miniklubi.com/foorum/viewtop ... hlight=hif
Tänud Harri, eks kui keretööd tehtud saab, siis ühendan ka mõlemad mootori tuulutused karburaatoriga. Siis on näha, kas midagi ka mootori töös muutub või mitte.
See must kopsik su karburaatori küljes on huvitav, püüan selle kohta järgmine nädal infot koguda.
Sinu segukruvi selgitus tolles teemas oli üks esimesi, mille ma eelmine kevad punase Miniga seoses läbi lugesin ja siiani meeles on Kuid mäluvärskendus kulub ikka ära.
Tänane Miniehituse päev algas minu jaoks kohaliku vene autode varuosade poe külastamisega, et äkki leiab kohalikust kaubandusvõrgust Mini klaaside jaoks uued tihendid.
Aknatihenditega hästi ei läinud, kuid see eest sain ukseava tihendid hinnaga 112.- krooni üks tihend. Uue ja vana tihendi võrdlus:
Ülejäänud päev kulges minul suht rahulikult, samal ajal pahteldas onu Mini kere ja kirus kui "sirge" see on
Päeva lõpuks oli enamus kerest sirgemaks saanud:
Homne plaan on ära teha allesjäänud pahteldamine (esiots ja vasak esitiib) ning õhtuks auto proovikrundi alla saada. Siis on näha mis kohad veel pahteldamist ja sirgendamist vajavad.
See must kopsik su karburaatori küljes on huvitav, püüan selle kohta järgmine nädal infot koguda.
Sinu segukruvi selgitus tolles teemas oli üks esimesi, mille ma eelmine kevad punase Miniga seoses läbi lugesin ja siiani meeles on Kuid mäluvärskendus kulub ikka ära.
Tänane Miniehituse päev algas minu jaoks kohaliku vene autode varuosade poe külastamisega, et äkki leiab kohalikust kaubandusvõrgust Mini klaaside jaoks uued tihendid.
Aknatihenditega hästi ei läinud, kuid see eest sain ukseava tihendid hinnaga 112.- krooni üks tihend. Uue ja vana tihendi võrdlus:
Ülejäänud päev kulges minul suht rahulikult, samal ajal pahteldas onu Mini kere ja kirus kui "sirge" see on
Päeva lõpuks oli enamus kerest sirgemaks saanud:
Homne plaan on ära teha allesjäänud pahteldamine (esiots ja vasak esitiib) ning õhtuks auto proovikrundi alla saada. Siis on näha mis kohad veel pahteldamist ja sirgendamist vajavad.
Võib öelda, et tänase päeva plaan sai täidetud.
Hommikupoolik möödus pahteldamise ja lihvimise all ning "lõunaks" sai kriitilistele kohtadele proovikrunt peale lastud:
Selle "värviga" sobivad need valuveljed ideaalselt See omakorda andis uut mõtteainet...
Kui krunt kuivanud oli ja mürgiseid aure ruumis vähem, tõmbas onu Minile järgmised pahtlitriibud ja jättis auto kuivama:
Mina jäin veel kapotti puhastama ja pahteldamiseks/kruntimiseks ette valmistama ning ühe hooga puhastasin ka koopalaiendid ära. Kaks neist on aja jooksul vähe räsida saanud ja nüüd peab mõtlema kuidas need jälle korda saab. Tõenäoliselt on klaaskiuidpahtel abiks.
Hommikupoolik möödus pahteldamise ja lihvimise all ning "lõunaks" sai kriitilistele kohtadele proovikrunt peale lastud:
Selle "värviga" sobivad need valuveljed ideaalselt See omakorda andis uut mõtteainet...
Kui krunt kuivanud oli ja mürgiseid aure ruumis vähem, tõmbas onu Minile järgmised pahtlitriibud ja jättis auto kuivama:
Mina jäin veel kapotti puhastama ja pahteldamiseks/kruntimiseks ette valmistama ning ühe hooga puhastasin ka koopalaiendid ära. Kaks neist on aja jooksul vähe räsida saanud ja nüüd peab mõtlema kuidas need jälle korda saab. Tõenäoliselt on klaaskiuidpahtel abiks.
Viimasest sissekandest on pea kaks nädalat ja arvestades, et Miniklubi Kevadtuurini on vähem kui kuu on viimane aeg teemat uuendada.
Viimane kord idast kilulinna tulles sai kõik Mini vahetamist vajavad klaaside tihendid kaasa võetud, et vaadata, mida vene autoosade poed asenduseks pakkuda suudavad (ukseava tihendi juba leidsin Jõhvist). Miks vene tihendid ja mitte originaalid on sel ühel lihtsal põhjusel, et ma suutsin ju Uku Inglismaale mineku unustada ja see meenus mulle alles sel päeval kui Uku pidi Eestisse tagasi jõudma.
Loomulikult jõudsin Tallinna vastavasse poodi alles eelviimasel päeval ja vaatamata müüjaproua entusiasmile ja heatahtlikkusele me midagi minu Minile sobivat ei leidnud
Reede õhtul sai korra töökojast läbi käidud ja uuritud, et mida vahepeal tehtud on ning millised on prognoosid. Areng oli silmaga märgatav ja minu enda jaoks kõige kardetavamale küsimusele - "millal valmis võiks saada" sain ülipositiivse vastuse - "tahaks lähiajal juba värvima hakata". Seega on säilinud lootus Mini Kevadtuuriks kokku saada
Täna (laupäeva) hommikul enne töökotta minekut otsustasin käia juba tuttavas Jõhvi vene autode varuosade poes ja ära osta ka teine ukseva tihend, kuna esimene kord sai üks prooviks võetud. Enne kui ma soovitud tihendini jõudsin köitis mu tähelepanu üks teine kokkukeeratud tihend. Seda lähemalt uurides meenutas see kahtlaselt minu Mini esiklaasi tihendit. Enne kui ma jõudsin müüjalt küsida, et mis tihendiga tegemist on, sain vastuseks Moskvitš 412. Egas midagi, kiiresti autosse oma vanade tihendite koti järele ja selgus, et tihend on peaaegu identne Mini omaga Väikesed disainilised erinevused siiski olid, kuid tihendi kuju ja põhimõte üks-ühele sama. Nii sain siis oma Minile ikkagi uue esiklaasi tihendi hinnaga 280 krooni.
Hommikupoolikul valisime Minile värvitooni välja. Valisime sellepärast, et me ei suutnud ikkagi tuvastada Minil peal olnud värvi, õigemini mina teadsin mis aastatel ja mis automark seda kasutas, aga ilma koodi ja sellepõhise retseptita seda siiski kokku ei sega. Seega otsustasime leida midagi veel paremat ja vähemalt meile tundus, et see ka õnnestus ning onu käis tõi esimeseks luukide ja sisepindade värvimiseks pool liitrit värvi. Loodetavasti saab seda siis homme õhtul juba mõnel Mini detailil näha
Edasi kulges juba tavapärane tore päev töökojas, mille käigus mina puhastasin puuri - kui juba värvimiseks läks, siis võiks ju ka sellele uue kuue selga tõmmata:
Päeva lõpuks said esimese krundi alla nii luugid:
Kui koopalaiendid:
Ja loodetavasti eelviimase krundikihi ka Mini ise:
Homse päeva eesmärk on luukidele uus värv peale saada ja ukseavad ära värvida. Siis saab ka aimu, kuidas uus värv Väikesele (P)Äikesele sobib
Viimane kord idast kilulinna tulles sai kõik Mini vahetamist vajavad klaaside tihendid kaasa võetud, et vaadata, mida vene autoosade poed asenduseks pakkuda suudavad (ukseava tihendi juba leidsin Jõhvist). Miks vene tihendid ja mitte originaalid on sel ühel lihtsal põhjusel, et ma suutsin ju Uku Inglismaale mineku unustada ja see meenus mulle alles sel päeval kui Uku pidi Eestisse tagasi jõudma.
Loomulikult jõudsin Tallinna vastavasse poodi alles eelviimasel päeval ja vaatamata müüjaproua entusiasmile ja heatahtlikkusele me midagi minu Minile sobivat ei leidnud
Reede õhtul sai korra töökojast läbi käidud ja uuritud, et mida vahepeal tehtud on ning millised on prognoosid. Areng oli silmaga märgatav ja minu enda jaoks kõige kardetavamale küsimusele - "millal valmis võiks saada" sain ülipositiivse vastuse - "tahaks lähiajal juba värvima hakata". Seega on säilinud lootus Mini Kevadtuuriks kokku saada
Täna (laupäeva) hommikul enne töökotta minekut otsustasin käia juba tuttavas Jõhvi vene autode varuosade poes ja ära osta ka teine ukseva tihend, kuna esimene kord sai üks prooviks võetud. Enne kui ma soovitud tihendini jõudsin köitis mu tähelepanu üks teine kokkukeeratud tihend. Seda lähemalt uurides meenutas see kahtlaselt minu Mini esiklaasi tihendit. Enne kui ma jõudsin müüjalt küsida, et mis tihendiga tegemist on, sain vastuseks Moskvitš 412. Egas midagi, kiiresti autosse oma vanade tihendite koti järele ja selgus, et tihend on peaaegu identne Mini omaga Väikesed disainilised erinevused siiski olid, kuid tihendi kuju ja põhimõte üks-ühele sama. Nii sain siis oma Minile ikkagi uue esiklaasi tihendi hinnaga 280 krooni.
Hommikupoolikul valisime Minile värvitooni välja. Valisime sellepärast, et me ei suutnud ikkagi tuvastada Minil peal olnud värvi, õigemini mina teadsin mis aastatel ja mis automark seda kasutas, aga ilma koodi ja sellepõhise retseptita seda siiski kokku ei sega. Seega otsustasime leida midagi veel paremat ja vähemalt meile tundus, et see ka õnnestus ning onu käis tõi esimeseks luukide ja sisepindade värvimiseks pool liitrit värvi. Loodetavasti saab seda siis homme õhtul juba mõnel Mini detailil näha
Edasi kulges juba tavapärane tore päev töökojas, mille käigus mina puhastasin puuri - kui juba värvimiseks läks, siis võiks ju ka sellele uue kuue selga tõmmata:
Päeva lõpuks said esimese krundi alla nii luugid:
Kui koopalaiendid:
Ja loodetavasti eelviimase krundikihi ka Mini ise:
Homse päeva eesmärk on luukidele uus värv peale saada ja ukseavad ära värvida. Siis saab ka aimu, kuidas uus värv Väikesele (P)Äikesele sobib
Eile hommikul sai juba varakult töökotta mindud ja tegutsema asutud. Lõpetasin torude puhastamise ja jätkasime pindade värvimiseks ettevalmistamisega.
Mingiks hetkeks oli asi nii kaugel, et võis Mini kambrisse lükata:
Ja ees ootas tõehetk. Kõigepealt alusvärv alla, seejärel niiöelda põhitoon ning tagatipuks lakk peale ja tulemus oli oodatustki ilusam:
Ma lihtsalt seisin ja vaatasin seda uut värvi ja püüdsin ka erinevate nurkade alt pildistada, aga mitte kuidagi ei õnnesunud kogu ilu ja sära pildile saada
Seega eilse päeva eesmärk sai kenasti täidetud.
Kuid sellega polnud Minipäev veel läbi. Paremat tagumist küljeklaasi eemaldades suudsin selle ju ära lõhkuda ja lasin Tallinnas uue teha. Eile otsustasin siis tagumise ringi klaasid kokku koguda, et vend saaks need nädala sees toonimisele viia, et siis nädalavahetusel Minile külge panna. Vasak tagumine küljeklaas ja tagumine klaas tulid Minist ja uus parem tagumine küljeklaas ootas mind veel pakituna kodus. Pärast edukat värvimist koju jõudes asusin uut klaasi lahti pakkima, et kleepsuga ära märgistada kumba poolt toonima peab. Väidetavalt pidi klaasidega kaasas olema ka šabloon, kuid minu üllatuseks leidsin pakist oma vana pragunenud klaasi ja uue piimvalge klaasi - just nimelt korralikult lõigatud ja hästi lihvitud servadega kahekihilise klaasi, mille kihtide vahel oli läbipaistmatu valkjas kile. Huvitav, kuidas näeks Mini välja valgete klaasidega
Täna lähen klaasifirmasse uurima, et mis meil tellimuse esitamisel ja klaasi valmistamisel nihu läks
Mingiks hetkeks oli asi nii kaugel, et võis Mini kambrisse lükata:
Ja ees ootas tõehetk. Kõigepealt alusvärv alla, seejärel niiöelda põhitoon ning tagatipuks lakk peale ja tulemus oli oodatustki ilusam:
Ma lihtsalt seisin ja vaatasin seda uut värvi ja püüdsin ka erinevate nurkade alt pildistada, aga mitte kuidagi ei õnnesunud kogu ilu ja sära pildile saada
Seega eilse päeva eesmärk sai kenasti täidetud.
Kuid sellega polnud Minipäev veel läbi. Paremat tagumist küljeklaasi eemaldades suudsin selle ju ära lõhkuda ja lasin Tallinnas uue teha. Eile otsustasin siis tagumise ringi klaasid kokku koguda, et vend saaks need nädala sees toonimisele viia, et siis nädalavahetusel Minile külge panna. Vasak tagumine küljeklaas ja tagumine klaas tulid Minist ja uus parem tagumine küljeklaas ootas mind veel pakituna kodus. Pärast edukat värvimist koju jõudes asusin uut klaasi lahti pakkima, et kleepsuga ära märgistada kumba poolt toonima peab. Väidetavalt pidi klaasidega kaasas olema ka šabloon, kuid minu üllatuseks leidsin pakist oma vana pragunenud klaasi ja uue piimvalge klaasi - just nimelt korralikult lõigatud ja hästi lihvitud servadega kahekihilise klaasi, mille kihtide vahel oli läbipaistmatu valkjas kile. Huvitav, kuidas näeks Mini välja valgete klaasidega
Täna lähen klaasifirmasse uurima, et mis meil tellimuse esitamisel ja klaasi valmistamisel nihu läks
Mehis, see variant pole üldsegi välistatud...
Kuid tellimust sisse andes sai katkine klaas näidiseks kaasa antud ja öeldud, et tahan samasugust klaasi. Kuidas me piimja klaasini jõudsime, see on hetkel, vähemalt minu jaoks, müstika
Eks klaasifirmas saab asi selgemaks
Edit:
Otsisin välja mõlema klaasi tellimused/arved ning kõik koodid ja toote nimetused täpselt samad, ainult klaasi mõõdud on erinevad. Asi läheb aina huvitavamaks
Kuid tellimust sisse andes sai katkine klaas näidiseks kaasa antud ja öeldud, et tahan samasugust klaasi. Kuidas me piimja klaasini jõudsime, see on hetkel, vähemalt minu jaoks, müstika
Eks klaasifirmas saab asi selgemaks
Edit:
Otsisin välja mõlema klaasi tellimused/arved ning kõik koodid ja toote nimetused täpselt samad, ainult klaasi mõõdud on erinevad. Asi läheb aina huvitavamaks
Laupäeval ma Mini komplekteerida ei saa, seeg toimetasin temaga täna õhtul veel niipalju kui võimalik. Nii palju kui võimalik sellepärast, et veelgi parema sära nimel lastakse järgmisel nädalal Mini katusele veel kolmaski kiht lakki peale ja siis saab igat komponenti kolm kihti - alusvärv, metallikvärv ja lakk. Sellepärast ei saanud täna ka uksi teha ja klaase ette panna, kuna need jäävad lakkimise järgseks tegevuseks.
Nii võtsin käsile auto ahtri ja tulemus oli selline:
Homme tegelen siis klaasidega ja elektroonika komplekteerimiseks vajalike detailide leidmisega. Loodetavasti saab pühapäeval mõne pildi ka päikese käes säravast Minist teha
Edit:
Ahjaa - ilusat kevadpüha kõigile!
Nii võtsin käsile auto ahtri ja tulemus oli selline:
Homme tegelen siis klaasidega ja elektroonika komplekteerimiseks vajalike detailide leidmisega. Loodetavasti saab pühapäeval mõne pildi ka päikese käes säravast Minist teha
Edit:
Ahjaa - ilusat kevadpüha kõigile!
Oaw !
Tõeliselt ilus näeb ta Sul välja !
Kindlasti Eesti kõige ilusam renoveerimine. Tahaks oma silmaga teda päikse käes säramas näha .....
PS! Sumbuti otsaga pead midagi ette võtma. Praegu nagu täielik võõrkeha
Tõeliselt ilus näeb ta Sul välja !
Kindlasti Eesti kõige ilusam renoveerimine. Tahaks oma silmaga teda päikse käes säramas näha .....
PS! Sumbuti otsaga pead midagi ette võtma. Praegu nagu täielik võõrkeha
Viimati muutis Kristjan, 01 Mai 2010, 17:05, muudetud 1 kord kokku.